quote:*herhaalt verzoek*
Op donderdag 15 augustus 2002 13:57 schreef k_man het volgende:
Kan van deze dan tenminste even in de titel gezet worden dat het om Irak gaat? Is wat duidelijker.
k_man: wat leuk dat je geboekt heb! Maak je wel een heel uitgebreid reisverslag? Dit is wel een heel speciale bestemming.
quote:Nee, voor Irak moet je het 'Middle East' exemplaar hebben. Maar kdenk dat er geen markt voor een aparte Irak gids is. Ik was al heel verbaasd dat die Bradt guide bestaat.
Op vrijdag 06 september 2002 16:28 schreef Lucille het volgende:
Zeg k_man, misschien moet je gewoon binnenkort contact opnemen met Lonely Planet voor het schrijven van een Irak LP. Want die is er nog niet (meen ik).
Kheb wel de Volkskrant een week terug gemaild met de vraag of ze interesse hebben in de ervaringen daar, maar daar heb ik niks op gehoord.
quote:Heb je ook al een alternatieve reis uitgezocht, voor het geval dat
Op vrijdag 06 september 2002 16:35 schreef k_man het volgende:[..]
Nee, voor Irak moet je het 'Middle East' exemplaar hebben. Maar kdenk dat er geen markt voor een aparte Irak gids is. Ik was al heel verbaasd dat die Bradt guide bestaat.
Kheb wel de Volkskrant een week terug gemaild met de vraag of ze interesse hebben in de ervaringen daar, maar daar heb ik niks op gehoord.
[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 07-09-2002 23:14]
quote:De kans lijkt me klein dat er binnen nu en twee maanden echt iets schokkends daar gebeurt. Vooralsnog ga ik er dus van uit dat het gewoon door gaat.
Op zaterdag 07 september 2002 23:12 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Heb je ook al een alternatieve reis uitgezocht, voor het geval dat
zoals het er nu naar uitziet wordt de kans wel erg groot dat je reis niet door kan gaan....
quote:Een artikel in HP/de Tijd.
Geachte mevrouw, heerVoor een artikel dat ik aan het schrijven ben over toerisme naar Afghanistan en Irak ben ik op zoek naar mensen die met mij (telefonisch) willen spreken over hun reiservaringen in die landen. Ook ben ik benieuwd naar de motivatie van mensen die van plan zijn binnenkort met Koning Aap Reizen af te reizen naar Irak.
Ik ben zelf erg benieuwd naar het antwoord waarom mensen juist nu naar Irak op vakantie willen gaan. Is dit een verlangen buiten de gebaande paden te treden van het massatoerisme? Had u altijd al een grote interesse in Irak?
Wordt u gegrepen door het lot van de burgers aldaar, en wilt u daarom met eigen ogen zien hoe het in dat land er voorstaat? Of zijn er nog andere redenen?Omdat Koning Aap Reizen deze mail van mij gekregen en aan u heeft doorgestuurd, is daarom mijn vraag aan u of u zo spoedig mogelijk contact met mij kunt opnemen, indien u wilt helpen een antwoord op deze vragen te krijgen.
U kunt mij bereiken op de volgende telefoonnummers:
020 xxxxxxx (redactie HP/De Tijd)
06 xxxxxxxx
of per e-mail
x.xxxxxxx@hpdetijd.audax.nlmet vriendelijke groeten,
Xxxxx Xxxxxxx
quote:Je bent gewoon publiciteitsgeil, geef maar toe...
Op donderdag 12 september 2002 17:42 schreef k_man het volgende:
Ik kreeg net dit mailtje:
[..]Een artikel in HP/de Tijd.
Ik word nog beroemd...
quote:*I plead guilty.*
Op donderdag 12 september 2002 18:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Je bent gewoon publiciteitsgeil, geef maar toe...
quote:Ergens in de buurt van ¤ 3.000 bij elkaar (reissom, toeslag 1 persoonskamer, verzekeringen, zakgeld, visa en luchthavenbelastingen).
Op donderdag 12 september 2002 22:01 schreef Poepoog het volgende:
Wat denk je trouwens kwijt te zijn aan de reis?
quote:Zou je wel ruimte hebben voor wat je eigenlijk wilt zien. Zou best wel eens een reis voor veel geld met een behoorlijke censuur kunnen zijn of niet?!
Op dinsdag 13 augustus 2002 11:18 schreef El_Jefe het volgende:
de reisorganisatie weet te melden dat het gevaar meevalt, onder andere vanwege constante begeleiding, van zowel iemand van de organisatie, als eenlokale gids en iemand van de regering (irak dan).
zie hieronder:(quote)
Er is weinig vrijheid om zelf op pad te gaan of om zelf restaurantjes op te zoeken. Alle groepen worden niet alleen door onze eigen reisbegeleiders begeleid, maar ook door een lokale gids en een verplicht meegestuurde begeleider van de overheid. Vooralsnog is dit de enige manier om reizen naar Irak aan te bieden.
