abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 11:08:55 #1
33309 El_Jefe
WHY??????????????
pi_5362649
Wie lijkt het nog meer ontzettend interessant om de overblijfselen van de verloren cultuur der Babyloniers te bezoeken?
De reis is wel duur, en zeker niet zonder enig gevaar, maar via www.koningaap.nl kun je in georganiseerd verband reizen en kan er dus meer dan je zou denken.
Wie heeft er ooit zon reis gemaakt of lijkt dit nog ook erg interessant?
WHY NOT?????????????????????????????????????
pi_5362672
Het lijkt mij zeker zeer interessant maar ik durf er in mijn omgeving niet over te beginnen daar er nogal een taboe heerst over dit soort reisbestemmingen. .
O+. Ripley. O+.
pi_5362689
---Edit: on topic gaarne---

[Dit bericht is gewijzigd door Cynix ® op 13-08-2002 12:40]

pi_5362690
Dit lijkt mij okay. .

Is het niet erg gevaarlijk? Zijn er mensen met ervaringen??

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_5362700
---Edit: on topic gaarne---

[Dit bericht is gewijzigd door Cynix ® op 13-08-2002 12:41]

Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 11:15:51 #6
33309 El_Jefe
WHY??????????????
pi_5362722
ik snap echt niet waarom dit niet zou mogen, we hebben toch vrijheid van meninguiting, ook hier op fok!!!
of niet soms?
of vinden jullie dat dit in de verkeerde forum staat ofzo???
ik snap het niet hoor.....
pi_5362727
Het lijkt me wel wat. Ik nogal gek op oude culturen enzo (doe niet voor niets een cursus cultuurgeschiedenis).
Toch lijkt het me ook wel erg eng, zeker omdat ik niet genoeg van het gebied weet om de 'handige' dingen te zeggen. Ik ben vast in staat om iemand heel boos te maken die veel meer wapens heeft dan ik met mijn nagelvijl.

Ben je wel verzekerd eik als je naar zo'n gebied gaat?

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_5362733
Wel onwijs leuke reizen trouwens op die site gezien...
pi_5362749
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 11:15 schreef El_Jefe het volgende:
of vinden jullie dat dit in de verkeerde forum staat ofzo???
nee...
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 11:18:00 #10
33309 El_Jefe
WHY??????????????
pi_5362752
de reisorganisatie weet te melden dat het gevaar meevalt, onder andere vanwege constante begeleiding, van zowel iemand van de organisatie, als eenlokale gids en iemand van de regering (irak dan).
zie hieronder:

(quote)
De reis naar Irak heeft een wat ander karakter dan de meeste reizen van Koning Aap. Hoewel normaal gesproken individuele vrijheid voorop staat, is dat bij deze reis lastiger te handhaven. Het is een zogenaamde Full Package Tour, d.w.z. een reis met een volledig dagprogramma, waarbij de groep alles gezamenlijk moet doen. Maaltijden en excursies worden dus samen gedaan. Er is weinig vrijheid om zelf op pad te gaan of om zelf restaurantjes op te zoeken. Alle groepen worden niet alleen door onze eigen reisbegeleiders begeleid, maar ook door een lokale gids en een verplicht meegestuurde begeleider van de overheid. Vooralsnog is dit de enige manier om reizen naar Irak aan te bieden.
(/quote)

dinsdag 13 augustus 2002 @ 11:27:33 #11
33309 El_Jefe
WHY??????????????
pi_5362881
Maar is er iemand die wat meer weet over de reis zelf? of die iemand kent die dit (misschien heel lang geleden alweer maar dat maakt niet uit) zelf heeft gedaan??
pi_5363154
Ik vond het volgende reisverslag online

http://www.rosettareizen.nl/subpaginas/reisaanbod/reisverslagen/irak_reisverslag.html

* arnout24 wil ook wel heen...

Nil volentibus arduum
pi_5363234
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 11:16 schreef YPPY het volgende:

Ben je wel verzekerd eik als je naar zo'n gebied gaat?

Koning Aap kennende, is een reisverzekering zelfs verplicht. Die loopt dus meestal via Elvia, de huisverzekeraar van Koning Aap. Vrijwel al hun reizen schrijven een verplichte verzekering voor, want als er iets onderweg gebeurd dan zijn anders de kosten te hoog als je geen verzekering hebt.
Alleen als er een negatief reisadvies is en je gaat toch dan kan de verzekering moeilijk doen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_5363308
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 11:53 schreef Lucille het volgende:

[..]

Koning Aap kennende, is een reisverzekering zelfs verplicht. Die loopt dus meestal via Elvia, de huisverzekeraar van Koning Aap. Vrijwel al hun reizen schrijven een verplichte verzekering voor, want als er iets onderweg gebeurd dan zijn anders de kosten te hoog als je geen verzekering hebt.
Alleen als er een negatief reisadvies is en je gaat toch dan kan de verzekering moeilijk doen.

Dat is dan vast een speciale en duurdere verzekering. Daar loop je natuurlijk veel meer risico dan in Lloret.

Maar stél, je wordt ontvoerd ofzo, heb je dan iets aan een verzekering? (gemiste inkomsten omdat je niet kunt werken ofzoiets)

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_5363345
Er is op dit moment geen negatief reisadvies vanuit het calamiteitenfonds (gaat over de verzekering, annulering etc.).

Echter het Ministerie van Buitenlandse zaken geeft wel een negatief advies (heeft betrekking op consulaire bijstand)

Nil volentibus arduum
pi_5363351
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 11:58 schreef YPPY het volgende:

Maar stél, je wordt ontvoerd ofzo, heb je dan iets aan een verzekering? (gemiste inkomsten omdat je niet kunt werken ofzoiets)

Ik denk dat wanneer je gelynched wordt je nabestaanden in ieder geval wel een schadevergoeding kunnen verwachten. Dat is toch een fijne gedachte.
O+. Ripley. O+.
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 12:10:05 #17
33309 El_Jefe
WHY??????????????
pi_5363449
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 11:48 schreef arnout24 het volgende:
Ik vond het volgende reisverslag online

http://www.rosettareizen.nl/subpaginas/reisaanbod/reisverslagen/irak_reisverslag.html

* arnout24 wil ook wel heen...

als je tijd hebt moet je dit echt ff lezen ja, klinkt als een leuk alternatief voor de spaanse costas (ja, dat zeg ik zelfs )
pi_5363603
Zo'n full package tour, met slechts beperkte individuele vrijheid, zou voor mij te beperkend zijn. Voorlopig dus geen Irak voor mij.
pi_5364200
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 11:58 schreef YPPY het volgende:

[..]

Dat is dan vast een speciale en duurdere verzekering. Daar loop je natuurlijk veel meer risico dan in Lloret.

Nee, het is gewoon de standaard reisverzekering voor avontuurlijke reizen, dus inclusief de 'standaard' ongevallenzooi, bagage, invaliditeit. Ik weet alleen niet of de premie voor deze gebieden hoger ligt, ik denk het wel. Maar daar zou k_man je meer over kunnen vertellen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 13:09:29 #20
33309 El_Jefe
WHY??????????????
pi_5364209
maar even wachten tot overmorgen dan....

[Dit bericht is gewijzigd door El_Jefe op 13-08-2002 13:54]

pi_5369066
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 13:09 schreef El_Jefe het volgende:
maar even wachten tot overmorgen dan....
yep, ff wachten tot morgen...als je het geduld kan opbrengen graag...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_5369522
Overigens zou Irak, net als Iran, een hele interessante bestemming zijn op cultureel en historisch gebied, als de 'toestand' daar wat normaler was.
pi_5390564
Suf dat het eerste topic over Irak (mijn topic dus) nog altijd dicht is.
Kan van deze dan tenminste even in de titel gezet worden dat het om Irak gaat? Is wat duidelijker.
pi_5397256
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 13:08 schreef Lucille het volgende:

[..]

Nee, het is gewoon de standaard reisverzekering voor avontuurlijke reizen, dus inclusief de 'standaard' ongevallenzooi, bagage, invaliditeit. Ik weet alleen niet of de premie voor deze gebieden hoger ligt, ik denk het wel. Maar daar zou k_man je meer over kunnen vertellen.

Waarchijnlijk ligt de premie niet hoger dan als je naar elk ander land buiten Europa gat. Er bestaat een premie voor werelddekking en een voor Europa dekking, waar je dan in de wereld naar toe gaat maakt niets uit... iig niet bij de ANWB!
pi_5406979
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 13:08 schreef Lucille het volgende:

[..]

Ja volgens mij is het gewoon de standaard Elvia werelddekking, waarbij je kunt kiezen tussen verschillende pakketen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')