abonnement Unibet Coolblue
pi_119533751
Ben nieuw hier en in het snowboard wereldje. Vorig jaar voor het eerst op wintersport geweest, vooraf eerst een paar keer les gehad van mijn zwager (1 van de trainers van het jeugd freestyle snowboardteam). Man...wat gaaf! Vroeger was ik altijd van mening dat het maar koud en nat was, maar na vorig jaar ben ik helemaal om. :)

Dit jaar ga ik meerdere keren een weekendje (Kaprun, Winterberg, Kirchberg, Willingen) en de laatste week van februari 8 dagen naar Sankt Anton. :D

Vorig jaar alle gear geleend van m'n zwager. Dit jaar zelf een setje nieuwe ThirtyTwo schoenen (model 2012) gekocht. Via-via heb ik voor weinig een broek+jas van vorig jaar over genomen, de Oakley Preferred set. Dit is 'officieel' een ski-outfit, maar ik vind hem zwaar relaxed. Daarnaast heb ik een Dragon Mace goggle en een helm van Bern.
pi_119563473
Pff ik zit met een dingetje.

Vorig jaar snowboard les gehad in de indoor hal Montana. Op een board met bindingen waar je van achter in moet stappen. Niks aan de hand.
Zelf een boardje gekocht met bindingen waar je gewoon van boven in moet stappen, en de hele ski vakantie kramp gehad in mijn voeten. paar weken terug weer les gehad in Montana, met de zelfde bindingen waar je van achter in stapt (is er eigenlijk een naam voor?). Niks aan de hand. Gister wezen snowboarden in Snowplanet en ook een board waarbij je van boven in de bindingen moet instappen, en echt 2 uur lang kramp gehad. En ik heb echt elke keer dat ik weer beneden stond de bindingen anders gezet (meer naar buiten of naar binnen) maar dat hielp niet.

Kan het liggen aan de bindingen dat ik kramp krijg in mijn voeten? Of moet ik misschien toch linksvoor staan ipv rechtsvoor wat ik nu sta?

Iemand een idee?
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_119563859
Beste medesnowboarders,

Op dit moment heb ik een Nitro Magnum Wide.
Echter ga ik deze verkopen omdat ik hem toch te stijf vind.

Nu ben ik aan het oriënteren voor een nieuw board die wat beter past bij mijn ride style.
Ik ben een all-mountain freestyler, wat betekend dat ik lekker de berg af wil cruisen maar ondertussen wel wil spelen.
Wat ik hier mee bedoel jibben, 180/360's doen en off-piste voor wat Pow-action.

De verkoper van Duijvenstein Zoetermeer kwam met de Ride Machete.
Hier zijn twee versies van de normale en de GT. Het verschil is dat de GT iets stijfer is.
Jammer genoeg kwam ik daar later achter en heb ik niet kunnen vragen welke hiervoor beter is.

Ik twijfel nu dus welk board voor mij de betere keuze is.
Dit komt onder andere omdat ik zelf de GT er veel vetter uit vind zien. (Het oog wilt ook wat ;))
Maar ik vraag me voornamelijk af hoe groot het verschil is tussen die twee qua flex.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Mocht je een ander board weten die ook goed is hoor ik het graag natuurlijk :)

[ Bericht 54% gewijzigd door GilaMonyet op 24-11-2012 10:37:54 ]
Don't think, be sure!
  zaterdag 24 november 2012 @ 11:15:50 #254
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_119567326
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:52 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Pff ik zit met een dingetje.

Vorig jaar snowboard les gehad in de indoor hal Montana. Op een board met bindingen waar je van achter in moet stappen. Niks aan de hand.
Zelf een boardje gekocht met bindingen waar je gewoon van boven in moet stappen, en de hele ski vakantie kramp gehad in mijn voeten. paar weken terug weer les gehad in Montana, met de zelfde bindingen waar je van achter in stapt (is er eigenlijk een naam voor?). Niks aan de hand. Gister wezen snowboarden in Snowplanet en ook een board waarbij je van boven in de bindingen moet instappen, en echt 2 uur lang kramp gehad. En ik heb echt elke keer dat ik weer beneden stond de bindingen anders gezet (meer naar buiten of naar binnen) maar dat hielp niet.

Kan het liggen aan de bindingen dat ik kramp krijg in mijn voeten? Of moet ik misschien toch linksvoor staan ipv rechtsvoor wat ik nu sta?

Iemand een idee?
Flow bindingen, sommige zweren erbij maar de meeste hier niet :P

Ik ken flow bindingen zelf niet, maar bij 'normale' bindingen heb je nogal wat afstelmogelijkheden. Het is dus belangrijk om deze van te voren goed af te stellen en daarna een langere tijd uit te proberen. Je lichaam moet ook kunnen wennen aan de nieuw 'snowboard' houding. Ter illustratie, ik ben 2 uur bezig geweest om mijn bindingen af te stellen.

Ik had zelf afgelopen zondag ook last van wat kramp, dat kwam omdat ik na bijna 9 maanden niet boarden nogal verkrampt en stijf op mijn plank stond. Dus ook je (gebrek aan) techniek kan er voor zorgen dat je verkrampte voeten krijgt.

En ook niet onbelangrijk, heb je je eigen schoenen? Zo ja, hoe zit het met het voetbed?
pi_119568020
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:15 schreef Fugie het volgende:

[..]

Flow bindingen, sommige zweren erbij maar de meeste hier niet :P

Ik ken flow bindingen zelf niet, maar bij 'normale' bindingen heb je nogal wat afstelmogelijkheden. Het is dus belangrijk om deze van te voren goed af te stellen en daarna een langere tijd uit te proberen. Je lichaam moet ook kunnen wennen aan de nieuw 'snowboard' houding. Ter illustratie, ik ben 2 uur bezig geweest om mijn bindingen af te stellen.

Ik had zelf afgelopen zondag ook last van wat kramp, dat kwam omdat ik na bijna 9 maanden niet boarden nogal verkrampt en stijf op mijn plank stond. Dus ook je (gebrek aan) techniek kan er voor zorgen dat je verkrampte voeten krijgt.

En ook niet onbelangrijk, heb je je eigen schoenen? Zo ja, hoe zit het met het voetbed?
Ik heb wel eigen schoenen, zijn 1 seizoen gebruikt, maar ik gebruik op die indoor banen eigenlijk altijd materiaal van daar.
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
  zaterdag 24 november 2012 @ 16:33:22 #256
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_119574483
Kan zijn dat je een stel slappe schoenen hebt gehad en die te strak hebt vast gemaakt. Of de binding te strak gedaan hebt. Of misschien zijn het gewoon schijtbindingen. Kan allemaal.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zaterdag 24 november 2012 @ 16:36:38 #257
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_119574555
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:49 schreef RoOoYtJuH het volgende:

[..]

Ik heb wel eigen schoenen, zijn 1 seizoen gebruikt, maar ik gebruik op die indoor banen eigenlijk altijd materiaal van daar.
Eigen spullen gebruiken, een keer goed afstellen (ff googlen en je weet hoe en wat) en dan eens kijken hoe het voelt.
pi_119579129
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 16:36 schreef Fugie het volgende:

[..]

Eigen spullen gebruiken, een keer goed afstellen (ff googlen en je weet hoe en wat) en dan eens kijken hoe het voelt.
Ik heb al heel wat uurtjes gegoogled, en ik denk dat hoe ik nu sta het goed is. Maarja het zou ook kunnen van niet. :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 16:33 schreef Komakie het volgende:
Kan zijn dat je een stel slappe schoenen hebt gehad en die te strak hebt vast gemaakt. Of de binding te strak gedaan hebt. Of misschien zijn het gewoon schijtbindingen. Kan allemaal.
Maarja vorig jaar wintersport had ik wel mijn eigen spullen, en toen had ik ook gigantische kramp in mijn voeten. Ik denk zelf dat ik dus beter snowboard met van die flow bindingen, maarja om nou 300+ euro uit te geven om even te proberen is ook weer zoiets ;-)
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_119588915
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 19:13 schreef RoOoYtJuH het volgende:

[..]

Ik heb al heel wat uurtjes gegoogled, en ik denk dat hoe ik nu sta het goed is. Maarja het zou ook kunnen van niet. :')

[..]

Maarja vorig jaar wintersport had ik wel mijn eigen spullen, en toen had ik ook gigantische kramp in mijn voeten. Ik denk zelf dat ik dus beter snowboard met van die flow bindingen, maarja om nou 300+ euro uit te geven om even te proberen is ook weer zoiets ;-)

Het gaat niet om hoe je de bindingen zet, maar meer hoe de straps om je schoenen zitten.
Zitten deze niet netjes gecentreerd als je ze vast heb dan kunnen deze rare druk geven op je schoenen (voeten) waardoor je kramp kan krijgen (er word dan wat afgekneld).
Of misschien passen de schoenen niet bij jou voeten of dat je de bindingen dus gewoon te straks zet. Er zijn best wat mogelijkheden.

Dat van die bindingen niet te strak zetten kan vaak wel wat problemen geven aangezien je soms denk dat je de bindingen goed heb vastgeklikt en dat terwijl je ze eigenlijk te strak heb zitten.
Dat doe ik onbewust ook nog wel eens zo nu en dan, je hoeft die straps vaak minder strak te zetten als dat je denkt.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  zondag 25 november 2012 @ 04:19:08 #260
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_119590959
Je kunt ook prima kramp krijgen omdat je voor jouw doen gewoon te ver gedraaid staat oid, er is niet per se een juiste manier om je bindingen te zetten, het is grotendeels persoonlijke voorkeur.

Denk in ieder geval niet dat die kramp met de flow binding te maken had, eerder met de stance.
Verder zou het kunnen dat je je tenen afknelt door de voorste strap, een toe-cap zou dan een optie zijn [vind ik persoonlijk sowieso fijner]. Als je door een drukpunt van je grote strap pijn krijgt lijkt me dat aan de combinatie schoen-binding liggen want dat zou ook geen problemen moeten geven.

Zit in Seattle ondertussen, boarden in Whistler gaat niet door ivm mn knie maar we gaan morgen snowwalken *O*
an urge to help mankind overcomes me
  zondag 25 november 2012 @ 10:48:13 #261
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_119592386
CapStrap _O_

Beste uitvinding van Burton in de laatste 10 jaar :D

En veel plezier met snowwalken :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_119602806
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 04:19 schreef saaw het volgende:

Denk in ieder geval niet dat die kramp met de flow binding te maken had, eerder met de stance.
De stance was het zelfde, het enige verschil was de binding dan.

quote:
Verder zou het kunnen dat je je tenen afknelt door de voorste strap, een toe-cap zou dan een optie zijn [vind ik persoonlijk sowieso fijner]. Als je door een drukpunt van je grote strap pijn krijgt lijkt me dat aan de combinatie schoen-binding liggen want dat zou ook geen problemen moeten geven.

Edit: Het zou inderdaad heel goed kunnen dat ik die straps te strak heb gezet. Die flow bindingen stel je 1x in, en die kunnen volgens mij ook een stuk minder strak dan normale bindingen.
Goede kans dat het daar aan ligt inderdaad.


Je kan bij de winkels die bij die indoorbanen zit eigenlijk altijd wel de baan op met spullen om ze uit te proberen. Misschien moet ik dat maar eens doen, kijken of het nog verschil uitmaakt.

[ Bericht 9% gewijzigd door RoOoYtJuH op 25-11-2012 16:33:08 ]
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
  zondag 25 november 2012 @ 17:01:13 #263
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_119605444
Weinig zin om veel te editen, dus alles beetje bijgeknipt en achter elkaar gezet:

pi_119612361
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 17:01 schreef Fugie het volgende:
Weinig zin om veel te editen, dus alles beetje bijgeknipt en achter elkaar gezet:

Waarom niet bij élke afdaling over de airbag? :+ :P

Kon het gister niet laten om zelf ook wat te filmen, even kort de Go Pro op men helm gezet, want het blokkeersysteem van men filmstok ging naar de kloten.

pi_119622393
Vandaag toch even naar het snow event van de Daka in Rotterdam.
Daar kwam ik ook weer een board tegen genaamd de Nidecker Platinum.

Heeft iemand enig ervaring met dit merk en miss zelfs het board?
Ik had zelf nog niet eerder van het merk gehoord.
Don't think, be sure!
  zondag 25 november 2012 @ 23:42:43 #266
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_119625355
Dit wordt ook een leuke film:

Chris Schnabel is een snowboardmaatje van me van vroegah toen hij nog als snowboardleraar bij ons werkte :D
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 25 november 2012 @ 23:46:04 #267
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_119625510
Nidecker bestaat al jaren.
Ze maken redelijke boardjes, maar zijn geen hoogvliegers.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_119626443
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 23:46 schreef Komakie het volgende:
Nidecker bestaat al jaren.
Ze maken redelijke boardjes, maar zijn geen hoogvliegers.
Oke thanks!

