abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 augustus 2012 @ 15:13:26 #1
362701 marieke222
student economie
pi_115290613
Hallo, zit te denken om als kado voor mijn ouders een foto op aluminium te laten afdrukken, er zijn wel enkele bedrijven die dit aanbieden, maar wordt dit wel mooi? Het is niet goedkoop dus vind het spannend of zoiets wel mooi genoeg is. Alvast bedankt!
pi_115291336
Geef eens wat links naar bedrijven die dat doen? Prints op kunststof/forex ken ik wel, maar aluminium? :)
pi_115291385
ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet vb graag
pi_115292630
wat ik ervan weet is dat t echt wel heel mooi kan worden. ze zijn wel erg glanzend dus met name heel mooi voor skylines en andere fotos met rijke en donkere kleuren. ik denk niet dat iets als een babyfoto of trouwfoto er mooi op staat. maar er staan genoeg voorbeelden online. probeer youtube eens.
"you gotta preserve the present for those in the future"
pi_115325098
Zoek in ieder geval foto's met een groot contrast voor een goed resultaat. Dan kan erg mooi zijn.
pi_115327674
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:13 schreef marieke222 het volgende:
Hallo, zit te denken om als kado voor mijn ouders een foto op aluminium te laten afdrukken, er zijn wel enkele bedrijven die dit aanbieden, maar wordt dit wel mooi? Het is niet goedkoop dus vind het spannend of zoiets wel mooi genoeg is. Alvast bedankt!
Op geborsteld aluminium vind ik zwart/foto's het mooist. Anders moet je het gewoon op aliminium (soms ook wel dibond genoemd; afhankelijk van de fabrikant) met een wit laagje laten printen.

En ja,... ik vind het wel erg mooi :) En het is duurzaam.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_115327857
Ik had m trouwens hier besteld en was erg tevreden :) http://www.top-canvasfoto.com/dibond.html
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_115337827
Of het mooi word hangt helemaal af van de foto zelf. Ik was laatst op een expositie met foto's op diverse materialen gedrukt. Het effect van het aluminium was vet, maar omdat de foto niet bijzonder was was het aluminium geen toegevoegde waarde. Daarnaast is het ook belangrijk waar de foto komt te hangen. Bij sommige lichtinval is er namelijk niks van de foto te zien of krijgt de foto een raar effect.
Mocht je in de buurt van Nijmegen wonen moet je eens langsgaan in het cafe gedeelte van Lux. Daar hangen foto's op diverse materialen.
pi_115386875
Werkt alleen goed voor zwartwit. Voor kleur zijn er betere opties.

Probeer dibond. Dit gebruik ik voor mijn werk dat ik exposeer, ziet er waanzinnig strak uit. Overigens NIET direct laten printen op dibond, maar gewoon een fotochemische belichting laten maken (lambda-print), en vervolgens laten opplakken op dibond. De kunstoflaag van dibond zorgt voor een goede strakke hechting, en het aluminium maakt dat het erg rigide is.

:)
Fotografie -> www.masque-obscura.nl
pi_115389605
Aluminium vind ik persoonlijk erg mooi. En vooral erg duurzaam, gaat heel lang mee, en de betere fabrikant levert er ook een mooi stalen ophang constructie bij. Ik zeg doen.
  zondag 10 november 2013 @ 22:04:31 #11
285097 priemers
SEO, SEA, BI, ondernemer
pi_133129553
Ik ben van vergelijkcanvas.nl en we hebben foto's op verschillende materialen besteld, dus ik wil hier graag wat extra informatie bij plaatsen. Een foto op aluminium is feitelijk net als op andere materialen zoals forex. Hetgeen aluminium je meer brengt is dat bij witte elementen van je foto het aluminium er doorheen komt. Waardoor dit meer zichtbaar wordt. Verder is het een zwaar materiaal dus het voelt vooral stevig aan itt forex of plexiglas.

Persoonlijk vind ik het een erg mooi materiaal dat vooral geschikt is voor foto's in zwart-wit of met één overheersende kleur. Dan wel direct printen op het aluminium (overigens is dit in 90% vd gevallen dibond) anders heb je alleen nog het voordeel dat het stevig aanvoelt.

[ Bericht 4% gewijzigd door priemers op 10-11-2013 22:05:31 (ik wil geen link in de tekst. Dat mag nl niet :)) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')