abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115345658
Nou, het zit dus zo.
Enige tijd geleden hebben wij een rondreisje gemaakt door Europa. Tijdens deze reis is op de eerste (!) nacht gelijk in onze auto ingebroken in Tsjechië.
Door dit gebeuren bewaarde ik voortaan al mijn spullen in mijn reistas die ik vrijwel altijd bij me had. Hierin zaten best wel wat dure spullen zoals een laptop e.d.
Nu stond ik op een gegeven moment in Frankrijk ergens bij een tramstation met mijn tablet te regiokaarten te downloaden toen er een snel mannetje voorbij kwam die mijn tas, die ik tussen mijn benen had staan, weggriste en er vandoor ging.
Hierdoor heb ik mijn reis wat eerder moeten afbreken en heb ik thuis uiteindelijk een schadeclaim bij mijn reisverzekering ingediend.
Kopieën van bonnetjes opgehaald waar het nog kon en opgestuurd.
Nu is het zo dat ik vanmiddag ineens een brief op de mat krijg van een of andere schade expert die eventjes een afspraak met mij wil komen maken.
Wat kan ik hierbij verwachten? Mijn verhaal zit echt supervaag in elkaar maar is wel waargebeurd. Ik ben om eerlijk te zijn hartstikke bang dat ik hier een of ander kruisverhoor krijg en dat die vent mij voor fraudeur ofzo aanziet waar ik totaal geen zin in heb.
Ik ben om eerlijk te zijn best wel bang en zit er bijna aan te denken om dit hele gebeuren te laten vallen, maar dan heb ik ook weer niets aan mijn reisverzekering gehad :S
What to do?
pi_115345739
Ik heb laatst een expert over de vloer gehad na een inbraak. Het stelde weinig voor en de man was binnen tien minuten weer weg. Volgens mij is het standaard bij een claim boven een bepaald bedrag. Heb je wel aangifte gedaan daar? Waarschijnlijk wil hij je alleen persoonlijk spreken. Bij mij deden ze niet moeilijk gelukkig.
Tap tap tap
  donderdag 9 augustus 2012 @ 18:45:50 #3
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_115345743
Wat heb je te verliezen? Je bent het meeste toch al kwijt.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_115345822
Hij doet gewoon ze werk, noteert wat er gebeurt is. Stel je niet zo aan man, het is toch logisch dat ze verhaal komen halen, dat is het hele punt van die verzekering.
pi_115345882
Dat is het probleem denk ik een beetje.
Ik heb toen ik daar in Frankrijk was geen aangifte kunnen doen. Ik heb na het voorval gelijk met de verzekering gebeld en die zeiden dat ik in Nederland ook aangifte kon doen omdat het bijna middernacht was.
Kom ik in Nederland aan, bel ik de verzekering, zeggen ze dat ik zonder Franse aangifte, geen aangifte in Nederland kan doen. Maargoed, dat is redelijk opgehelderd want ze hebben het eerste telefoongesprek vrijgegeven waar die medewerker dat dus in zei.
pi_115345937
Nee heb je, ja kun je krijgen :) Die man bijt heus niet. Bij mijn inbraak klopte ook niet alles, maar dat heb ik destijds ook aan de verzekeringsmaatschappij verteld.
Tap tap tap
pi_115346344
Je komt wel veel dieven tegen zeg..
pi_115346469
Er loopt ook veel tuig rond :P
Bij mij is er twee keer in twee maanden ingebroken.
Tap tap tap
pi_115346486
Wij in Travel vinden Werk & Geldzaken en Recht eng :+

[TRV] -> [WGR]
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_115346519
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 19:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je komt wel veel dieven tegen zeg..
Ja nouja, om het nog mooier te maken is onze auto maar liefst bijna 2 keer leeggeroofd in Tsjechië. En dat terwijl er 2 man in lagen te slapen! Eerste keer niets gejat, 2e keer onze navigatie, Iphone van een maat en een tas vol met spullen van een andere maat. Omdat het zo teringwarm was, moesten we het raam aan de bestuurderskant wel op een kiertje open laten. En dan praat ik dus echt over 10 cm ofzo. Maar was een goed begin van de vakantie. Ook lekker zonder navigatie moeten rijden daarna, vandaar dat ik op mijn tablet stond te pielen bij dat tramstation (voor een McDonalds). Om via die WiFi wat kaarten te downloaden voor de navigatie.
pi_115346549
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 19:09 schreef Thetallguy het volgende:
Wij in Travel vinden Werk & Geldzaken en Recht eng :+

[TRV] -> [WGR]
Alles omtrent geld is eng
pi_115346555
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 19:11 schreef onam0rp het volgende:

[..]

Alles omtrent geld is eng
Alles omtrent werk is eng :o
pi_115349684
Ik heb ook weleens zo'n expert gehad, stelde niet zoveel voor, kwam het verhaal even checken.

Bij was dat wel weer simpel, hadden vakantie geannuleerd en ik had wondroos, vrij makkelijk te controleren.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_115352038
Ik heb wel eens gelezen dat ongeveer een vijfde van de claims in Nederland verzekeringsfraude zouden zijn; logisch dat ze iemand langssturen, toch? Ik gok dat ze ook nog met je maten gaan willen praten trouwens.
pi_115352372
Vriend van mij heeft dat ook gehad. Hij was student maar had super rijke ouders. Bij hem was op spul gejat waaronder 2 laptops, 2 cameras en een xbox (jeweettoch). Hij dat opgegeven en toen kwamen ze ook langs omdat ze het vaag vonden dat een student zoveel stuff had.
Gast dus langsgekomen en zag direct dat het wel klopte. Je moet je dus niet zo druk maken
pi_115352960
Boven de 500 euro (ofzo) Komen ze standaard even langs. Niet te druk om maken, routinecheck van die mensen
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')