abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115689561
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 17:35 schreef PindakaasMetVlokken het volgende:

[..]

Haha. Ha. Ha.

Weet je wanneer mannelijke studenten leren hoe ze kleren moeten wassen? 2 weken nadat ze het huis uit zijn gegaan.
Ik zou je graag gelijk willen geven, maar dit stereotype is niet op mij van toepassing. Ik leerde het namelijk pas enkele weken geleden, na inmiddels 2,5 jaar in een studentenhuis en 1 jaar in een studio gewoond te hebben.

Wat ik al die tijd met de wasmachine deed moet je niet vragen. :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2012 18:36:31 ]
pi_115689633
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 18:35 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Ik zou je graag gelijk willen geven, maar dit stereotype is niet op mij van toepassing. Ik leerde het namelijk pas enkele weken geleden, na inmiddels 2,5 jaar in een studentenhuis en 1 jaar in een studio gewoond te hebben.

Wat ik al die tijd met de wasmachine deed moet je niet vragen. :+
Nu wil natuurlijk iedereen het vragen maar dan mag dat niet
pi_115689647
Ik pleur ook nog steeds alles bij elkaar op dezelfde temperatuur, gaat prima :')
Ja doei.
pi_115689727
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 18:37 schreef motorbloempje het volgende:
Ik pleur ook nog steeds alles bij elkaar op dezelfde temperatuur, gaat prima :')
En dat noemt zich een vrouw. :') Ik kocht al vrij snel 3 wasmanden om mijn was te scheiden.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 18:47:55 #105
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_115689948
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 18:40 schreef PindakaasMetVlokken het volgende:

[..]

En dat noemt zich een vrouw. :') Ik kocht al vrij snel 3 wasmanden om mijn was te scheiden.
En dat noemt zich student.
pi_115689971
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 18:47 schreef Nobu het volgende:

[..]

En dat noemt zich student.
Blokker wasmanden van 4 euro.
pi_115690163
Licht bij licht, donker bij donker. Hoe simpel kan het zijn.
pi_115690215
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 18:53 schreef Complexiteit het volgende:
Licht bij licht, donker bij donker. Hoe simpel kan het zijn.
- Wit (30c)
- Gekleurd (30c)
- Ondergoed / handdoeken (60c)
- Spijkerbroeken (30c fijne was cyclus)

Dat zijn toch al 4 verschillende soorten was hoor.
pi_115690257
Ik doe altijd mijn onderbroeken, sokken, lakens, washandjes en handdoeken op een hoge temperatuur met waspoeder voor de witte was en de rest op 30 graden met wasmiddel voor de gekleurde was. Het werkt prima. Wel het best gekleurd spul eerst een keer met de gekleurde was meewassen alvorens je het met de witte was doet maar eerlijk gezegd lig ik er niet wakker van als iets uit de eerste categorie eens verkleurt.

quote:
In mijn ervaring is dat niet nodig. Ik heb 1 keer gehad dat ik broeken had gekocht (toen er net elastine in was verwerkt, prutsers) die binnen een paar keer versleten waren. Voor de rest geen slechte ervaringen met het wassen van jeans op 30 graden, niet fijne was. Nu ja, zwart blijft niet echt zwart maar zou dat voorkomen worden met zo'n fijne was cyclus? Ik koop maar helemaal geen zwarte broeken meer.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_115690277
Een goede tip: lakens altijd op minstens 60 graden uitwassen in verband met de huisstofmijt.
#NoDAPL
pi_115690381
Wassen met studentikoze FOK!kers; een succesnummertje, ik voel het.
pi_115692364
Alles gaat hier op 'warm', het veiligste standje in de wasserette :')
Ja doei.
pi_115692698
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 18:55 schreef PindakaasMetVlokken het volgende:
- Wit (30c)
- Gekleurd (30c)

Overkill, ik heb
- Handdoeken / ondergoed (90c)
- rest (30c)

Gaat al jaren goed ^O^
Heb ik een shitload aan jeans en overhemden, dan draai ik een was met alleen jeans en daarna een met shirts en hemden. Maar meestal knikker ik alles in 1 was. Kan prima bij elkaar op 30 graden als je geen wazige stofjes van de lokale marktturk hebt die uitlopen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2012 20:09:53 ]
pi_115694377
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 18:55 schreef PindakaasMetVlokken het volgende:

[..]

- Wit (30c)
- Gekleurd (30c)

Condooms hebben ook onmetelijk veel smaken. Aardbei, banaan, naturel, vanille, etc. Maar pompen kan gewoon met de reguliere variant hoor. Zo is het ook met de was.
pi_115697118
Was scheiden? What the freaking fuck.

Ik gooi gewoon alles in een grote wasmand en die gaat de wasmachine in als hij vol is. Daarna de zooi die goedkoop is of sowieso de droger in mag de droger in. Klaar.

Als ik hemden gestreken wil hebben kijk ik lief een vrouwelijke huisgenoot aan.

OT:
Je mist wel degelijk wat als je niet op kamers gaat. Hier zie je dan ook weer van die FOK!ers die beweren hun hele studententijd thuis te wonen en doen alsof ze een ge-wel-dig studentenbestaan leiden. Nou zal het voor die mensen persoonlijk vast een hele bijzondere aangelegenheid zijn, af en toe een feestje meepakken van de studievereniging, maar het studentenleven is zo veel meer. Dat ze een leuk leven leiden zal vast wel, maar het is niet een écht studentenleven.

Het "huis" op zich is al een ervaring die je niet hebt. De band die ontstaat door vaak met elkaar te eten en de daaruit volgende conversaties over werk, studie, geld, feestjes en mede-idioten, de gedeelde stress tijdens tentamens, persoonlijke highs en lows, samen uitgaan etc. is zeker in een klein huis al snel gelijk aan vrienden voor het leven (of meer..).

De immersie is het leven op zich. Na de colleges/practica ga je niet met de fiets/ het ov naar mama en papa. Je gaat naar huis om je beddengoed te wassen omdat je chick langskomt, die je hebt leren kennen via via (gebeurd vaak via vrienden van huisgenoot van 't andere geslacht). Ze komt om half 3 langs en jullie willen beide gewoon even goede actie, dan trek je je deur dicht, klaar. Verder zie ik dat mensen die op kamers wonen veel meer afspreken met elkaar, omdat het zo makkelijk is om gewoon ff samen te koken, chillen en wat te drinken. Feestje, no problem, je fietst gewoon met je gare kop om half 5 naar huis. Geen gezeik met niet drinken omdat auto, of erger nog papa/mama halen je op.

Ik ben geen die-hard studentenvereniging type, ben zelf niet eens lid, dus dat ga ik niet promoten. Maar op kamers gaan, dat is echt essentieel voor een studentenleven. Door niet bij een vereniging te gaan mis je 25% van het studentenleven, door niet op kamers te gaan minstens 75%.
pi_115700102
Ik ben zelf 22, zit nog thuis.

Deels vanwege financiële overwegingen, deels vanwege een afkeer van troep in huis en vanwege een totaal gebrek aan noodzaak, ik woon namelijk op 25 minuten van mijn universiteit.

Het gelijktrekken van studentenleven voor elke student als een soort standaardbeleving van die tijd vind ik onzin, ik heb daar nooit behoefte aan gehad, en indien ik daar ooit wel behoefte aan krijg, dan zal ik het veranderen.

Zelfredzaamheid is totaal geen probleem, een wasje draaien, strijken of koken doe ik hier ook wel.

Mocht je heel actief willen gaan deelnemen aan het studentenleven, dan is op kamers gaan wel een vereiste. Ben je wat rustiger en op jezelf, dan maakt het niet zo veel uit.

Als ik een appartement kon betalen, had ik het zeker gedaan.
Geen referral hier.
pi_115701640
quote:
Ja, dat is noodzakelijk. Zeker als je allergie hebt. In vier soorten scheiden zie ik mezelf ook niet snel doen tenzij ik de was van een gezin zou doen.
#NoDAPL
pi_115705464
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 22:14 schreef Physics het volgende:
Precies wat ik dacht
pi_115705474
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 23:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja, dat is noodzakelijk. Zeker als je allergie hebt. In vier soorten scheiden zie ik mezelf ook niet snel doen tenzij ik de was van een gezin zou doen.
Noodzakelijk waarvoor? En wat heeft het met allergie te maken?
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 04:29:01 #120
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_115706986
Wauw, ik was praktisch alles op dertig/veertig graden door elkaar heen en mijn boxers en hemden breng ik naar mijn vriendin.

