FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Webshop levert producten niet. Ervaringen? Jur. positie?
2thmxmaandag 13 augustus 2012 @ 12:34
Twee weken geleden kocht ik onlinel twee broeken. Op de dag van de bestelling ontving ik een mail dat de bestelling 'in behandeling' is genomen. Op de site staat dat de levertijd 1-3 dagen is, maar ik heb nu, twee weken verder, nog niets ontvangen en de status van de bestelling is nog steeds 'in behandeling'. Onder het kopje 'contact' op de website is alleen een contactformulier te vinden, dat ik vorige week al ingevuld heb, maar waar nooit een reactie op is gekomen. Vandaag heb ik het formulier opnieuw ingevuld, met het verzoek duidelijk te maken of (en wanneer) ik de bestelling nog kan verwachten en of ik anders mijn geld terug kan krijgen (ik heb reeds betaald via iDEAL).

De site heeft het Webshop-keurmerk.

Zijn er andere FOK!kers met (recente) ervaringen met deze webshop?

En wat is mijn juridische positie (niet dat ik al van plan ben om het 'juridisch te maken', maar om een idee te krijgen)?

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjeen op 13-08-2012 23:35:50 ]
ElisaBmaandag 13 augustus 2012 @ 12:36
Bel ze even :)
drumstickNLmaandag 13 augustus 2012 @ 12:39
Geen thuiswinkel keurmerk.
Kapt-Ruigbaardmaandag 13 augustus 2012 @ 12:43
Ze zijn vast op vakantie.
Kapt-Ruigbaardmaandag 13 augustus 2012 @ 12:44
Oh, en artikel 11.
quote:
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
Even nog wachten dus.
Leandramaandag 13 augustus 2012 @ 14:06
quote:
7s.gif Op maandag 13 augustus 2012 12:39 schreef drumstickNL het volgende:
Geen thuiswinkel keurmerk.
Nee, wel webshop keurmerk: http://www.keurmerk.info/Leden_Partners/LidDetails/5174?f=1
PeterPastoormaandag 13 augustus 2012 @ 14:08
Uiteraard kun je even bellen.

Webwinkels hebben uiterlijk 30 dagen om een bestelling te leveren. Vraag is of dat netjes is maar dat recht / die plicht hebben ze.

Ik zou ze gewoon even bellen om te vragen of het al verzonden is en zo nee, waarom niet en zo ja, dat hij nog niet aangekomen is.
2thmxwoensdag 15 augustus 2012 @ 19:40
Vandaag alsnog de bestelling ontvangen. Overigens zonder enige reactie op de contactformulieren, maar goed, het is i.i.g. binnen :).

Topic kan wel op slot.