abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 6 oktober 2012 @ 22:36:09 #201
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_117674334
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:34 schreef qu63 het volgende:

[..]

Ik heb er echt de ballen verstand van en mij is het ook gelukt. Sd kaart vullen met image en gaan! Dat was t enige wat nodig was :)
Het ding draait op Linux ofzo? ik weet 't niet hoor, ik zit wat info te zoeken, maar wellicht als het heel simpel is...

Het ding speelt 1080p wel gewoon correct af zonder stotteren etc? Want ik vind het ook vervelend dat het eigenlijk niet meer dan een printplaatje is. Ik zou het prettiger vinden als hij in een of ander behuizinkje zat en er ook een afstandsbedieninkje bij zat (tenzij je hem kunt gebruiken met een Harmony One, dan is dat probleem al uit de weg) ?
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 22:55:23 #202
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_117675096
Je kunt er gewoon een behuizing bijkopen. Zijn best goedkoop. Je kunt er ook een remote bijkomen, zoals de Lenovo N5901 of N5902, Rii mini keyboard of zoals ik: de Mele F10 bestellen.

Verder is het zoals gezegd echt niet übercomplex en is gewoon aan te raden (alleen niet bij RS bestellen! :') ). Begrijp trouwens niet waarom een Boxee Box niet zou voldoen? Ik bedoel alles wil wel met de Raspberry Pi, maar de hardware is nou niet echt om over naar huis te schrijven en 't loopt best aardig, maar heb het idee dat het wel beter zou kunnen.

Beter idee is een XBMC app op een Android-stickje/-kastje mikken, die lopen tegenwoordig al op de rappe RK3066 processor. Maar het probleem is dat er (bij mijn weten nog altijd) geen hardware acceleratie/decoding plaatsvindt nog, dus dan hapert de boel bij het afspelen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Moderator zaterdag 6 oktober 2012 @ 23:05:50 #203
16180 crew  CoolGuy
pi_117675469
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:55 schreef shiznuts het volgende:
Je kunt er gewoon een behuizing bijkopen. Zijn best goedkoop. Je kunt er ook een remote bijkomen, zoals de Lenovo N5901 of N5902, Rii mini keyboard of zoals ik: de Mele F10 bestellen.

Verder is het zoals gezegd echt niet übercomplex en is gewoon aan te raden (alleen niet bij RS bestellen! :') ). Begrijp trouwens niet waarom een Boxee Box niet zou voldoen? Ik bedoel alles wil wel met de Raspberry Pi, maar de hardware is nou niet echt om over naar huis te schrijven en 't loopt best aardig, maar heb het idee dat het wel beter zou kunnen.

Beter idee is een XBMC app op een Android-stickje/-kastje mikken, die lopen tegenwoordig al op de rappe RK3066 processor. Maar het probleem is dat er (bij mijn weten nog altijd) geen hardware acceleratie/decoding plaatsvindt nog, dus dan hapert de boel bij het afspelen.
Oh jawel, de boxee box voldoet wel, daar niet van, maar ik vind de interface van XBMC veel mooier, en daarnaast vind ik de metadata handling van XBMC te gek. Boxee Box doet dat ook wel, maar komt niet in de buurt van XBMC is mijn mening, vandaar dat ik iets wil waar XMBC out of the box goed op draait.

Ik heb net wel een of ander iets gevonden, kun je online bestellen, maar kost 500 euro, en daar heb ik dan weer geen zin in :P
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 23:10:51 #204
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_117675636
Volgens mij kun je ook een Apple TV halen (2e hands eventueel) en die hacken en XBMC erop knallen.
Zijn geloof ik rond de 100,- euro als ik me niet vergis.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_117678644
Installeren van XBMC op de Pi: hier.

Ofwel: SD formatteren, en met een simpel programmaatje een image (.img bestand) op de SD-kaart zetten. En dat is het. Geldt voor XBMC (die je in 3 varianten hebt: Xbian, OpenElec en Raspbmc) en ik gok dat het min of meer hetzelfde geldt voor andere besturingssystemen zoals Debian 'Wheezy".

Goedkoopste XBMC-speler wat er is is de Raspberry. Daarna komt de Apple TV (2; de 3e generatie zit nog geen jailbreak op en dus ook geen XBMC). Nadeel van de Apple TV is dat het maximaal 720P is.
En daarna kom je op goedkope moederborden met eenvoudige processors e.d. maar dat telt al best rap aan.

Een goedkoop Android-stickie/kastje zou ik niet aan beginnen als je dat puur voor XBMC wil gebruiken; die kunnen nog niet hardware-matig (lees = vloeiend) video afspelen.
  FOK!fotograaf zondag 7 oktober 2012 @ 07:54:34 #206
245494 Peter_Aragorn
pi_117682371
Kortom: de Pi bestellen. Duurt het lang voordat hij aankomt als je hem via NewIt bestelt?

En kan je een micro SD, in zo'n SD-body, eigenlijk ook gebruiken?
  zondag 7 oktober 2012 @ 12:15:36 #207
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_117685970
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:34 schreef Iemand91 het volgende:

Nadeel van de Apple TV is dat het maximaal 720P is.

Niet met Crystalbuntu
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
pi_117686026
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:34 schreef Iemand91 het volgende:

Ofwel: SD formatteren, en met een simpel programmaatje een image (.img bestand) op de SD-kaart zetten. En dat is het. Geldt voor XBMC (die je in 3 varianten hebt: Xbian, OpenElec en Raspbmc) en ik gok dat het min of meer hetzelfde geldt voor andere besturingssystemen zoals Debian 'Wheezy".

Goedkoopste XBMC-speler wat er is is de Raspberry. Daarna komt de Apple TV (2; de 3e generatie zit nog geen jailbreak op en dus ook geen XBMC). Nadeel van de Apple TV is dat het maximaal 720P is.
En daarna kom je op goedkope moederborden met eenvoudige processors e.d. maar dat telt al best rap aan.

Een goedkoop Android-stickie/kastje zou ik niet aan beginnen als je dat puur voor XBMC wil gebruiken; die kunnen nog niet hardware-matig (lees = vloeiend) video afspelen.
Nadeel Apple TV 2/3 is dat ze geen eigen opslagruimte hebben en het dus meer een streambox wordt
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
  Moderator zondag 7 oktober 2012 @ 12:53:33 #209
16180 crew  CoolGuy
pi_117687284
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:17 schreef GeeftJeEnergie het volgende:

[..]

Nadeel Apple TV 2/3 is dat ze geen eigen opslagruimte hebben en het dus meer een streambox wordt
Dat is voor mij geen probleem, aangezien de mediaspelers die ik nu in huis heb ook pure streamers zijn, omdat de opslag elders is.

Nu zit ik te kijken naar zo'n Zotac Zbox. Kost een paar 100 euro, maar toch vind ik het interessante dingen. Ik neem aan dat je daar een harde schijf in MOET zetten, omdat je daar op een OS zet (windows 7?) waarop je vervolgens XBMC installeert? Of zie ik dat verkeerd? Want als ik er dan toch opslag in moet duwen, dan ook maar direct veel, als storage uitbreiding.

Hoe dan ook, zo'n Zbox, is dat aan te raden?

edit: net een video gekeken over de Zbox AD10. Slick apparaatje, maarrrrrrrr, kijk ik bv op Alternate, dan zie ik het volgende:

http://www.alternate.nl/h(...)906292/?event=search

Het ding kost 264 euro. Dat valt me alleszins mee, maar, wat komt hier nog bij? (again, mediaspelers kan ik prima mee uit de voeten, maar dit is meer een HTPC, en daar heb ik 0 verstand van). Als ik hier XBMC op installeer, moet ik dan nog codecs installeren? Ik heb honderden films staan, vrijwel allemaal 1080p, en tientallen series, 720p, maar allemaal .mkv bestanden.

Moet ik daar nog zelf codecs voor gaan installeren of werkt dat gewoon op t moment dat ik XBMC installeer?

[ Bericht 27% gewijzigd door CoolGuy op 07-10-2012 13:10:42 ]
  zondag 7 oktober 2012 @ 13:49:18 #210
327191 RobertNL
For your gear.
pi_117689468
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is voor mij geen probleem, aangezien de mediaspelers die ik nu in huis heb ook pure streamers zijn, omdat de opslag elders is.

Nu zit ik te kijken naar zo'n Zotac Zbox. Kost een paar 100 euro, maar toch vind ik het interessante dingen. Ik neem aan dat je daar een harde schijf in MOET zetten, omdat je daar op een OS zet (windows 7?) waarop je vervolgens XBMC installeert? Of zie ik dat verkeerd? Want als ik er dan toch opslag in moet duwen, dan ook maar direct veel, als storage uitbreiding.

Hoe dan ook, zo'n Zbox, is dat aan te raden?

edit: net een video gekeken over de Zbox AD10. Slick apparaatje, maarrrrrrrr, kijk ik bv op Alternate, dan zie ik het volgende:

http://www.alternate.nl/h(...)906292/?event=search

Het ding kost 264 euro. Dat valt me alleszins mee, maar, wat komt hier nog bij? (again, mediaspelers kan ik prima mee uit de voeten, maar dit is meer een HTPC, en daar heb ik 0 verstand van). Als ik hier XBMC op installeer, moet ik dan nog codecs installeren? Ik heb honderden films staan, vrijwel allemaal 1080p, en tientallen series, 720p, maar allemaal .mkv bestanden.

Moet ik daar nog zelf codecs voor gaan installeren of werkt dat gewoon op t moment dat ik XBMC installeer?
Volgens mij is het gewoon een 64GB SSD er in en knallen met dat ding (SSD voor opstarttijd).
Je kan het (zover ik weet) zo instellen dat XBMC direct boven op linux of windows start.

Bij mij op de PC werkt XBMC zonder het installeren van andere rare dingen. Lijkt me geen probleem dus (als de processor het aankan).
Weet niet hoe de E350 zich houd in zo'n kastje, processor lijkt mij niet heel snel.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  Moderator zondag 7 oktober 2012 @ 13:52:01 #211
16180 crew  CoolGuy
pi_117689569
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:49 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Volgens mij is het gewoon een 64GB SSD er in en knallen met dat ding (SSD voor opstarttijd).
Je kan het (zover ik weet) zo instellen dat XBMC direct boven op linux of windows start.

Bij mij op de PC werkt XBMC zonder het installeren van andere rare dingen. Lijkt me geen probleem dus (als de processor het aankan).
Weet niet hoe de E350 zich houd in zo'n kastje, processor lijkt mij niet heel snel.
Dank je voor je reactie. In de youtube video die ik heb gekeken werd het ding gereviewed (vandaar dat ik ook specifiek dat type noemde :) ) en daar werd de beruchte bird scene uit Planet Earth afgespeeld, zonder stotteringen wat dan ook :)
  zondag 7 oktober 2012 @ 14:25:43 #212
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_117690985
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nu zit ik te kijken naar zo'n Zotac Zbox. Kost een paar 100 euro, maar toch vind ik het interessante dingen. Ik neem aan dat je daar een harde schijf in MOET zetten, omdat je daar op een OS zet (windows 7?) waarop je vervolgens XBMC installeert?

Hoeft niet, je kan ook Openelec installeren op USBstick en daarvan opstarten.
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
pi_117694442
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:15 schreef Gambolputty het volgende:

[..]

Niet met Crystalbuntu
Heb 't even gegoogled en dat lijkt ook wel wat idd.
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:17 schreef GeeftJeEnergie het volgende:

[..]

99% van de mensen gebruiken XBMC denk ik puur voor streamen. En dan de files op een centrale plek zoals een NAS.

@ CoolGuy; dit topic is natuurlijk wel voor de Raspberry Pi hè, geen aankoop advies voor 'een' XMBC apparaat. Maar als je zo'n ¤250-300 hebt te besteden aan een streamer heb ik misschien ook wel iets leuks voor je. Zal je wel een dm/pm sturen. ;)
  Moderator zondag 7 oktober 2012 @ 15:57:46 #214
16180 crew  CoolGuy
pi_117694836
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 15:48 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Heb 't even gegoogled en dat lijkt ook wel wat idd.

[..]

99% van de mensen gebruiken XBMC denk ik puur voor streamen. En dan de files op een centrale plek zoals een NAS.

@ CoolGuy; dit topic is natuurlijk wel voor de Raspberry Pi hè, geen aankoop advies voor 'een' XMBC apparaat. Maar als je zo'n ¤250-300 hebt te besteden aan een streamer heb ik misschien ook wel iets leuks voor je. Zal je wel een dm/pm sturen. ;)
Ik realiseer me inderdaad dat dit niet het juiste topic er voor is. My bad. Ik wacht je dm/pm af :)
pi_117803214
Krijg em vandaag als het goed is ook binnen!
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_117803219
Iemand een idee of pfsense er op draait en of pfsense vpn server support heeft?
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_117828572
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 06:22 schreef b4kl4p het volgende:
Iemand een idee of pfsense er op draait en of pfsense vpn server support heeft?
pfSense heeft idd VPN support, ipsec, pptp, l2tp en openvpn. En volgens mij draait het nog niet op de RPI. Ze zou dan ook met een USB NIC moeten gaan werken ivm maar 1 NIC op de RPI.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 20:35:52 #218
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_117830639
quote:
Opzich wel een leuke idee voor mijn 2e RPI voor in me eigen rack inderdaad. Aansluiten op een remote poweroutlet en dan heb ik een kleine load-balancer :D
pi_117830813
Zo net me 1e RPI aangesloten op de tv boven. Zon stopcontact ding van de blokker gehaald zodat ie aan en uit kan met een afstandsbediening, de XBMC app op de iPhone en ik hoef me bed niet meer uit om een film te kunnen kijken.
pi_117853320
En hij is binnen! (na paar maanden)
pi_117853470
Hele tijd de Pi niet aangehad, tot ik vandaag m'n Wifi dongle wou proberen te installeren. Laatste keer dat ik hem aan had deed hij het gewoon, wanneer ik hem nu aan zet flitst het OK lampje even snel groen, en blijft het PWR lampje rood. Verder doet hij niets. Verschillende SD-kaarten en kabels geprobeerd, niets werkt. Iemand nog suggesties?
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_117853502
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 21:16 schreef Wisheh het volgende:
Zo net me 1e RPI aangesloten op de tv boven. Zon stopcontact ding van de blokker gehaald zodat ie aan en uit kan met een afstandsbediening, de XBMC app op de iPhone en ik hoef me bed niet meer uit om een film te kunnen kijken.
Hoeveel zijn die krengen bij de Blokker
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_117856278
quote:
5s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 14:32 schreef Quir het volgende:

[..]

Hoeveel zijn die krengen bij de Blokker
¤15,- ofzo voor 3 stopcontacten inc remote. Action heeft ze ook voor een tientje.
pi_117856581
Ik wil m'n Pi'tje van RS. Is 4 oktober verzonden en zou nou toch wel eens een keer bezorgd mogen worden...

Net al voor een appel en een ei kabeltejs van Action gehaald...

EDIT: als je het over de duivel hebt :') ...

Ter vergelijking: 'interesse getoond' op 15 april, besteld op 22 juni met reference nummer: 997** en voor het bestellen had ik het registratienummer 2499**. 4 oktober bericht dat ie verstuurd was en net 5 minuten geleden bezorgd.

111 dagen / 16 weken sinds bestelling...

EDIT #2: hebben die snuggerds maar 1 i.p.v. 2 cases verstuurd. Kan ik dáár weer achteraan |:( ...
EDIT #3: ook geen rev 2 board...

[ Bericht 20% gewijzigd door Iemand91 op 11-10-2012 16:38:16 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')