quote:ah..zie 'm nu pas
Op maandag 19 augustus 2002 20:43 schreef De_Dag_Dipper het volgende:
Stond er nog een van mij open...
heb dat ding wel eens in 't echt gezien
en die "makkelijke tussendoor" hierboven ken ik niet, maar is denk ik wel van de hand van een van die reeds overleden schilders uit de oosthoeken...
aan gebrek aan beter gok ik maar even op een malevich of kandinsky..
maar die kunnen het volgens mij geen van 2 zijn
quote:Ofzo? Nee, dat heb je helemaal goed!
Op dinsdag 20 augustus 2002 14:41 schreef OtherOther het volgende:[..]
ah..zie 'm nu pas
das james tisot ofzo ?
Topic is nog lang niet dood toch?
Stug blijven posten ![]()
Maar of ze nu worden geclassificeerd als makkelijk of niet, ik ken ze in ieder geval niet. Ken trouwens maar heel weinig abstracte schilders en werken (en dat voert toch eigenlijk een beetje de boventoon hier... goed excuus he?
)
quote:ik ken hem ook niet en als je het mij vraagt was dit werk ook een "tussendoortje" van betreffende artiest, althans; als we het moeten zoeken in één van de beroemdheden.
Op dinsdag 20 augustus 2002 14:41 schreef OtherOther het volgende:en die "makkelijke tussendoor" hierboven ken ik niet, maar is denk ik wel van de hand van een van die reeds overleden schilders uit de oosthoeken...
aan gebrek aan beter gok ik maar even op een malevich of kandinsky..
maar die kunnen het volgens mij geen van 2 zijn
Ik voeg Delauny en Leger maar toe, vanwege de verwantschap met het kubisme. Maar zal ook wel niet..... tja, het kan van alles wezen.
quote:ah..leven !!
Op dinsdag 20 augustus 2002 22:18 schreef De_Dag_Dipper het volgende:[..]
Ofzo? Nee, dat heb je helemaal goed!
(alleen met dubbel s: tissot)
Topic is nog lang niet dood toch?
Stug blijven posten
Maar of ze nu worden geclassificeerd als makkelijk of niet, ik ken ze in ieder geval niet. Ken trouwens maar heel weinig abstracte schilders en werken (en dat voert toch eigenlijk een beetje de boventoon hier... goed excuus he?
)
tissot dus
..eigenlijk verbaast 't me dat ik nog zo dichtbij zat ![]()
tja, ik ken eigenlijk juist die klassiekers weer niet echt, heb ik niet zoveel mee...moet 't meer van de hedendaagse/moderne kunst hebben, dus wat dat betreft zijn we mooi in balans ![]()
..ik ga weer eens op zoek naar zo'n mooi modern schilderij'tje...maar ik zal 'm niet te moelijk maken deze keer
quote:toch ook geen uitstapje van Escher? Ik gok maar wat...
Op dinsdag 20 augustus 2002 22:38 schreef fokje het volgende:[..]
ik ken hem ook niet en als je het mij vraagt was dit werk ook een "tussendoortje" van betreffende artiest, althans; als we het moeten zoeken in één van de beroemdheden.
Ik voeg Delauny en Leger maar toe, vanwege de verwantschap met het kubisme. Maar zal ook wel niet..... tja, het kan van alles wezen.
quote:het zou idd zomaar kunnen..
Op dinsdag 20 augustus 2002 22:46 schreef fokje het volgende:[..]
toch ook geen uitstapje van Escher? Ik gok maar wat...
quote:en jawel, zuiver ingekopt
Op dinsdag 20 augustus 2002 23:05 schreef fokje het volgende:
Nou daar hebben we Jack-the-dripper!

Deze mevrouw(!) wist haar frustraties aardig te botvieren in dit schilderij.
Nou, zoveel vrouwelijke kunstenaars waren er niet in die tijd, dus lijkt me goed te doen.
(p.s. kijk niet in de url!)
[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 27-08-2002 16:06]
geschildert door een vrouw
..das idd vrij zeldzaam ![]()
ik ken welgeteld 1 vrouw uit de klassieke tijd, (..en dan moet ik zelfs even zoeken op het net om zeker te zijn van haar naam.. )
...elisabetta sirani
maar ik zie al aan de stijl dat die het niet kan zijn..
quote:neen!
Op dinsdag 20 augustus 2002 23:50 schreef OtherOther het volgende:
weer zo'n vervelende klassieker..![]()
geschildert door een vrouw
..das idd vrij zeldzaamik ken welgeteld 1 vrouw uit de klassieke tijd, (..en dan moet ik zelfs even zoeken op het net om zeker te zijn van haar naam.. )
...elisabetta sirani
maar ik zie al aan de stijl dat die het niet kan zijn..
je zit wel in de goede hoek trouwens. Ook Sirani behoorde tot de uitzonderingen, m.n. als je nagaat dat het voor de vrouwen niet of nauwelijks was toegestaan om naar naaktmodellen te tekenen, de basis voor de traditionele schilderkunst zoals je die hier ziet.
Ik vermoed trouwens dat het haar leraar is die ze de keel doorsnijdt, bij wijze van wraak.
quote:Ah, dat heb ik ook bij Dick Bruna!
Op woensdag 21 augustus 2002 00:20 schreef Phoenixx het volgende:
En waarom ik dacht dat het niet zo ingewikkeld is: als je één schilderijtje van hem kent, is de rest niet moeilijk meer te herkennen!
Artemisia Gentileschi! ![]()
en weet je wat grappig is...
quote:Turner?
Op woensdag 21 augustus 2002 23:18 schreef De_Dag_Dipper het volgende:
En dan natuurlijk de nieuwe (erg mooi!)
quote:Top!
Op dinsdag 27 augustus 2002 10:04 schreef MrLucca het volgende:[..]
Mesdag?
Jouw beurt!
quote:Moment.
Op dinsdag 27 augustus 2002 10:43 schreef De_Dag_Dipper het volgende:[..]
Top!
hèhè. ik was al bang dat dit topic echt dood wasJouw beurt!
(hij is aant scannnen)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |