nou nou, er zijn bij mijn weten meer banken die op deze manier werken.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 16:29 schreef ex het volgende:
[..]
Maar dit topic gaat over de ING. Je opmerking dat, dat bij een gewone bank niet kan slaat dus nergens op.
Vast wel, maar dat veranderd niks aan het feit dat het hier om de ING gingquote:Op woensdag 8 augustus 2012 16:29 schreef Bahamut0503 het volgende:
[..]
nou nou, er zijn bij mijn weten meer banken die op deze manier werken.
dat is inderdaad ook een verkeerde aanname geweest om te denken dat de ING ook zo werktquote:Op woensdag 8 augustus 2012 16:30 schreef ex het volgende:
[..]
Vast wel, maar dat veranderd niks aan het feit dat het hier om de ING ging
Maar kan dat ook minder omslachtig? Ik heb er niet zoveel zin in om steeds dat nummer over te moeten tikken en dan weer lang te wachten voor het is bijgeschreven.quote:Als u meer wilt betalen dan het maandelijkse termijnbedrag, regelt u dit snel en makkelijk met Mijn ING, de Mobiel Bankieren App of de Saldolijn. U kunt ook overschrijvingskaarten gebruiken. Het extra aflossingsbedrag maakt u over naar het rekeningnummer 5095197 t.n.v. 'ING Bank N.V. Creditcards'. U vult in het veld Mededelingen als eerste uw volledige 16-cijferige creditcardnummer in (zonder spaties) en zet daarachter de tekst Extra aflossing creditcard. Houdt u er wel rekening mee dat de automatische terugbetaling altijd doorloopt.
Gemakszucht ..quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:40 schreef Skv het volgende:
Hoe stort ik geld 'bij' op mijn creditcard? Moet ik het dan overmaken naar een bankrekeningnummer ovv mijn ccnummer of gaat het 'direct', net als wanneer ik geld op mijn spaarrekening zou zetten? Ik twijfel er aan om een ING CCard aan te vragen namelijk.
Op de site vind ik dit:
[..]
Maar kan dat ook minder omslachtig? Ik heb er niet zoveel zin in om steeds dat nummer over te moeten tikken en dan weer lang te wachten voor het is bijgeschreven.
Wat nou? Als ik alles bij 1 bank heb dan wil ik het ook gemakkelijk over kunnen schrijven, zonder dat ik mijn CCard mee moet slepen of het nummer ergens moet noteren. Dat ding ligt ergens onderin een la en wordt alleen gebruikt voor online aankopen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Gemakszucht ..
wat vreselijk dat je 30seconden kwijt bent aan het intypen.
Gaat niet gemakkelijker.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:40 schreef Skv het volgende:
Hoe stort ik geld 'bij' op mijn creditcard? Moet ik het dan overmaken naar een bankrekeningnummer ovv mijn ccnummer of gaat het 'direct', net als wanneer ik geld op mijn spaarrekening zou zetten? Ik twijfel er aan om een ING CCard aan te vragen namelijk.
Op de site vind ik dit:
[..]
Maar kan dat ook minder omslachtig? Ik heb er niet zoveel zin in om steeds dat nummer over te moeten tikken en dan weer lang te wachten voor het is bijgeschreven.
Dat rekeningnummer kun je opslaan in je adresboek en het betalingskenmerk onthoudt je browser als ingevuld deel van een formulier. Na de eerste keer dus gewoon even dubbelklikken op het betalingskenmerk en de goeie kiezen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:40 schreef Skv het volgende:
Op de site vind ik dit:
[..]
Toch is de communicatie van de Rabobank anders.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 16:03 schreef Bahamut0503 het volgende:
[..]
Dan is de ING een uitzondering. Het het hier (Rabo) even goed nagekeken maar bij een extra overboeking blijft het bestedingslimiet ongewijzigd. Dat kan alleen telefonisch (of op kantoor) verhoogd worden
Dit geldt voor zowel Visa als Mastercard
Is een creditcardmaatschappij niet de tussenpersoon?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:53 schreef Bahamut0503 het volgende:
[..]
Klopt. Zij zullen vervolgens zeggen dat het niet kan omdat dat zo is afgesproken met Visa/Mastercard. Creditcard maatschappij bepaald hoe het verrekend wordt. Bank is alleen tussenpersoon
Nee de CC maatschappij is de uitgeverquote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:17 schreef hugecooll het volgende:
Om even op een oude post terug te komen:
[..]
Is een creditcardmaatschappij niet de tussenpersoon?
Heb het nog eens nagekeken. Klopt inderdaad. Ik had het in de eerste post niet goed. Rabo kun je extra storten en ook teveel betaalde bedrag gebruiken. Limiet veranderd echter niet.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:26 schreef GodsSon het volgende:
[..]
Toch is de communicatie van de Rabobank anders.
Ik kan daar op ook op mijn creditcard een extra bedrag storten, de bestedingslimiet is nog steeds 2500 (creditcard deel), maar het extra gestorte bedrag kan ik ook besteden met de creditcard.
Dit is de manier om tijdelijk (vakantie) de CC te verhogen voor bestedingen, zo aangeraden door je collegae.
Maar het krediet is bij de bank toch, dan is de creditcardmaatschappij toch een tussenpersoon?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:51 schreef Bahamut0503 het volgende:
[..]
Nee de CC maatschappij is de uitgever
Wat wil je ermee bereiken?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:45 schreef Skv het volgende:
[..]
Wat nou? Als ik alles bij 1 bank heb dan wil ik het ook gemakkelijk over kunnen schrijven, zonder dat ik mijn CCard mee moet slepen of het nummer ergens moet noteren. Dat ding ligt ergens onderin een la en wordt alleen gebruikt voor online aankopen.
Een creditcard is per definitie geen krediet. Dat wordt het pas als je uitgestelde betaling aanvraagt. Het is gewoon een betaalfaciliteitquote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:54 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Maar het krediet is bij de bank toch, dan is de creditcardmaatschappij toch een tussenpersoon?
Als ik geld nodig heb, het geld direct op mijn kaart storten zodat ik niet in de min kom te staan. Heb er een hekel aan om drie weken na mijn loon ineens allerhande afschrijvingen van achterstallige betalingen op te hoesten. Anyway, ik heb de CCard aangevraagd.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 19:19 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Wat wil je ermee bereiken?
Het openstaande bedrag aan het eind van de maand in 1 keer van je lopende rekening af laten schrijven? Dat kan, is zo geregeld.
Omdat het dan 'instant' wordt overgeschrevenen ik mijn geld real-time kan verplaatsen tussen mijn spaarrekeningen, lopende rekening en creditcard.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:03 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Gaat niet gemakkelijker.
Buiten dat, waarom zou je het willen?
ABN werkt net zo.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 16:03 schreef Bahamut0503 het volgende:
[..]
Dan is de ING een uitzondering. Het het hier (Rabo) even goed nagekeken maar bij een extra overboeking blijft het bestedingslimiet ongewijzigd. Dat kan alleen telefonisch (of op kantoor) verhoogd worden
Dit geldt voor zowel Visa als Mastercard
Kan je dan niet gewoon je betaalrekening aan Paypal koppelen zodat je wel gewoon je online aankopen kunt doen die direct worden afgeschreven zonder dat je hiervoor je creditcard moet gebruiken?quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:14 schreef Skv het volgende:
[..]
Als ik geld nodig heb, het geld direct op mijn kaart storten zodat ik niet in de min kom te staan. Heb er een hekel aan om drie weken na mijn loon ineens allerhande afschrijvingen van achterstallige betalingen op te hoesten. Anyway, ik heb de CCard aangevraagd.
Kan wel, maar dan duurt het steeds een dag of 10 voordat de betalingen worden gecleared. Bijzonder irritant. Plus de koppeling met Google Play store heb ik ook met mijn CCard.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:55 schreef Mallet het volgende:
[..]
Kan je dan niet gewoon je betaalrekening aan Paypal koppelen zodat je wel gewoon je online aankopen kunt doen die direct worden afgeschreven zonder dat je hiervoor je creditcard moet gebruiken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |