Dat hoeft niet hoor, cvan die zonnepaneeldingen, je hebt ook electrische verwarmingen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 17:41 schreef alfwoj het volgende:
Ja daar heb ik inderdaad ook al over gelezen. Dat zijn ingewikkelde installaties met zonnepanelen. Het probleem daarmee echter is dat het zwembad van mn ouders is, die het nogal druk hebben met vanalles. En als ik naar hun aankom met: "hey, je kunt een zonne-energie zwembadverwarming kopen voor 700 euro, die nogal moeilijk in elkaar te zetten is en die een groot deel van de tuin in beslag neemt..." dat zei sneller geneigt zijn nee te zeggen :p. Dus ik heb nog (wellicht ongegronde) hoop in mijn 50 euro tuinslang idee...
Met een vijverthermometer..quote:Op woensdag 15 augustus 2012 18:07 schreef alfwoj het volgende:
Nog iets anders, hoe kun je de temperatuur van een zwembad opmeten, kan dat gewoon met een thermostaat voor het meten van lichaamstemperatuur?
Een zwembad warm je niet even een keer op, zodat het lekker aangenaam is. Het kost relatief veel energie om een zwembad op te warmen, dus (daarom) wil je het ook op temperatuur houden. Als je dus gaat verwarmen, zul je ook moeten afdekken, aangezien minimaal 80% van het warmteverlies bij een zwembad via het oppervlak gaat.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 18:05 schreef alfwoj het volgende:
Hoewel het argument van niet een warmer bad hoeven hebben wanneer het warmer weer is, niet helemaal geldt voor ons. Wij gaan namelijk juist alleen zwemmen als t heel warm is. Alleen zou t dan ook fijn zijn als t water ook wat warmer is. Want zoals het nu erbij ligt bibber je zou t badje weer uit hoor :p Misschien dat dat anders is na deze week van tropische zon.
Dat kan wel werken, maar dan moet je het op een zwart vlak leggen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 17:31 schreef alfwoj het volgende:
Nu heb ik wat gelezen over zwembadverwarming en ergens stond dat als je door een zwarte tuinslang het water pompt en die in de zon laat liggen, dat het water aanzienlijk sneller opwarmt
Dat is een essentieel verschil met de locatie van het zwembad van TS...quote:
En daar zet Quo_ graag een rekensommetje tegenaanquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:46 schreef sander_d het volgende:
Verwarmen door water door zwarte slangen te laten stromen, werkt ook prima in Nederland.. Niet zoveel als in Frankrijk, ..., maar genoeg om een zwembad een paar graden warmer te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |