Je zit wel vol ideeen die eigenlijk kant noch wal slaan.
quote:
Op donderdag 16 augustus 2012 21:42 schreef x-Lily het volgende:In januari word ik 18 jaar

Vanaf dan moet ik zelf voor een zorgverzekering betalen. Dat je toch voor alles moet bijbetalen in Nederland houden we maar even in ons achterhoofd.
Hoezo?
quote:
Maar ik wil graag een zorgverzekering, die in ieder geval tandartskosten, orthodontie dekt, gezien ik geen geld daarvoor heb en mijn familie ook niet.
Tandarts verzekeringen zijn aso duur ivm wat je ervoor terug krijgt. ALs je echt grote dingen verwacht (bv meer dan 500 euro) dan adviseer ik je de allerduurste tandartsverzekeringe te nemen. De rest betaal je meestal 110 euro per jaar en ze vergoeden tot 150 euro.
Ik heb er geen en 2 gaatjes, 2 fotos en 2 controles waren goedkoper dan de premie+eigen bijdrage.
Hoe het zit het orthodontie weet ik niet
Operatie in een ziekenhuis zit in het basispakket en daar geldt een eigen risico voor.
De eerste ik dacht 220 euro moet je zelf betalen. Altijd en daar kan je niet onderuit komen.quote:
Ook zo het fijn zijn dat als ik een keer naar de huisarts moet en eventueel wat van de apotheek en dergelijke, ik niet tonnen zelf mag betalen.
Hetzelfde als bovenstaande alleen huisarts valt niet in eigen risico en is altijd gratis. Medicijnen vallen wel onder het eigen risico waarvan je ik dacht de eerste 220 euro zelf moet betalen.
Altijd en daar kan je ook niet onderuit komen.quote:
Ook zou ik graag willen weten hoe het zit met zorgtoeslag regelen. Ik heb begrepen dat je over het algemeen elke maand zelf 30 euro mag dokken en je 69 euro zorgtoeslag krijgt, als je thuis woont bij je ouders?
Dit is echt totaal niet waar en hangt af van je inkomen. En thuis wonen bij je ouders is niet belangrijk en doet er niet toe.
Ikzelf zit bij Youcare, dat is de allergoedkoopste met een eigen risico van meer dan 700 euro. Ik betaal per jaar ivm korting en ik dacht dat als je het omrekent ik zit op 55-60 euro per maand. Daar gaat zorgtoeslag nog van af trouwens. Ik ben met zijn 2en +kinderen en ons gezamelijke zorgtoeslag is meer dan mijn premie
[ Bericht 1% gewijzigd door Danny op 28-11-2018 19:53:13 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.