Dat kan ik me heel goed voorstellen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:55 schreef Shivo het volgende:
Dat de VS geen perfecte maatschappij is lijkt me duidelijk. Dat er dingen niet goed zijn en dat er misstanden zijn, natuurlijk. Het is (IMHO) van de zotte dat ik voor de bevalling van mijn vrouw ettelijke duizenden dollars moet ophoesten, en dan ben ik nog goed verzekerd.
Echter, vergeet niet dat de VS hun maatschappij zo willen inrichten. Er lijkt vaak te worden gedacht dat Johnny Redneck er in wordt geluist door de rijke Amerikanen, maar de gemiddelde Amerikaan is juist vele malen betrokkener dan de gemiddelde Nederlander en is best in staat zijn eigen mening te vormen. Er zijn bevolkingsgroepen die het minder treffen (met name Afro-Amerikanen) maar ter vergelijking, de Hispanics en diverse Aziatische groepen weten wel hun weg omhoog te vinden. Je kunt je dan gaan afvragen waar dat aan ligt. Wat mij betreft ligt dan niet aan discriminatie.
Daar staat ook tegenover dat in de VS ook ontzettend veel erg goed gaat. Het is alleen niet zo vanuit de regering georganizeerd als in Europa. Als ik moet kiezen voor een maatschappij dan verkies ik de Nederlandse setup boven de Amerikaanse. Maar het oeverloze geklaag over hoe slecht het er met Amerika aan toe is is zo ontzettend naief dat ik me daar af en toe even tegen moet verzetten.
quote:
Een trein met tanks. Mooi hoor, maar wat wil je zeggen?quote:
Dus wat wordt de nieuwe wereld munt dan? De Japanse Yen?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:57 schreef bravilor01 het volgende:
Oké, sommigen zullen mij compleet voor gek gaan verklaren, en ik begin er zelf ook aan te twijfelen, hahaha…
Door de eurocrisis ben ik sinds kort enorm geinteresseerd geraakt in wereldpolitiek en hoe meer je daarover leest hoe meer ik me besef dat we in hele angstige tijden leven.
Het zal beginnen met de ineenstorting van de euro en de dollar en de val van het kapitalisme. Daar is naar mijn mening geen enkele twijfel meer over mogelijk, alleen het exacte moment is nog onzeker (zeitgeist, max keisler)
Misschien is de burger veranderd. Of wellicht houdt de overheid zich bezig met zaken waarvan ze bang is dat ze woede oproepen bij de burger.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 16:00 schreef bravilor01 het volgende:
my point of view:
de vs overheid is paranoide geworden voor zn eigen burgers
Dat waren andere tijden. Vroeger had men het misschien ook niet slecht zonder auto en computer. Toch kan je het in de huidige maatschappij nog best een lastig krijgen als je ze weg doet.quote:Er wordt alleen maar geroeptoeterd dat de uiteenvalling van de euro slecht zou zijn voor alles en iedereen, terwijl ik dan denk: hoezo, hadden we het echt zo slecht dan in de jaren 90 met onze gulden?
12 september wordt er geen referendum gehouden, maar zijn er verkiezingen. Er kan dus niet gestemd worden tegen de euro.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:41 schreef bravilor01 het volgende:
12 september zal blijken hoeveel vrijheid we hier werkelijk hebben.
als het volk zegt dat het mooi is geweest met het project 'de euro' en 'één europa' als geheel dan dient dat gerespecteerd te worden door onze eigen regering en de EU.
Als je Max Keiser en Zeitgeist gelooft, dan geloof je waarschijnlijk niet (volledig) wat er op het journaal en in de kranten verteld wordt. Als je dat niet gelooft, wat zegt je dan dat je Max Keiser of Zeitgeist wel kunt geloven?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:57 schreef bravilor01 het volgende:
Oké, sommigen zullen mij compleet voor gek gaan verklaren, en ik begin er zelf ook aan te twijfelen, hahaha…
Door de eurocrisis ben ik sinds kort enorm geinteresseerd geraakt in wereldpolitiek en hoe meer je daarover leest hoe meer ik me besef dat we in hele angstige tijden leven.
Het zal beginnen met de ineenstorting van de euro en de dollar en de val van het kapitalisme. Daar is naar mijn mening geen enkele twijfel meer over mogelijk, alleen het exacte moment is nog onzeker (zeitgeist, max keisler)
Geen persoonlijke aanval, maar dat bedoel ik dus met naiviteit. Er bestaat nauwelijks zoiets als 'de vs overheid'. Er zijn duizenden overheden, op stads-niveau, county-niveau, state-niveau and landelijk (federal) niveau. En die zouden allemaal paranoide zijn? Laat me toch niet lachen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 16:00 schreef bravilor01 het volgende:
my point of view:
de vs overheid is paranoide geworden voor zn eigen burgers
Not sure if trolling...quote:Op woensdag 8 augustus 2012 17:04 schreef bravilor01 het volgende:
dat ze niet in woestijnkleuren zijn, dus waarschijnlijk zijn ze niet voor het midden-oosten bedoeld
waarvoor dan denk jij?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 17:04 schreef bravilor01 het volgende:
dat ze niet in woestijnkleuren zijn, dus waarschijnlijk zijn ze niet voor het midden-oosten bedoeld
Misschien zijn ze nieuwe tanken op weg naar Syrie om die rebels te steunen.quote:
Er is wel zoiets als een landelijk beleid, al uit zich dat op meerdere niveau's, zoals je bijvoorbeeld noemt.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 17:38 schreef Shivo het volgende:
[..]
Geen persoonlijke aanval, maar dat bedoel ik dus met naiviteit. Er bestaat nauwelijks zoiets als 'de vs overheid'. Er zijn duizenden overheden, op stads-niveau, county-niveau, state-niveau and landelijk (federal) niveau. En die zouden allemaal paranoide zijn? Laat me toch niet lachen.
Het is een wereld op zichzelf, zo groot is het.quote:Nogmaals, de VS is zo groot dat geen enkele uitspraak die in 1 zin past compleet waar (of on-waar) is.
Geen idee, ik ben geen econoom. Nogmaals, dit youtube-filmpje maakt duidelijk dat het toch echt ergens een keer op gaat houden.quote:Dus wat wordt de nieuwe wereld munt dan? De Japanse Yen?
De boodschap van zeitgeist is helder. We leven op een planeet met eindige resources, maar we leven alsof alles oneindig is en het nooit een keer op zal houden. Die boodschap kom je ook tegen op de tv en in de kranten, nergens beweer ik de mainsteam media niet te vertrouwen.quote:Als je Max Keiser en Zeitgeist gelooft, dan geloof je waarschijnlijk niet (volledig) wat er op het journaal en in de kranten verteld wordt. Als je dat niet gelooft, wat zegt je dan dat je Max Keiser of Zeitgeist wel kunt geloven?
1. Als je zegt "De dollar stort in" dan zeg je in feite "Mensen ruilen hun dollars in voor [insert andere valuta]" Tot nu toe heeft men nog steeds het meeste vertrouwen in de Amerikaanse economie.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:37 schreef bravilor01 het volgende:
[..]
Geen idee, ik ben geen econoom. Nogmaals, dit youtube-filmpje maakt duidelijk dat het toch echt ergens een keer op gaat houden.
Nu wordt er nog vanalles ondoorzichtigs met subprime-mortgages, derivatenrotzooi en weet ik veel wat voor een giftige leningen doorgeschoven en wordt het moment supreme nog zo lang mogelijk gerekt.
[..]
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:22 schreef monkyyy het volgende:
[..]
1. Als je zegt "De dollar stort in" dan zeg je in feite "Mensen ruilen hun dollars in voor [insert andere valuta]" Tot nu toe heeft men nog steeds het meeste vertrouwen in de Amerikaanse economie.
2. De FED koopt niet bonds direct van de overheid, maar via de open markt. Als de FED direct van de overheid zou kopen krijg je Zimbabwaanse perikelen.
3. Inflatie is noodzakelijk voor een gezonde econome om mensen te pushen om te blijven consumeren en investeren en geld rond te blijven pompen.
4. Het fractional reserve systeem is het systeem dat het beste werkt.
Als je echt goed wil weten hoe het geld systeem werkt raad ik aan om een boek te lezen over bankgin system en niet je kennis van youtube conspiracy filmpjes te vergaren.
Daarom streven centrale banken naar een kleine inflatie (>2%). Een normale (lage) inflatie is gunstig voor de economie want het spoort de consument aan goederen te kopen want uitstel betekent dat men meer moet betalen voor hetzelfde product.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
met punt 3 ben ik het iig niet eens. Mensen zouden moeten consumeren omdat ze spullen nodig hebben. Niet omdat een ruilmiddel ze daartoe dwingt.
Als je overconsumptie op die manier in het systeem bakt, krijg je beslist geen duurzame economie.
[..]
En speelt daarmee zachte goederen in de hand.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:44 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Daarom streven centrale banken naar een kleine inflatie (>2%). Een normale (lage) inflatie is gunstig voor de economie want het spoort de consument aan goederen te kopen want uitstel betekent dat men meer moet betalen voor hetzelfde product.
Het maakt ook lenen interessant want inflatie knabbelt aan de rente die je op de lening moet betalen. En een economie draait goed als er gekocht wordt.
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:44 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Daarom streven centrale banken naar een kleine inflatie (>2%). Een normale (lage) inflatie is gunstig voor de economie want het spoort de consument aan goederen te kopen want uitstel betekent dat men meer moet betalen voor hetzelfde product.
Het maakt ook lenen interessant want inflatie knabbelt aan de rente die je op de lening moet betalen. En een economie draait goed als er gekocht wordt.
Capitalism was invented to sell people with what they need...now it is there to sell people what they don't need.(I forgot who said that - its not mine)quote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:44 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Je vergeet hierbij dat kapitalisme gebaseerd is op vrijwillige transacties, er is geen dwang in kapitalisme. Beide partijen komen tot overeenstemming en de transactie vindt plaats.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:08 schreef Tingo het volgende:
[..]
Capitalism was invented to sell people with what they need...now it is there to sell people what they don't need.(I forgot who said that - its not mine)
In de laatste 20/ 30 jaar of zo onze hele economie is meer en meer gebaseerd geworden om kopen.kopen,kopen.
Dit kan niet.
Geld lenen voor alles is 'normaal' geworden....en die zogenaamde financiele deskundigen(lees hypotheeken,leningen maatschappijen) hebben n enorme vals economie gecreerd op schuld(en hun eigen hebberigheid)
Tot 'n paar jaar terug waren ze nog steeds 'goedkoop' lening en hypotheken aan t pushen.
People seem to want everything NOW and many people have house full of stuff that actually, they don't really need .....and a lot of people have become slaves because of it.
Wat ik niet begrijp is - als er echt 'n crisis is - waarom is de stock market zo gezond?
geen idee, maar het zal je geen geheim zijn dat daar grotendeels gehandeld wordt in gebakken lucht en gespeculeerd op een schaal die we nog nooit eerder gezien hebbenquote:Wat ik niet begrijp is - als er echt 'n crisis is - waarom is de stock market zo gezond?
een waarheid als een koequote:Maarja, hebzucht zit in de genen van de mens I want it all, and I want it now.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |