abonnement Unibet Coolblue
pi_115414646
Ik zit te denken om een hamster te nemen. Als kind altijd hamsters gehad, en ik wil toch graag weer een huisdier. Echter weet ik ook dat hamsters niet lang leven en na een jaar of 2 allemaal ziektes kunnen krijgen. Omdat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen om hem te laten lijden, vraag ik me dus af hoeveel het kost:
- Om een hamster te laten onderzoeken/ evt medicijnen.
- Om een hamster een spuitje te laten geven als hij ondraaglijk lijdt onder een tumor of een andere nare ziekte.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 05:28:14 #2
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_115415851
Onderzoek kost ongeveer 15 - 25 euro per keer, afhankelijk wat wat je hamster mankeert is dat natuurlijk exclusief medicatie.
Inslapen is voor knaagdieren meestal 15 euro of zo, maar kan verschillen per dierenarts.
I thought you thought
pi_115417321
Voor de hamster niets, de eigenaar moet flinke betalen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_115417362
Edit: Laat dat }:|

[ Bericht 76% gewijzigd door senesta op 11-08-2012 15:36:24 ]
pi_115418245
Ik zou anders gewoon even een DA in de buurt bellen of op wat sites kijken van praktijken in de buurt, het ligt namelijk ook een beetje aan de regio en aan de praktijk :)
pi_115418266
Wat is het inkomen van je hamster?
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_115421834
Wat een flauwe grappen ook weer hier. :P

15 euro valt reuze mee gelukkig.
pi_115422087
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 13:38 schreef Veela het volgende:
Wat een flauwe grappen ook weer hier. :P

15 euro valt reuze mee gelukkig.
Soms moet je ook consult kosten betalen, die verschillen nog per dierenarts.

Een rekening van onze DA ziet er bijvoorbeeld zo uit:

Consult (weekend of standaard):
Onderzoek *diersoort*:
Handeling (bv injectie geven):
Medicatie:

De onze is gelukkig heel redelijk met zijn prijzen, maar het kan best zijn dat jij een duurdere treft. Bij sommige dierenartsen ben je al ¤30 consultkosten kwijt op het moment dat je met je diertje de behandelkamer in stapt. Daar komt dan nog een onderzoek(je) bij (voelen, oogjes/tandjes/kontje checken, ev. longetjes luisteren, temperaturen...) dan misschien een handeling (bv injectie, of abces uitzuigen) en je betaalt ook het medicijn (bv de antibiotica in de injectie, of druppels of pijnstilling die je mee krijgt voor thuis).

Het hangt dus denk ik erg af van je dierenarts (en natuurlijk van wat je hamster heeft) wat je precies moet betalen. Aan de andere kant, je kunt met het uitzoeken van een gezonde hamster, gebruik van goede bodembedekking, een geschikte kooi op een tochtvrije plek en voldoende juiste voeding ook veel voorkomen. Als je een beetje geluk hebt hoef je met een hamster nooit naar de dierenarts, of misschien alleen voor het in laten slapen.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_115422125
Al mijn hamsters kregen kanker, heel naar. En die hadden een supergoede kooi.

Maarja, ik betaal met liefde 30 euro voor een beestje waar ik van hou. Het is meer, als het iets van 80 was geweest, ik dat financieel moeilijker zou trekken.
pi_115422291
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 13:50 schreef Veela het volgende:
Al mijn hamsters kregen kanker, heel naar. En die hadden een supergoede kooi.

Maarja, ik betaal met liefde 30 euro voor een beestje waar ik van hou. Het is meer, als het iets van 80 was geweest, ik dat financieel moeilijker zou trekken.
Daar heb ik met de mijne (4 Russische dwerghamsters in totaal) gelukkig nooit last van gehad. Wat je regelmatig hoort is dat ze een longontsteking krijgen door op de tocht te zitten, of dat ze een oogje beschadigen aan een strootje bijvoorbeeld. Een wondje dat een abces wordt komt ook wel eens voor. Maar ik denk dat je (afhankelijk van het probleem) niet snel meer dan ¤50 euro kwijt zult zijn per bezoek aan de DA. Tenzij je de hamster chemotherapie of bestraling wilt laten ondergaan of zo, of een operatie wilt proberen (weet niet eens of dat überhaupt wel eens gedaan wordt bij zulke kleine diertjes?) ;)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_115422508
Nee, als ze kwaadaardige kanker hebben, krijgen ze een spuitje. Ze leven immer maar een jaar of 3, dus chemo is onnodig extra lijden en ze zullen er weinig tijd mee winnen.
pi_115422664
Dat leek mij ook al, ja ;)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zondag 12 augustus 2012 @ 09:48:47 #13
360493 LifeonEarth
LiveLifeMaximum
pi_115454843
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 10:18 schreef LifeonEarth het volgende:
Edit: Laat dat }:|
goh! zo grof was hij tog niet? levert dit me een note op? :P sorry dan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')