ik heb een case die al tijdje speelt waarmee ik in contact ben met de reisorganisatie waar ik mee ben weg geweest naar Egypte.
in egypte heb ik bij de vertegenwoordiger van de reisorganisatie een binnenlandse vlucht geboekt naar Caïro , ondanks gammele vliegtuigen enzo toch wel ok verlopen.
tot de middag kregen te horen dat vliegtuig een uur vertraging had.
ok een uurtje moet kunnen, half uur later te horen dat vliegtuig nog een uur vertraging had.
afijn 2 uur vertraging , toch naar vliegveld gebracht en daar niks gehoord over vertraging , na meerdere personen gesproken te hebben ben ik erachter gekomen dat het vliegtuig "kwijt was" (

)
3 uur later , vlucht stond op gecanceld , en toen bestond deze niet eens meer in de systemen.
totale vertraging 4.5 uur ( voor een vlucht van 45 minuten

)
, dus volgende dag gemeld bij de reisorganisatie waar deze geboekt was of er nog iets mee te doen in de vorm van compensatie.
gaf aan dat hij dat nog zou laten weten ivm overleg met Nederlands kantoor .
op dag van vertrek niks gehoord , en persoon ook niet op hotel geweest.
aangekomen in nederland heb ik zelf contact opgenomen met reisorganisatie, deze geven dat ik dit in egypte had moeten regelen ( heb ik gedaan maar nemen ze niet aan ondanks dat ik emailtje ook naar mezelf heb gestuurd en in Egypte heb uitgeprint )
verder zeggen ze geen verantwoordelijkheid te nemen voor een vlucht die in egypte is geboekt via een tussen persoon.
mijn vraag , kan dit zomaar ?
is er niet recht op vergoeding aangezien nederlandse vliegmaatschappijen daartoe verplicht zijn gesteld?
het betreft wel een buitenlandse vliegmaatschappij ( Egypt air ofzo )
maar wel geboekt bij reisorganisatie vertegenwoordiger.
heb zelf al wat opgezocht maar kom niet echt verder ...