Ik leef nog steeds.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_115709206
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 22:14 schreef Physics het volgende:

*knip*
Het probleem met je verhaal (alhoewel het allemaal beregezellig klinkt) is dat wonen in een studentenhuis niet per se gelijkstaat aan het leven dat jij nu schetst. Er zijn studentenhuizen zonder woonkamer, er zijn studentenhuizen waarin men relatief zelfstandig optrekt, er zijn studentenhuizen met studenten die in andere steden studeren, er zijn studentenhuizen met werkende mensen, er zijn studentenhuizen.. afijn, je snapt hem. Studentenhuizen zijn van zichzelf al zo divers en de levens die studenten leiden zijn ook al zo divers (meeste studenten die ik ken zijn vrij burgerlijk of braaf zelfs) dat 'het studentenhuis' of 'het studentenleven' niet bestaat, hoogstens als cliché van Jiskefet.

Als je niet de mindset hebt om het leven te leiden zoals geschetst wordt door jou, zal je het ook nooit beleven. Het veronderstelt een voorkeur voor een bepaald type studentenhuis en een bepaald vrij en sociaal leven dat niet iedereen zal delen. Dat jij het beschouwt als het ware studentenleven is jouw goed recht, maar om daaruit af te leiden dat mensen zaken missen als ze niet dat leven leiden vind ik te sterk. Sommige mensen hebben er simpelweg geen behoefte aan (dat gezegd hebbende ben ik zelf de zuiplap die vaak met studiegenoten in de kroeg hangt en de typische zaken deed die jij ook schetste).

Overigens zou ik de afkeer voor hospiteer- en kijkavonden onderhand al als legitieme reden beschouwen om niet op kamers te gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2012 10:54:10 ]
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 11:04:49 #122
165633 eriksd
The grand facade...
pi_115709426
Mensen, mensen. Gewoon licht bij licht, en de rest bij de rest. 30 graden en klaar.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 11:07:57 #123
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115709487
quote:
8s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 11:04 schreef eriksd het volgende:
Mensen, mensen. Gewoon licht bij licht, en de rest bij de rest. 30 graden en klaar.
Ja. De hogere waskunde komt wel als het leven serieus wordt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_115710323
Mensen die op de uni zitten en nooit de moeite hebben genomen om uit te zoeken hoe je moet wassen. :') Lijkt me logisch dat je wat research doet voor je er aan begint, als je je kleren vers wilt houden.

Witte was moet apart met wasmiddel voor witte was, daar zit bleek in en dat houdt je kleren perfect wit (maar dat wil je niet bij je gekleurde was hebben natuurlijk). Handdoeken, ondergoed en beddengoed moeten op 60 graden ivm bacteriën en stofmijt. Voor de rest kan alle gekleurde was wel bij elkaar, ook licht + donker, tenzij het nieuw is en nog afgeeft. Rode kleren moet je vaak veel langer apart wassen omdat daar heel veel verf voor gebruikt wordt, ik heb een rode dekbedovertrek die al 15 jaar oud is en nog steeds kleur afgeeft in de wasmachine (resultaat: roze beddenlakens :')) . Spijkerbroeken moeten binnenstebuiten gekeerd apart van andere was en op een fijn wasprogramma omdat ze erg gevoelig zijn voor slijtage. Broeken het liefst ook niet te vaak wassen, alleen als ze daadwerkelijk vies zijn omdat je er op gemorst hebt oid.

Als je ook maar iets geeft om je kleren gooi je niet alles bij elkaar lijkt me. Ik scheid mijn was in 3 soorten, eigenlijk 4 maar broeken was ik zelden dus dat komt niet vaak voor.

[ Bericht 1% gewijzigd door PindakaasMetVlokken op 18-08-2012 11:51:52 ]
pi_115715818
quote:
Noodzakelijk waarvoor? En wat heeft het met allergie te maken?
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')