Het tapijt zal dan luchtzakken hebben door ongelijkheid, misschien ietwat overdreven maar op een ongelijke traptrede kan je zoiets niet mooi en veilig bevestigen naar mijn idee.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:35 schreef kwiwi het volgende:
Als het gevaarlijke situaties oplevert dat zouden ze er (m.i.) wel wat aan moeten doen ja.
Is het overigens niet op te lossen door er tapijt op te leggen? Dan glij je ook niet zo snel uit.
Ik denk dat de WBV zo ook denkt. Kijk als er echt hele stukken missen in je trap wordt het wel heel gevaarlijk, maar dit is gewoon slijtage..quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:42 schreef Flurry het volgende:
Lijkt wel op de trap die ik in m'n huis in Groningen had
Ik vind 't wel meevallen eigenlijk... beetje opletten als je op sokken loopt, dat wel.
De vraag moet zijn, kan je nog veilig naar boven en naar beneden.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:36 schreef ElisaB het volgende:
Ik denk dat de vraag is: functioneert de trap nog? Kan je nog naar boven en naar beneden?
Dan neem je anti-slip-verf (met zeg maar zand er doorheen). Of laat je je ouders niet omhoog lopen. Je kan geen aangepaste woning verwachten voor bezoek...quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:53 schreef flespompoen het volgende:
Dus niemand weet iets van richtlijnen ? Trap schuren en verven stelt niet zoveel voor hoor, alleen naar mijn idee is het zonde gezien de staat van de trap. Heb ouders die slecht ter been zijn en beneden aan de trap zit een verwarming waar je je schedel aan open kan breken, voor mijzelf heb ik natuurlijk ook liever een veilig trap. Als de trap straks geverfd is zijn de versleten afgeronde traptreden extra (glad) gevaarlijk.
Ik ben wel een beetje handig maar dat zou mij te ver gaan gezien het ook een taak van de verhuurder is dat de trap in goede staat is.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:53 schreef Adfundum het volgende:
Ik zou in ieder geval antislip-strips aanbrengen.
[..]
De vraag moet zijn, kan je nog veilig naar boven en naar beneden.
Dat die trap er niet mooi uitziet maakt niet zoveel uit, maar als je bv met een volle wasmand verkeerd stapt en naar beneden lazert door een misstap op die afgesleten treden is het een ander verhaal.
De wbv is nu op de hoogte en daarmee verantwoordelijk voor het oplossen van een potentieel gevaarlijke situatie.
Ts, ben je een beetje handig? Anders gewoon de treden losmaken, opvullen en ondersteboven weer terugplaatsen, dan kunnen ze er weer jaren tegen.
Als je ouders daar niet wonen slaat een reparatie vanwege hun natuurlijk nergens op...quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:53 schreef flespompoen het volgende:
Dus niemand weet iets van richtlijnen ? Trap schuren en verven stelt niet zoveel voor hoor, alleen naar mijn idee is het zonde gezien de staat van de trap. Heb ouders die slecht ter been zijn en beneden aan de trap zit een verwarming waar je je schedel aan open kan breken, voor mijzelf heb ik natuurlijk ook liever een veilig trap. Als de trap straks geverfd is zijn de versleten afgeronde traptreden extra (glad) gevaarlijk.
De trap voldoet zo lang de treden niet breken, voor de wbv dus geen probleem.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:53 schreef flespompoen het volgende:
Dus niemand weet iets van richtlijnen ? Trap schuren en verven stelt niet zoveel voor hoor, alleen naar mijn idee is het zonde gezien de staat van de trap. Heb ouders die slecht ter been zijn en beneden aan de trap zit een verwarming waar je je schedel aan open kan breken, voor mijzelf heb ik natuurlijk ook liever een veilig trap. Als de trap straks geverfd is zijn de versleten afgeronde traptreden extra gevaarlijk.
Woonkamer is boven en een veilige trap is toch niet teveel gevraagd?quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:55 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dan neem je anti-slip-verf (met zeg maar zand er doorheen). Of laat je je ouders niet omhoog lopen. Je kan geen aangepaste woning verwachten voor bezoek...
Een trap is versleten als je er doorheenzakt. Lijm er wat tapijttegels op, ben je overal vanaf.
Als alles aan de huidige nieuwbouw normen moet gaan voldoen dan moet 50% van de nederlandse huizen gesloopt gaan worden. Dan heb ik het niet alleen over trappen en de normen daarvoor.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:53 schreef Adfundum het volgende:
De vraag moet zijn, kan je nog veilig naar boven en naar beneden.
De trap zou al een stuk veiliger zijn als jij er geen gladde lak op smeert natuurlijkquote:Op maandag 13 augustus 2012 14:58 schreef flespompoen het volgende:
[..]
Woonkamer is boven en een veilige trap is toch niet teveel gevraagd?
Schoenen aan houden dus, niet op sokken lopen. Dat heb je toch echt zelf in de hand.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:58 schreef flespompoen het volgende:
[..]
Woonkamer is boven en een veilige trap is toch niet teveel gevraagd?
quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:04 schreef flespompoen het volgende:
Mja, ik merk het al zolang mensen er zelf geen last van hebben doen ze snel iets af als overdreven, ik ga het toch proberen omdat ik toch echt het gevoel heb dat ik in mijn recht sta, desnoods met de rechter.
Een rechter? Voor een wat afgesleten trap?quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:04 schreef flespompoen het volgende:
Mja, ik merk het al zolang mensen er zelf geen last van hebben doen ze snel iets af als overdreven, ik ga het toch proberen omdat ik toch echt het gevoel heb dat ik in mijn recht sta, desnoods met de rechter.
Ik houd jullie op de hoogte.
Je bent advocaat?quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:06 schreef flespompoen het volgende:
Een rechtzaak kost mij niks maar ik denk niet dat het zover komt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |