Of gewoon er rekening mee houden dat jonge katten speels zijn en je rotzooi niet zo laten liggen dat het fout kan gaan.quote:
en uiteraard je verhaal daarop aanpassen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 19:38 schreef Lienekien het volgende:
Dan moet je in je inboedelverzekering kijken wat daar onder valt.
Door je eigen huisdieren niet neequote:Op maandag 6 augustus 2012 19:44 schreef Apotheose het volgende:
[..]
en uiteraard je verhaal daarop aanpassen.Ik zit bij interpolis en daar valt schade door huisdieren niet onder bijv.
En daarom mogen ze dus niet ons huis binnen. Ik had niet door dat de katjes onder de tafel aan het spelen waren anders had ik ze wel weggejaagd, de iPad is net 1 maand oud namelijk..quote:Op maandag 6 augustus 2012 19:42 schreef trovey het volgende:
[..]
Of gewoon er rekening mee houden dat jonge katten speels zijn en je rotzooi niet zo laten liggen dat het fout kan gaan.
De tussenpersoon wilde mij eerst wel een schadeformulier geven, omdat ze dacht dat IK de iPad had laten vallen en ze dacht dat mijn zusje op een ander adres woonde. Later toen ik langs ging om de formulieren op te halen, wilde ze me geen schadeformuliers geven omdat ik en mijn zusje op hetzelfde adres wonen. Nadat ik de situatie nog een keer had uitgelegd en had aangegeven dat het de katjes waren die de iPad hadden laten vallen, zei ze dat ze me weinig kans gaf..quote:Op maandag 6 augustus 2012 19:39 schreef fratsman het volgende:
ff je verzekeringsagent bellen.
En die katten eruit gooien.
Ik weet wel dat het konijn van mijn "schoon" tante, de broek van mijn vriend kapot had gebeten, toen hij daar in de tuin zat. De verzekering heeft dit uitbetaald. Maarja tante werkt als verzekeringsagente voor diezelfde verzekeringquote:Op maandag 6 augustus 2012 19:52 schreef sogoljahangiri het volgende:
[..]
De tussenpersoon wilde mij eerst wel een schadeformulier geven, omdat ze dacht dat IK de iPad had laten vallen en ze dacht dat mijn zusje op een ander adres woonde. Later toen ik langs ging om de formulieren op te halen, wilde ze me geen schadeformuliers geven omdat ik en mijn zusje op hetzelfde adres wonen. Nadat ik de situatie nog een keer had uitgelegd en had aangegeven dat het de katjes waren die de iPad hadden laten vallen, zei ze dat ze me weinig kans gaf..
Ik heb al een beetje huiswerk gedaan op het internet en andere fora gelezen en volgens mij valt zoiets wel onder de inboedelverzekering. Maar het waren topics van 3/4 jaar geleden dus ik vroeg me af of iemand hetzelfde had meegemaakt?
Dat is een andere situatie, want hij was daar op bezoek.quote:Op maandag 6 augustus 2012 19:54 schreef Aloria het volgende:
[..]
Ik weet wel dat het konijn van mijn "schoon" tante, de broek van mijn vriend kapot had gebeten, toen hij daar in de tuin zat. De verzekering heeft dit uitbetaald. Maarja tante werkt als verzekeringsagente voor diezelfde verzekering
Bedankt! Mijn ouders hebben een verzekering bij de Noordhollansche van 1816. Ik kan niet direct in contact komen met de verzekering, alles moet via een tussenpersoon geregeld worden..quote:Op maandag 6 augustus 2012 19:53 schreef Mallet het volgende:
Waar heb je je inboedel ondergebracht? Bij interpolis valt schade door huisdieren buiten de dekking bijvoorbeeld. Je moet gewoon even het dekkingsoverzicht en uitsluitingen bekijken/
http://www.nh1816.nl/page/polisvoorwaarden/inboedel/quote:Op maandag 6 augustus 2012 19:57 schreef sogoljahangiri het volgende:
[..]
