abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 20:19:19 #1
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_115255635
Ik weet niet precies hoe het zet, maar zit in een kutsituatie voor mijn gevoel.

Ik ben 18 jaar en werk bij 2 bedrijven, een tankstation en een koeriersdienst. Nu krijg ik bij het tankstation loonheffingstoeslag/belasting, (<-- weet de preciese naam niet ;) )

Gister gebeld door de koeriersdienst, ja, morgen werken. Kan dat? Dus ik alles verzet en werken maar.

Ben dus net klaar, (werkdag ala 14 uur) en toen mocht ik bij Suus langskomen, manager. Die kwam met het verhaal dat ze een fout gemaakt hadden, en perongeluk ook loonheffingstoeslag hebben gegeven. Kortom, ik ben dus te veel uit betaalt en heb er wel recht op, maar bij 1 bedrijf en dat is in dit geval bij het tankstation.

Dus kwam ze met het verhaal, ja, omdat er weinig werk is word je op non actief gezet, en heb je vandaag dus een beetje voor jan lul gewerkt, want dat salaris wat je te veel gehad hebt, houden we gewoon in.

Hoe zit dit precies, en kan ik hier nog wat mee? Het is immers niet mijn fout want ik heb netjes aangegeven dat ik dit al ontvang, en dat ik ook nog ergens anders werk.

Sorry, misschien slordig geschreven maar weet niet hoe ik het het beste uit kan leggen.
Tadumtiedum.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 7 augustus 2012 @ 20:28:34 #2
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_115256173
Het gaat om loonheffingskorting en mocht je nu teveel belasting betalen, dan trekt zich dat vanzelf recht bij je aangifte komend jaar. Ze hoeven het overigens niet te corrigeren, want ook te weinig betaald hebben trekt zich recht.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 20:33:13 #3
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_115256409
Jouw werkgever mag je loon niet inhouden omdat zij per ongeluk loonheffing hebben toegepast.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 20:49:35 #4
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_115257291
Dat mogen ze niet?
Maar krijg ik dan met mijn belastingsaanslag niet dat ik ineens moet betalen?
Tadumtiedum.
pi_115257503
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 20:49 schreef Djurres het volgende:

Maar krijg ik dan met mijn belastingsaanslag niet dat ik ineens moet betalen?
Dat waarschijnlijk wel. Maar troost je: Anders had je dat nu al betaald doordat de werkgever meer had moeten afdragen en jij minder betaald had gekregen (netto).
dag
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 20:54:59 #6
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_115257623
Dus, theoretisch gezien kan ik beter mn geld vragen, en het later afdragen aan de belasting?
Betreft hier om niet heel veel geld, daar niet van, maar ik was dr wel een beetje zuur van.

Eerst veertien uur noodshard werken, (ja, zwaar werk "zonder" pauze's.) Daarna horen dat je op non-actief gezet word, en dan nog is een keer dat met die loonheffingsmeuk.
Tadumtiedum.
pi_115258621
Als jij wil dat bij beide bedrijven loonheffingskorting wordt toegepast, dan is de enige die daar nadeel van heeft jijzelf, omdat je nu meer geld krijgt maar straks een naheffing krijgt. Wat je baas daar mee te maken heeft ontgaat me..
dag
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 23:10:09 #8
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_115267067
Mja, tis compleet nieuw voor mij, ik weet het ook niet.

Maar als jullie me adviseren om het zo te laten zoals het is, dan doe ik dat :)
Tadumtiedum.
pi_115292540
Om wat voor bedragen gaat het?

Werk je fulltime of zijn het twee bijbaantjes?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')