abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115597624
quote:
14s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:36 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het is niet onbehulpzaam om iemand te vragen gewoon op het forum te posten ipv dingen via PM/DM te regelen.
excuses...ik heb zitten denken dat het rechtstreeks makkelijker was...had ik niet moeten doen..zelf denken..denk dat ik ook iets heb verrekt daar boven..zal het niet meer doen
/bashing

ontopic
  woensdag 15 augustus 2012 @ 14:42:50 #212
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115597724
quote:
14s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:36 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het is niet onbehulpzaam om iemand te vragen gewoon op het forum te posten ipv dingen via PM/DM te regelen.
Nee maar je kunt op z'n minst even antwoorden en dan aangeven dat het beter in het topic kan, ipv botweg niet reageren.
Zullen we weer on-topic gaan?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_115598687
quote:
7s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:42 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Nee maar je kunt op z'n minst even antwoorden en dan aangeven dat het beter in het topic kan, ipv botweg niet reageren.
Zullen we weer on-topic gaan?
Al had ik die PM uberhaupt gelezen, dan zou het alsnog ronduit onbeschoft zijn de inhoud zomaar te posten. Dat mag MrNiles zelf bepalen of'ie dat doet.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:08:27 #214
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115598861
quote:
3s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:04 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Al had ik die PM uberhaupt gelezen, dan zou het alsnog ronduit onbeschoft zijn de inhoud zomaar te posten. Dat mag MrNiles zelf bepalen of'ie dat doet.
Wie heeft het over die PM hier posten?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_115599098
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:19 schreef MrNiles het volgende:

[..]

en nog een navigatie vraagje

ik heb voor een site een navigatiebalk boven in het scherm, een hoofdmenu.
Door op een item te klikken krijg je tekst in het "main"-scherm en langs die tekst een submenu. Nu is heb ik dit nogal statisch gemaakt en wil ik dit wat dynamischer maken. Maar ik kan geen goede tutor vinden hoe dit te doen..het is dus een soort van dropdownmenu wat niet verdwijnt.

Hopelijk is het duidelijk wat ik bedoel....heeft zo'n menu een speciale naam? Dan kan ik makkelijk naar zoeken...zal iemand vast al eens gemaakt hebben dan hoef ik het wiel niet opnieuw uit te vinden.
Om het dynamisch te maken zal het met php moeten..misschien is het daarom niet helemaal in het juiste subforum...maar hopelijk kan iemand me wel helpen met het typemenu wat ik zoek
dynamisch maken van een pagina doe je met een client-side scripttaal (lees: javascript). Ik neem aan dat je zoiets bedoelt als op tweakers.net (dat de 2e navigatiebalk verandert als je een poosje op een menuitem hovert)?
Het makkelijkste is gewoon een aantal menu's in de pagina opnemen die je over elkaar heen positioneert en met display:none verbergt, en zichtbaar maakt met display:inline of display:block
pi_115599723
quote:
14s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:13 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

dynamisch maken van een pagina doe je met een client-side scripttaal (lees: javascript). Ik neem aan dat je zoiets bedoelt als op tweakers.net (dat de 2e navigatiebalk verandert als je een poosje op een menuitem hovert)?
Het makkelijkste is gewoon een aantal menu's in de pagina opnemen die je over elkaar heen positioneert en met display:none verbergt, en zichtbaar maakt met display:inline of display:block
dynamisch als in makkelijk aan te passen

mijn pagina met een werkend menu maar dit is dus heel omslachtig gemaakt door heel veel html pagina's
heb deze pagina gemaakt toen ik eigenlijk alleen nog maar de include van php kon.
elke pagina bestaat dus uit een complete html pagina...ben nu wel zover dat ik weet dat dat niet slim is als je iets wilt aanpassen
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:33:06 #217
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_115599948
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:28 schreef MrNiles het volgende:

[..]

dynamisch als in makkelijk aan te passen
Je kunt het zo ingewikkeld maken als je wil, van een paar regels PHP tot een compleet CMS.
pi_115600426
quote:
2s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:33 schreef Tijn het volgende:

[..]

Je kunt het zo ingewikkeld maken als je wil, van een paar regels PHP tot een compleet CMS.
ik wil graag het menu in 1x kunnen opbouwen, voor elke pagina
heb nu 1 pagina (de index) met html/css, hierin staat een stukje php die uit een andere file een functie haalt op het moment dat er op een link wordt geklikt, in die functie staat de tekst die in het "main"-venster komt te staan.
Dus 1 opmaak pagina...
nu wil ik dus in die opmaakpagina ook mijn menu zetten..maar hoe krijg ik zo'n "complex" menu gevangen op 1 pagina..dit is al teveel php voor dit forum maar als iemand me hiermee kan helpen dan ben ik heel dankbaar.
Kan laten zien wat ik al heb..hier of in het php forum
pi_115600554
Zoekt er iemand trouwens nog een baan als webdeveloper, en heb je verstand van de laatste modetrends? Reageer dan nu:

http://www.jobbird.com/nl(...)erdam?s=webdeveloper

:')
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:53:09 #220
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_115600840
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:42 schreef MrNiles het volgende:

[..]

heb nu 1 pagina (de index) met html/css, hierin staat een stukje php die uit een andere file een functie haalt op het moment dat er op een link wordt geklikt, in die functie staat de tekst die in het "main"-venster komt te staan.
Dus 1 opmaak pagina...
nu wil ik dus in die opmaakpagina ook mijn menu zetten..maar hoe krijg ik zo'n "complex" menu gevangen op 1 pagina..dit is al teveel php voor dit forum maar als iemand me hiermee kan helpen dan ben ik heel dankbaar.
Ja, lijkt me meer iets voor het PHP-topic.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:55:16 #221
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_115600932
quote:
10s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:45 schreef Scorpie het volgende:
Zoekt er iemand trouwens nog een baan als webdeveloper, en heb je verstand van de laatste modetrends? Reageer dan nu:

http://www.jobbird.com/nl(...)erdam?s=webdeveloper

:')
_O-

Sowieso, een webdeveloper die overweg kan met de Adobe suite maar niet per se Javascript hoeft te kunnen? Seriously?
pi_115602821
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:42 schreef MrNiles het volgende:

[..]

Dus 1 opmaak pagina...
Of je gebruikt gewoon de ingebouwde menu-functies van je cms :)
  woensdag 15 augustus 2012 @ 16:48:40 #223
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_115603163
quote:
14s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 16:40 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Of je gebruikt gewoon de ingebouwde menu-functies van je cms :)
Het lijkt me niet dat 'ie een CMS heeft als 'ie met zo'n probleem zit.
pi_115603254
Ik zal waarschijnlijk worden uitgejouwd, maar toch even een poging onder 't mom van 'niet geschoten'...

Ik ben nog aan het puzzelen met het design voor een Tumblr, en nu zou ik graag de lege ruimte in de sidebar (onder de nuttige echte content/knopppen) vullen met een herhalende inhoud (eventueel echte klikbare content, maar alleen een backdrop is ook oké). Nu is het zo dat de lengte van de Tumblr pagina flexibel is, gedefinieerd door x posts per pagina (waarvan de lengte kan verschillen), maar wanneer de sidebar langer is bepaalt deze de lengte.
Aan beide heb ik in dit geval dus niet zo veel om te definieren hoe vaak ik de backdrop herhaalt wil hebben, ik wil simpelweg dat de sidebar nooit langer wordt dan de posts en dat hij zo weinig mogelijk 'lege ruimte' heeft.

Normaal gesproken heeft de wrap/body/sidebar éénn brede backdrop die over de volle lengte meeloopt, dus ik heb het gevoel dat wat ik wil ook (makkelijk) moet kunnen, maar dat ik een heel logische oplossing over het hoofd zie. Het voornaamste verschil is dat de sidebar backdrop pas halverwege de wrapper moet beginnen...

Als iemand enige suggestie heeft in welke hoek ik de oplossing moet zoeken dan zou ik dat erg waarderen :)
  woensdag 15 augustus 2012 @ 16:55:09 #225
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_115603410
wat de neuk is een backdrop?

als je een achtergrondafbeelding wil repeteren, moet je repeat-x gebruiken.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_115603574
quote:
11s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 16:55 schreef Catch22- het volgende:
wat de neuk is een backdrop?

als je een achtergrondafbeelding wil repeteren, moet je repeat-x gebruiken.
Oh ja, dat dus inderdaad. En dat laatste weet ik, ik kom er alleen niet uit hoe ik een déél van de sidebar een achtergrondafbeelding geef die zich netjes tot onder aan de pagina blijft herhalen. Nu loopt hij of wel over de hele lengte, of hij houdt op op het punt dat er geen content meer in de sidebar staat.
pi_115603626
faux colums is je antwoord.
pi_115603816
quote:
14s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 17:01 schreef KomtTijd... het volgende:
faux colums is je antwoord.
Bedoel je het zoals hier omschreven staat? http://www.alistapart.com/articles/fauxcolumns/
Want dat past het ontwerp inderdaad al toe, maar gaat dus wel over de lengte van de hele pagina, terwijl ik de 'opvulling' van de sidebar pas wil laten beginnen onder de content... (en da's voor de wrapper dus redelijk willekeurig midden in een post)

Ik vermoed dat de hele pagina in een 'tabel' gooien een oplossing zóú kunnen zijn, maar ik heb het gevoel dat ik het dan misschien onnodig moeilijk maak.

Een andere oplossing zou nog kunnen zijn dat ik er voor zorg dat de sidebar stop met scrollen waar de content ophoudt terwijl de wrapper doorscrollt, maar ik denk niet dat dat veel eenvoudiger zal zijn.

[ Bericht 7% gewijzigd door Maartel op 15-08-2012 17:45:55 ]
  woensdag 15 augustus 2012 @ 18:41:11 #229
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_115607036
Kun je niet een div met een repeterende achtergrond maken die langs de hele pagina loopt en er dan een div overheen leggen met de inhoud die je er in wilt hebben.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_115607296
Ik vind die Quotidien maar een lulletje.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_115607702
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 18:41 schreef BrainOverfloW het volgende:
Kun je niet een div met een repeterende achtergrond maken die langs de hele pagina loopt en er dan een div overheen leggen met de inhoud die je er in wilt hebben.
Uhm, nou, de 'achtergrond' die ik wil gebruiken om de onderste helft van de sidebar op te vullen is vrij aanwezig (echte plaatjes zeg maar) dus veel te druk om achter de sidebar knoppen te hebben.. en die hebben zelf weer een transparante achtergrond omdat de site als geheel al een motiefje als achtergrond heeft.
Nou zou ik kunnen proberen ze van motief te voorzien zodat ze 'wegvallen' in de achtergrond, maar dan nog zou de repeterende achtergrond uit het niets ineens midden in de sidebar tevoorschijn komen, ws ook midden in een afbeelding.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 19:20:19 #232
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_115608445
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 19:00 schreef Maartel het volgende:

[..]

Uhm, nou, de 'achtergrond' die ik wil gebruiken om de onderste helft van de sidebar op te vullen is vrij aanwezig (echte plaatjes zeg maar) dus veel te druk om achter de sidebar knoppen te hebben.. en die hebben zelf weer een transparante achtergrond omdat de site als geheel al een motiefje als achtergrond heeft.
Nou zou ik kunnen proberen ze van motief te voorzien zodat ze 'wegvallen' in de achtergrond, maar dan nog zou de repeterende achtergrond uit het niets ineens midden in de sidebar tevoorschijn komen, ws ook midden in een afbeelding.
En die plaatjes kun je niet gewoon na de knoppen in dezelfde div laden? Of als aparte div onder de div met je knoppen zetten.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_115608837
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 19:20 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

En die plaatjes kun je niet gewoon na de knoppen in dezelfde div laden? Of als aparte div onder de div met je knoppen zetten.
Dat kan wel, maar ze zijn dus bedoeld om de sidebar, indien nodig, op te vullen. Dus wanneer er een pagina met korte posts is zouden ze niet moeten verschijnen, en wanneer er een lange pagina is zouden ze moeten herhalen..
pi_115609119
En de hele sidebar die achtergrond geven, en de content een andere achtergrond daar overheen valt?

Gaan er trouwens nog mensen hier naar Inspireconf in december? Als Jeffrey Zeldman komt spreken moet 't haast wel boeiend zijn.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 19:48:14 #235
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_115609574
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 19:29 schreef Maartel het volgende:

[..]

Dat kan wel, maar ze zijn dus bedoeld om de sidebar, indien nodig, op te vullen. Dus wanneer er een pagina met korte posts is zouden ze niet moeten verschijnen, en wanneer er een lange pagina is zouden ze moeten herhalen..
En als je je opvullings div automatisch zijn lengte aan laat passen aan de ruimte die over is. Is er geen ruimte over dan komt die op 0px te staan en zie je hem niet. De plaatjes kun je aan het einde van de div verbergen met 'overflow : hidden'.
Neil Degrasse Tyson
pi_115609590
quote:
5s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 19:36 schreef picodealion het volgende:
En de hele sidebar die achtergrond geven, en de content een andere achtergrond daar overheen valt?
Dat suggereerde BrainOverfloW ook al, zie mijn vorige antwoord ;)
pi_115609677
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 19:48 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

En als je je opvullings div automatisch zijn lengte aan laat passen aan de ruimte die over is. Is er geen ruimte over dan komt die op 0px te staan en zie je hem niet. De plaatjes kun je aan het einde van de div verbergen met 'overflow : hidden'.
Maar stopt ie dan netjes aan het eind van één afbeelding, of kapt ie dan alsnog de achtergrondafbeelding op de pixel nauwkeurig af?

De opvullings div automatisch zijn lengte aan laten passen lijkt me wel een optie, ik krijg het alleen vooralsnog niet voor elkaar.. als ik bijvoorbeeld de hele sidebar een achtergrond geef en de hoogte op 100% zet, evenals de hoogte van de wrap, dan houdt de achtergrond in de sidebar alsnog op zodra de content stopt.. :{
  woensdag 15 augustus 2012 @ 19:57:45 #238
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_115609978
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 19:50 schreef Maartel het volgende:

[..]

Maar stopt ie dan netjes aan het eind van één afbeelding, of kapt ie dan alsnog de achtergrondafbeelding op de pixel nauwkeurig af?
Dat gebeurt wel ja, die waarschuwing was ik net in mijn post aan het editten :P. Als je ze precies uit wil laten komen moet je denk ik de oplossing in Javascript/JQuery zoeken. Dan kun je de hoogte van het op te vullen stuk berekenen en van daaruit berekenen hoeveel plaatjes je onder je content kunt laden.
quote:
De opvullings div automatisch zijn lengte aan laten passen lijkt me wel een optie, ik krijg het alleen vooralsnog niet voor elkaar.. als ik bijvoorbeeld de hele sidebar een achtergrond geef en de hoogte op 100% zet, evenals de hoogte van de wrap, dan houdt de achtergrond in de sidebar alsnog op zodra de content stopt.. :{
Een veel gehoort probleem als ik de reacties op google zie. Quick Tip: CSS 100% Height lijkt het op te lossen.
Neil Degrasse Tyson
pi_115610206
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 19:57 schreef BrainOverfloW het volgende:
Een veel gehoort probleem als ik de reacties op google zie. Quick Tip: CSS 100% Height lijkt het op te lossen.
Bedankt!
Aan een aantal reacties daar te lezen gaat het met kolommen nog niet altijd op, maar ik ga er toch eens doorheen lezen en wat dingen uitproberen.. wie weet!

Edit: afgaande op wat ik nu gelezen en geprobeerd heb lijk ik toch aangewezen op Javascript.. bummer.

[ Bericht 6% gewijzigd door Maartel op 15-08-2012 20:13:32 ]
pi_115618628
quote:
14s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 12:44 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

CMS Made Simple richt zich vooral op de serieuzere webdevelopers, itt bijv. wordpress wat meer op hobbyisten gericht is.
Dat stadium is WordPress allang ontgroeid.
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')