(/quote)
Maar dat hoeft natuurlijk niet en zelfs dan kan het nog heel apart zijn daar.
quote:Ik zal vrijwel niet zelf op pad kunnen, als dat is wat je bedoelt. In Baghdad is wel een 'vrije dag' gepland en ik meen in Mosul ook een vrije middag, maar that's about it. De rest gebeurt met de groep en onder begeleiding.
Op vrijdag 13 september 2002 11:27 schreef XL het volgende:
Zou je wel ruimte hebben voor wat je eigenlijk wilt zien. Zou best wel eens een reis voor veel geld met een behoorlijke censuur kunnen zijn of niet?!
quote:Dat kan juist bijdrgen aan de sfeer. In Noord_Korea was dat in ieder geval zeker het geval.
Maar dat hoeft natuurlijk niet en zelfs dan kan het nog heel apart zijn daar.
quote:Ik bedoel dat de lokale gids zou kunnen zorgen dat het een propaganda reisje wordt. Dat ze alles slecht voordoen, dat het anti-Amerika is. Maar ook dat kan een gevoel zijn wat daar heel erg nadrukkelijk heerst!
Op vrijdag 13 september 2002 12:17 schreef k_man het volgende:[..]
Ik zal vrijwel niet zelf op pad kunnen, als dat is wat je bedoelt. In Baghdad is wel een 'vrije dag' gepland en ik meen in Mosul ook een vrije middag, maar that's about it. De rest gebeurt met de groep en onder begeleiding.
[..]Dat kan juist bijdrgen aan de sfeer. In Noord_Korea was dat in ieder geval zeker het geval.
Ik vraag me dus af of het beeld wat jij van Irak hebt als je terugkomt juist is. Of gemanipuleerd door de gids van de overheid.
Een mooie ervaring zal het sowieso zijn....
quote:Dat is dus zoals het in Noord-Korea ongeveer gaat. Je hebt zelf natuurlijk je eigen bronnen en je gezonde verstand, dus je kunt daar vaak wel doorheen prikken.
Op vrijdag 13 september 2002 14:21 schreef XL het volgende:[..]
Ik bedoel dat de lokale gids zou kunnen zorgen dat het een propaganda reisje wordt. Dat ze alles slecht voordoen, dat het anti-Amerika is. Maar ook dat kan een gevoel zijn wat daar heel erg nadrukkelijk heerst!
quote:Ongetwijfeld...
Op vrijdag 13 september 2002 15:54 schreef k_man het volgende:[..]
De waarheid zal dus wel ergens in het midden liggen.
Inmiddels ook bij de GGd geweest maar ze konden me niet echt veel vertellen dat ik nog niet wist. Zij wisten eigenlijk ook niet zo goed of ik malariapillen nodig heb. Het zit net op de grens van het malariagebied, net op de grens van het kritische aantal nachten en net op de grens van het malariaseizoen. Dus nou weet ik nog niks.
quote:Ik ben ook bij de GGDgeweest om naar nepal te gaan, dat probleem heb ik ook. Bij mij hebben ze gezeg hier heb je een recept, en als je zelf wilt slikken moet je dat maar doen. Maar omdat ik dus ook maar 2 nachten in malaria gebied blijf werd het niet aangeraden, omdat je wel je malaria kuur moet afmaken, en de meeste mensen dat toch niet doen. En natuurlijk ook het aanraden gehad om je goed te beschermen bij schemering.
Op maandag 23 september 2002 14:00 schreef k_man het volgende:
Inmiddels ook bij de GGd geweest maar ze konden me niet echt veel vertellen dat ik nog niet wist. Zij wisten eigenlijk ook niet zo goed of ik malariapillen nodig heb. Het zit net op de grens van het malariagebied, net op de grens van het kritische aantal nachten en net op de grens van het malariaseizoen. Dus nou weet ik nog niks.
Veel plezier in irak, ik hoop voor jou dat er geen vreemde dingen in dat land gebeueren in de periode dat jij er bent.
quote:Precies hetzelfde bij mij. Nog even contact gehad met de reisorganisatie en die zeggen dat het niet nodig is, dus ik laat het maar zitten. Die pillen zijn ook niet gratis en ik ga ze niet voor de lol halen.
Op maandag 23 september 2002 20:00 schreef Basp1 het volgende:
Bij mij hebben ze gezeg hier heb je een recept, en als je zelf wilt slikken moet je dat maar doen.
Heeft iemand het artikel in HP/de Tijd trouwens al gelezen? Tora Bora Tours heet het.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |