Ik zal het zo kort mogelijk houden, het gaat mij er vooral om wat jullie hiervan vinden. Indien er meer info nodig is dan hoor ik het wel
We hebben inmiddels een relatie van een jaar. Ik 24, zij 25. De relatie is verder goed. Ik woon op mezelf, en zij bij haar ouders. Ze heeft haar hele leven al ernstige heimwee. Vroeger niet mee op schoolreisjes. Ben ook met haar op vakantie geweest, maar ze heeft er dan behoorlijk last van. Zo'n 5/6 smsjes per dag versturen met haar moeder. 7 van de 8 dagen bellen. 3 nachten met de auto weg in Duitsland lukt haar nog wel (maar wel dagelijks smsjes sturen met haar moeder en 1x bellen). De heimwee zit in haar familie.....
Ik woon 40 minuten van haar af in een fatsoenlijke rijtjeswoning. Zij heeft al aangegeven echt niet bij mij te willen wonen omdat ik het huis met ex ingericht heb. Goed, dat snap ik nog wel, hoewel het er netjes uitziet. Maar een kleine verbouwing kan immers al een optie zijn of andere spullen... Ander laminaat, whatever..
Nu het volgende, ja het houd maar niet op jongens

....
1. Ze durft 's avonds niet alleen thuis te zijn als haar ouders weg zijn. Ze woont buitenaf. Als hun weg zijn dan wil ze altijd dat ik kom, of zij hier komt. Een avond alleen thuis zijn zit er echt niet in. En anders zoekt ze wel een vriendin op die komt. Ziezo haar alleen vermaken gaaat al moeilijk.
2. Gisteren waren haar ouders een dagje weg. Dus ze is donderdag eind van de middag gekomen. En ze ging gisteravond rond 20:00 weer weg. We zien elkaar vanavond weer, ik ga naar haar. Goed, prima dat ze weer weg ging maar in de avond gaat ze weer weg omdat haar ouders dan thuis zijn. Indien haar ouders een nacht weg waren gebleven was ze echt zeker weten hier gebleven.
3. Ze is 's nachts in het donker bang.
Heb het er al met haar over gehad natuurlijk maar ze zegt dat ze niet haar ouders "mist" maar het huis/spullen. Ik geloof er zelf niks van, zeker met bovenstaande voorbeelden. Ook heeft ze er zelfs al moeite mee als ze hier vrijdagavond en zaterdagavond is. Dan wil ze echt zondagavond weer naar huis.
Voor de duidelijkheid hoef ik haar niet constant te zien maar ik vraag me wel af of dit niet weg gegooide tijd is met het oog op de toekomst. Samenwonen kan nog minstens een jaar duren, ik vrees nog wel 2/3 jaar. En dan ben ik 28. Als ze dan toch niet op haar zelf kan wonen wat me echt niet verbaasd heb ik een hoop tijd/geld/energie weggegooid. Want hier komt ze echt wonen, ook niet om te kijken hoe dat gaat..... Ze wil er tussenin wonen. Dat snap en wil ik nog wel maar als de gordijnen dicht zijn bewijze van spreken dan zie je niet waar het huis staat en ik denk echt niet dat ze dan op haar zelf kan wonen.
En vergeet niet, ze is 25. Als ze nu 19 was is het een heel ander verhaal. Maar rond deze leeftijd is het toch redelijk logisch dat je samenwonen wil en dus ook de mogelijkheden bekijkt? En eventueel eerst bij mij in om te kijken hoe dat gaat?
Wat vinden jullie? Het kan voor de rest wel een goede relatie zijn maar met het oog op de toekomst heb echt mn twijfels......