Is het niet erg gevaarlijk? Zijn er mensen met ervaringen??
[Dit bericht is gewijzigd door Cynix ® op 13-08-2002 12:41]
Ben je wel verzekerd eik als je naar zo'n gebied gaat?
quote:nee...
Op dinsdag 13 augustus 2002 11:15 schreef El_Jefe het volgende:
of vinden jullie dat dit in de verkeerde forum staat ofzo???
(quote)
De reis naar Irak heeft een wat ander karakter dan de meeste reizen van Koning Aap. Hoewel normaal gesproken individuele vrijheid voorop staat, is dat bij deze reis lastiger te handhaven. Het is een zogenaamde Full Package Tour, d.w.z. een reis met een volledig dagprogramma, waarbij de groep alles gezamenlijk moet doen. Maaltijden en excursies worden dus samen gedaan. Er is weinig vrijheid om zelf op pad te gaan of om zelf restaurantjes op te zoeken. Alle groepen worden niet alleen door onze eigen reisbegeleiders begeleid, maar ook door een lokale gids en een verplicht meegestuurde begeleider van de overheid. Vooralsnog is dit de enige manier om reizen naar Irak aan te bieden.
(/quote)
http://www.rosettareizen.nl/subpaginas/reisaanbod/reisverslagen/irak_reisverslag.html
* arnout24 wil ook wel heen...
quote:Koning Aap kennende, is een reisverzekering zelfs verplicht. Die loopt dus meestal via Elvia, de huisverzekeraar van Koning Aap. Vrijwel al hun reizen schrijven een verplichte verzekering voor, want als er iets onderweg gebeurd dan zijn anders de kosten te hoog als je geen verzekering hebt.
Op dinsdag 13 augustus 2002 11:16 schreef YPPY het volgende:Ben je wel verzekerd eik als je naar zo'n gebied gaat?
quote:Dat is dan vast een speciale en duurdere verzekering. Daar loop je natuurlijk veel meer risico dan in Lloret.
Op dinsdag 13 augustus 2002 11:53 schreef Lucille het volgende:[..]
Koning Aap kennende, is een reisverzekering zelfs verplicht. Die loopt dus meestal via Elvia, de huisverzekeraar van Koning Aap. Vrijwel al hun reizen schrijven een verplichte verzekering voor, want als er iets onderweg gebeurd dan zijn anders de kosten te hoog als je geen verzekering hebt.
Alleen als er een negatief reisadvies is en je gaat toch dan kan de verzekering moeilijk doen.
Maar stél, je wordt ontvoerd ofzo, heb je dan iets aan een verzekering? (gemiste inkomsten omdat je niet kunt werken ofzoiets)
Echter het Ministerie van Buitenlandse zaken geeft wel een negatief advies (heeft betrekking op consulaire bijstand)
quote:Ik denk dat wanneer je gelynched wordt je nabestaanden in ieder geval wel een schadevergoeding kunnen verwachten. Dat is toch een fijne gedachte.
Op dinsdag 13 augustus 2002 11:58 schreef YPPY het volgende:Maar stél, je wordt ontvoerd ofzo, heb je dan iets aan een verzekering? (gemiste inkomsten omdat je niet kunt werken ofzoiets)
quote:als je tijd hebt moet je dit echt ff lezen ja, klinkt als een leuk alternatief voor de spaanse costas (ja, dat zeg ik zelfs
Op dinsdag 13 augustus 2002 11:48 schreef arnout24 het volgende:
Ik vond het volgende reisverslag onlinehttp://www.rosettareizen.nl/subpaginas/reisaanbod/reisverslagen/irak_reisverslag.html
* arnout24 wil ook wel heen...
quote:Nee, het is gewoon de standaard reisverzekering voor avontuurlijke reizen, dus inclusief de 'standaard' ongevallenzooi, bagage, invaliditeit. Ik weet alleen niet of de premie voor deze gebieden hoger ligt, ik denk het wel. Maar daar zou k_man je meer over kunnen vertellen.
Op dinsdag 13 augustus 2002 11:58 schreef YPPY het volgende:[..]
Dat is dan vast een speciale en duurdere verzekering. Daar loop je natuurlijk veel meer risico dan in Lloret.
Maar stél, je wordt ontvoerd ofzo, heb je dan iets aan een verzekering? (gemiste inkomsten omdat je niet kunt werken ofzoiets)
[Dit bericht is gewijzigd door El_Jefe op 13-08-2002 13:54]
quote:yep, ff wachten tot morgen...als je het geduld kan opbrengen graag...
Op dinsdag 13 augustus 2002 13:09 schreef El_Jefe het volgende:
maar even wachten tot overmorgen dan....
quote:Waarchijnlijk ligt de premie niet hoger dan als je naar elk ander land buiten Europa gat. Er bestaat een premie voor werelddekking en een voor Europa dekking, waar je dan in de wereld naar toe gaat maakt niets uit... iig niet bij de ANWB!
Op dinsdag 13 augustus 2002 13:08 schreef Lucille het volgende:[..]
Nee, het is gewoon de standaard reisverzekering voor avontuurlijke reizen, dus inclusief de 'standaard' ongevallenzooi, bagage, invaliditeit. Ik weet alleen niet of de premie voor deze gebieden hoger ligt, ik denk het wel. Maar daar zou k_man je meer over kunnen vertellen.
quote:Ja volgens mij is het gewoon de standaard Elvia werelddekking, waarbij je kunt kiezen tussen verschillende pakketen.
Op dinsdag 13 augustus 2002 13:08 schreef Lucille het volgende:[..]
Nee, het is gewoon de standaard reisverzekering voor avontuurlijke reizen, dus inclusief de 'standaard' ongevallenzooi, bagage, invaliditeit. Ik weet alleen niet of de premie voor deze gebieden hoger ligt, ik denk het wel. Maar daar zou k_man je meer over kunnen vertellen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |