Wie zegt dat? Ik niet in ieder geval.quote:Hoog niveau op het mbo?
Wellicht ben ik dan ook bevooroordeeld, zit op een opleiding (hbo) waar wel academisch gedrag van je verwacht wordt.quote:Op zondag 19 augustus 2012 02:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het lijkt me normaal dat op het HBO het meeste wordt voorgekauwd, het is immers net als het MBO een beroepsopleiding en geen academische opleiding. Dat zegt verder niet zoveel over het niveau, dat kan laag en hoog zijn. Neem bijvoorbeeld multivariabele calculus, van A tot Z voorgekauwd maar daarom nog niet simpel voor de meeste mensen.
Ten gevolge van de implementatie van het BaMa-systeem spelen veel HBO-scholen tegenwoordig graag universiteiten. Jereinste onzin natuurlijk. Het is niet omdat de naam (bachelor) hetzelfde is dat je daarom ook hetzelfde moet nastreven. De verschillen in talent tussen het HBO en het WO (studenten en docenten) en het verschil in insteek (onderzoek vs enkel onderwijs) zijn zeker niet kleiner geworden, op beiden is het niveau gedaald maar het gat is onverminderd groot. Ja, HBO-scholen hebben nu ook wat masters maar dat stelt zowel kwantitatief als kwalitatief natuurlijk weinig voor in vergelijking met wat onze universiteiten doen en dat moet vooral zo blijven aangezien we niet genoeg talent hebben en zeker niet genoeg investeren om vele tientallen of honderden universiteiten een goed niveau te laten bereiken. Het talent kan beter worden geconcentreerd.quote:Wellicht ben ik dan ook bevooroordeeld, zit op een opleiding (hbo) waar wel academisch gedrag van je verwacht wordt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
O zo, ben ik het wel mee eens. Hoewel ik denk dat bepaalde studies op het hbo wel van enig niveau zijn.quote:Op zondag 19 augustus 2012 03:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wie zegt dat? Ik niet in ieder geval.
Naar mijn mening is het niveau zowel op het MBO als op het HBO teleurstellend laag. Ik maak de kanttekening dat het niet is omdat iets voorgekauwd is dat daarom ook het niveau laag moet zijn, evenzogoed is het niveau niet per se hoog omdat je zelf iets uitzoekt. Het is een totaal verschillende insteek.
Aviantion, Accountancy, Fiscale econome en recht, Journalistiek, communicatie.. zitten echt wel aardige dingen bij inderdaad.quote:Op zondag 19 augustus 2012 21:41 schreef Ziba het volgende:
[..]
O zo, ben ik het wel mee eens. Hoewel ik denk dat bepaalde studies op het hbo wel van enig niveau zijn.
En dit inderdaad. Storend is dat om te lezen trouwens, de hele tijd hoofdletters gebruiken voor mbo en hbo.quote:Op zondag 19 augustus 2012 21:52 schreef Devv het volgende:
Het is trouwens mbo en hbo met kleine letters, maar dat geheel terzijde.
Communicatie?quote:Aviantion, Accountancy, Fiscale econome en recht, Journalistiek, communicatie.. zitten echt wel aardige dingen bij inderdaad.
Volgens mij was dat ook sarcasme.quote:Op zondag 19 augustus 2012 22:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik vind kleine letters juist storend aangezien de hoofdletters direct aangeven dat het om een afkorting gaat en niet om een woord. Ik denk dat diegenen die dat storend vinden dat enkel storend vinden omdat ze niet anders zijn gewend. /care
[..]
Communicatie?
Journalistiek kan een leuke uitdaging zijn omdat het een vaardigheid betreft. Accountancy, fiscale economie en recht, is dat niet bijna alleen een kwestie van regeltjes memoriseren en correct toepassen? Dat lijkt me eerlijk gezegd niet zo moeilijk, het beroep van chefkok, gitaarbouwer of instrumentenmaker lijkt me heel wat lastiger. Dat van ontwerper ook maar dat is dan weer omdat je er een flinke dosis talent voor nodig hebt.
De wereld eindigt niet bij je technische wereldje. Kom eens naar fiscaal bestuursrecht, kratje bier dat jij dat niet eventjes doet.quote:
quote:Op zondag 19 augustus 2012 16:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ten gevolge van de implementatie van het BaMa-systeem spelen veel HBO-scholen tegenwoordig graag universiteiten. Jereinste onzin natuurlijk. Het is niet omdat de naam (bachelor) hetzelfde is dat je daarom ook hetzelfde moet nastreven. De verschillen in talent tussen het HBO en het WO (studenten en docenten) en het verschil in insteek (onderzoek vs enkel onderwijs) zijn zeker niet kleiner geworden, op beiden is het niveau gedaald maar het gat is onverminderd groot. Ja, HBO-scholen hebben nu ook wat masters maar dat stelt zowel kwantitatief als kwalitatief natuurlijk weinig voor in vergelijking met wat onze universiteiten doen en dat moet vooral zo blijven aangezien we niet genoeg talent hebben en zeker niet genoeg investeren om vele tientallen of honderden universiteiten een goed niveau te laten bereiken. Het talent kan beter worden geconcentreerd.
De denkers op het WO, de doeners met een normale tot hoge intelligentie op het HBO en de doeners met een lage tot normale intelligentie op het MBO. Ze zijn allemaal even hard nodig.Zit op een opleiding waar een select aantal mensen wordt toegelaten. Niveau ligt zeer hoog het is slechts niet academisch van aard.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |