abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115200751
Ik heb advies nodig. Wij hebben katten die net twaalf weken oud zijn (het zijn niet onze katten, maar zwerfkatten die wij voeren en die een slaapplekje in onze schuur hebben). De katjes zijn behoorlijk speels en spelen met alles wat los en vast zit, daarom mogen ze niet thuis binnen komen, omdat ze veel kapot kunnen maken.

Een aantal dagen geleden zat ik in de tuin met de iPad van mijn zusje. Mijn Macbook is gecrasht, dus ik was via de iPad instructies aan het lezen om de mijn laptop weer werkend te krijgen. De iPad lag op tafel en de katjes liepen (zonder dat ik het doorhad) onder de tafel en waren met het tafelkleed aan het spelen. Een van de katjes bleef met zijn klauwen in het tafelkleed haken en trok het tafelkleed inclusief de iPad (en mijn blackberry maar die is ongedeerd) van tafel af! De iPad heeft dan wel een hoes, maar hij viel met de schermkant op steen.. met als resultaat dat het gehele scherm gebarsten is.

Mijn vraag is: valt dit onder de inboedelverzekering? Heeft iemand een soortgelijke situatie meegemaakt?

Ik ben langs een tussenpersoon van onze verzekering geweest, maar ik had het idee dat zij de situatie niet snapte.. Ze gaf aan dat een reparatie niet werd vergoed omdat ik en mijn zusje in hetzelfde huis wonen en de aansprakelijkheidverzekering dan niet van kracht is. Maar ik heb de iPad niet kapot gemaakt en mijn zusje ook niet!

Help!!
pi_115200787
Dat hangt van je polisvoorwaarden af.
  maandag 6 augustus 2012 @ 19:38:47 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115200815
Dan moet je in je inboedelverzekering kijken wat daar onder valt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_115200867
ff je verzekeringsagent bellen.

En die katten eruit gooien.
pi_115200982
Dan vraag je de buren om te zeggen dat hun kat hem heeft gemold :P
pi_115201000
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:39 schreef fratsman het volgende:

Of gewoon er rekening mee houden dat jonge katten speels zijn en je rotzooi niet zo laten liggen dat het fout kan gaan. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_115201123
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:38 schreef Lienekien het volgende:
Dan moet je in je inboedelverzekering kijken wat daar onder valt.
en uiteraard je verhaal daarop aanpassen. :P Ik zit bij interpolis en daar valt schade door huisdieren niet onder bijv.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_115201194
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:44 schreef Apotheose het volgende:

[..]

en uiteraard je verhaal daarop aanpassen. :P Ik zit bij interpolis en daar valt schade door huisdieren niet onder bijv.
Door je eigen huisdieren niet nee ~O>
pi_115201285
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:42 schreef trovey het volgende:

[..]

Of gewoon er rekening mee houden dat jonge katten speels zijn en je rotzooi niet zo laten liggen dat het fout kan gaan. :P
En daarom mogen ze dus niet ons huis binnen. Ik had niet door dat de katjes onder de tafel aan het spelen waren anders had ik ze wel weggejaagd, de iPad is net 1 maand oud namelijk..
pi_115201518
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:39 schreef fratsman het volgende:
ff je verzekeringsagent bellen.

De tussenpersoon wilde mij eerst wel een schadeformulier geven, omdat ze dacht dat IK de iPad had laten vallen en ze dacht dat mijn zusje op een ander adres woonde. Later toen ik langs ging om de formulieren op te halen, wilde ze me geen schadeformuliers geven omdat ik en mijn zusje op hetzelfde adres wonen. Nadat ik de situatie nog een keer had uitgelegd en had aangegeven dat het de katjes waren die de iPad hadden laten vallen, zei ze dat ze me weinig kans gaf..

Ik heb al een beetje huiswerk gedaan op het internet en andere fora gelezen en volgens mij valt zoiets wel onder de inboedelverzekering. Maar het waren topics van 3/4 jaar geleden dus ik vroeg me af of iemand hetzelfde had meegemaakt?
pi_115201584
Waar heb je je inboedel ondergebracht? Bij interpolis valt schade door huisdieren buiten de dekking bijvoorbeeld. Je moet gewoon even het dekkingsoverzicht en uitsluitingen bekijken/
pi_115201602
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:52 schreef sogoljahangiri het volgende:

[..]

De tussenpersoon wilde mij eerst wel een schadeformulier geven, omdat ze dacht dat IK de iPad had laten vallen en ze dacht dat mijn zusje op een ander adres woonde. Later toen ik langs ging om de formulieren op te halen, wilde ze me geen schadeformuliers geven omdat ik en mijn zusje op hetzelfde adres wonen. Nadat ik de situatie nog een keer had uitgelegd en had aangegeven dat het de katjes waren die de iPad hadden laten vallen, zei ze dat ze me weinig kans gaf..

Ik heb al een beetje huiswerk gedaan op het internet en andere fora gelezen en volgens mij valt zoiets wel onder de inboedelverzekering. Maar het waren topics van 3/4 jaar geleden dus ik vroeg me af of iemand hetzelfde had meegemaakt?
Ik weet wel dat het konijn van mijn "schoon" tante, de broek van mijn vriend kapot had gebeten, toen hij daar in de tuin zat. De verzekering heeft dit uitbetaald. Maarja tante werkt als verzekeringsagente voor diezelfde verzekering ;)
pi_115201771
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:54 schreef Aloria het volgende:

[..]

Ik weet wel dat het konijn van mijn "schoon" tante, de broek van mijn vriend kapot had gebeten, toen hij daar in de tuin zat. De verzekering heeft dit uitbetaald. Maarja tante werkt als verzekeringsagente voor diezelfde verzekering ;)
Dat is een andere situatie, want hij was daar op bezoek.
Maar goed, meestal kan je er wel een verhaal aan breien...
pi_115201781
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:53 schreef Mallet het volgende:
Waar heb je je inboedel ondergebracht? Bij interpolis valt schade door huisdieren buiten de dekking bijvoorbeeld. Je moet gewoon even het dekkingsoverzicht en uitsluitingen bekijken/
Bedankt! Mijn ouders hebben een verzekering bij de Noordhollansche van 1816. Ik kan niet direct in contact komen met de verzekering, alles moet via een tussenpersoon geregeld worden..
pi_115201840
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:57 schreef sogoljahangiri het volgende:

[..]

Bedankt! Mijn ouders hebben een verzekering bij de Noordhollansche van 1816. Ik kan niet direct in contact komen met de verzekering, alles moet via een tussenpersoon geregeld worden..
http://www.nh1816.nl/page/polisvoorwaarden/inboedel/
pi_115201894
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:57 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Dat is een andere situatie, want hij was daar op bezoek.
Maar goed, meestal kan je er wel een verhaal aan breien...
ja hij was daar op bezoek inderdaad ;)
Maarja waar komen die "zwerf" kittens vandaan ? Niet ergens een boerderij die je op de schuld kan geven ?
pi_115201953
"Wat vergoeden wij niet"

4.15 veroorzaakt door dieren die met goedvinden van
een verzekerde in het woonhuis verblijven, door
verzekerde worden gehouden of zijn toegelaten;

Je moet even goed kijken conform je dekking, maar dit haal ik gewoon uit de polisvoorwaarden.
pi_115201983
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:59 schreef Aloria het volgende:

[..]

ja hij was daar op bezoek inderdaad ;)
Maarja waar komen die "zwerf" kittens vandaan ? Niet ergens een boerderij die je op de schuld kan geven ?
Uit de moederkat die al jaren in ons buurt rondloopt. En die moederkat is ook weer een zwerfkat, geen idee waar die vandaan komt. Toevallig heeft ze de kittens gebaard in onze schuur en sindsdien denken de katjes dat de schuur hun huis is.
pi_115202067
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:00 schreef Mallet het volgende:
"Wat vergoeden wij niet"

Je moet even goed kijken conform je dekking, maar dit haal ik gewoon uit de polisvoorwaarden.
Valt de achtertuin ook onder het woonhuis? Want ze mogen het huis niet in.. Enorm bedankt voor de moeite in ieder geval!
pi_115202134
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:00 schreef sogoljahangiri het volgende:

[..]

Uit de moederkat die al jaren in ons buurt rondloopt. En die moederkat is ook weer een zwerfkat, geen idee waar die vandaan komt. Toevallig heeft ze de kittens gebaard in onze schuur en sindsdien denken de katjes dat de schuur hun huis is.
Die kittens zo snel mogelijk weg doen via marktplaats of dierenasiel of ambu bellen, zodra die jongen groot zijn, zullen die ook weer jongen maken en baren etc....

Voor de rest kan ik je niet helpen
suc6
pi_115202179
Ik heb al genoeg hints gegeven...
pi_115202204
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:02 schreef sogoljahangiri het volgende:

[..]

Valt de achtertuin ook onder het woonhuis? Want ze mogen het huis niet in.. Enorm bedankt voor de moeite in ieder geval!
Dat lijkt mij wel. Ze hebben ook een "Extra Uitgebreide Inboedelverzekering" en daar vind ik zo 123 geen uitsluitingen voor schade door huisdieren.

EDIT:

Wilt u contact met de Noordhollandsche opnemen? Op deze pagina treft u alle relevante gegevens aan.

Telefoon : (0226) 33 18 16
pi_115202250
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:03 schreef Aloria het volgende:

[..]

Die kittens zo snel mogelijk weg doen via marktplaats of dierenasiel of ambu bellen, zodra die jongen groot zijn, zullen die ook weer jongen maken en baren etc....

Voor de rest kan ik je niet helpen
suc6
Toch bedankt voor de moeite hoor! :)
pi_115202269
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:00 schreef Mallet het volgende:
"Wat vergoeden wij niet"

Dus zodra de kat zich in gevaarlijke (lees: breekbare) wateren bevindt dien je ramen en deuren te openen en luidkeels (hard genoeg voor potentiele getuigen om je te horen) de kat te sommeren het pand te verlaten.

Je kat zal geen emailadres hebben, dus als je het echt officieel wil doen dan zul je hem schriftelijk moeten sommeren het pand te verlaten en de brief door het kattenluikje naar binnen gooien.

Opgelost.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_115202289
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:04 schreef Mallet het volgende:

[..]

Dat lijkt mij wel. Ze hebben ook een "Extra Uitgebreide Inboedelverzekering" en daar vind ik zo 123 geen uitsluitingen voor schade door huisdieren.

EDIT:

Wilt u contact met de Noordhollandsche opnemen? Op deze pagina treft u alle relevante gegevens aan.

Telefoon : (0226) 33 18 16
http://www.nh1816.nl/page(...)21816/sub-menu-test/ :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')