Ik twijfel beetje tussen de Ride Machete, Ride Machete GT, Nidecker Platinum of Lib Tech Skate Banana.

Zoals ik al eerder beschreef ben ik een snowboarder die gewoon lekker speels de berg af wilt gaan en af en toe een jump of een box pak.

Welke zou jij me aanraden?
Don't think, be sure!
  maandag 26 november 2012 @ 02:18:18 #269
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_119627979
Ride O+

[edit]
snowshoeing rocked


[ Bericht 50% gewijzigd door saaw op 26-11-2012 04:44:17 ]
an urge to help mankind overcomes me
  maandag 26 november 2012 @ 11:15:21 #270
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_119632339
quote:
[quote]0s.gif Op zondag 25 november 2012 19:46 schreef Cocktailprikker het volgende:

[..]

Waarom niet bij élke afdaling over de airbag? :+ :P

Kon het gister niet laten om zelf ook wat te filmen, even kort de Go Pro op men helm gezet, want het blokkeersysteem van men filmstok ging naar de kloten.

Leuk filmpje!

Na 9 maanden moest ik eerst weer even inkomen en wennen aan mijn helm :)


quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 02:18 schreef saaw het volgende:
Ride O+

[edit]
snowshoeing rocked
[ afbeelding ]
Ziet er goed uit!
pi_119633021
Heb ook 2 vette foto's van dat dagje :D :)



  FOK!fotograaf maandag 26 november 2012 @ 13:13:49 #272
159915 -Menn0-
MNO
pi_119635758
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 11:38 schreef Cocktailprikker het volgende:
Heb ook 2 vette foto's van dat dagje :D :)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Nice!! ^O^ ^O^
,,/
  maandag 26 november 2012 @ 14:04:48 #273
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_119637196
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 23:46 schreef Komakie het volgende:
Nidecker bestaat al jaren.
Ze maken redelijke boardjes, maar zijn geen hoogvliegers.
Dat ben ik niet met je eens, als mijn eigen ervaring en verschillende reviews mag geloven maken ze juist top boards maar zijn ze niet heel erg bekend. De Megalight scoort bijvoorbeeld erg goed. Ook de Jones Flagship komt van Nidecker en staat toch echt als goed in te boeken.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  maandag 26 november 2012 @ 14:06:58 #274
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_119637268
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 00:16 schreef GilaMonyet het volgende:

[..]

Oke thanks!

Ik twijfel beetje tussen de Ride Machete, Ride Machete GT, Nidecker Platinum of Lib Tech Skate Banana.

Zoals ik al eerder beschreef ben ik een snowboarder die gewoon lekker speels de berg af wilt gaan en af en toe een jump of een box pak.

Welke zou jij me aanraden?
Ik zou voor een Skatebanana gaan, maar ik ben een Lib tech fan.
Geen van allen slechte aankopen. Zo lang ze maar passen bij jouw manier van rijden en dat kunnen we moeilijk bepalen voor je ;)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 26 november 2012 @ 14:26:30 #275
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_119637836
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 14:04 schreef MrFl0ppY het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens, als mijn eigen ervaring en verschillende reviews mag geloven maken ze juist top boards maar zijn ze niet heel erg bekend. De Megalight scoort bijvoorbeeld erg goed. Ook de Jones Flagship komt van Nidecker en staat toch echt als goed in te boeken.
Nidecker is 1 van de weinige merken die echt een fabriek hebben en dus komen er een heleboel boards vandaan. Salomon en Nitro laten ook boards in die fabriek maken bijvoorbeeld.

Ik zeg ook niet dat Nidecker slechte boards maakt, maar het is geen hoogvlieger. Voornamelijk de boards voor een leuke prijs worden veel verkocht. Echte topmodellen hebben ze wel, maar worden veel minder verkocht dan andere merken. Mede omdat Nidecker bij de mensen die dure boards kopen minder hoog in het vaandel staat. Jones en Salomon worden veel beter verkocht. Grappig genoeg natuurlijk uit dezelfde fabriek :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')