abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115630474
Goedenacht,

Ik heb telefonisch een bestelling gedaan bij de helpdesk voor de verlening van mijn abonnement. Niets aan de hand kreeg keurig de bevestiging met een contract via email wat ook klopte.

Nu werd ik vorige week zaterdag gebeld dat er een monteur een afspraak wilde maken om het internet en de interactieve televisie op te leven.
Hoezo? Is nooit besteld?
Ja maar....... er is toch echt een bestelling gedaan! Veel verder kwamen we niet.

Lang verhaal kort te maken moeten wij nu aantonen dat die bestelling NIET gedaan hebben. Dit heeft reeds geresulteerd in diverse kosten zoals ca 10 euro naar de helpdesk van Telfort bellen. Mevrouw van de helpdesk zei dat je dan maar vanaf de vaste lijn moest bellen welke wij niet eens hebben....
Ook een aangetekende brief (kosten nog weer eens ca 8 euro) is die kant op gegaan om te verzoeken alles op te zeggen te annuleren dan wel te cancellen en wij moeten het bandje opvragen waarin de opname . Staat ook in die brief.

Dus totaal een kleine 20 euro aan kosten gemaakt aan iets dat nooit besteld is. Nu komt er morgen (ongevraagd) een gratis monteur om de boel aan te sluiten die wij uiteraard weg gaan sturen (netjes afbellen kost weer geld i.v.m. de 0900 betaalde helpdesk van die lui).

Hoe kom ik van dit gezeik af? En ik wil eigelijk uit principe wel alle gemaakte kosten terug van Telfort aangezien zij aan het stumperen zijn met zogenaamde contracten en niet wij

Ergens wil ik niet meer bellen, brieven schrijven of wat voor moeite dan ook doen.... We hebben zaterdag de halve middag in een Telfort-winkel gestaan terwijl de parkeermeter doorliep maar die gast kon ook niks doen omdat het contract zogenaamd in hun systeem stond en het volgens hen telefonisch afgesloten zou zijn en dus wel degelijk rechtsgeldig.

Gewoon niks meer laten horen en alles wat ze eventueel eisen aan betalingen verscheuren/terugboeken is dat een optie of stappen ze dan naar incassobureau en krijgen wij een negatieve BKR of rechtzaak ?
Sorry voor het late tijdstip maar kon niet slapen door de warmte en ben een beetje boos ook.
  † In Memoriam † donderdag 16 augustus 2012 @ 06:55:41 #2
16961 legacythe2nd
pi_115630966
In ieder geval de monteur de deur weigeren met de melding dat je niets hebt besteld. ;)
Het alternatieve nummer van Telfort is 020 6976337, dit nummer belde ik voorheen ook altijd.

[ Bericht 3% gewijzigd door legacythe2nd op 16-08-2012 07:03:39 ]
pi_115631013
Wie eist bewijst ts.
Dus laat telfort maar met bewijs komen dat jij die 2 abonnementen ook hebt afgesloten.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  donderdag 16 augustus 2012 @ 07:23:54 #4
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_115631081
Waarom heb je je abbonnement verlengd? tenminste ik ga uit dat het om internet gaat?

Wat staat er in je contract voor bestelling? klopt dit wel? Mijn ervaring met telfort is dat ze een getekend contract willen voordat ze iets gaan doen.
Where's my fear???
  donderdag 16 augustus 2012 @ 12:05:11 #5
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_115636863
Toevallig is vandaag over iets soortgelijks geblogd door Arnoud Engelfriet:
http://blog.iusmentis.com(...)luiten-via-internet/

Persoonlijk zou ik nu stoppen met contact opnemen. Je hebt een aangetekende brief verstuurd, en nu moet je stoppen met jezelf herhalen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_115637788
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 07:10 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Wie eist bewijst ts.
Dus laat telfort maar met bewijs komen dat jij die 2 abonnementen ook hebt afgesloten.
Dat is wel wat wij van plan zijn te doen inderdaad.
Ze hebben inmiddels ook geld afgeboekt (70 euro) wat ik maar gewoon teruggeboekt heb.

Ze hebben het maar over een contractueel vastgelegde afspraken via telefoon. En of niet iemand anders toegang heeft tot mijn gegevens zoals rekeningnummer, geboortedatum etc.
Ik durf 100% te zweren dat dit niet het geval is en het tijdstip van het telefoontje was precies op het tijdstip waar mijn mobiele abonnement verlengt is. Dus waarschijnlijk heeft die trut aan de telefoon iets verkeerds ingevoerd.
Er is ook nooit een mail nog een brief geweest.
Alleen nu resteren er 2 vragen.

1) Hoever moet je dit doorvoeren, en als ze straks gaan sommeren te betalen moet je het dan maar gewoon tot incassobureau aan toe laten komen + evt rechtszaak? Wij zijn jong en willen absoluut geen negatieve registraties aangaande financiėle zaken op onze naam.

2) Hoe kan ik de gemaakte kosten het beste terugvorderen bij Telfort? Ik belde het zogenaamde gratis nummer (0800) maar werd nadrukkelijk gezegd dat je toch echt die 0900 moest bellen.
Aangetekende brief is ons geadviseerd door de jongen van de Telfortwinkel. Opdat zij dan nooit kunnen ontkennen dat ze een brief ontvangen hebben.

Het is slechts 20 euro maar we zijn zo boos dat we dat gewoon terug willen. Ook omdat we terwijl we genoeg andere dingen te doen hebben steeds maar weer tijd en energie moeten steken in een zaak waarbij wij eigelijk helemaal niks zouden hoeven bewijzen aangezien er geen sprake van een contract is.
pi_115637989
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 07:23 schreef jagermaster het volgende:
Waarom heb je je abbonnement verlengd? tenminste ik ga uit dat het om internet gaat?

Wat staat er in je contract voor bestelling? klopt dit wel? Mijn ervaring met telfort is dat ze een getekend contract willen voordat ze iets gaan doen.
Mobiel abonnement is afgesloten c.q. verlengd. Met een internetbundel daarbij. Dat dan weer wel.
Van televisie of regulier internet is nooit sprake geweest. Is letterlijk nooit ter sprake geweest tijdens dat gesprek.
Sorry voor onduidelijkheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')