Ja vreemd eigenlijk....quote:Op zondag 12 augustus 2012 12:23 schreef QBay het volgende:
[..]
Ik denk door de naam 'Korea'. Ik denk dat 75% van de mensen een naar gevoel krijgt bij die naam. Waarom weet ik ook niet. Misschien heeft het met de negativiteit van Noord-Korea te maken?
Ben je er weleens geweest?quote:Op zondag 12 augustus 2012 12:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja, maar waarom niet? Volgens mij is er geen beter land om heen te emigreren als je dezelfde luxe wil als in Nederland.
Uhmmmm, waarom denk je dat ik zo positief ben. Ik ga zo snel mogelijk terug, en hopelijk volgend jaar voor langere tijd. Nederland voelde maar een beetje primitief aan toen ik terug kwam... Alleen al om simpele redenen dat het daar eigenlijk heel vreemd is als je thuis eet. Iedereen gaat lekker elke dag met elkaar uit eten. Dat kan ook, want uit eten gaan is daar tenminste nog te betalen. Seoul is heerlijk om in rond te lopen. Veel groen, parken, schoon, vriendelijke mensen, futuristisch, mooie hoogbouw (hou ik zelf erg van), razendsnel en goed OV & taxi's, bijna overal gratis wi-fi, ruime keus aan koreaans en westers eten, veel feesten en evenementen, mensen letten goed op het milieu, veilig (mensen laten soms hun tas bij de bushalte staan als ze een kopje koffie gaan drinken)quote:
En wat bedoel je dan met "luxe" in vergelijking tot NL? Ja, in Korea hadden ze 10 jaar geleden al HD-TV uitzendingen. Als dat je gelukkig maakt... Mijn definitie van luxe is toch iets anders. Achterlijke werktijden beschouw ik niet als luxe. Leven in een klein flatje in overbevolkte stecht ontworpen steden ook niet. En dan de Koreaanse maatschappij... enorm patserig. Alles draait om geld en status. Mensen zijn ook enorm lomp. Als je geen familie bent of een vriendje dan ben je lucht voor ze, dan besta je gewoon niet. Hartelijkheid alleen als je deel uitmaakt van dezelfde groep (of als er iets te halen valt).quote:Op zondag 12 augustus 2012 14:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Uhmmmm, waarom denk je dat ik zo positief ben. Ik ga zo snel mogelijk terug, en hopelijk volgend jaar voor langere tijd. Nederland voelde maar een beetje primitief aan toen ik terug kwam...
Klopt, en die mensen zijn vaak erg gelimiteerd in hun denken.... Vriendin van me was laatst naar Iran op vakantie. Meeste mensen kijken haar aan alsof ze gek is maar intussen heeft ze gewoon een geweldige tijd gehad daar.quote:Op zondag 12 augustus 2012 14:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Mijn ervaring is dat mensen die Nederland zo de hemel in prijzen nooit anders dan voor een vakantie eens in het buitenland zijn geweest.
Dat is dan jou ervaring misschien, iedereen heeft zo z'n ervaringen natuurlijk. Ik weet dat er wonen natuurlijk heel anders is maar mijn indrukken zijn gewoon erg goed. Toen ik daar voor de eerste keer een hostel binnen kwam zat ik na een uurtje al locals te helpen met photoshop, en hup, even later zit je in een restaurant met koreanen die je pas net een halve dag kent. Weer een paar dagen later en je hebt al je eerste vakantieliefde aan de haak geslagenquote:Op zondag 12 augustus 2012 15:01 schreef SeLang het volgende:
[..]
En wat bedoel je dan met "luxe" in vergelijking tot NL? Ja, in Korea hadden ze 10 jaar geleden al HD-TV uitzendingen. Als dat je gelukkig maakt... Mijn definitie van luxe is toch iets anders. Achterlijke werktijden beschouw ik niet als luxe. Leven in een klein flatje in overbevolkte stecht ontworpen steden ook niet. En dan de Koreaanse maatschappij... enorm patserig. Alles draait om geld en status. Mensen zijn ook enorm lomp. Als je geen familie bent of een vriendje dan ben je lucht voor ze, dan besta je gewoon niet. Hartelijkheid alleen als je deel uitmaakt van dezelfde groep (of als er iets te halen valt).
Dus leuk om een tijdje te zijn als je van gadgets houdt maar verwachten dat je een hogere kwaliteit van leven gaat hebben dan in NL is ronduit belachelijk imo.
Ik ben vaak voor mijn werk in het buitenland geweest, vaak langer tijd en eigenlijk meestal in mijn eentje. Waar ik ook ben, heb snel contact, weet me prima te vermaken en duik lekker het lokale leven in.quote:Op zondag 12 augustus 2012 15:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dat is dan jou ervaring misschien, iedereen heeft zo z'n ervaringen natuurlijk. Ik weet dat er wonen natuurlijk heel anders is maar mijn indrukken zijn gewoon erg goed. Toen ik daar voor de eerste keer een hostel binnen kwam zat ik na een uurtje al locals te helpen met photoshop, en hup, even later zit je in een restaurant met koreanen die je pas net een halve dag kent. Weer een paar dagen later en je hebt al je eerste vakantieliefde aan de haak geslagenIk zit momenteel ook niet in de levensfase dat ik behoefte heb aan lange stabiele vriendschapsrelaties. Vind het prima als ik elke week nieuwe mensen leer kennen en de oude niet meer zie.
lokale gayscene?quote:Op zondag 12 augustus 2012 15:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik ben vaak voor mijn werk in het buitenland geweest, vaak langer tijd en eigenlijk meestal in mijn eentje. Waar ik ook ben, heb snel contact, weet me prima te vermaken en duik lekker het lokale leven in.
Kinderachtig figuur ben je toch ook.quote:Op zondag 12 augustus 2012 15:12 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
lokale gayscene?of zijn dit vooroordelen.
of je houdt je smoel dicht lelijke kip.quote:Op zondag 12 augustus 2012 15:14 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Kinderachtig figuur ben je toch ook.
Ja, domme vooroordelenquote:Op zondag 12 augustus 2012 15:12 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
lokale gayscene?of zijn dit vooroordelen.
Ja dat is het verschil tussen op vakantie gaan en ergens wonen. Ik heb zelf ook 3 weken in m'n eentje in Iran rondgereisd. Prachtig land, aardige mensen, lekker gegeten, spotgoedkoop.... Maar ik ga er niet wonen hoor.quote:Op zondag 12 augustus 2012 15:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Klopt, en die mensen zijn vaak erg gelimiteerd in hun denken.... Vriendin van me was laatst naar Iran op vakantie. Meeste mensen kijken haar aan alsof ze gek is maar intussen heeft ze gewoon een geweldige tijd gehad daar.
Seoul is ook gewoon een toffe stad. Maar als je er echt gaat wonen dan zijn er opeens ook andere dingen belangrijk. Ga er eens een tijd werken bijvoorbeeld. Als toerist in een hostel lekker vrijblijvend wat rondkijken dan is het ook niet zo moeilijk om het leuk te hebben maar het geeft je nauwelijks een indruk hoe een land "in het echt" is.quote:Dat is dan jou ervaring misschien, iedereen heeft zo z'n ervaringen natuurlijk. Ik weet dat er wonen natuurlijk heel anders is maar mijn indrukken zijn gewoon erg goed. Toen ik daar voor de eerste keer een hostel binnen kwam zat ik na een uurtje al locals te helpen met photoshop, en hup, even later zit je in een restaurant met koreanen die je pas net een halve dag kent. Ik zit momenteel ook niet in de levensfase dat ik behoefte heb aan lange stabiele vriendschapsrelaties. Vind het prima als ik elke week nieuwe mensen leer kennen en de oude niet meer zie.
quote:Op zondag 12 augustus 2012 15:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
of je houdt je smoel dicht lelijke kip.
quote:Op zondag 12 augustus 2012 15:14 schreef Omnifacer het volgende:
Kinderachtig figuur ben je toch ook.
Unload nog effe verder, kunnen we daarna weer ontopicquote:Op zondag 12 augustus 2012 15:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
stomme laagopgeleide tokkie dat je er bent
ik zie net in je posthistorie dat dit jouw manier van doen is. je staat in mijn blocklijst liefje.quote:Op zondag 12 augustus 2012 15:20 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Unload nog effe verder, kunnen we daarna weer ontopic
Nederland zit inderdaad vol met bekrompen zeikerds... Maar, ik zit nu in India voor een tijdje (werk), en hoewel ik het hier heel tof vind zou ik liever in Nederland wonen dan hier (woon alweer een tijdje buiten Nederland).quote:Op zondag 12 augustus 2012 14:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Mijn ervaring is dat mensen die Nederland zo de hemel in prijzen nooit anders dan voor een vakantie eens in het buitenland zijn geweest.
quote:Op zondag 12 augustus 2012 15:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik zie net in je posthistorie dat dit jouw manier van doen is. je staat in mijn blocklijst liefje.
Mooiquote:Op zondag 12 augustus 2012 15:21 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]
Nederland zit inderdaad vol met bekrompen zeikerds... Maar, ik zit nu in India voor een tijdje (werk), en hoewel ik het hier heel tof vind zou ik liever in Nederland wonen dan hier (woon alweer een tijdje buiten Nederland).
Ik mis Nederland niet hoor, alleen de dropjesquote:Op zondag 12 augustus 2012 15:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mooi'Wonen' wordt ook steeds meer een relatief begrip. Steeds meer mensen wonen overal en nergens. De tijd dat je je hele leven vast zit ergens is voorbij. Er is dus ook niets mis met dat je Nederland mist. Je kan altijd gewoon weer even terugkomen en na een paar jaar weer ergens anders heen gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |