GizartFRL | maandag 12 augustus 2002 @ 18:00 |
Aangezien het blok van mijn 205 1.6 gti het beste heeft gehad, is de auto na 242.000 km wel eens toe aan een nieuw blok. Dus heb ik er een schade 205 1.9 GTI bijgekocht. En de bedoeling is om dat 1.9 blok in mijn auto te bouwen. Ik ben van plan om hier een verslag bij te houden, en als jullie tips of hints hebben zijn die natuurlijk altijd welkom Werkplaats met alles erop en eraan is voor mij voor de komende 2 weken dus we gaan er lekker rustig mee bezig. gr. Wiebe | |
vanDee | maandag 12 augustus 2002 @ 18:03 |
Meld het maar alvast aan je verzekering en de belasting. | |
Hasta | maandag 12 augustus 2002 @ 18:04 |
quote:Hahahahaha | |
GizartFRL | maandag 12 augustus 2002 @ 18:06 |
quote:nee, dat hoeft niet ![]() uiterlijk is er geen verschil.... | |
InterCC | maandag 12 augustus 2002 @ 18:07 |
quote:LOL ![]() ![]() | |
GizartFRL | maandag 12 augustus 2002 @ 18:11 |
quote:zal wel kunnen, maar wij doen rustig aan, en vergeet niet, dat mijn eigen auto ook gestrip moet worden ( netjes als het kan) ps dit is mijn eerste motorconversie... | |
Kreator | maandag 12 augustus 2002 @ 19:02 |
hehe. Nou succes dan maar. Paar foto's plaatsen? | |
GizartFRL | maandag 12 augustus 2002 @ 19:50 |
quote:ik ga mijn best doen, maar ik beloof niks.... *is namelijk niet in het bezit van een digitale camera* | |
GizartFRL | dinsdag 13 augustus 2002 @ 17:49 |
hmmz de klap van het donorautootje is wat harder aangekomen dan verwacht ![]() het gedeelte waar de dynamo vast zit daar zit een scheur in. En ook bij de startmotor is er een stukje afgebroken. Gelukkig zitten deze dingen nog wel op mijn eigen auto Bij mijn eigen auto de grill, voorfront, accu, voorspoiler en de bumper nu aan het verwijderen voor meer ruimte voor strax. Luchtfilter is er al af [sub] was een makje aangezien het geen originele maar een K & N filter is tevens 3 foto's gemaakt die ik als ze ontwikkeld zijn, hier gepost zullen worden. gr. Wiebe | |
Delnooz | dinsdag 13 augustus 2002 @ 20:44 |
Beetje vaak naar mark evans op disc channel gekeken? ![]() Hey maar ik vind het cool dat je het doet, lijkt me leuk als je hier dagelijkse updates en wat piccies post | |
LangeJan | woensdag 14 augustus 2002 @ 00:08 |
Ik ben ook bezig met een ander motorblok in te bouwen.. in iemand anders Golf Type I (MK1), er lag eerst een 1.1 Blokkie in, wat er in gelegt gaat worden is een 1.8 GTI 8V.. Enige wat eigenlijk veranders moet worden is een motorsteun, die moet verlast worden. Het leuke van die Golfjes 1 is dat er op het kenteken staat "4 Cilinder" wat na aanvraag bij RDW en shit inhoud dat je er eigenlijk elk 4 cilinder blok in kan hangen wat je wil.. Wordt wel wat dat golfje, word een echte CRX en Impreza killer.. maar dat duurt nog wel een jaartje voordat ie zover is.. Verder veel succes met het inbouwen, zonder takel is het een kutwerk om het blok eruit te tillen, gelukkig ben ik de slapste niet en heb het blok er samen met een maat van me eruitgetild met een dik stuk steigerpijp en twee trekbanden :p.. niet goed voor je rug, en voor je knieen, maar wel goed voor je armspieren... Hou je ons op de hoogte met een foto reportage? | |
GizartFRL | woensdag 14 augustus 2002 @ 00:27 |
quote:A car is Born? ![]() ja zoiets, maar dan anders. Vandaag dus het blok van de 1.9 eruit gehaald en de crash bleek zijn sporen ook (zij het in beperkte mate) op het motorblok te hebben nagelaten. Maar gelukkig heb ik de Dynamo en de startmotor van mijn trouwe 1.6 nog wel en dus wordt dat gewoon overgezet. De voorbumper en het injectie systeem van de 1.6 ligen er nu ook af evenals de uitlaten van beide motoren. maar goed, morgenochtend om 8 uur gaan we weer los en we ( debugdevil en ik) hopen dan dat we het blok ook uit de 1.6 krijgen, dit zal wat mooizamer gaan omdat deze auto nog wel heel moet blijven. en hopelijk is ie op tijd klaar om mee te doen met de LEGALE sprints in Drachten op 23 augustus.,. meer info daarover: www.streetracingdrachten.tk Gizart aka Wiebe | |
djdano | woensdag 14 augustus 2002 @ 00:30 |
Waarom heb je er niet een wat spectaculairdere motor ingelegt dan die van een 1.9? Want zo blijft hij eignelijk toch nogal standaard. Als je een beetje zoekt op internet passen er in die dingen veel leukere motors waardoor je echt een racemonster krijgt.. ![]() | |
GizartFRL | woensdag 14 augustus 2002 @ 00:35 |
quote:de reden is simpel; mijn eigen blokje was na 242.000 KM eigenlijk een beetje op... ik kon toen heel goedkoop dit wrak kopen. en deze 1.9 heeft ook een andere achteras dan mijn 1.6 ( ook remschijven achter namelijk) en ja als je iets snellers wilt hebben is het ook altijd snel DUUR. en ik heb weinig te besteden op he tmoment... maar goed, toekomst dromen zijn er altijd.... | |
djdano | woensdag 14 augustus 2002 @ 00:38 |
Oke, daar heb je natuurlijk wel gelijk in. Dit blok kan er waarschijnlijk een stuk makkelijker in zonder veel extra kosten te maken. Verder zal een heel ander blok erin leggen ook veel meer tijd kosten. Maar wel een leuke autootje trouwens zo'n 205 gti | |
GizartFRL | woensdag 14 augustus 2002 @ 00:46 |
quote:heb ik em hier verdorie ook nog nie teens gepost zeg! ![]() komtie hoor *zoekt even* | |
GizartFRL | woensdag 14 augustus 2002 @ 00:51 |
![]() dit is em dus. | |
Herfst | woensdag 14 augustus 2002 @ 09:58 |
quote: ![]() | |
slashme | woensdag 14 augustus 2002 @ 10:18 |
Denk je nog wel even aan de typegoedkeuring bij de RDW? Anders kun je bij een (zwaar) ongeluk lelijk in de problemen komen met de verzekering. Je auto moet dus gewoon opnieuw gekeurd worden en misschien moet je ook nog meer belasting gaan betalen, laatst staan premie. | |
Splackavellie | woensdag 14 augustus 2002 @ 15:06 |
leuk bakkie, leuk project! goed id! ![]() | |
GizartFRL | woensdag 14 augustus 2002 @ 15:29 |
Het blok zit er nu onmiddels in, maar ik moe tnog wel even nieuwe slangklemmen/motorolie/koelvloeistof/versnellingsbakolie/pakkingen gaan halen, vanavond meer. en btw: aan het blok zelf is niet te zien dat het om een 1900 cc gaat; dus daar ga ik niet meer voor betalen op het moment tenminste, bij de volgende keuring ga ik het waarschijnlijk wel melden. | |
Delnooz | woensdag 14 augustus 2002 @ 17:24 |
Moet nog ff een paar dingen halen en monteren zegtie dan ![]() ooit zelf een auto gaan bouwen zeg je? cool, maar dan mot je wel echt veel tijd en aardig wat geld hebben. Als je tenminste een cobra of een jaguar wil her(bouwen) if ya know wha i mean | |
GizartFRL | woensdag 14 augustus 2002 @ 18:24 |
quote:vanmiddag slecht nieuws ![]() as was krom ![]() vanmiddag goed nieuws Het blok zit nu op zijn plaats, maar de slangen en bekabelig moet nog wel worden gemonteerrd, evenals het injectiesysteem en de radiateur+koelvin. Inlaatpakking voor een 1.9 was nergens te vinden, dus morgen maar even bij de dealer kijken ( of een automaterialen handel) mporgen komt wel binnen een nieuwe uitlaatpakking, omdat de oude het niet meer zag zitten weer een paar foto's gemaakt, maar voordat die ontwikkeld zijn is er weer een week voorbij. morgen weer een dag, en vanvond maar eens bij mijn vriendin kijken ( anders kom ik aandacht tekort tot morgen en ik hou jullie op de hoogte. | |
GizartFRL | woensdag 14 augustus 2002 @ 18:26 |
en ja die eigenbouw auto, zal zeker GEEN jaguar worden, maar iets copleet nieuws o pbasis van opel manta/omega/ascona techniek... achterwiel aandrijving dus maar das iets voor de toekomst, als mijn financiële situatie weer wat bijgetrokken is | |
GizartFRL | vrijdag 16 augustus 2002 @ 00:19 |
