abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 augustus 2012 @ 18:55:43 #1
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_115346060
Waarom is een betaalrekening voor jongeren en studenten altijd gratis?
Ik zie dat volwassenen bij de meeste banken per maand/kwartaal moeten betalen voor hun rekening.
Ongeveer ¤20,- per jaar.
De rekeningen voor jongeren en studenten zijn bij de meeste banken gratis, waarom is dit?
De bank verdient toch minder aan jongeren en studenten aangezien zij niet veel geld op de bank zetten waar de bank mee kan beleggen?
Weet iemand waarom jongeren en studenten zomaar gratis rekeningen kunnen openen in tegenstelling tot volwassenen?
  donderdag 9 augustus 2012 @ 18:58:22 #2
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_115346132
Klanten werven. Die blijven vervolgens klant als ze iets gaan opleveren.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_115346141
Omdat deze doelgroepen meestal iets minder te besteden hebben. Daarnaast om ze al vroeg als klant te kunnen lokken, zodat ze later (wanneer ze wat meer te besteden hebben) bij de desbetreffende bank blijven.
pi_115346603
ik ben 18 maar omdat ik geen stufi heb moet ik ook gewoon betalen hoor.
Alleen voor mensen met stufi
pi_115346906
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 19:12 schreef LifeonEarth het volgende:
ik ben 18 maar omdat ik geen stufi heb moet ik ook gewoon betalen hoor.
Alleen voor mensen met stufi
Klopt. Je krijgt een gratis betaalrekening wanneer je stufi erop gestort wordt. Wanneer DUO dan massaal stufi uitbetaald is dat best lucratief voor de bank.
Same shit different day
pi_115349785
Banken zijn over het algemeen dol op studenten. Ze brengen nu nog niet zo gek veel geld in het laatje (die stufi levert ze niets op: studenten geven dat geld massaal uit aan collegegeld en de woninghuur), maar tegen de tijd dat ze afgestudeerd zijn en een leuke, goed betaalde, baan hebben is dat voor de bank ook gunstig.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 20:31:39 #7
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_115350107
Ook als mensen leuk verdienen, wordt er aan betaalrekeningen nog weinig verdiend. Wel vinden veel mensen het fijn om bij hun vertrouwde bank een hypotheek te hebben. Ook bieden ze vaak verzekeringen aan, wat is er dan handiger dan dat gelijk even online bij je bank te regelen.

Klanten met alleen een betaalrekening en een beetje spaargeld brengen echt niet veel binnen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_115355646
quote:
7s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 20:31 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ook als mensen leuk verdienen, wordt er aan betaalrekeningen nog weinig verdiend. Wel vinden veel mensen het fijn om bij hun vertrouwde bank een hypotheek te hebben. Ook bieden ze vaak verzekeringen aan, wat is er dan handiger dan dat gelijk even online bij je bank te regelen.

Klanten met alleen een betaalrekening en een beetje spaargeld brengen echt niet veel binnen.
Precies! Dat was precies wat ik bedoelde met gunstig voor de bank :) Hypotheken, een doorlopend krediet, verzekeringen, credit card, depositospaarrekeningen enzovoorts leveren een stuk meer op.
pi_115359903
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 20:26 schreef MWP het volgende:
Ze brengen nu nog niet zo gek veel geld in het laatje (die stufi levert ze niets op: studenten geven dat geld massaal uit aan collegegeld en de woninghuur bier)
Fixed.
pi_115360001
:')
pi_115361486
Vanaf welk bedrag levert gespaard geld dan wel echt iets op voor een bank?
pi_115364091
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 23:21 schreef electronique het volgende:
Vanaf welk bedrag levert gespaard geld dan wel echt iets op voor een bank?
Ligt er een beetje aan wat de bank met het geld doet. Als je ABN AMRO als voorbeeld neemt, vanaf 50.000 euro krijg je daar een persoonlijk aanspreekpunt en een aantal extratjes (uitnodigingen voor sportevenementen e.d.).
Vanaf de 1 miljoen kan je daar terecht bij "wealth management".

Ik denk dat die twee bedragen wel aardige indicaties zijn voor wat betreft de "waarde" van een klant.
pi_115400030
Daarnaast is de spaarvorm natuurlijk ook van belang. Als jij een ton hebt weggestopt in een deposito is dat voor de bank veel interessanter dan wanneer jij dat op een vrij opneembare internetspaarrekening hebt staan. Het gaat lang niet alleen om de hoogte van het vermogen maar meer om de combinatie van vermogen en wat je ermee doet.. Beleggen bijvoorbeeld.
pi_115430820
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 19:21 schreef Desdemona het volgende:

[..]

Klopt. Je krijgt een gratis betaalrekening wanneer je stufi erop gestort wordt. Wanneer DUO dan massaal stufi uitbetaald is dat best lucratief voor de bank.
Met een studentenrekening bij de abn amro is het 1 jaar na het eindigen van school ook nog gratis.
Ben gewoon een sjonnie. Veel skijt, ken geen sorry.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')