Volgens jou. De dadel is sowieso niet bedoeld om haar honger te stillen, maar om te zorgen dat ze het volhoudt tot na de presentatie en ze thuis is, dat was toch duidelijkquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:22 schreef kiki889 het volgende:
[..]
dank je dr OZ maar volgens mij moet je dan vooral STRUCTUREEL ijzerrijk voedsel naar binnen werken. Je ijzertekort los je niet op met suikers. Die dienen slechts voor een tijdelijke boost.
Ik zeg: girl, voortaan als je je vasten verbreekt eet dan voedingsrijk voedsel met veel vitaminen die bij jou zo ie zo al ontbraken. Believe me als jij dat op orde hebt dan zal het niet uit maken of jij nou gaat eten om 00:00 uur of om 22:00 zoals aan het begin van de ramadan. Want je hebt dan een goede basis gelegd voor je lichaam.
Nee ik eet liever turkse yoghurt met cornflakes. Hoef geen albert heijn troep in mijn lichaam. Ik ben fair trade persoon.quote:
Zoals ik al zei, jij kent je eigen gezondheid en lichaam het beste, ik zou het je persoonlijk afraden, met name als je mogelijk je bewustzijn gaat verliezenquote:
Ach ja, ik ga het proberen. Als ik niet probeer dan weet ik het nooit. Maar als ik een gevoel heb dat ik ga flauwvallen zal ik het verbreken.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, jij kent je eigen gezondheid en lichaam het beste, ik zou het je persoonlijk afraden, met name als je mogelijk je bewustzijn gaat verliezen
Allereerst wil ik hierop zeggen dat dit een OVERTUIGING is... het moet niet uitmaken waar je woont. Ramadan is niet extreem, het is zelfs een reiniging van je lichaam. Ten tweede is het peanuts hier in de westerse landen in tegenstelling tot de islamitische landen waar bijv in saoudie arabie waar het 50 graden is.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:17 schreef Lilliesleaf het volgende:
Niet alles gelezen, maar even dit. Ik begrijp dat het vasten belangrijk is voor een moslim en dat je dit niet wilt verbreken, alleen je moet wel doorhebben dat Ramadan houden in Europa veel extremer en moeilijker is dan in Islamitische landen, aangezien daar gewoon het hele ritme van alle mensen in het land collectief worden aangepast aan de Ramadan, dat heb je hier niet.
De ramadan is dan ook gebaseerd op het idee dat het extreem is, maar wel binnen het kader dat er rekening wordt gehouden met de ramadan tijdens het vieren, zodat het te doen is.
Je moet je dan afvragen of het schrift het wel bedoelt om net zo extreem hier ramadan te vieren als in een moslimland.
Succes, hopen dat het niet zal gebeuren.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:26 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Ach ja, ik ga het proberen. Als ik niet probeer dan weet ik het nooit. Maar als ik een gevoel heb dat ik ga flauwvallen zal ik het verbreken.
Helemaal eens met jou kiki!quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:26 schreef kiki889 het volgende:
[..]
Allereerst wil ik hierop zeggen dat dit een OVERTUIGING is... het moet niet uitmaken waar je woont. Ramadan is niet extreem, het is zelfs een reiniging van je lichaam. Ten tweede is het peanuts hier in de westerse landen in tegenstelling tot de islamitische landen waar bijv in saoudie arabie waar het 50 graden is.
Fair trade persoon? Je typt dit nu zeker via een telefoon/laptop die gemaakt is in een van de foxconn fabrieken? Grapje hoor, doen wat je kan doen uiteraard.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:24 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Nee ik eet liever turkse yoghurt met cornflakes. Hoef geen albert heijn troep in mijn lichaam. Ik ben fair trade persoon.
hahahaha midden in een presentatie flauwvallen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Succes, hopen dat het niet zal gebeuren.
En dan opstaan en zeggen dat het bij de show hoort.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:28 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
hahahaha midden in een presentatie flauwvallen.achja we zullen zien...
Ja precies! Knowledge is power... laat jezelf informeren. Als het echt iets chronisch is, dan zijn er hamd. andere alternatieven.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:24 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk, ik denk dat ik naar diëtist ga. Want ik struggle er wel 4 jaar mee. Heb nooit een ramadan gemist gelukkig.
Of je ziet het juist nietquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:28 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
hahahaha midden in een presentatie flauwvallen.achja we zullen zien...
IK had het tegen de gast die suiker aanraadde.. leer quotenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:24 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Volgens jou. De dadel is sowieso niet bedoeld om haar honger te stillen, maar om te zorgen dat ze het volhoudt tot na de presentatie en ze thuis is, dat was toch duidelijk
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:27 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Helemaal eens met jou kiki!
Ja en dat is hoe hij het bedoelde, dat jij op hem ingaat betekent niet dat ik op jou mag ingaan?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:29 schreef kiki889 het volgende:
[..]
IK had het tegen de gast die suiker aanraadde.. leer quoten
Een overtuiging die pas sinds kort zo aan het verspreiden is, ipv geconcentreerd te zijn zoals eerst (en nog steeds in islamitische landen). En het lijkt me naar mijn idee juist minder gemakkelijk!quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:26 schreef kiki889 het volgende:
[..]
Allereerst wil ik hierop zeggen dat dit een OVERTUIGING is... het moet niet uitmaken waar je woont. Ramadan is niet extreem, het is zelfs een reiniging van je lichaam. Ten tweede is het peanuts hier in de westerse landen in tegenstelling tot de islamitische landen waar bijv in saoudie arabie waar het 50 graden is.
hahaahaquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:27 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Fair trade persoon? Je typt dit nu zeker via een telefoon/laptop die gemaakt is in een van de foxconn fabrieken? Grapje hoor, doen wat je kan doen uiteraard.
nee gewoon dood stil blijven liggen. Denk je ik ga opstaan, ben mietje man.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:28 schreef Arcadia het volgende:
[..]
En dan opstaan en zeggen dat het bij de show hoort.
Ik heb ook daar al iets over geschreven.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:29 schreef Peunage het volgende:
Ik heb zelf bloedarmoede dus ik weet echt wel waar ik het over heb. Bloedarmoede is een tekort aan ijzer en soms mineralen, dat weet ik. Je krijgt er dan ook ijzertabletten voor.
Wanneer je bijvoorbeeld bloed doneert of veel bloed laat prikken krijg je vaak sap of een zoete snack ofzo, waarom? Omdat veel mensen zich daarna flauw of zwakjes voelen, en glucose helpt om een tijdelijke energieboost te geven.
Dadels eten is geen structurele oplossing, je gaat er ook niet minder honger van krijgen. Maar je krijgt er wel energie van en je gaat je er veel beter door voelen, zeker met bloedarmoede.
Sommige he.... mij niet.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:30 schreef Triggershot het volgende:
Honger maakt mensen geirriteerd zie je maar weer.
Sorry dan moet even dit zeggen: Leer begrijpend lezen...quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:31 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ja en dat is hoe hij het bedoelde, dat jij op hem ingaat betekent niet dat ik op jou mag ingaan?
Ik zei dat TS het vasten met dadels moet verbreken, zeker als ze bloedarmoede heeft. Jij reageerde op mij door te zeggen dat het geen structurele oplossing is. Vandaar bovenstaande post, om het 1 en ander uit te leggen aan TS en andere leden.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:33 schreef kiki889 het volgende:
[..]
Ik heb ook daar al iets over geschreven.
En ik schreef niet dat dadels een structurele oplossing zijn, maar gewoon BEWUST eten. Als je er dan nog last van hebt is het een chronische aandoening en zijn daar echt wel vrijstellingen voor. (vrijstellen als in mogen eten bijv. of medicatie)
Onzin, zeg dan gewoon eerlijk dat je die moeite niet wilt doen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:06 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Nee ik weet dat er arme mensen zijn, ik vind het jammer dat ik hun niet kan bereiken om hun te helpen
ik vind het jammer dat ik niet weet waar ik naar toe moet gaan voor de mensen die hulp nodig hebben. Niet alleen met ramandan.
Neem bijvoorbeeld die goede doelen allemaal, hoe weet je nou 100% zeker dat de geld naar de arme kindjes gaan.
Terwijl er in Turkije arm en rijk door elkaar heen wonen, weet ik waar ik naartoe moet gaan bijvoorbeeld had ik laatst in Ankara nog kleren kunnen uitdelen aan de arme mensen in mijn dorp en schoolgeld betaald voor de kinderen in mijn dorp. Dit doe ik niet voor mijn schuldgevoel, wat voor schuldgevoel.
Ik werk zelf met mensen, dat is mijn beroep. Ik help graag andere mensen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |