abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115597944
Mijn badkamer moet opnieuw betegeld worden. Nu loopt het plafond echter niet helemaal waterpas, waardoor er over de hele badkamer een hoogte verschil van 5cm is van links naar rechts.
Nu geeft de tegelaar aan, dat hij daardoor niet mooi kan tegelen. Hij stelt voor om de bovenste 30cm niet te tegelen. Op zich niet zo'n probleem, maar heb ik te maken met een amateur of zou dit gewoon moeten kunnen?
  PR/Manusje van alles woensdag 15 augustus 2012 @ 14:50:58 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_115598053
je krijgt het natuurlijk nooit mooi... scheef tegelwerk lijkt voor geen meter. Je komt dan waarschijnlijk ook niet mooi uit. Ik geef hem gelijk.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_115598159
Je kan er ook voor kiezen om er een nieuw plafond in te zetten. Dus panlatten directop het laagste punt en dan horizontaal verder.
Jeroentje.
pi_115598261
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:53 schreef jpajs het volgende:
Je kan er ook voor kiezen om er een nieuw plafond in te zetten. Dus panlatten directop het laagste punt en dan horizontaal verder.
Tis een foutje geweest tijdens een grote verbouwing.... Het plafond is net vervangen en op dezelfde wijze gemonteerd als de oude...naar nu blijkt zat die dus ook al scheef...balen, maar het is niet anders...
pi_115598317
Onzin.
hij kan gewoon betegelen zonder problemen.
5 Ferrari's op videoband!
pi_115598380
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:56 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Onzin.
hij kan gewoon betegelen zonder problemen.
Ok, maar waar baseer je dat op?
pi_115598425
Dan zou ik het er persoonlijk nu direct uit trekken en de tegelboer zo hoog mogelijk laten eindigen. Aan de hand van de bovenzijde tegel zou je dan je plafond er recht in kunnen maken.

Badkamer moet je nog heel lang mee. Dat ga je nu niet direct even opnieuw doen. En dan tegelen tot een stukje onder plafond. Je doet het goed of je doet het niet. Hier ga je van balen.
Jeroentje.
pi_115598779
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:57 schreef PatriotOnline het volgende:

[..]

Ok, maar waar baseer je dat op?
Omdat zo'n tegel niet weet of het plafond schuin loopt of niet.

5 Ferrari's op videoband!
pi_115599396
hoe groot zijn je tegels? Hoe groter de tegels, hoe minder je het gaat zien. Zijn het fruttegeltjes van 20 x 20 cm, dan ga je het zeker zien. Heb je knoeperts van 80 x 80 cm, dan zie je er veel minder van (al is 5 cm nog steeds erg veel).

Either way, zorg dat je met zo'n groot mogelijke tegel bovenin eindigt. Maar dan zit je misschien onder ook in de problemen omdat je daar dan een frutstukje overhoudt (wat niet mooi is).
pi_115600394
Ga je een badkamer renoveren, maar je neemt het plafond niet mee?

Maak de afweging tussen de extra kosten en het uiteindelijke resultaat.
pi_115602860
Nou, plafond er uit en opnieuw beginnen he ?
Weg met dat knoeiwerk.
pi_115603133
misschien is het ook handig te vermelden hoe breed je badkamer is tov die 5 cm? Kijk als je badkamer muur nu 2 meter is valt t aanzienlijk meer op dan 10 meter.. maar in alle gevallen zou ik gaan tegelen tot ongeveer 180cm en de rest stucen ofzo, want dan valt het het minste op..

Of je plafond recht maken, das het beste natuurlijk

Dus TS wat zijn de maten van je badkamer?
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_115634466
Badkamer is klein 2x2m met een douche eraanvast van 1x1m. Zoals gezegd is het plafond nieuw en gestucd. Dat gaan we er niet meer uithalen. Ik snap ieders reactie dat dat het mooiste is, zou ikzelf ook gezegd hebben, maar dat doen we niet meer. We nemen dat voor lief.
De tegels gaan we nu 30cm van het plafond laten tegelen en daarboven stucen. Inmiddels verschillende voorbeelden gezien en dat ziet er ook prima uit :)

Bedankt voor de input!
pi_115634516
Maar even serieus TS.. 5cm verloop op 2 meter? En de tegelzetter die dit nu voor het eerst ziet? Iedereen klust zonder lenzen of bril?
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_115635239
quote:
2s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 10:48 schreef RanTheMan het volgende:
Maar even serieus TS.. 5cm verloop op 2 meter? En de tegelzetter die dit nu voor het eerst ziet? Iedereen klust zonder lenzen of bril?
tis niet ideaal...i know.. en het lijkt misschien niet zo, maar er is erg netjes en secuur geklust!

Het stomme in dit geval is dat er al een plafond in zat, wat op het oog prima was. Niet nagemeten, maar wel 1 op 1 vervangen. En daar hebben we nu zeg maar "plezier" van....
pi_115635322
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 11:13 schreef PatriotOnline het volgende:

[..]

tis niet ideaal...i know.. en het lijkt misschien niet zo, maar er is erg netjes en secuur geklust!

Het stomme in dit geval is dat er al een plafond in zat, wat op het oog prima was. Niet nagemeten, maar wel 1 op 1 vervangen. En daar hebben we nu zeg maar "plezier" van....
Als ik jou was zou ik beweren dat de badkamervloer enorm op afschot is gelegd.. Klinkt een stuk plausibeler :)

Maar toch apart dat niemand dat heeft opgemerkt.. 5cm is echt heel veeeel
pi_115652393
Goede keuze, dat bovenstuk vrij houden. Tegelen met schuine randen ziet er niet uit.
Da gao nie nou!
pi_115652457
quote:

[..]

Zeker zelf gedaan, zulk prutswerk?
pi_115653705
Badkamer van 2x2M hé !
Je heb natturlijk bij het plaatsen van het nieuwe plafond een waterpas van 200cm gebruikt. :Y
En dan natuurlijk een streepje aan de bovenkant van de waterpas, en aan de andere kant van de waterpas een streepje aan de onderkant 8)7
Klaar, maten uitgezet, en nu kan het rachelwerk mooi waterpas aan de muur vastgemaakt worden _O- _O- o|O
pi_115670928
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 19:57 schreef bluemoon23 het volgende:
Badkamer van 2x2M hé !
Je heb natturlijk bij het plaatsen van het nieuwe plafond een waterpas van 200cm gebruikt. :Y
En dan natuurlijk een streepje aan de bovenkant van de waterpas, en aan de andere kant van de waterpas een streepje aan de onderkant 8)7
Klaar, maten uitgezet, en nu kan het rachelwerk mooi waterpas aan de muur vastgemaakt worden _O- _O- o|O
quote:

[..]

Helemaal niet nagemeten. Dat was dus niet handig...
Ik zou gewoon het nieuwe plafond er weer uitslopen. Eigen schuld, dikke bult. Als het zoveel afloopt wordt het ook bij de bovenste 30 cm niet betegelen niet mooi. Hou je aan 1 kant 25 cm over. Denk je dat je dat niet gaat zien?
Alles er uit en weer overnieuw beginnen. Is veel beter dan je een paar jaar lopen ergeren aan iets wat totaal scheef zit. Dan sla je over een paar jaar alles weer uit die badkamer en dat lijkt me veel duurder dan nu alleen het plafond opnieuw doen.
Heb je het zelf gestucd? Want ik kan me bijna niet voorstellen dat een stukadoor dit niet gezien heeft en/of niets gezegd heeft...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')