De indirecte variant is per ongeluk gebeurt, terwijl de directe manier zou zijn een bepaald ras dat bacteriën naar bijvoorbeeld de aarde schiet.
Het klinkt allemaal als lulukoek (vindt ik) maarja meneer crick jeweetwel die DNA beschreven heeft samen met watson heeft er een heel boek over geschreven en toch is het niet te ontkennen want het is mogelijk (maar die drecte lijkt me zeer onwaarschijnlijk)
nou mensen nog meningen hierover
Dat het al compleet gevormde bacteriën en dergelijke zijn geweest niet.
quote:maar als je alle elementen die op de aarde aanwezig waren in een soort oersoep brengt met wat warmte en ontlading krijg je ook al de aminozuren, dus hoeft zo'n inslag niet noodzakelijk te zijn .
Op dinsdag 13 augustus 2002 16:47 schreef NorthernStar het volgende:
Dat bepaalde aminozuren en andere bouwstoffen (proto-DNA) ook aanwezig zijn in de ruimte en in kometen en astroïden en via inslagen dat spul op aarde hebben gebracht vind ik wel geloofwaardig.Dat het al compleet gevormde bacteriën en dergelijke zijn geweest niet.
(Complexe) organismen zullen een ruimtereis per meteoriet niet makkelijk overleven, hoogstens wat simpele aminozuren, dat stelt niet veel voor.
Maar bewust, waarom niet? Stel dat we ergens een leuke planeet ontdekken, en er wat bacteriën naartoe schieten om zuurstof te gaan maken? Kan prima denk ik.
quote:Hmm ja, maar al het leven op aarde heeft linksdraaiend DNA (ben geen bioloog maar zoiets was het) en er is geen reden waarom dat geen rechtsdraaiend zou zijn. Maar op kometen komt door processen in de ruimte eik alleen linksdraaiend voor.
Op dinsdag 13 augustus 2002 16:53 schreef Bosbeetle het volgende:[..]
maar als je alle elementen die op de aarde aanwezig waren in een soort oersoep brengt met wat warmte en ontlading krijg je ook al de aminozuren, dus hoeft zo'n inslag niet noodzakelijk te zijn .
Dat is 1 van de belangrijkste argumenten voor bouwstenen vanuit de ruimte. (dit is tenminste wat ik me zo herinner)
quote:ja daarom, het kan wel allemaal (dat staat ook in cricks boek) en bacteriën zijn vrij stug dus overleven ze goed!
Op dinsdag 13 augustus 2002 16:55 schreef DennisMoore het volgende:
Waarom vind je het lulkoek?(Complexe) organismen zullen een ruimtereis per meteoriet niet makkelijk overleven, hoogstens wat simpele aminozuren, dat stelt niet veel voor.
Maar bewust, waarom niet? Stel dat we ergens een leuke planeet ontdekken, en er wat bacteriën naartoe schieten om zuurstof te gaan maken? Kan prima denk ik.
[Dit bericht is gewijzigd door Bosbeetle op 13-08-2002 17:09]
quote:wel grappig dat alle levende organismen die we tot nu toe kennen idd allemaal het zelfde soort DNA en RNA hebben. Alleen zijn er wat afwijkende virussen maar of die leven, tja.
Op dinsdag 13 augustus 2002 17:01 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Hmm ja, maar al het leven op aarde heeft linksdraaiend DNA (ben geen bioloog maar zoiets was het) en er is geen reden waarom dat geen rechtsdraaiend zou zijn. Maar op kometen komt door processen in de ruimte eik alleen linksdraaiend voor.
Dat is 1 van de belangrijkste argumenten voor bouwstenen vanuit de ruimte. (dit is tenminste wat ik me zo herinner)
[Dit bericht is gewijzigd door Bosbeetle op 13-08-2002 17:21]
quote:Als ik er nog eens over nadenk is dat niet zo'n heel sterk argument voor panspermia, het zou net zo goed toeval kunnen zijn of door invloeden hier op aarde. En of die claim van voornamelijk linksdraaiende aminozuren in de ruimte wel echt bewezen is of een aanname is weet ik ook niet.
Op dinsdag 13 augustus 2002 17:08 schreef Bosbeetle het volgende:[..]
wel grappig dat alle levende organismen die we tot nu toe kennen idd allemaal het zelfde soort DNA en RNA hebben. Alleen zijn er wat afwijkende virussen maar of die leven, tja.
En is het RNA in mitochondriën afwijkend, en misschien waren dat vroeger wel microörganismen
Het is een hypotese en wel de moeite waard om te onderzoeken. Als het waar zou zijn verhoogt dat de kansen voor buitenaards leven nogal.
quote:wat dan wel weer leuk is om te onderzoeken is er leven mogenlijk met DNA dat bestaat uit rechtsdraaiende aminozuren? Oh ik bedenk me net natuurlijk niet want alle enzymen zijn afgestemd op linksdraaiend zo zou het DNA nooit kunnen worden gestcripteerd of gekopiëerd.
Op dinsdag 13 augustus 2002 17:24 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Als ik er nog eens over nadenk is dat niet zo'n heel sterk argument voor panspermia, het zou net zo goed toeval kunnen zijn of door invloeden hier op aarde. En of die claim van voornamelijk linksdraaiende aminozuren in de ruimte wel echt bewezen is of een aanname is weet ik ook niet.
Het is een hypotese en wel de moeite waard om te onderzoeken. Als het waar zou zijn verhoogt dat de kansen voor buitenaards leven nogal.
Maar als iemand teveel tijd heeft kan hij wel van alle enzymen die voor voortplanting nodig zijn een spiegel molekuul maken en dan een klonering uitvoeren en dan tada het eerste rechtsdraaiende organisme
quote:blijkbaar heeft niemand zoveel tijd
Op vrijdag 16 augustus 2002 12:32 schreef Bosbeetle het volgende:[..]
wat dan wel weer leuk is om te onderzoeken is er leven mogenlijk met DNA dat bestaat uit rechtsdraaiende aminozuren? Oh ik bedenk me net natuurlijk niet want alle enzymen zijn afgestemd op linksdraaiend zo zou het DNA nooit kunnen worden gestcripteerd of gekopiëerd.
Maar als iemand teveel tijd heeft kan hij wel van alle enzymen die voor voortplanting nodig zijn een spiegel molekuul maken en dan een klonering uitvoeren en dan tada het eerste rechtsdraaiende organisme
quote:ligt eraan hoe je de spiegel hebt staan, je kan ook
Op zondag 01 september 2002 21:22 schreef Bosbeetle het volgende:[..]
blijkbaar heeft niemand zoveel tijd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |