abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115428229
Je hebt nog wat centjes, er komt elke maand wat binnen, de banken vertrouw je voor geen cent meer, de euro ook niet, in pensioen geloof je ook al niet meer.....dus wat te doen>

Investeren in een tweede huis of appartement. Maar waar nog?

- In Frankrijk zijn de belastingen op 2e huizen net verhoogd. En loopt de verhuur moeilijk.
- Brazilie is nu onbetaalbaar
- In Indonesie kun je de grond niet in eigendom houden
- Griekenland zou in crisis zitten, maar men blijft voor huizen gewoon de hoofdprijs eisen
- De VS zit al met een stijgende dollar

Maar wel dan wel?
pi_115428314
Nederland.
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
pi_115428448
Belgische huizen zien er steeds beter uit, geen idee wat prijsniveau is.

Een huisje net over de grens in duitsland zal denk ik altijd zijn waarde houden. Iig zolang die nlse prijzen zo hoog blijven liggen.
Eerst denken, dan typen
pi_115428858
Het is jammer genoeg uit 2008 dus reflecteert de huidige situatie niet geheel. Maar er staat toch nog een hoop interessante dingen in al je echt wil gaan investeren in huizen.

http://www.imf.org/external/pubs/ft/wp/2008/wp08211.pdf
pi_115429335
bulgarije en dat soort landen die de laatste jaren populair zijn geworden als vakantieland een optie?
pi_115429781
ben jij een kloon van computerprobleem?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 18:44:05 #7
360014 Mierenneuker.
nait soezen, kop d'r veur
pi_115429977
Investeer in grond vlak bij (snel) uitbreidende industriegebieden. Maar wel op zo'n afstand dat de grond niet te duur is. Met een beetje geluk kun je de grond dan over een aantal jaar voor een goede prijs verkopen.
''Ja die meneer heeft kaal haar.''
pi_115430079
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 18:24 schreef Holenbeer het volgende:
bulgarije en dat soort landen die de laatste jaren populair zijn geworden als vakantieland een optie?
Gerd Leers had daar toch twee villa's gekocht?

Die was dus meteen een paar ton lichter, toen de markt daar in 2010 instortte.
pi_115430161
Canada? Maleisië? Argentinië?
pi_115432137
Belgische Ardennen!
pi_115432321
Duitsland
pi_115437056
Turkije O+
pi_115438707
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 17:48 schreef Metaan het volgende:
- Brazilie is nu onbetaalbaar

Maar wel dan wel?
Waarom zou je in godsnaam zo ver van huis een woning willen kopen om te verhuren? Wat als je huurders de overtreffende trap van tokkies zijn?

Of simpelweg geen geld hebben om je huur te betalen... Wat dan? Ga je dan 8 x op en neer met een vliegtuig om de problemen op te lossen of wat?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_115447795
Berlijn
pi_115454325
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 21:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Waarom zou je in godsnaam zo ver van huis een woning willen kopen om te verhuren? Wat als je huurders de overtreffende trap van tokkies zijn?

Of simpelweg geen geld hebben om je huur te betalen... Wat dan? Ga je dan 8 x op en neer met een vliegtuig om de problemen op te lossen of wat?
dit. Heb je er uberhaupt over nagedacht?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_115455083
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 18:07 schreef SwissDutchy het volgende:
Het is jammer genoeg uit 2008 dus reflecteert de huidige situatie niet geheel. Maar er staat toch nog een hoop interessante dingen in al je echt wil gaan investeren in huizen.

http://www.imf.org/external/pubs/ft/wp/2008/wp08211.pdf
Prachtig verhaal, dank daarvoor.

Ik ben recent in de Harz, midden Duitsland geweest. Prachtige grote vrijstaande herenhuizen op 500 m² grond, met Duitse gründlichheid gebouwd. Rond de ton in ¤'s. Goed te bereiden over de A1, prachtige liggeing en opstomende economie.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 12 augustus 2012 @ 14:14:58 #17
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_115461366
In de US krijg je geld toe als je in bepaalde gemeentes wilt vestigen.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_115465184
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 14:14 schreef trigt013 het volgende:
In de US krijg je geld toe als je in bepaalde gemeentes wilt vestigen.
Ja maar de vraag was als investering niet om er daadwerkelijk te wonen.

Ik zelf zou iets in Zweden wel willen kopen lekker dun bevolkt en goed te verhuren tijdens de vakantie.
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_115465214
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 17:48 schreef Metaan het volgende:

- De VS zit al met een stijgende dollar

Maar wel dan wel?
Dan moet je het juist doen.
Rustig aan.
pi_115546579
Ja, het grote dilemma van deze tijd voor mensen die wat geld hebben; wat ermee te doen? Financiële producten zijn eng, rente is laag, inflatie steeds hoger, euro onzekerheid etc. Dan liever iets fysiek maar wat. Onroerend goed keldert ook, goud staat al veel te hoog. Met grond speculeren is wel erg lange termijn met grote onzekerheid. Een beetje winst maken zonder gok zit er niet echt meer in. Op peil houden kan nog net als je je geld in een BV hebt zitten maar dat zal ook wel niet lang meer duren.

Een tweede (vakantie)huis lijkt me niet de oplossing (hooguit als je het eigen gebruik erg op waarde weet te schatten). Prijzen in probleemlanden zijn nog steeds veel te hoog en wie weet wat daar allemaal nog gaat gebeuren (nieuwe belastingmaatregelen etc.).

Goedkope woning(en) in Nederland (of dichtbij) voor de vrije markt verhuur is een optie maar dan wel heel erg selectief zijn met de huurders. Ik neem aan dat je eerdaags je centjes er weer uit wil halen en dan is het belangrijk dat je niet klem komt te zitten met de belachelijke huurdersbescherming hier in Nederland. Oudere mensen of studenten is dan b.v. een optie. Wederom niet om echt winst te maken maar meer voor instandhouding.

Met een woning onder 200k en een huur onder de huurtoeslaggrens (zodat het interessant is voor een ouder paar) kan in de verhuur nog wel inflatie+belasting goedmaken.

Andere ideeën heb ik helaas zelf ook nog niet.

Succes!
pi_115546927
ik denk dat, als je je geld wilt houden je het gewoon op een spaarrekening moet zetten. en als het meer dan 100.000 euro bij verchillende banken. Ben je altijd verzekerd dat je je geld houdt, ook als de bank over de kop gaat.

Als je het investeert loop je altijd het risico dat je investering minder waard wordt en je dus geld kwijt bent
pi_115546985
Ik zou in Spanje een huis kopen aan de kust :Y
Nu goedkoop, en voor heel noord-europa de makkelijkst bereikbare zonbestemming.
pi_115547179
Thailand
pi_115547203
wat wil je met je investering?
wil je een goedkoop huisje in de zon zodat je na je pensioen je huis in Nederland verkoopt met hopelijk wat overwaarde en dan kunt gaan rentenieren in een huisje in het buitenland met super lage maandelijkse lasten?
Wil je nu een vakantiewoning die je gaat proberen het hele jaar door te verhuren aan toeristen, zodat je maandelijks extra inkomsten genereert?
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_115547485
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 16:06 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Ja maar de vraag was als investering niet om er daadwerkelijk te wonen.

Ik zelf zou iets in Zweden wel willen kopen lekker dun bevolkt en goed te verhuren tijdens de vakantie.
Het stikt in Zweden werkelijk van de vakantiehuisjes, dus je moet wel iets speciaals hebben om daar redelijke inkomsten uit huur uit te halen. Investeren in een appartement in een populair skigebied als Åre of Sälen lijkt dan nog het meest interessante.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')