abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115294736
Nu had ik vorige week wat vaags met mijn auto, namelijk dat hij verscheidene keren uitviel op het moment dat ik vrijwel geen toeren maakte (binnen de bebouwde kom), hij startte echter iedere keer wel weer gewoon, om er na 100 meter weer de brui aan te geven. :') Raar, maar ik kwam ermee thuis. En ik heb een goed functionerende auto hard nodig, dus een afspraak met mijn garage gemaakt om hem twee dagen later te brengen. In de tussenliggende dagen reed ik er weer probleemloos mee, maar een week of vier daarvóór had ik dat stilvallen ook al eens en daarna geen last meer mee gehad tot vorige week dus.

Auto gebracht, leenauto mee, prima. S'middags belden ze op dat ik hem al kon komen halen. Ze hadden wat dingetjes vervangen, wat zaken doorgemeten, her en der wat gereinigd. Kosten 250 euro. Dat was weer even balen, maar met een auto weet je dat het nogal snel in de kosten loopt, en eerlijk is eerlijk, ik vond hem stationair ook gelijk een stuk beter klinken. Factuur betaald.

Rij ik vanmorgen naar mijn werk, en ja hoor, ik ben de bebouwde kom nog niet uit of het gesodemieter begint weer. Weer dat stilvallen. Nu naderde ik de snelweg en kon flink gassen en daarna heeft hij het ook niet meer gedaan. Waar ik echter een beetje een dikke sik van heb is dat ik ergens een afspraak voor gemaakt en voor betaald heb wat nu nóg niet verholpen is. En ik snap heel goed dat er man-uren inzitten, dat het zoeken is naar een oorzaak, ze dáchten de oorzaak te hebben gevonden en hebben daaraan gesleuteld, dus zij maken uiteraard óók kosten.

Ik wil morgen er even mee terug gaan en vraag me af of er meer mensen zijn met dergelijke ervaringen en wat een goede oplossing zou kunnen zijn in dit geval. Ik heb namelijk geen zin om ze verder te laten zoeken met straks nog een fijne extra rekening voor iets wat wellicht nóg niet gevonden blijkt te zijn later. Terwijl er daar al voor betaald is, in feite.

Wat is schappelijk in deze?
It's always funny until someone gets hurt...and then it's just hilarious!
Disneyland? Fuck, man, this is better than Disneyland!
pi_115295090
Wat voor auto? Type, bouwjaar?..
pi_115295215
quote:
2s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 16:48 schreef Nemephis het volgende:
Wat voor auto? Type, bouwjaar?..
Is dat relevant? Het betreft een ouder barrel. Swift uit '98.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 16:53:57 #4
72894 InFrA-WiZ
Confidence in motion
pi_115295405
Zolang er nog geen glazen bol is uitgevonden voor automankementen komt het gewoon voor dat sommige dingen niet in 1x gevonden en gerepareerd kunnen worden.

Ik zou gewoon nog eens teruggaan naar de garage en even overleggen mocht ie morgen nog zo doen.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 16:54:10 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_115295420
Je zegt zelf al dat-ie het de ene keer wel doet en de andere keer niet. Dat maakt een diagnose stellen lastig als-ie het gewoon doet als de monteur hem test.
censuur :O
  woensdag 8 augustus 2012 @ 17:00:15 #6
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_115295676
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 16:54 schreef RemcoDelft het volgende:
Je zegt zelf al dat-ie het de ene keer wel doet en de andere keer niet. Dat maakt een diagnose stellen lastig als-ie het gewoon doet als de monteur hem test.
Ja precies het is en blijft een soort van puzzeltocht
  Moderator woensdag 8 augustus 2012 @ 17:01:13 #7
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_115295719
Ja, dat is pech hebben. Misschien als je de man achter de balie met je bambi-oogjes aankijkt dat ie iets voor je kan regelen, maar reken er niet op.
pi_115295727
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 16:53 schreef InFrA-WiZ het volgende:
Zolang er nog geen glazen bol is uitgevonden voor automankementen komt het gewoon voor dat sommige dingen niet in 1x gevonden en gerepareerd kunnen worden.

