In totaal wist Nederland op de Olympische wielrenonderdelen maar liefst 15 gouden medailles te winnen en 16 zilveren en 9 bronzen medailles. Daarmee staat Nederland op de 4e plaats in het medailleklassement. Leontien van Moorsel, die 4 keer goud won, 1 x zilver en 1 x brons is dan ook de succesvolste Olympiër binnen deze sport. Ook België is succesvol geweest en won in totaal 6 gouden, 8 zilveren en 10 bronzen medailles (en staat daarmee 9e in het klassement).quote:Mannen Baanwielrennen
Individuele sprint
Teamsprint
Keirin
Team achtervolging
Omnium
Dames Baanwielrennen
Individuele sprint
Teamsprint
Keirin
Team achtervolging
Omnium
Wegwielrennen
Wegwedstrijd individueel Heren
Wegwedstrijd individueel Dames
Tijdrit Heren
Tijdrit Dames
BMX
BMX Individueel Heren
BMX Individueel Dames
Mountainbike
Cross-country Heren
Cross-country Dames
quote:Mannen
Keirin (m)
Teun Mulder
Ploegenachtervolging (m)
Jenning Huizenga
Levi Heimans
Tim Veldt
Arno van der Zwet
Teamsprint (m)
Roy van den Berg
Hugo Haak
Teun Mulder
mountainbike (m)
Rudi van Houts
bmx (m)
Jelle van Gorkom
Dames
keirin (v)
Willy Kanis
omnium (v)
Kirsten Wild
ploegenachtervolging (v)
Ellen van Dijk
Laura van der Kamp
Vera Koedooder
Kirsten Wild
teamsprint (v)
Yvonne Hijgenaar
Willy Kanis
bmx (v)
Lieke Klaus
wegwedstrijd (v)
Chantal Blaak
Lucinda Brand
Martine Bras
Irene van de Broek
Ellen van Dijk
Iris Slappendel
Annemiek van Vleuten
Marianne Vos
Kirsten Wild
Mag ik soms alleen maar naar het zwemmen kijken?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:46 schreef Beach het volgende:
Mexicanobakker jij kijkt ook alles en post overal in OS
"rythm section"quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:47 schreef Meike26 het volgende:
Zag er goed uit... Net geen 1e, lijkt wel alsof Raymon en Twan veel verliezen op dat wasbordje voor de laatste bocht, maar wel weer terugkomen op het wasbord voor de finish
Behalve vdbiezen, alleen die ging niet gokken nu ie zeker 2e werd.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:48 schreef kilon het volgende:
Ik maak me toch wel een beetje zorgen om die rhythm sectie. Daar verliezen ze wel heel veel snelheid ten opzichte van diegene die uiteindelijk eerste werd.
Nee valt me gewoon OPquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mag ik soms alleen maar naar het zwemmen kijken?
Okquote:
Niets mis met de NOS. Erover klagen is een beetje een modeverschijnsel.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:48 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Ik kijk amper meer naar de NOS met hun faal programmering.
Die warning kreeg ie gisteren omdat hij in de laatste kwartfinalerun rustig over de baan ging omdat hij al zeker was van de kwartfinale. Datzelfde deed zijn landgenoot Young en daar staat dus ook een sterretje bij.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:51 schreef Bbs29 het volgende:
Wat is het gevolg van de warning voor Willoughby?
Ja, klopt!quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:52 schreef jakees het volgende:
VD Biezen al zeker toch van de finale?
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:52 schreef jakees het volgende:
VD Biezen al zeker toch van de finale?
halve finale gaat over 3 runsquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:53 schreef Nober het volgende:
[..]
Nee niet zeker of doen ze geen 5 runs deze halve finale?
Nee, driequote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:53 schreef Nober het volgende:
[..]
Nee niet zeker of doen ze geen 5 runs deze halve finale?
Idd. Wel is er meer reclame, nieuws en herhaling dan bijvoorbeeld de BBC en de belg. Ik heb vakantie en kijk de hele dag dan is dat wel irritant, maar voor de werkende mens is het natuurlijk wel lekker om de herhalingen te kunnen zien.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:50 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Niets mis met de NOS. Erover klagen is een beetje een modeverschijnsel.
Niet hetzelfde als gisteren dan; na 3 runs de eerste 2 door. Daarna nog 2 runs met de overige 6?quote:
Eerste 4 door in elke halve finale. Dat maakt direct 8 in de finale.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:54 schreef Appeltjesmoes het volgende:
[..]
Niet hetzelfde als gisteren dan; na 3 runs de eerste 2 door. Daarna nog 2 runs met de overige 6?
nope.. 3 runs... finale is 1 run....quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:54 schreef Appeltjesmoes het volgende:
[..]
Niet hetzelfde als gisteren dan; na 3 runs de eerste 2 door. Daarna nog 2 runs met de overige 6?
Het is ook de officiele benaming voor deze reeks bulten, net zoals je de table-top hebt bijvoorbeeld. De eerste na de startheuvel heeft ook een typische naam, maar die weet ik niet meer.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:50 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Ik vind wasbord ook wel een leuke vergelijking trouwens
Dus hij kan 8ste worden en aan de binnenkant starten in de finale...quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:54 schreef TheArt het volgende:
[..]
Eerste 4 door in elke halve finale. Dat maakt direct 8 in de finale.
Thanks, dus die warnings blijven staan, maar zitten er ook gevolgen aan vast als een BMX'er er meerdere krijgt?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:52 schreef TheArt het volgende:
[..]
Die warning kreeg ie gisteren omdat hij in de laatste kwartfinalerun rustig over de baan ging omdat hij al zeker was van de kwartfinale. Datzelfde deed zijn landgenoot Young en daar staat dus ook een sterretje bij.
Dat natuurlijk niet. Hij zal vol moeten gaan om een voor hem gunstige positie te hebben.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:55 schreef Nober het volgende:
[..]
Dus hij kan 8ste worden en aan de binnenkant starten in de finale...
Wordt de startpositie gebaseerd op de halve finale of op de kwalificatietijd dan?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:57 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat natuurlijk niet. Hij zal vol moeten gaan om een voor hem gunstige positie te hebben.
Geen idee.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:57 schreef Bbs29 het volgende:
[..]
Thanks, dus die warnings blijven staan, maar zitten er ook gevolgen aan vast als een BMX'er er meerdere krijgt?
Ik denk dat ze gewoon de geplaatsten afgaan op basis van hun puntentotaal in de halve finales. En dan degene met het laagste puntentotaal als 1e.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:58 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wordt de startpositie gebaseerd op de halve finale of op de kwalificatietijd dan?
Seeding run, dus op basis daarvan?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:58 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wordt de startpositie gebaseerd op de halve finale of op de kwalificatietijd dan?
Volgens mij op de seeding run, dus kwalificatie. Maar om eerlijk te zijn vind ik het andere wel eerlijker !quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:58 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Kans van 1 op 4 op goudquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:59 schreef TLC het volgende:
Zou toch tof zijn 2 Nederlanders in de mannen bmx finale
Dan moeten ze op een kleiner fietsje starten in de finale.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:57 schreef Bbs29 het volgende:
[..]
Thanks, dus die warnings blijven staan, maar zitten er ook gevolgen aan vast als een BMX'er er meerdere krijgt?
Nee man. Dan krijg je minder spaken in je wiel.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:00 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Dan moeten ze op een kleiner fietsje in de finale.
Jaquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:01 schreef Skwish het volgende:
Worden de finales vandaag ook verreden?
1 NL rijdt de andere 6 onderuit.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:01 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Mwa. Ik zie nu wel de favorieten
Willaughby, Field, Bies. Dat zijn de favorieten denk ik.
Volgens mij welquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:01 schreef Skwish het volgende:
Top idee!quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:01 schreef wdn het volgende:
1 NL rijdt de andere 6 onderuit.
Goud binnen
Inderdaad. Maar er zullen wel weer gekke dingen gebeuren in de finale.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:01 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Mwa. Ik zie nu wel de favorieten
Willaughby, Fields, Bies. Dat zijn de favorieten denk ik.
ja, vanaf half 6.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:01 schreef Skwish het volgende:
Kan me geloof ik twee Zuid-Koreanen herinneren in een short-track finalequote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:01 schreef wdn het volgende:
[..]
Ja
[..]
1 NL rijdt de andere 6 onderuit.
Goud binnen
Eerst maar eens de finale halen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:03 schreef TLC het volgende:
Smulders mag blij zijn als ze om het brons mee kan doen
In de halve finales gaat het om de top 4 na 3 heats, geen herkansingen dus.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:01 schreef Oidipous het volgende:
Vraag: als er 3 heats zijn geweest wordt dan de definitieve balans opgemaakt of worden er nog 2 heats gereden om nummer 3 en 4 vast te stellen?
Hoogste positie gehaald?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:04 schreef marcodej het volgende:
Benieuwd waarom de Franse doorgaat ipv Colombiaanse.
Laatste run is dan doorslaggevend volgens mij.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:04 schreef marcodej het volgende:
Benieuwd waarom de Franse doorgaat ipv Colombiaanse.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:04 schreef Pepersaus het volgende:
[..]
In de halve finales gaat het om de top 4 na 3 heats, geen herkansingen dus.
Oh jaquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:04 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Kan me geloof ik twee Zuid-Koreanen herinneren in een short-track finale
spoilersquote:
Ze gokt echt duidelijk op een Bradburry-scenarioquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:03 schreef TLC het volgende:
Smulders mag blij zijn als ze om het brons mee kan doen
Haar start is gewoon nog niet goed. Daar merk je ook haar onervarenheid. Te weinig trainingsuren nog op die start.quote:
In de finale zal ze er wel vol voor gaanquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:06 schreef marcodej het volgende:
Op de baan doet ze weinig voor de anderen onder. Jammer van die start. Daarmee blijft ze uit de problemen, maar doe je ook niet mee om de eerste plekken.
Ik denk dat ze nu wel aan de buitenkant start, dat is wel een nadeel.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
In de finale zal ze er wel vol voor gaan
Maar goed, het blijft matig, die start.
Zal ze van genieten in het ziekenhuisquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:07 schreef Bastiefcg het volgende:
die braziliaan heeft gewoon 28 punten verzameld in 3 races
Jawel hoorquote:
1 keer laatste door een val en daarna niet meer gestart 2x dus 2x 10 punten.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:07 schreef Bastiefcg het volgende:
die braziliaan heeft gewoon 28 punten verzameld in 3 races
Precies.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:08 schreef marcodej het volgende:
Biezen moet voor de winst gaan ivm binnenbocht finale.
Ligt aan de kwalificatietijdquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:08 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Ik denk dat ze nu wel aan de buitenkant start, dat is wel een nadeel.
Mwa. 2e van de heat nogquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:09 schreef TheArt het volgende:
5e. Wel een wat ongunstige positie dus.
Zal wel aan de punten liggen van de andere heat liggen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:10 schreef TheArt het volgende:
Hij mag als 3e kiezen in de finale achter Willoughby en Fields denk ik.
Klopt nietquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ligt aan de kwalificatietijd
Finale dan wel een anti-climax, met een enkele race.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:10 schreef rembrandtvanrijn het volgende:
Van mij mogen ze het BMX-toernooi verder uitbreiden met tandems en verschillende gewichtsklasses. Wat een heerlijk TV-sport!
Maar dan komt ie met 8 punten alsnog als 3e uit lijkt me.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:11 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Zal wel aan de punten liggen van de andere heat liggen.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:11 schreef Bastiefcg het volgende:
Deze heat kan echt alle kanten op. Komt zeker een val
even quotenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:11 schreef Bastiefcg het volgende:
Deze heat kan echt alle kanten op. Komt zeker een val
Dat is dan weer humorquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:14 schreef Marcoss het volgende:
Met minder punten dan vd Biezen zelfs
Beide 8 puntenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:14 schreef Marcoss het volgende:
Met minder punten dan vd Biezen zelfs
Oh ja, 5de in heat 1, dacht 4de (maar dat was Smulders). Van Gendt dus met de omgekeerde resultaten van vd Biezenquote:
Of ze vallen allebeiquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:15 schreef kilon het volgende:
Zul je zien dat Vd Biezen en Van Gendt elkaar van de baan rijden
Goud, zilver en goud.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:15 schreef Bundesrepublik het volgende:
Goud, zilver en brons voor Nederland over een kwartier?
Op basis van die drie heats zie ik Vd Biezen of van Gendt wel het brons pakken.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:16 schreef marcodej het volgende:
Willoughby en Fields wel de favoriet.
Dit. Maar een medaille lijkt me haast zeker stiekemquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:16 schreef marcodej het volgende:
Willoughby en Fields wel de favoriet.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:17 schreef rembrandtvanrijn het volgende:
[..]
Hij was al half geplaatst.
Het leek er idd wel op dat hij het wat liet lopen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:17 schreef rembrandtvanrijn het volgende:
[..]
Hij was al half geplaatst.
Of een SBS TV programma sterren op de BMX.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:19 schreef Meike26 het volgende:
Zijn er tv-bazen die hier mee lezen ?
Koop dan even wat rechten en maak er een tv-sport van. Gewoon alle EK's en WK's op de tv !
Ajb niet zeg, ik wil topsport en spektakel zien, niet weer zo'n Patty Brard programma "Ikkanhetnieeeet"quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:21 schreef Wilskracht het volgende:
[..]
Of een SBS TV programma sterren op de BMX.
Tuurlijk wel hopen dat ze er keihard afvallen, hun nek breken en wij een stel 2e hands Bners kwijt zijn.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:24 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ajb niet zeg, ik wil topsport en spektakel zien, niet weer zo'n Patty Brard programma "Ikkanhetnieeeet"
Pajon 3ptquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:24 schreef Nober het volgende:
[..]
Juist wel, niet op seeding run want daar had Smulders de 6de tijd.
Met ex topsporters lijkt het mij wel aardig.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:24 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ajb niet zeg, ik wil topsport en spektakel zien, niet weer zo'n Patty Brard programma "Ikkanhetnieeeet"
8?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:26 schreef kilon het volgende:
Bij de mannen Van Gendt in 2 en Van der Biezen in 8.
Net wat Coelho zegt, op punten van de halve finales volgens mij.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waarschijnlijk wel op seeding run en dan wilde Smulders liever iets verder van buiten zitten vermoed ik
Waarom kiest die Pajon niet voor de binnenbocht dan?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:27 schreef TheArt het volgende:
[..]
Net wat Coelho zegt, op punten van de halve finales volgens mij.
Hij wil gewoon een uitdagingquote:
Dit klopt nietquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:28 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
Ik snap er niks van, ze zullen wel grabbelen in een zak ofzo waar dan balletjes met nummers erop inzitten.
Zal wel een idee achter zitten.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:26 schreef kilon het volgende:
Bij de mannen Van Gendt in 2 en Van der Biezen in 8.
Goede vraag. Ik heb geen idee. Het lijkt me toch niet geloot te worden. Dat lijkt me wel heel sterk.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:28 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Waarom kiest die Pajon niet voor de binnenbocht dan?
Onzinquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
van der Biezen kansloos voor goud dus? Dan moet het maar van van Gendt komen
Gewoon vanaf 8 naar links gaan en vanaf 2 naar rechts. 5 man in een sandwichquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
van der Biezen kansloos voor goud dus. Dan moet het maar van van Gendt komen
Aparte keus, maar niet onmogelijk. Bij een goede start komt hij minder in de mallaise op die 2 bulten en kan zo als 1 van de eersten de bocht doorquote:
Misschien wil hij buitenom, van der Biezen start wel het hardst. Zo komt hij sowieso niet in het gedrang.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
Lijst klopt nietquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:30 schreef Coelho het volgende:
Smulders hierboven op 7, op de baan echter op 8?
Ja nu je het zegt. Ik snap er niks meer van. Ik zie het wel.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:30 schreef Coelho het volgende:
Smulders hierboven op 7, op de baan echter op 8?
Waarom gelijk van die opportunistische conclusies? Wacht gewoon af.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
Buitenbaan start is normaal wel té lastig. Maar ik zie welquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:30 schreef marcodej het volgende:
[..]
Waarom gelijk van die opportunistische conclusies? Wacht gewoon af.
Niet geheel kansloos zie Smulders!quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |