abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115386033
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 17:06 schreef kiki889 het volgende:

[..]

Uhm schat ook voor jou geldt: get educated... daar heb je richtlijnen voor binnen de religie. Mensen op de noordpool die hebben ook gewoon een verplicht aantal uren te vasten als de ramadan in de zomer valt. Ook voor als de ramadan op de noordpool zou vallen tijdens de winter dan hebben ze er maar 2 uur licht en dat zou betekenen dat je 22 uur moet vasten. WAT DUS NIET KAN. Alles binnen bepaalde kaders... Voor expliciete uitleg verwijs ik je naar een imam :)
Afterthoughts en patchwork. Zo kan ik ook wel alles dichtlijmen (Het is A, behalve als het B is, want dan is het B)
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_115386073
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 17:07 schreef Crowned het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt, maar dat neemt niet weg dat ik vind dat je als 'echtgenoot van' niet zo een antwoord hoort te geven. Ja, het geloof schrijft misschien voor dat er écht niet gegeten mag worden, maar in een dergelijke situatie hoor je een antwoord te geven met je hersenen en niet met je hand op een Koran. Ook dat heeft te maken met dingen in perspectief kunnen zien: je kunt best een geloof aanhangen maar je moet ook weten waar de grenzen liggen.
Had hij dan moeten gaan liegen? Hij geeft namelijk antwoord op basis van hetgene wat hij gelooft, zij weet dondersgoed wat de grenzen voor haar zijn, als zij het niet weet, dat zegt haar lichaam het wel op dat moment. Dan maakt het niet uit wat zij wil, wat haar man wil, maar neemt het lichaam het over.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 17:12:12 #178
381567 Crowned
Royal Highness
pi_115386136
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 17:08 schreef Triggershot het volgende:
Ook jij hebt niet echt een idee waar je het over hebt he? Je bent geen oprechte gelovige als jij met een volle buik slaapt terwijl je buurman, dus omgeving honger lijdt. Je vasten wordt dan ook niet als oprecht gezien. Je vast voor jezelf, maar je mag je omgeving niet in honger laten.
Als mijn buurman honger lijdt (en ik goed met hem overweg kan) neem ik hem mee naar de supermarkt en koop ik eten voor hem. Dan ga ik mezelf niet uithongeren omdat hij ook honger lijdt. Zelf honger lijden omdat anderen honger lijden is niet oprecht, dat is gewoon enorm dom (en zeker als je jezelf 's nachts, wanneer deze buurman slaapt, wel vol vreet).

Ik wilde de vergelijking eigenlijk niet maken, maar je begon er zelf mee. :*
pi_115386179
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 17:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ook jij hebt niet echt een idee waar je het over hebt he? Je bent geen oprechte gelovige als jij met een volle buik slaapt terwijl je buurman, dus omgeving honger lijdt. Je vasten wordt dan ook niet als oprecht gezien. Je vast voor jezelf, maar je mag je omgeving niet in honger laten.
Ja, maar 99% van de moslims eet zich klem tijdens de ramadan*. Dat weet jij ook.

* ze doen het alleen 's nachts dan
pi_115386200
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 17:12 schreef Crowned het volgende:

[..]

Als mijn buurman honger lijdt (en ik goed met hem overweg kan) neem ik hem mee naar de supermarkt en koop ik eten voor hem. Dan ga ik mezelf niet uithongeren omdat hij ook honger lijdt. Zelf honger lijden omdat anderen honger lijden is niet oprecht, dat is gewoon enorm dom (en zeker als je jezelf 's nachts, wanneer deze buurman slaapt, wel vol vreet).

Ik wilde de vergelijking eigenlijk niet maken, maar je begon er zelf mee. :*
Daar stel jij al een voorwaarde, de islam stelt niet een voorwaarde van goed mee overwegkunnen, je moet zijn honger stillen no matter what, je voorbeeld slaat overigens nergens op, want de regel dat je je buren moet voeden gaat zowel binnen de ramadan als buiten de ramadan op. :*
pi_115386211
[quote]0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 17:09 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Afterthoughts en patchwork. Zo kan ik ook wel alles dichtlijmen (Het is A, behalve als het B is, want dan is het B)
[/quote

geeuw... je verveelt me
bored
pi_115386242
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 17:13 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Ja, maar 99% van de moslims eet zich klem tijdens de ramadan*. Dat weet jij ook.

Nee dat doen ze helemaal niet. Jij typt hier grote onzin. Heb je ooit bij een moslim gegeten tijdens ramadan? Of zijn dit jouw fantasieen ?
pi_115386250
quote:

[..]

dat is niet wat de religie voorschrijft en jij moet ook niet generaliseren. dat doen niet alle moslims..
bored
pi_115386269
quote:

[..]

Ja so what? Tig % van moslims blowen, neuken, stelen ook terwijl dat niet is toegestaan, dat ze zich volvreten betekent niet dat ze religieus handelen.
pi_115386408
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 17:13 schreef kiki889 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op vrijdag 10 augustus 2012 17:09 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

[/quote

geeuw... je verveelt me
Mijn complimenten voor je discussietechniek :*
pi_115386425
Gelukkig hebben de kindjes in Afrika nu wel te eten nu je aan het vasten bent.
De Republiek
pi_115386441
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 17:18 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Mijn complimenten voor je discussietechniek :*
Dank! Ik complimenteer de jouwe schat :) :*
bored
pi_115386501
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 17:18 schreef stroopdoosch het volgende:
Gelukkig hebben de kindjes in Afrika nu wel te eten nu je aan het vasten bent.
Dat is niet de reden alleen waarom je vast... lees wat algemene info en praat dan verder mee.
bored
pi_115386519
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 17:14 schreef kiki889 het volgende:

[..]

dat is niet wat de religie voorschrijft en jij moet ook niet generaliseren. dat doen niet alle moslims..
Niet ALLE nee. En is niet wat voorgeschreven wordt, maar het is wel de realiteit voor veruit de meeste moslims (veel moslims komen dan ook juist aan door al dat gevast :D )

[ Bericht 0% gewijzigd door Puntenjager op 10-08-2012 17:32:51 ]
pi_115386526
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 17:20 schreef kiki889 het volgende:

[..]

Dat is niet de reden alleen waarom je vast... lees wat algemene info en praat dan verder mee.
Het maakt echt serieus geen reet uit voor ze, als ze hun oneliners maar kunnen dumpen.
pi_115386570
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 17:20 schreef kiki889 het volgende:

[..]

Als je gezond verstand hebt ga je jezelf niet vrijwillig uithongeren lijkt me.
De Republiek
pi_115386614
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 17:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het maakt echt serieus geen reet uit voor ze, als ze hun oneliners maar kunnen dumpen.
Dit. Ik ga het niet eens meer proberen.
pi_115386698
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 17:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoe kun je nou discussieren met iemand die ZIP weet over dit onderwerp. Dat is net praten met een vrouw over voetbal. Het enige wat een vrouw daarover kan zeggen is dat de bal rond is en elf spelers in een team zitten.

Buitenspel uitleg willen ze niet horen en begrijpen ze toch nooit.
bored
pi_115386748
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 17:22 schreef stroopdoosch het volgende:

[..]

overtuiging, zegt je dat wat?
bored
pi_115386759
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 17:25 schreef kiki889 het volgende:

[..]

Hoe kun je nou discussieren met iemand die ZIP weet over dit onderwerp. Dat is net praten met een vrouw over voetbal. Het enige wat een vrouw daarover kan zeggen is dat de bal rond is en elf spelers in een team zitten.

Buitenspel uitleg willen ze niet horen en begrijpen ze toch nooit.
Ik hoorde gisteren nog van een meisje 'gewoon 22 mannen die als een gek achter een bal rennen'. Mja, je blijft hopen toch ;(
pi_115386877
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 17:23 schreef Peunage het volgende:

[..]

Dit. Ik ga het niet eens meer proberen.
Precies, niet de honger, niet de dorst, niet de seks, niet de hitte, maar zulke domme reacties maken het vasten ondraaglijk :')
pi_115386881
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 17:22 schreef stroopdoosch het volgende:

[..]

Kerel, het gaat over GELOOF. Niet over verstand.

Alle geloof bestaat hoofdzakelijk uit voorschriften. En voorschriften zijn juist gemaakt om zelf niet over zaken na te hoeven denken. Dat kan voordelen hebben, het scheelt sowieso moeite en kan zelfs erg wenselijk zijn, bijvoorbeeld als de kwestie voor veel mensen moeilijk te beoordelen is. Maar de kern van wetten en regels is dat het het denken over menselijk handelen bij de mensen weghaalt => 'Je moet doen wat de wet je voorschrijft, niet wat jezelf goed dunkt' (in dat laatste geval zou je namelijk idd niet gaan vasten maar gewoon je buurman 20 Euro in de hand drukken)
pi_115386971
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 17:26 schreef kiki889 het volgende:

[..]

overtuiging, zegt je dat wat?
Precies! Het gaat niet over zelfstandig rationeel denken ofzo!
pi_115387051
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 17:31 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Want overtuiging is altijd een gevolg van het gebrek aan rationeel denken :?, dus er kan geen logica in een overtuiging zitten?
pi_115387136
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 17:31 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

En daarom zul jij dat nooit begrijpen... :*
bored
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')