abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115567903
Ja ik moet aankomende september de langstudeerboete betalen, ondanks dat ik slechts 1 tentamen heb openstaan en afgelopen jaar maar 3 keer naar school ben geweest om 1 stomme toets te halen -_-.(Werk al een jaar op "niveau" en volg al 1,5 jaar geen college meer)

Nu is de school zo lief om vlak daarvoor mij nog 1 herkansing te geven ivm langstudeerboete, maar er is altijd nog een risico dat ik het tentamen niet haal. Voor mij heerst er een vloek op dit tentamen, dus wil ik alle opties bekijken als ik het niet haal.

Aangezien CDA en VVD nu weer tegen de langstudeerboete zijn, lijkt deze na 12 september weer te worden afgeschaft. Leuk maar daar hebben we niks aan. Maar wat als ik me nu uitschrijf(Voor september) voor mijn studie en in februari, als de regeling is teruggedraaid, mij weer in schrijf?

Aangezien de resultaten ongeveer 6 jaar geldig zijn, lijk ik zo de boete te ontwijken en moet ik alleen een half jaar later de toets herkansen. Of zit hier een addertje onder het gras?
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 19:27:24 #2
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_115567997
Dus je doet al 1,5 jaar over 1 tentamen?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_115568083
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 19:27 schreef Luxuria het volgende:
Dus je doet al 1,5 jaar over 1 tentamen?
Nee had meerdere tentamens, maar betreft nu slechts 1 tentamen. Maar heb graag antwoord op mijn vraag niet commentaar op mijn studietraject.
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 19:31:11 #4
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_115568135
Toevallig net in het andere topic een post over gemaakt:

Maar het duurt een tijd voordat het kabinet gevormd is en het is niet vanzelfsprekend dat tijdens de kabinetsformatie de langstudeerboete überhaupt te sprake komt aangezien er wel meer te bespreken is. Eventuele alternatieven kunnen relatief gezien nog onwenselijker zijn. Mocht het zo zijn dat de boete wel op de helling terugkomt dan duurt het ook een tijd voordat er een wetsvoorstel ligt die de langstudeerboete weer terugdraait en een alternatief (zoals sociaal leenstelsel) weer invoert.

Gaan speculeren op een afschaffing van de boete kan onverstandig zijn, omdat je daardoor vertraging oploopt.

Wat wel zo is, is dat je niet de hele boete hoeft te betalen als je maar 1 tentamen maakt. Dan betaal je alleen voor de periode dat het vak gegeven wordt of het tentamen in wordt afgenomen. Dat kan bijv. maar 1 of 2 maanden zijn. Mocht je dan het vak niet halen dan kan je het jaar erop het nogmaals proberen, maar ben je slechts een beperkt bedrag kwijt geraakt.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_115568200
De regeling wordt niet afgeschaft. In iedergeval niet op een korte termijn. Dat zou namelijk niet "fair" zijn zijn tegenover de overige gedupeerde.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_115568217
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 19:31 schreef Ryon het volgende:
Toevallig net in het andere topic een post over gemaakt:

Maar het duurt een tijd voordat het kabinet gevormd is en het is niet vanzelfsprekend dat tijdens de kabinetsformatie de langstudeerboete überhaupt te sprake komt aangezien er wel meer te bespreken is. Eventuele alternatieven kunnen relatief gezien nog onwenselijker zijn. Mocht het zo zijn dat de boete wel op de helling terugkomt dan duurt het ook een tijd voordat er een wetsvoorstel ligt die de langstudeerboete weer terugdraait en een alternatief (zoals sociaal leenstelsel) weer invoert.

Gaan speculeren op een afschaffing van de boete kan onverstandig zijn, omdat je daardoor vertraging oploopt.

Wat wel zo is, is dat je niet de hele boete hoeft te betalen als je maar 1 tentamen maakt. Dan betaal je alleen voor de periode dat het vak gegeven wordt of het tentamen in wordt afgenomen. Dat kan bijv. maar 1 of 2 maanden zijn. Mocht je dan het vak niet halen dan kan je het jaar erop het nogmaals proberen, maar ben je slechts een beperkt bedrag kwijt geraakt.
Maakt mij weinig uit, want ik heb toch al vast werk, desnoods wil ik het volgend jaar wel weer opnieuw proberen.
- Epicurus
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 19:38:54 #7
206580 Luxuria
pi_115568416
Als je je tentamen binnen één maand haalt, hoef je dus maar 1/12 van die boete te betalen, dat is minder dan ¤300,-. Dat kun je toch goed betalen met je vaste baan?
Je bent er zelf bij dat je er zo lang over gedaan hebt.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 19:42:32 #8
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_115568559
Grootste gevaar is dat van uitstel afstel komt. Zo te zien is dit een tentamen waar je al vaker tegen aan loopt te hikken. Je kan dan redenen zoeken om het niet te doen, met het gevaar dat je komende jaren hetzelfde excuus wederom gebruikt (de afschaffing van de langsstudeerboete laat nog wel even op zich wachten en kan best een jaarlijks terugkerend onderwerp zijn).

Hoe langer je wacht met het binnenkoppen van het tentamen, hoe moeilijker het wordt omdat de stof natuurlijk ook steeds meer wegsijpeld.

Ik zou gewoon even door de zure appel heen bijten, tentamen binnen kopen, papiertje ophalen en dan komende oktober een groot feest geven dat je eindelijk geslaagd bent. Heb je ook geen losse eindjes meer over die je op een later moment nog zou moeten vastknopen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 19:55:03 #9
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_115569047
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 19:42 schreef Ryon het volgende:
Grootste gevaar is dat van uitstel afstel komt. Zo te zien is dit een tentamen waar je al vaker tegen aan loopt te hikken. Je kan dan redenen zoeken om het niet te doen, met het gevaar dat je komende jaren hetzelfde excuus wederom gebruikt (de afschaffing van de langsstudeerboete laat nog wel even op zich wachten en kan best een jaarlijks terugkerend onderwerp zijn).

Hoe langer je wacht met het binnenkoppen van het tentamen, hoe moeilijker het wordt omdat de stof natuurlijk ook steeds meer wegsijpeld.

Ik zou gewoon even door de zure appel heen bijten, tentamen binnen kopen, papiertje ophalen en dan komende oktober een groot feest geven dat je eindelijk geslaagd bent. Heb je ook geen losse eindjes meer over die je op een later moment nog zou moeten vastknopen.
Helemaal mee eens. Het is gewoon erg riskant om er op te gokken dat volgend studiejaar de boete is afgeschaft en dat je dan nog de motivatie hebt.
Ok stelletje hokboeren
pi_115569974
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 19:38 schreef Luxuria het volgende:
Als je je tentamen binnen één maand haalt, hoef je dus maar 1/12 van die boete te betalen, dat is minder dan ¤300,-. Dat kun je toch goed betalen met je vaste baan?
Je bent er zelf bij dat je er zo lang over gedaan hebt.
Ik had mijn propedeuse binnen een jaar en alles vrij rap, maar school had mijn 2de jaar verneukt redelijk(Waardoor sowieso half jaar vertraging had) en ben tijd buitenland geweest voor studie en in het buitenland kan je niks herkansen. Daarna ben ik gaan werken, want sommige vaste lasten moeten betaald worden. Dus hou je commentaar voor je muts.

En je praat over 300 euro alsof het niks is, pappie en mammie die alles voor je betalen?

@De rest, uiteraard ben ik het van plan nu te halen, vorige keer net niet omdat ik te snel door het tentamen heen was gegaan.(Ja HEEL dom) Stof zit nog heel goed in mijn hoofd, maar ik wil gewoon alle opties verkennen zoals in mijn startpost aan gaf.
- Epicurus
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 20:24:56 #11
206580 Luxuria
pi_115570149
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 20:19 schreef Devion het volgende:

[..]

Ik had mijn propedeuse binnen een jaar en alles vrij rap, maar school had mijn 2de jaar verneukt redelijk(Waardoor sowieso half jaar vertraging had) en ben tijd buitenland geweest voor studie en in het buitenland kan je niks herkansen. Daarna ben ik gaan werken, want sommige vaste lasten moeten betaald worden. Dus hou je commentaar voor je muts.

En je praat over 300 euro alsof het niks is, pappie en mammie die alles voor je betalen?

@De rest, uiteraard ben ik het van plan nu te halen, vorige keer net niet omdat ik te snel door het tentamen heen was gegaan.(Ja HEEL dom) Stof zit nog heel goed in mijn hoofd, maar ik wil gewoon alle opties verkennen zoals in mijn startpost aan gaf.
Als je een vaste baan hebt, is eenmalig ¤300,- best te doen.
Mijn pappie en mammie betalen mij niks :')
Ik werk vanaf mijn 13e, moet mijn opleiding, zorg en alles zelf betalen, heb tijdens mijn opleiding een auto gekocht, krijg geen studiefinanciering meer, moet ook een half jaar die boete betalen en alles zonder ook maar een cent te lenen.
En mij hoor je niet klagen :{w
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 20:28:29 #12
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_115570268
Een iets minder arrogante houding zou iemand die anderen om hulp/advies vraagt niet misstaan.
Ok stelletje hokboeren
pi_115570474
Of gewoon niet zeuren en betalen.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_115572925
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 20:28 schreef padlarf het volgende:
Een iets minder arrogante houding zou iemand die anderen om hulp/advies vraagt niet misstaan.
Doe ik arrogant richting mensen die hulpzaam zijn? Neen, slechts degene die bijdehand zijn. Andere woorden, bek dicht.
quote:
13s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 20:24 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Mijn pappie en mammie betalen mij niks :')
Ik werk vanaf mijn 13e, moet mijn opleiding, zorg en alles zelf betalen, heb tijdens mijn opleiding een auto gekocht, krijg geen studiefinanciering meer, moet ook een half jaar die boete betalen en alles zonder ook maar een cent te lenen.
En mij hoor je niet klagen :{w
Dan wordt het 600 euro, tentamens worden om de 2 maanden aangeboden. En als jezelf alles moet betalen en je vind 300/600 euro niks, dan spoor naar mijn mening niet helemaal.

Daarnaast hoor je mij niet over de boete klagen(iig niet om de reden) en verken opties om de boete te ontwijken. Lezen is moeilijk.
- Epicurus
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:40:05 #15
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_115573149
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 21:34 schreef Devion het volgende:

Doe ik arrogant richting mensen die hulpzaam zijn? Neen, slechts degene die bijdehand zijn. Andere woorden, bek dicht.

Iemand die je er op wijst dat je arrogant overkomt moet zijn bek dicht houden.

Iemand die vraagt hoelang je over een tentamen doet wordt direct toegebeten dat je geen commentaar wenst.

Iemand die je adviseert om het tentamen zo snel mogelijk te halen omdat het dan niet zo'n heel groot bedrag kost beticht je ervan alles cadeau te krijgen van papa en mama.

Misselijke vent ben je.
Ok stelletje hokboeren
pi_115573397
quote:
13s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 21:40 schreef padlarf het volgende:

[..]

Iemand die je er op wijst dat je arrogant overkomt moet zijn bek dicht houden.
Zeker wanneer deze persoon niet goed leest!
quote:
Iemand die vraagt hoelang je over een tentamen doet wordt direct toegebeten dat je geen commentaar wenst.
Iemand die zegt dat "jezelf erbij was" terwijl ik vriendelijk verzocht dat ik geen commentaar te geven over mijn studietraject lokt dat zelf uit.
quote:
Iemand die je adviseert om het tentamen zo snel mogelijk te halen omdat het dan niet zo'n heel groot bedrag kost beticht je ervan alles cadeau te krijgen van papa en mama.
Diezelfde persoon die de al eerder werd verzocht geen commentaar te geven over mijn studietraject, die dat wel doet en doet alsof 300 euro niks is. En nee ze adviseerde mij niet het zo snel mogelijk te halen, ze gaf een berekening wat het kost als ik 1 maand vertraging had. Zelf kan ik die rekensom ook nog wel maken.
quote:
Misselijke vent ben je.
En jij kan niet lezen, gefeliciteerd.
- Epicurus
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:48:38 #17
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_115573531
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 21:46 schreef Devion het volgende:

[..]

Zeker wanneer deze persoon niet goed leest!

[..]

Iemand die zegt dat "jezelf erbij was" terwijl ik vriendelijk verzocht dat ik geen commentaar te geven over mijn studietraject lokt dat zelf uit.

[..]

Diezelfde persoon die de al eerder werd verzocht geen commentaar te geven over mijn studietraject, die dat wel doet en doet alsof 300 euro niks is. En nee ze adviseerde mij niet het zo snel mogelijk te halen, ze gaf een berekening wat het kost als ik 1 maand vertraging had. Zelf kan ik die rekensom ook nog wel maken.

[..]

En jij kan niet lezen, gefeliciteerd.
Omgaan met commentaar is lastig voor je he, arrogant pisventje. Maar goed, ik heb je advies gegeven over je studie en over je houding. Of je er wat mee doet is verder geheel aan jou.
Ok stelletje hokboeren
pi_115573616
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 21:48 schreef padlarf het volgende:

[..]

Omgaan met commentaar is lastig voor je he, arrogant pisventje. Maar goed, ik heb je advies gegeven over je studie en over je houding. Of je er wat mee doet is verder geheel aan jou.
Wanneer ga jij nou eens lezen ipv dom reageren?

En nee je hebt geen advies over mijn studie gegeven of IK kan niet lezen....(En daarvoor opende ik het topic ook niet |:(, ik wilde advies over langstudeerboete, maar nu ben ik aan het mierenneuken..... ) Ga ergens anders falen.
- Epicurus
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:56:12 #19
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_115573917
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 21:50 schreef Devion het volgende:

En nee je hebt geen advies over mijn studie gegeven of IK kan niet lezen....(En daarvoor opende ik het topic ook niet |:(, ik wilde advies over langstudeerboete, maar nu ben ik aan het mierenneuken..... ) Ga ergens anders falen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 19:55 schreef padlarf het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Het is gewoon erg riskant om er op te gokken dat volgend studiejaar de boete is afgeschaft en dat je dan nog de motivatie hebt.
Dat het niet is wat je wilt horen betekent niet dat het geen advies is.
Verder ben ik ervan overtuigd dat je houding mensen met een constructieve bijdrage wegjaagt.

Maar zoals gezegd, doe ermee wat je wilt verder.
Ok stelletje hokboeren
pi_115574042
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 21:56 schreef padlarf het volgende:

[..]

[..]

Dat het niet is wat je wilt horen betekent niet dat het geen advies is.
Verder ben ik ervan overtuigd dat je houding mensen met een constructieve bijdrage wegjaagt.

Maar zoals gezegd, doe ermee wat je wilt verder.
Nogmaals dat was geen advies, dat gaf Ryon al.(QFT is geen advies) En zoals ik zei, dit is mierenneuken.
- Epicurus
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:00:44 #21
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_115574131
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 21:58 schreef Devion het volgende:

[..]

Nogmaals dat was geen advies, dat gaf Ryon al.
Nogmaals? Dit is de eerste keer dat je zegt dat het geen advies was omdat Ryon al eerder was. Dat ontken ik overigens ook zeker niet. Ik gaf je het advies om het advies van Ryon op te volgen, zo dan? >:O
Ok stelletje hokboeren
pi_115574195
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 22:00 schreef padlarf het volgende:

[..]

Nogmaals? Dit is de eerste keer dat je zegt dat het geen advies was omdat Ryon al eerder was. Dat ontken ik overigens ook zeker niet. Ik gaf je het advies om het advies van Ryon op te volgen, zo dan? >:O
Je zou het prima doen bij een consultancy bedrijf ^O^
- Epicurus
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:04:33 #23
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_115574324
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 22:01 schreef Devion het volgende:

[..]

Je zou het prima doen bij een consultancy bedrijf ^O^
Ik vat dit op als een compliment, al weet ik niet of het zo bedoeld is.
Anyway, mijn punten zijn duidelijk, ik zal niet meer posten.
Ok stelletje hokboeren
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:05:12 #24
206580 Luxuria
pi_115574373
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 21:34 schreef Devion het volgende:

[..]

[..]

Dan wordt het 600 euro, tentamens worden om de 2 maanden aangeboden. En als jezelf alles moet betalen en je vind 300/600 euro niks, dan spoor naar mijn mening niet helemaal.

Daarnaast hoor je mij niet over de boete klagen(iig niet om de reden) en verken opties om de boete te ontwijken. Lezen is moeilijk.
Jezus doe eens normaal man.
Waar heb ik gezegd dat ik 300 euro niks vind? Nergens. Lezen is moeilijk ja.

Je kunt echt niks hebben, dat blijkt maar weer hoe je nu ook tegen padlarf doet.
Ik deed nergens bijdehand. In mijn eerste post stelde ik alleen een vraag, nergens gaf ik een oordeel.
In mijn tweede post gaf ik aan dat dat best te doen was.
Maar o wee als ik zeg dat je er zelf bij bent, dan is je ego gekrenkt :')
pi_115574580
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 22:05 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Jezus doe eens normaal man.
Waar heb ik gezegd dat ik 300 euro niks vind? Nergens. Lezen is moeilijk ja.
quote:
13s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 20:24 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Oh dan moet ik dit dus anders opvatten? Lekker duidelijk ben je :).
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 22:05 schreef Luxuria het volgende:
Je kunt echt niks hebben, dat blijkt maar weer hoe je nu ook tegen padlarf doet.
Ik deed nergens bijdehand. In mijn eerste post stelde ik alleen een vraag, nergens gaf ik een oordeel.
In mijn tweede post gaf ik aan dat dat best te doen was.
Maar o wee als ik zeg dat je er zelf bij bent, dan is je ego gekrenkt :')
Nee hoor je bent niet bijdehand bezig als ik je vraag geen opmerking te maken over mijn studietraject. Je eerste vraag was ook zo relevant over mijn vraag mbt langstudeerboete. Jij komt er wel meid :s)
- Epicurus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')