Ik zou gewoon nog eens teruggaan naar de garage en even overleggen mocht ie morgen nog zo doen.
Ik verwacht dat hij dat morgen niet doet, maar dat het over een paar weken wel weer de kop opsteekt. Dan ga ik liever eerder terug om nu al aan te geven, dat ''het'' er nog is, in plaats van over pakweg een maand.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 16:54 schreef RemcoDelft het volgende:
Dat snap ik best, maar ik betaal wel met het achterliggende idee dat het verholpen wordt. Nu heb ik er niet echt wat aan gehad :') En zo'n garage is gebaat bij klanttevredendheid stel ik me zo voor, dus die doen ook maar hun best om het te verhelpen en maken kosten. Ik vraag me af, of er in dit geval iets mogelijk is qua akkoordje.
pi_115295865
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 17:00 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ja precies het is en blijft een soort van puzzeltocht
Eigenlijk was het beter geweest als hij continu dit gedoe had ja.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 17:01 schreef jitzzzze het volgende:
Ja, dat is pech hebben. Misschien als je de man achter de balie met je bambi-oogjes aankijkt dat ie iets voor je kan regelen, maar reken er niet op.
Mwah, het is op zich geen verkeerde garage qua klantvriendelijkheid, maar het lijkt me stug dat hij hem nóg eens een keer voor niks nakijkt. :7
  Moderator woensdag 8 augustus 2012 @ 17:05:19 #10
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_115295912
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 17:04 schreef Hungry_Joe het volgende:

[..]

Eigenlijk was het beter geweest als hij continu dit gedoe had ja.

[..]

Mwah, het is op zich geen verkeerde garage qua klantvriendelijkheid, maar het lijkt me stug dat hij hem nóg eens een keer voor niks nakijkt. :7
Dat zal hij ook niet doen, hij weet nu waar hij het niet hoeft te zoeken. Maar hij gaat dan wel verder zoeken a zoveel eurotjes per uur en wellicht kan je daar iets over afspreken omdat de eerste reparatie niet heeft geholpen.
pi_115295940
Laatst had ik ook mijn auto weggebracht en opgehaald en betaald. Toen nog 2x terug gebracht voor hetzelfde probleem en hoefde niks bij te betalen. Maar ja onderdelen moet je sowieso betalen lijkt me :P
pi_115296174
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 17:05 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Dat zal hij ook niet doen, hij weet nu waar hij het niet hoeft te zoeken. Maar hij gaat dan wel verder zoeken a zoveel eurotjes per uur en wellicht kan je daar iets over afspreken omdat de eerste reparatie niet heeft geholpen.
Nu moet ik wel zeggen dat hij een ander probleem wel verholpen heeft, waar ik 'm om vroeg. Ik had ergens een aanlopend geluid en dat had met versleten remblokken te maken. Die nu dus vervangen zijn. Maar alleen daarvoor zou ik m niet gelijk hebben weggebracht.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 17:05 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Laatst had ik ook mijn auto weggebracht en opgehaald en betaalt. Toen nog 2x terug gebracht voor hetzelfde probleem en hoefde niks bij te betalen. Maar ja onderdelen moet je sowieso betalen lijkt me :P
Inderdaad, maar dat lijkt mij dus wel erg schappelijk van die garage, als het zo kan.
pi_115296216
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 17:09 schreef Hungry_Joe het volgende:

[..]

Nu moet ik wel zeggen dat hij een ander probleem wel verholpen heeft, waar ik 'm om vroeg. Ik had ergens een aanlopend geluid en dat had met versleten remblokken te maken. Die nu dus vervangen zijn. Maar alleen daarvoor zou ik m niet gelijk hebben weggebracht.

[..]

Inderdaad, maar dat lijkt mij dus wel erg schappelijk van die garage, als het zo kan.
Ja ligt er natuurlijk wel aan wat ze moeten doen, en mijn vader is een goede klant misschien helpt dat ook mee :P
pi_115296272
Mijn garagist zou gewoon vriendelijk aanbieden om even verder te kijken zonder dat ik weer de volle mep betaal. Hij heeft wel vaker gratis (kleine) reparaties uitgevoerd nadat iets niet 100% naar tevredenheid was. Ik zou gewoon langs gaan en melden dat het lek nog niet 100% boven is.
pi_115296344
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 17:10 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Ja ligt er natuurlijk wel aan wat ze moeten doen, en mijn vader is een goede klant misschien helpt dat ook mee :P
De mijne ook! :D Vroegah, toen ik nog naar school fietste en ik met de tweewieler stukken had, gooide ik 'm altijd af bij de fietsenmaker met de mededeling; ''Zet maar op rekening van mijn vader'', die daar ook vaste klant was.

Geloof alleen niet dat hij er vandaag de dag nog intrapt. :')
pi_115296377
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 17:11 schreef IBAZ het volgende:
Mijn garagist zou gewoon vriendelijk aanbieden om even verder te kijken zonder dat ik weer de volle mep betaal. Hij heeft wel vaker gratis (kleine) reparaties uitgevoerd nadat iets niet 100% naar tevredenheid was. Ik zou gewoon langs gaan en melden dat het lek nog niet 100% boven is.
Dat ga ik sowieso doen. Maar was even benieuwd wat gangbaar is in zo'n geval.
pi_115296471
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 17:13 schreef Hungry_Joe het volgende:

[..]

De mijne ook! :D Vroegah, toen ik nog naar school fietste en ik met de tweewieler stukken had, gooide ik 'm altijd af bij de fietsenmaker met de mededeling; ''Zet maar op rekening van mijn vader'', die daar ook vaste klant was.

Geloof alleen niet dat hij er vandaag de dag nog intrapt. :')
Ze zetten mijn rekening nog steeds automatisch op mijn vaders naam :D
Dan betaalt mijn pa maar moet ik het wel aan hem terug betalen }:| :P
pi_115302260
Meeste garages hebben er wel begrip voor als een probleem achteraf niet verholpen is om nog even verder te kijken zonder direkt weer de volle mep op de rekening te zetten.

Maar wat mij wel een beetje verbaast ius dat je voor versleten remblokken hem niet direkt had weg gebracht.
Dit is niet alleen slecht voor je eigen veiligheid maar des te meer voor die van een ander.
pi_115302632
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:19 schreef RDBestrating het volgende:
Meeste garages hebben er wel begrip voor als een probleem achteraf niet verholpen is om nog even verder te kijken zonder direkt weer de volle mep op de rekening te zetten.

Maar wat mij wel een beetje verbaast ius dat je voor versleten remblokken hem niet direkt had weg gebracht.
Dit is niet alleen slecht voor je eigen veiligheid maar des te meer voor die van een ander.
Ik hoorde alleen een aanlopend geluidje, verder geen idee hoe of wat. Heb ook echt de ballen verstand van auto's verder.
pi_115310686
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 17:01 schreef Hungry_Joe het volgende:

Dat snap ik best, maar ik betaal wel met het achterliggende idee dat het verholpen wordt. Nu heb ik er niet echt wat aan gehad :') En zo'n garage is gebaat bij klanttevredendheid stel ik me zo voor, dus die doen ook maar hun best om het te verhelpen en maken kosten. Ik vraag me af, of er in dit geval iets mogelijk is qua akkoordje.
*mompelt iets over inspanningsverplichting versus een resultaatverplichting*

Je betaalt je dokter ook niet als de pilletjes niet blijken te werken?
pi_115312227
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 22:10 schreef Sessy het volgende:

[..]

*mompelt iets over inspanningsverplichting versus een resultaatverplichting*

Je betaalt je dokter ook niet als de pilletjes niet blijken te werken?
Heeft hier niet zoveel mee te maken naar mijn idee. Een fatsoenlijke garage weet dat het nogal onvoorspelbaar kan zijn met auto's en zal die enkele keer dat het toch niet opgelost blijkt, er gewoon nog eens naar kijken zonder daar de hoofdprijs voor te vragen. Tevreden klanten zijn ook wat waard.

Zou ook wat vreemd zijn anders, kunnen ze van alles vervangen en in rekening brengen, zonder ooit resultaat te boeken.

Naar mijn idee kan TS dus prima teruggaan, aangeven dat het toch nog niet top is en dan komen ze er samen vast uit. Ik in ieder geval wel met mijn garage, die enkele keer dat dat voor is gekomen in al die jaren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')