abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115523477
Hallo allemaal,

Ik zit met een nogal pijnljke kwestie en hoop dat iemand mij kan helpen.
Een paar jaar geleden heb ik voor het eerst een vaginale schimmelinfectie gekregen. Dit was na een bolletje medicijn weer verholpen. Daarna heb ik hier circa 2 keer per jaar last van gehouden.
Zeer veel pijn in de vagina, af en toe witte afscheiding, maar vooral pijn.

Afgelopen januari een blaasontsteking gekregen die moeilijk overging,maar uiteindelijk wel. Sindsdien heb ik doorlopend last van schimmelinfecties. In januari na de antibiotica, toen ongeveer 1 keer per 2 maanden tot juni, sinds elke maand, en nu heb ik gemiddeld twee keer per week een schimmelinfectie die heel pijnlijk is.
2 keer per week! Ik loop maximaal 2 dagen zonder klachten rond en word hier echt gek van...
De volgende dingen heb ik al ondernomen:

- Enkel katoenen ondergoed
- Ondergoed wassen op 60 graden
- Geen strings
- Beddengoed wekelijks verschonen (ook op 60 graden)
- Weinig tot geen brood eten
- Weinig tot geen suiker eten
- Weinig tot geen alcohol
- Dagelijkse yoghurt capsules
- Daarnaast elke dag circa een halve liter suikervrije yoghurt

Toch blijf het twee keer per week terugkomen. Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen want zo word ik echt wanhopig en sta op het punt om gewoon alles eruit te laten halen.

Heel erg bedankt,

Liefs.
-
  PR/Manusje van alles maandag 13 augustus 2012 @ 19:34:00 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_115523584
Je huisarts weet het ook niet meer?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_115523634
Op dit moment zit ik in het buitenland en loop bij een gynaecoloog, die geeft wel elke keer medicijn en dat dieeet dus, maar het blijft terug komen.
Ze zegt dat het iets is dat makkelijk onder controle te houden is, maar bij mij blijkbaar niet...
pi_115523728
En hebben ze al een kweek afgenomen? Dan wordt het pas interessant waarvoor het resistent voor is of sensibel.. (ipv continu met antibiotica gooien)
Heel veel sterkte!
pi_115523835
Er is wel een kweek gedaan met urine maar neem aan dat je dat niet bedoeld? Ik hang morgenochtend weer met die gyno aan de lijn...

En dankjewel :-)
pi_115523904
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 19:40 schreef AEX12 het volgende:
Er is wel een kweek gedaan met urine maar neem aan dat je dat niet bedoeld? Ik hang morgenochtend weer met die gyno aan de lijn...

En dankjewel :-)
Ik bedoel een vaginale kweek, algemeen bacteriologisch screening.. Kan je specifieke middelen inzetten en weet je met welk beestje je te maken hebt.
pi_115523925
Wat erg fijn spul is, is vaginale gel. Dat zijn tubetjes die je in je vagina moet inbrengen en dan moet leegknijpen. Daarna gooi je het tubetje weg. Dit moet je doen voordat je gaat slapen anders lekt alles er uit;-) Fijn spul om als kuur te gebruiken, maar ook om 1 tubetje in de week te gebruiken! Erg fijn spul. Kun je kopen bij de kruidvat. Weet de naam zo niet meer, maar het is een groen met wit doosje. En ik zou sowieso nog ff je huisarts raadplegen. Succes ermee!!!
pi_115523939
Ok dat ga ik morgen dan dus vragen. Het gaat dus om zogeheten 'Candida'
pi_115523988
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 19:42 schreef ansie26 het volgende:
Wat erg fijn spul is, is vaginale gel. Dat zijn tubetjes die je in je vagina moet inbrengen en dan moet leegknijpen. Daarna gooi je het tubetje weg. Dit moet je doen voordat je gaat slapen anders lekt alles er uit;-) Fijn spul om als kuur te gebruiken, maar ook om 1 tubetje in de week te gebruiken! Erg fijn spul. Kun je kopen bij de kruidvat. Weet de naam zo niet meer, maar het is een groen met wit doosje. En ik zou sowieso nog ff je huisarts raadplegen. Succes ermee!!!
Ik gebruik nu Vagisan, is dat ongeveer wat je bedoeld? Is voor onder de douche...
  maandag 13 augustus 2012 @ 19:46:06 #10
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_115524087
Heb je seks? Misschien heeft je partner wel iets van een schimmel onder de leden waar hij niet tegen behandeld wordt, maar jij wel telkens weer mee besmet wordt?
pi_115524165
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 19:46 schreef Bienelientjee het volgende:
Heb je seks? Misschien heeft je partner wel iets van een schimmel onder de leden waar hij niet tegen behandeld wordt, maar jij wel telkens weer mee besmet wordt?
Ik had een vriend in nl tot twee maanden terug. Daar heb ik het 1 keer onveilig mee gedan maar daar kan niets van komen. Verder alles veilig...en op het moment al een maand helemaal geen sex..
pi_115524578
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 19:42 schreef ansie26 het volgende:
Hoe heet dat spul?
pi_115525168
Pfoeh wat is dat toch verschrikkelijk he! Ik had het ook door zware stress situaties (van mezelf al hyperventilerend..) en nog veel meer klachten die er dus mee te maken hebben. Ik heb het van de apotheek gehaald maar het schijnt ook precies het zelfde bij de Kruidvat te krijgen zijn. Het heet Canesten GYNO Creme. (ook met inbreng tubes etc.) Succes!!
pi_115525212
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 20:09 schreef Playin-g het volgende:
Pfoeh wat is dat toch verschrikkelijk he! Ik had het ook door zware stress situaties (van mezelf al hyperventilerend..) en nog veel meer klachten die er dus mee te maken hebben. Ik heb het van de apotheek gehaald maar het schijnt ook precies het zelfde bij de Kruidvat te krijgen zijn. Het heet Canesten GYNO Creme. (ook met inbreng tubes etc.) Succes!!
Wow blij dat ik niet de enige ben :-) En dat helpt bij jou en jij had er ook snel last van?
pi_115525239
is al je ondergoed wel van katoen?
synthetisch spul helpt ook niet als je al problemen hebt down there
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_115525378
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 20:10 schreef Mirjam het volgende:
is al je ondergoed wel van katoen?
synthetisch spul helpt ook niet als je al problemen hebt down there
Ja, dat is het eerst wat ik gecheckt heb. 100% katoen en geen strings...
pi_115549357
Probeer kokosnootolie en stop met zeep.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:48:18 #18
273310 SilkenTofu
Pandadrop, jum!
pi_115554431
Candida dieet (soms ook wel glykemische index dieet genoemd), schijnt erg goed te werken voor vrouwen met vaginale problemen of andere huidproblemen.
pi_115560499
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 13:48 schreef SilkenTofu het volgende:
Candida dieet (soms ook wel glykemische index dieet genoemd), schijnt erg goed te werken voor vrouwen met vaginale problemen of andere huidproblemen.
Ah, en weet je of ik dat dieet ergens online kan vinden?

Dankje!
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 16:38:38 #20
273310 SilkenTofu
Pandadrop, jum!
pi_115561613
Er zijn wel boeken van, je tikt gewoon candida in bij bol.com.
Online is er ook van alles van te vinden, kijk vooral naar de lijsten van wat je wel/niet "mag" eten en kijk waar je zelf nog wat aanpassingen kunt doen. Er is een speciaal topic op het viva forum zag ik net bij google, daar zou je eens kunnen peilen welke sites goed zijn, ik weet er niet zoveel van. Maar misschien heeft fok ook wel een candida topic ergens in een archief?
Succes
pi_115562431
Ik heb laatst een pil gehad, Fluconazol(?) heette dat geloof ik.

Werkte bij mij wel goed.,
pi_115564835
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 16:14 schreef AEX12 het volgende:

[..]

Ah, en weet je of ik dat dieet ergens online kan vinden?

Dankje!
Had je nog een PM gestuurd trouwens.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:07:44 #23
365231 Fera
Fire & Blood
pi_115571860
Dit heb ik ook wel eens gehad, ik krijg het als bijwerking van de pil volgens mij (in de bijsluiter stond het wel als bijwerking aangegeven). Ik weet niet wat voor anticonceptie je gebruikt, maar misschien is het verstandig om eventueel te wisselen van pil, als je die slikt. :)

Met een kuurtje van de huisarts was het bij mij al snel over. Ik kreeg drie van die eivormige tabletten mee, die een beetje vettig aanvoelen en als het ware smelten in je vagina. Geen idee hoe dat ook alweer heet.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_115578038
Hm erg vervelend voor je! Ik heb het ook erg lang gehad, en dan ook in jouw gradatie. Werd er gek van. Naar de gynaecoloog geweest, kon niks raars vinden, alles op kweek gezet, geen afwijkingen/gekke bacterieen te zien.

Wss idd vooral stress. Ook heb ik er een soort chronische blaasontsteking aan overgehouden, alleen herken ik die zo goed, ik ga er niet eens meer anti biotica voor vragen. Regelrechte troep, gaat je immuunsysteem lekker van in de war raken. En t gaat in principe vanzelf weg. Maargoed, die vervelende schimmelinfecties is denk ik toch iets van je hormoonhuishouding (en kan idd aan je pil liggen!) en gelukkig is t bij mij na een jaar ongeveer verdwenen. Nu nergens meer last van. Was met speciale extra zachte lactacyd als ik overmatig witte afscheiding heb en verder gewoon alleen lauw water. Is t beste. Je kan nog proberen je ondergoed met Neutral te wassen (miss parfum allergie? schijnt dat veel mensen het niet weten dit te hebben).

Succes!
pi_116031688
Sorry dat ik het topic weer omhoog schop maar ben weer iets verder en wilde toch nog wat vragen.

Ik ben nu sinds ik het topic begon schimmelinfectie vrij! Yeah! Ik heb een uitstrijkje laten maken bij een gynacoloog en daar kwamen geen ontstekingen uit voort. Wel blijft het gevoelig, en de gynacoloog concludeerde dat je de boel ' onder protest' is. Zoals misschien eerder vermeld ik zit in het buitenland, en dat was haar conclusie vertaald naar het Engels. Fijn dus zo'n protest. Nu heb ik een serie van 6 bolletjes die ik in moet brengen.
Ik heb het idee dat het gewoon heel gevoelig bij mij is geworden om de een of andere reden. Ook met ongesteldheid..vroeger kon ik de normale OB zonder problemen gebruiken, nu is de Mini al heel gevoelig.
Daarnaast voel ik soms druk op de blaas, maar heb verder geen problemen met naar het toilet gaan etc, niet pijnlijk, hoef ook niet heel vaak of heel weinig..

Heel erg bedankt weer voor tips.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')