Bedankt! Mijn ouders hebben een verzekering bij de Noordhollansche van 1816. Ik kan niet direct in contact komen met de verzekering, alles moet via een tussenpersoon geregeld worden..
ja hij was daar op bezoek inderdaadquote:Op maandag 6 augustus 2012 19:57 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Dat is een andere situatie, want hij was daar op bezoek.
Maar goed, meestal kan je er wel een verhaal aan breien...
Uit de moederkat die al jaren in ons buurt rondloopt. En die moederkat is ook weer een zwerfkat, geen idee waar die vandaan komt. Toevallig heeft ze de kittens gebaard in onze schuur en sindsdien denken de katjes dat de schuur hun huis is.quote:Op maandag 6 augustus 2012 19:59 schreef Aloria het volgende:
[..]
ja hij was daar op bezoek inderdaad![]()
Maarja waar komen die "zwerf" kittens vandaan ? Niet ergens een boerderij die je op de schuld kan geven ?
Valt de achtertuin ook onder het woonhuis? Want ze mogen het huis niet in.. Enorm bedankt voor de moeite in ieder geval!quote:Op maandag 6 augustus 2012 20:00 schreef Mallet het volgende:
"Wat vergoeden wij niet"
4.15 veroorzaakt door dieren die met goedvinden van
een verzekerde in het woonhuis verblijven, door
verzekerde worden gehouden of zijn toegelaten;
Je moet even goed kijken conform je dekking, maar dit haal ik gewoon uit de polisvoorwaarden.
Die kittens zo snel mogelijk weg doen via marktplaats of dierenasiel of ambu bellen, zodra die jongen groot zijn, zullen die ook weer jongen maken en baren etc....quote:Op maandag 6 augustus 2012 20:00 schreef sogoljahangiri het volgende:
[..]
Uit de moederkat die al jaren in ons buurt rondloopt. En die moederkat is ook weer een zwerfkat, geen idee waar die vandaan komt. Toevallig heeft ze de kittens gebaard in onze schuur en sindsdien denken de katjes dat de schuur hun huis is.
Dat lijkt mij wel. Ze hebben ook een "Extra Uitgebreide Inboedelverzekering" en daar vind ik zo 123 geen uitsluitingen voor schade door huisdieren.quote:Op maandag 6 augustus 2012 20:02 schreef sogoljahangiri het volgende:
[..]
Valt de achtertuin ook onder het woonhuis? Want ze mogen het huis niet in.. Enorm bedankt voor de moeite in ieder geval!
Toch bedankt voor de moeite hoor!quote:Op maandag 6 augustus 2012 20:03 schreef Aloria het volgende:
[..]
Die kittens zo snel mogelijk weg doen via marktplaats of dierenasiel of ambu bellen, zodra die jongen groot zijn, zullen die ook weer jongen maken en baren etc....
Voor de rest kan ik je niet helpen
suc6
Dus zodra de kat zich in gevaarlijke (lees: breekbare) wateren bevindt dien je ramen en deuren te openen en luidkeels (hard genoeg voor potentiele getuigen om je te horen) de kat te sommeren het pand te verlaten.quote:Op maandag 6 augustus 2012 20:00 schreef Mallet het volgende:
"Wat vergoeden wij niet"
4.15 veroorzaakt door dieren die met goedvinden van
een verzekerde in het woonhuis verblijven, door
verzekerde worden gehouden of zijn toegelaten;
Je moet even goed kijken conform je dekking, maar dit haal ik gewoon uit de polisvoorwaarden.
http://www.nh1816.nl/page(...)21816/sub-menu-test/quote:Op maandag 6 augustus 2012 20:04 schreef Mallet het volgende:
[..]
Dat lijkt mij wel. Ze hebben ook een "Extra Uitgebreide Inboedelverzekering" en daar vind ik zo 123 geen uitsluitingen voor schade door huisdieren.
EDIT:
Wilt u contact met de Noordhollandsche opnemen? Op deze pagina treft u alle relevante gegevens aan.
Telefoon : (0226) 33 18 16
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |