abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115243399
Hoi allen,

Ik moet voor een opdracht voor school een stuk maken over productaansprakelijkheid. Ik zal het maar kort en krachtig houden, ik heb jullie hulp nodig. Het is op basis van een case welke ik hier onder zal plaatsen en met de vragen die er bij horen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Lingerieketen Bustehauwer komt met de innovatieve ‘Two Some’ bh.

Deze is ontworpen door Piet Boob als afstudeerproject voor de Design Academy in Eindhoven. De cups van de bh bestaan uit twee delen die over elkaar heen kunnen schuiven, waardoor de cups zich aan de grootte van de borst aanpassen. Het bekende probleem van het vinden van de juiste bh maat wordt hiermee opgelost. Als vrouwen zwanger zijn of geen standaard cupmaat hebben, kan het lastig zijn een goed passende bh te vinden. Dit probleem heeft Piet Boob onderzocht en opgelost met de ‘Two Some’ bh. De twee schouderbandjes van de bh kunnen afzonderlijk van elkaar worden versteld waardoor de cup, die uit twee delen bestaat, kan worden aangepast aan de grootte van de borst. De bh is ook aangepast op de huidige modetrends. Zo kunnen de twee delen van de cups uit verschillende kleuren bestaan en ook de schouderbandjes bieden veel opties op het gebied van trends en mode.

Marie koopt een dure, maar prachtige Bh . Na een dag deze te hebben gedragen, blijkt het materiaal bij Marie de huidaandoening dermatitis te hebben veroorzaakt.

Marie inventariseert haar schadeposten:

Ziekenhuiskosten, dermatoloog ¤ 5.000,002.

Gederfde levensvreugde, blijvende littekens en ongemak ¤ 25.000,003.

Koopprijs Hunkemoller ¤125,00

VRAGEN

[*]Welke bewijsstukken wilt u dat Marie overlegt?

[*]Bent u aansprakelijk op grond van de regeling van productaansprakelijkheid?

[*]Stel dat u niet aansprakelijk bent op grond van de regeling van productaansprakelijkheid, kunt u dan op een andere rechtsgrond aansprakelijk worden gesteld?

[*]Welke schadeposten van Marie komen op grond van de productaansprakelijkheid voor vergoeding in aanmerking en wie moet deze schade vergoeden? Loop de drie schadeposten een
voor een langs
.

Nou ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

Alvast bedankt
Student die graag hulp vraagt :)
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 16:31:21 #2
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_115243588
Wat heb je zelf al bedacht?
Ok stelletje hokboeren
pi_115243661
Ga zelf je huiswerk maken. Kom eerst maar even met je eigen werk aan dan kijken we wel of het goed zit.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 16:35:59 #4
31922 florisje
er zit een aap in de koelkast!
pi_115243804
Raar dat Marie bedragen in duizendste centen opgeeft, volgens mij is ze een oplichter...
knolraap en lof schorseneren en prei
pi_115243978
Als ik het antwoord geef, krijg ik dan jouw studiepunten?
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 16:40:44 #6
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_115244031
Ben niet juridisch onderlegd maar:

quote:
• Welke bewijsstukken wilt u dat Marie overlegt?
Nota van hunkemuller sowieso, bewijs van ziektekosten en doktersverklaringen.

quote:
• Bent u aansprakelijk op grond van de regeling van productaansprakelijkheid?
Kijk in je wetteksten bundel onder "productaansprakelijkheid".

quote:
• Stel dat u niet aansprakelijk bent op grond van de regeling van productaansprakelijkheid, kunt u dan op een andere rechtsgrond aansprakelijk worden gesteld?
Nogmaals, kijk in je wettekstenbundel, kijk of je iets vindt.

quote:
• Welke schadeposten van Marie komen op grond van de productaansprakelijkheid voor vergoeding in aanmerking en wie moet deze schade vergoeden? Loop de drie schadeposten een
voor een langs.
Nogmaals, wetteksten bundel... :')
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_115244085
Dan zou die vrouw ook van andere kledingmatrialen exzeem moeten krijgen en welke matrialen wil je als producent dan gebruiken dat dit kan gebeuren. Veel producten moeten vaak al aan wettelijke eisen voldoen dus ik kan me niet voorstellen dat deze virtuele nieuwe matrialen zomaar in kledingstukken mag gebruiken zonder dat deze aan allerlei eisen voldoen. :D
pi_115244577
Wat heeft het hele Bustehauwer/BH-verhaal met de vraag te maken? Is de beantwoorder van de vraag Hunkemoller, Bustehauwer of Piet Boob?

en echt, wie verzint zo'n soort puberale casus? :')
pi_115244722
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:32 schreef Pakspul het volgende:
Ga zelf je huiswerk maken. Kom eerst maar even met je eigen werk aan dan kijken we wel of het goed zit.
Dit
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:31 schreef padlarf het volgende:
Wat heb je zelf al bedacht?
En dit
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Licht Ontvlambaar dinsdag 7 augustus 2012 @ 19:50:18 #10
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_115254052
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:55 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dit

[..]

En dit
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')