abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115365753
Na heel lang en veel lurken toch maar een keertje een topic openen :P

Inmiddels zit ik een ruim jaar op een kamer in Den Bosch, bevalt uitstekend, maar ik moet inmiddels toch echt iets aan mijn muren gaan hangen vind ik :P

Boven mijn bank wil ik graag een soort prikbord maken, waar ik het elke week anders kan maken, zonder de dingen te veel te moeten beschadigen. Waar ik veel verschillende dingen kan ophangen, van foto's, fles wijn, t-shirts, dennentakken en kerstversiering met kerst, tot aan carnavals maskers in februari. Maar waar ik toch niet elke week opnieuw hoef te boren in mijn gasbeton muren.

Heeft er iemand ideeën, ik zit inmiddels een beetje vast namelijk.
En vergeet niet de ideeen die op het eerste gezicht idioot lijken hebben vaak wel een heel interessant principe.

De wensen hiervoor even in het kort:
- Vast te maken in een muur van gasbeton.
- Gemakkelijk dingen kunnen vastmaken en verplaatsen zonder ze te beschadigen. (Een punaise zou geen probleem zijn, maar bijvoorbeeld op alles iets moeten plakken of klittenband moeten naaien wordt hem echt niet.)
- Schoon te houden.
- Ook de gekke dingen wil ik graag kunnen ophangen, hoe precies, alles mag als het maar demontabel is en toch vast zit. Zoals met bijvoorbeeld elastiekjes.
- Niet te ver van de muur af, ik wilde graag nog wel op mijn bank zitten, dus hou iets van 10cm aan.

Ik ben blij met ieder idee, en een gek idee is ook een idee.
Alvast iedereen bedankt!
Lange stiltes doen meningen, visies en standpunten veranderen.
pi_115365788
Dit zijn de ideeen die bij mij al voorbij zijn gekomen maar het niet zijn geworden:

• prikbord
• elastiek
• magneetbord
• rails + touwtjes
• haakje vast in de muur maken
• klittenband
• touwtjes aan de muur
• plakken
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 00:52:08 #3
230788 n8n
Pragmatisch
pi_115365813
Pallets, kippengaas, net, latjes
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 00:55:39 #4
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_115365898
Misschien iets leuks projecteren op je muur? :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_115366018
Leuk dat je zo snel reageert!

Hoe zie jij die pallets voor je?
Kippengaas en een net, dat je daaraan alles klemt met paperclips/wasknijpers, of eraan knoopt met elastiekjes. Klinkt goed.
Van het idee met die latjes kan ik me eigenlijk ook niet zo goed iets voorstellen en tegelijk ook juist weer heel veel. Te veel.

Iets op muur projecteren, ja waarom ook niet :P wordt wel een duur geintje en helaas niet fysiek. Maar gek idee is het wel ja :P
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 01:07:56 #6
230788 n8n
Pragmatisch
pi_115366269
4 Pallets aan elkaar boren en dan achter je bank klemmen zodat ie blijft staan. Eventueel borgen in het plafond.

Voor latjes zou je bij Ikea 2 goedkope lattenbodems kunnen halen en deze ook aan het plafond en de muur bevestigen.

Bij kippengaas zou ik er wel een houten frame voor maken, staat minder rommelig. Kan het op rol kopen dus lijkt me ook niet te moeilijk.

Bedenk nu je kan ook gordijnrails ophangen. Je hebt daar ook systemen voor die bedoeld zijn voor schilderijen met visdraad
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_115370191
Zijn die 'snelbinders' van Droog niets? (Zou misschien ook wel mogelijk zijn met 'normale' snelbinders lijkt me?
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
pi_115372677
Pallets staan wel echt super stoer, evenals de lattenbodems.
Gordijnrails houdt het wel lekker simpel.
Snelbinders zien er ook wel gaaf uit.

Helaas echter bij alle 4 de opties is wel erg jammer dat je de spullen niet zo flexibel kunt ophangen en zo kun laten eruit zien als je wilt.

Daar entegen is kippengaas wel een heel goed idee.
Ik ga t nog even overdenken. Maar iig bedankt voor de ideetjes, en nieuwe ideetjes zijn zeker welkom!
pi_115372833
Waarom niet allerlei verschillende planken aan de muur. Die lack planken en dan een lekker allegaartje met wat kitsch behang er achter.
Jeroentje.
pi_115376806
planken kan wel, demontabel zijn de dingen dan absoluut. Ik ben alleen bang dat je dan zeker niet alles kan ophangen/neerzetten, en je bent helaas ook niet zo flexibel denk ik. Maar bedankt voor het idee.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 00:09:29 #11
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_115407924
Zelf een soort grote letterbak maken? Maar dan hip? :P
pi_115433662
Letterbak is zeker leuk als je hem hip maakt. Alleen ben ik bang dat ik niet zo flexibel ben, om de zelfde redenen als bij planken.

Die LACK of knowledge is echt wel cool, zo kan je boeken-"kast" meegroeien met je dvd-/boekenverzameling.

Mensen bedankt voor alle tips, ik ben eruit het wordt waarschijnlijk kippengaas! :D
Nu maar eens gaan bedenk hoe ik dat precies maken en wat ik er ga verwachten. :P En ik zal het posten, dan kunnen jullie meegenieten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')