dus de 1ste x heb ik eigenlijk min of meer mezelf te pakken gehad? anders had ik dus "gewoon" weer een jaarcontract gehad. :squote:Op maandag 13 augustus 2012 19:58 schreef GuitarJJ het volgende:
Als je op 1 september aan het werk gaat en er verder niets wordt verteld (en je gewoon aan het werk kan en mag), dan word je contract automatisch weer voor een half jaar verlengd.
ja, rustig op een andere afdeling, dus als het niet drukker zou worden zouden die mensen eerst ingepland worden op andere afdelingen. eigen volk eerst dat soort dingen. veel collega's snappen ook niet dat ik geen vast contract heb gekregen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 19:59 schreef CruellaDeVil het volgende:
Je zou een vast contract krijgen, maar dit werd een halfjaarcontract omdat het druk is op jouw afdeling?
Die zal dan flinke salarisgroei hebben doorgemaaktquote:Op maandag 13 augustus 2012 20:07 schreef oppertukker het volgende:
[..]
overigens had ik al van een verkoper gehoord dat die vent heel laks is met dat soort dingen.
en de tekenaar schijnt er ook al 10 jaar te werken, terwijl hij begonnen is met een jaarcontract en verder nooit meer een handtekening heeft gezet onder een ander contract.
Wel degelijk als je gewoon de volgende werkdag weer aan de gang bent gegaan.quote:Op maandag 13 augustus 2012 19:57 schreef HotSummerNight het volgende:
zou je het niet eens aan je manager kunnen vragen?
aflopende contracten worden niet stilzwijgend verlengt
Yupsquote:Op maandag 13 augustus 2012 20:07 schreef oppertukker het volgende:
dus de 1ste x heb ik eigenlijk min of meer mezelf te pakken gehad? anders had ik dus "gewoon" weer een jaarcontract gehad. :s
Bron?quote:Op maandag 13 augustus 2012 20:33 schreef maickeltje het volgende:
Als je contract 1 maart afloopt en je hoort eind februari nog niets mogen ze je geen half jaar contract geven.
Is tcoh de speciale Februari-regel? Heeft met Valentijnsdag en carnaval te makenquote:Op maandag 13 augustus 2012 20:34 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Bron?
Volgens mij zit je er namelijk naast; een contract voor bepaalde tijd loopt van rechtswege af. Dus ze hoeven je helemaal niets te laten weten.
Klopt. De werkgever zou zelfs, als TS 1 maart op z'n werk kwam, mogen zeggen: Hé, wat doe jij hier? Gister liep je contract af. Doei!quote:Op maandag 13 augustus 2012 20:34 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Bron?
Volgens mij zit je er namelijk naast; een contract voor bepaalde tijd loopt van rechtswege af. Dus ze hoeven je helemaal niets te laten weten.
quote:Op maandag 13 augustus 2012 20:34 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Bron?
Zo is datquote:Op maandag 13 augustus 2012 20:48 schreef jroz het volgende:
Klopt. De werkgever zou zelfs, als TS 1 maart op z'n werk kwam, mogen zeggen: Hé, wat doe jij hier? Gister liep je contract af. Doei!
Je bent ermee op de hoogte dat de medewerker al bij aanvang van het contract weet dat het op een vooraf bekende datum afloopt?quote:Op maandag 13 augustus 2012 21:09 schreef Luxuria het volgende:
Ik vind dat zo slecht en laks als werkgevers pas op het laatste moment iets laten weten over een eventuele contractverlenging.
Ja tuurlijk, maar dat is niet iets waar standaard vanuit wordt gegaan binnen een organisatie.quote:Op maandag 13 augustus 2012 21:12 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Je bent ermee op de hoogte dat de medewerker al bij aanvang van het contract weet dat het op een vooraf bekende datum afloopt?
Waarom niet? Het is niet voor niets een overeenkomst voor bepaalde tijd. Keurig netjes wettelijk geregeld.quote:Op maandag 13 augustus 2012 21:27 schreef Luxuria het volgende:
Ja tuurlijk, maar dat is niet iets waar standaard vanuit wordt gegaan binnen een organisatie.
Het is bijzonder vriendelijk en charmant wellicht, maar 'normale gang van zaken' zou ik het niet noemenquote:Normaal gesproken is het wel zo netjes om zeker een aantal weken voordat het contact afloopt, even aan te geven wat de medewerker kan verwachten. Een contractverlenging ja of nee.
Dat is een normale gang van zaken binnen een organisatie.
Dan weet ik niet in wat voor organisaties jij geweest bent, maar ik ben het nog niet tegengekomen dat er helemaal niks gezegd werd over de afloop van het contract voor bepaalde tijd.quote:Op maandag 13 augustus 2012 21:30 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Waarom niet? Het is niet voor niets een overeenkomst voor bepaalde tijd. Keurig netjes wettelijk geregeld.
[..]
Het is bijzonder vriendelijk en charmant wellicht, maar 'normale gang van zaken' zou ik het niet noemen
Je hebt het mis, hoor.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 19:04 schreef oppertukker het volgende:
volgens mij moet je als het contract niet verlengd wordt een maand van tevoren ingelicht worden, maar ik kan het ook mis hebben hoor.
Zeg dan niksquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 19:04 schreef oppertukker het volgende:
volgens mij moet je als het contract niet verlengd wordt een maand van tevoren ingelicht worden, maar ik kan het ook mis hebben hoor.
Wat een briljant goeien grap. Heb je zelf ook zo moeten lachen?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |