abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115546681
Wij gaan deze week naar Brussel voor de bezienswaardigheden. Nu is mijn vader niet 100 % goed per been, dus hij kan geen kilometers lopen. Klopt het dat je voor een euro of 5 een dagkaart kan kopen voor de hele dag met het openbaar vervoer van Brussel (metro, tram of bus) Wij willen graag ergens parkeren (bij een metrostation in de buurt bijvoorbeeld) en vanuit daar alles per openbaar vervoer bezoeken, maar welke lijnen moeten we hebben en zo en waar kunnen we het beste parkeren?

Bezienswaardigheden die we willen bezoeken zijn o.a.

Markt
Manneke Pis
Kathedraal van Sint-Michiel en Sint-Goedele
Jubelpark
Koninklijk Paleis van Brussel
Justitiepaleis

Alvast bedankt
pi_115546749
Ik zou even een VVV (of iets dergelijks) op zoeken in Brussel en daar kun je meestal wel zo'n dagpas kopen en kunnen ze je ook wel vertellen welke lijnen je moet nemen naar de bezienswaardigheden.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  Boks-Chick dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:58:45 #3
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_115546965
De metro is een aardig goeie optie, maar je kan ook een dagkaart voor de hop-on hop-off nemen. Die brengt je langs de belangrijkste gebeouwen door heel Brussel. Hij gaat langs de bekendste parken (brussel heeft er enorm veel en erg mooie) en bijv. ook langs het Atonium.

Je kan dus dan de hele dag op en afstappen van die bus, waarbij je een prima uitzicht heb op alles wat Brussel te bieden heeft :).

Hier http://www.brussel.be/artdet.cfm/6205 trouwens een goede interactieve kaart waarop je kan kijken waar alles ong. tov elkaar ligt.
lolwut
pi_115547313
Je kunt zo ongeveer onder de grote markt parkeren (in de Keizerinsteeg zit de ingang), dat is ook vlak bij het centraal station van Brussel.
Naar manneke pis zal je echt moeten lopen, dat is in een klein steegje.
De kathedraal ligt ook naast het centraal station zo ongeveer (is trouwens wel een stukje omhoog lopen).
Vanaf het centraal station kan je de metro nemen naar station Merode, vanaf daar zit je vlak bij het Jubel park.

Verder zou ik zeggen kijk even met google maps, daar kan je precies zien welke lijnen er in de buurt van een bezienswaardigheid lopen.

Is het trouwens geen optie om met de trein naar Brussel te gaan? Ik vond het altijd wel prettig...

Veel plezier in Brussel!
pi_115554841
Zoals hierboven vermeld inderdaad even naar de VVV, maar ik zou gewoon de tram en metro nemen daar, die zijn prima. :)

Veel plezier!
pi_115555478
oh hou er trouwens rekening mee dat ze in Brussel niet zo heel erg tweetalig zijn als je misschien zou verwachten... Frans voert veruit de boventoon!!
pi_115555871
quote:
4s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 14:13 schreef bibroni het volgende:
oh hou er trouwens rekening mee dat ze in Brussel niet zo heel erg tweetalig zijn als je misschien zou verwachten... Frans voert veruit de boventoon!!
Een belangrijk detail is dat inderdaad :P
pi_115555957
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 14:25 schreef Onmisbaar het volgende:

[..]

Een belangrijk detail is dat inderdaad :P
heeft er wel voor gezorgd dat ik me nu redelijk kan redden in een franstalig restaurant :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')