abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115511608
Huur een huisje van een woningstichting en de trap vertoond ernstige versletenheid naar mijn mening of valt dit binnen de normen? Ik vind de tredes te afgesleten en er zijn stukken vanaf.

De woningstichting vindt het niet ernstig en heeft 1 trede gerepareerd maar nu ik de trap wil gaan schuren en verven en zie ik nogmaals hoe erg het eigenlijk is en wil het toch gaan afdwingen dat ze alle tredes vervangen mits ik in mijn recht sta natuurlijk.

Kan nergens iets vinden over wanneer een trap vervangen moet worden.

Het is ook een steile trap en glij weleens bijna uit vanwege de ronde afgesleten treden.

Hier wat foto's:

http://imgur.com/a/6O3kn
Once you go flespompoen you never go black.
pi_115511699
Je moet gewoon op je achterste poten gaan staan tegenwoordig, dan kom je een heel eind.
  maandag 13 augustus 2012 @ 14:35:16 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115511761
Als het gevaarlijke situaties oplevert dat zouden ze er (m.i.) wel wat aan moeten doen ja.

Is het overigens niet op te lossen door er tapijt op te leggen? Dan glij je ook niet zo snel uit.
  maandag 13 augustus 2012 @ 14:36:18 #4
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_115511796
Ik denk dat de vraag is: functioneert de trap nog? Kan je nog naar boven en naar beneden?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_115511846
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:35 schreef kwiwi het volgende:
Als het gevaarlijke situaties oplevert dat zouden ze er (m.i.) wel wat aan moeten doen ja.

Is het overigens niet op te lossen door er tapijt op te leggen? Dan glij je ook niet zo snel uit.
Het tapijt zal dan luchtzakken hebben door ongelijkheid, misschien ietwat overdreven maar op een ongelijke traptrede kan je zoiets niet mooi en veilig bevestigen naar mijn idee.
pi_115511903
Wacht even.. Je gaat de trap schuren en daarna bekleden? Zitten sommige mensen op werk te wachten ofzo?
pi_115511934
Nee ik ga de trap niet bekleden, vind ik niet zo mooi en is ook stukken duurder in vergelijk met 3 likjes verf.
  maandag 13 augustus 2012 @ 14:42:23 #8
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_115512047
Lijkt wel op de trap die ik in m'n huis in Groningen had :P

Ik vind 't wel meevallen eigenlijk... beetje opletten als je op sokken loopt, dat wel.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  maandag 13 augustus 2012 @ 14:44:59 #9
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115512171
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:42 schreef Flurry het volgende:
Lijkt wel op de trap die ik in m'n huis in Groningen had :P

Ik vind 't wel meevallen eigenlijk... beetje opletten als je op sokken loopt, dat wel.
Ik denk dat de WBV zo ook denkt. Kijk als er echt hele stukken missen in je trap wordt het wel heel gevaarlijk, maar dit is gewoon slijtage..
pi_115512203
Gewoon van de losse dingen die je per trede moet plakken erop zetten die hebben er op opgezeten aan de lijmpunten te zien, dan zie je nergens meer iets van. Deze trap strak maken en dan opnieuw lakken zal een heidens karwei gaan worden.
pi_115512477
Dus niemand weet iets van richtlijnen ? Trap schuren en verven stelt niet zoveel voor hoor, alleen naar mijn idee is het zonde gezien de staat van de trap. Heb ouders die slecht ter been zijn en beneden aan de trap zit een verwarming waar je je schedel aan open kan breken, voor mijzelf heb ik natuurlijk ook liever een veilig trap. Als de trap straks geverfd is zijn de versleten afgeronde traptreden extra (glad) gevaarlijk.
pi_115512492
Ik zou in ieder geval antislip-strips aanbrengen.
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:36 schreef ElisaB het volgende:
Ik denk dat de vraag is: functioneert de trap nog? Kan je nog naar boven en naar beneden?
De vraag moet zijn, kan je nog veilig naar boven en naar beneden.
Dat die trap er niet mooi uitziet maakt niet zoveel uit, maar als je bv met een volle wasmand verkeerd stapt en naar beneden lazert door een misstap op die afgesleten treden is het een ander verhaal.
De wbv is nu op de hoogte en daarmee verantwoordelijk voor het oplossen van een potentieel gevaarlijke situatie.

Ts, ben je een beetje handig? Anders gewoon de treden losmaken, opvullen en ondersteboven/achterstevoren weer terugplaatsen, dan kunnen ze er weer jaren tegen.
Some weasel took the cork out of my lunch...
  maandag 13 augustus 2012 @ 14:55:58 #13
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_115512601
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:53 schreef flespompoen het volgende:
Dus niemand weet iets van richtlijnen ? Trap schuren en verven stelt niet zoveel voor hoor, alleen naar mijn idee is het zonde gezien de staat van de trap. Heb ouders die slecht ter been zijn en beneden aan de trap zit een verwarming waar je je schedel aan open kan breken, voor mijzelf heb ik natuurlijk ook liever een veilig trap. Als de trap straks geverfd is zijn de versleten afgeronde traptreden extra (glad) gevaarlijk.
Dan neem je anti-slip-verf (met zeg maar zand er doorheen). Of laat je je ouders niet omhoog lopen. Je kan geen aangepaste woning verwachten voor bezoek...

Een trap is versleten als je er doorheenzakt. Lijm er wat tapijttegels op, ben je overal vanaf.
censuur :O
pi_115512665
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:53 schreef Adfundum het volgende:
Ik zou in ieder geval antislip-strips aanbrengen.

[..]

Dat die trap er niet mooi uitziet maakt niet zoveel uit, maar als je bv met een volle wasmand verkeerd stapt en naar beneden lazert door een misstap op die afgesleten treden is het een ander verhaal.
De wbv is nu op de hoogte en daarmee verantwoordelijk voor het oplossen van een potentieel gevaarlijke situatie.

Ts, ben je een beetje handig? Anders gewoon de treden losmaken, opvullen en ondersteboven weer terugplaatsen, dan kunnen ze er weer jaren tegen.
Ik ben wel een beetje handig maar dat zou mij te ver gaan gezien het ook een taak van de verhuurder is dat de trap in goede staat is.

Maar inderdaad ik moet daar weleens met de was naar beneden (wasmachine beneden, oud huis) en loop dan min of meer op de tast. Je voeten verwachten dat de volgende stap hetzelfde zal zijn en dat is niet altijd het geval gezien er bij 2 treden stukken ontbreken, slechts een halve cm maar dat kan genoeg zijn voor een smak.
  maandag 13 augustus 2012 @ 14:57:34 #15
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115512681
quote:
Als je ouders daar niet wonen slaat een reparatie vanwege hun natuurlijk nergens op...
pi_115512697
quote:
Dus niemand weet iets van richtlijnen ? Trap schuren en verven stelt niet zoveel voor hoor, alleen naar mijn idee is het zonde gezien de staat van de trap. Heb ouders die slecht ter been zijn en beneden aan de trap zit een verwarming waar je je schedel aan open kan breken, voor mijzelf heb ik natuurlijk ook liever een veilig trap. Als de trap straks geverfd is zijn de versleten afgeronde traptreden extra gevaarlijk.
De trap voldoet zo lang de treden niet breken, voor de wbv dus geen probleem.

Dat de trap steil is ligt aan de leeftijd van het huis en betekent niet dat hij vervangen moet worden. Er is ook geen norm voor ronder wordende treden o.i.d.

Als je hem minder glad wil maken kun je er ook rubber strips op maken of inderdaad tapijt, nieuwe lak is zeker gladder.
pi_115512719
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:55 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dan neem je anti-slip-verf (met zeg maar zand er doorheen). Of laat je je ouders niet omhoog lopen. Je kan geen aangepaste woning verwachten voor bezoek...

Een trap is versleten als je er doorheenzakt. Lijm er wat tapijttegels op, ben je overal vanaf.
Woonkamer is boven en een veilige trap is toch niet teveel gevraagd?
pi_115512783
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:53 schreef Adfundum het volgende:

Als alles aan de huidige nieuwbouw normen moet gaan voldoen dan moet 50% van de nederlandse huizen gesloopt gaan worden. Dan heb ik het niet alleen over trappen en de normen daarvoor. :D
  maandag 13 augustus 2012 @ 15:00:09 #19
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115512786
quote:
10s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:58 schreef flespompoen het volgende:

[..]

De trap zou al een stuk veiliger zijn als jij er geen gladde lak op smeert natuurlijk :P
  maandag 13 augustus 2012 @ 15:02:33 #20
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_115512879
quote:
10s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:58 schreef flespompoen het volgende:

[..]

Schoenen aan houden dus, niet op sokken lopen. Dat heb je toch echt zelf in de hand.
En dat mensen slecht ter been zijn ligt niet aan de trap...
pi_115512948
Mja, ik merk het al zolang mensen er zelf geen last van hebben doen ze snel iets af als overdreven, ik ga het toch proberen omdat ik toch echt het gevoel heb dat ik in mijn recht sta, desnoods met de rechter.

Ik houd jullie op de hoogte.
  maandag 13 augustus 2012 @ 15:05:27 #22
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_115513003
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 15:04 schreef flespompoen het volgende:
Mja, ik merk het al zolang mensen er zelf geen last van hebben doen ze snel iets af als overdreven, ik ga het toch proberen omdat ik toch echt het gevoel heb dat ik in mijn recht sta, desnoods met de rechter.
_O-
En denk je niet dat dat meer kost dan een tapijttegeltje vastplakken?
  maandag 13 augustus 2012 @ 15:05:31 #23
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115513007
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 15:04 schreef flespompoen het volgende:

Ik houd jullie op de hoogte.
Een rechter? Voor een wat afgesleten trap?
pi_115513055
Een rechtzaak kost mij niks maar ik denk niet dat het zover komt.
  maandag 13 augustus 2012 @ 15:06:46 #25
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115513068
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 15:06 schreef flespompoen het volgende:
Een rechtzaak kost mij niks maar ik denk niet dat het zover komt.
Je bent advocaat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')