vandaag was het eindelijk zover! mijn uitlaat pakking zou binnenkomen! vanmorgen bij de Peugeot Dealer in Drachten een inlaatpakking gehaald. Eindelijk de benodigde onderdelen waren allemaal aanwezig! Vanmiddag dus alle kabels en slangen opnieuw aangesloten; wat opzich nog een heel gepuzzel is, maar samen met DEBUGDEVIL kwamen we een heel eind. eindelijk dus versnellingsbakolie bijgevuld 9 met verse olie) toen het moment van de waarheid: starten... niks even aan de accupool draaien en opnieuw proberen: de startmotor draait, maar er gebeurd verder niks HIJ START NIET bougies nagekeken ( waren goed) toch maar vervangen door versere. luchtweger even vervangen door ander exemplaar: nog steeds niks. Computer vervangen door ander exzemplaar: nog steeds niks *waren inmiddels wanhoop redelijk nabij* toen op he tidee gekomen om te kijken of het aan het injectiesysteem lag: systeem van de 1.9 af en het systeem van de 1.6 er weer op en toen; eindelijk ! de 205 kwam met een brul tot leven ! WOEHEOEOEOOEOEO feestvreugde allom! maar hij lekte dus koelvloeistof, kwestie van slangetje even beter vast zetten en dat behoorde ook weer tot de problemen van het verleden. Het leeft het leeft! morgen nog maar even kijken of we de uitlaat beter vast kunnen krijgen. en dan kan de wederopbouw van de snuit beginnen ( lampen bumper grill voorspoiler en motorkap )
mijn uiterste dankbaarheid gaat nog uit naar Debugdevil! | |
debugdevil | vrijdag 16 augustus 2002 @ 00:23 |
Your welcome dude.... kijk ff stuk tekst na staan wat type foutjes in | |
Kreator | vrijdag 16 augustus 2002 @ 00:27 |
Mooiste moment lijkt, dat hij weer begint te leven, voor de eerste keer... ![]() | |
GizartFRL | vrijdag 16 augustus 2002 @ 00:36 |
quote:ja idd, nu nog weer Street Legal krijgen..... maar daar gaan we morgen mee bezig. btw DEBUGDEVIL tis laat heb drank op en mijn toetsenbord schuift heen en weer op mijn bed, dus geen gezeur over mijn spelfoutjes! | |
debugdevil | vrijdag 16 augustus 2002 @ 00:36 |
quote:ja best wel maar wel f*cking veel werk.... maar dat heb je met zulke vrienden | |
debugdevil | vrijdag 16 augustus 2002 @ 00:38 |
quote:hmm en nog tik je beter dan je sleuteld ![]() | |
GizartFRL | vrijdag 16 augustus 2002 @ 02:11 |
quote:en gelukkig sleutel jij beter dan je typt ![]() | |
debugdevil | vrijdag 16 augustus 2002 @ 10:12 |
quote:/ontopic Vandaag weer een nieuwe dag. heer wiebe zou om 9 uur bij me zijn, maar hij had zich weer verslapen :S dus bel ik maar ff om 10 uur hehehehe *evilgrin* maar oke, wat gaan we vandaag allemaal doen: en dan is het tijd voor he grote moment, de eerst testdrive. en dan op naar het strand voor verkoeling.... zal vandaag weer heet worden....... we will keep u informed. | |
debugdevil | vrijdag 16 augustus 2002 @ 12:41 |
helaas na een test rit blijk dat als een schijthuis loopt ![]() er zit dus wel verschil in de injectoren... dus gaan we maar op zoek naar deze jongens en dan kan ie worden afgesteld.... Maar eerst gaan we naar het strand het is te f*cking heet | |
slashme | vrijdag 16 augustus 2002 @ 14:53 |
quote:Uiteraard zit er verschil in de injectoren en waarschijnlijk ook de computer. Een 1.9 is volgens mij behoorlijk veel rijker afgesteld dan een 1.6. | |
GizartFRL | vrijdag 16 augustus 2002 @ 19:26 |
quote:klopt als een bus( hok) ![]() we hebben dus wel een 1.6 en een 1.9 computer te liggen, het probleem is dus dat de injectoren van de 1.9 he tniet meer doen, hier moeten dus nieuweren op. *zoekt* ....... meer volgt. | |
Delnooz | vrijdag 16 augustus 2002 @ 20:57 |
Die 1.9 computer he, kun je met zoiets dan ook nog prutsen? voor meer performance bedoel ik.... meer pk/koppel weet ik wat... zie mijn ondertitel maar | |
GizartFRL | vrijdag 16 augustus 2002 @ 21:00 |
quote:jezeker is dat mogelijk, met de 1.6 compter ook wel hoor ![]() kijk maar eens op www.205gti.com/forum en dan het sticky topic onder onderdelen te koop. | |
Delnooz | vrijdag 16 augustus 2002 @ 21:28 |
Ahz kijk aan dat kan dus. en dat ga je neem ik aan ook doen? ![]() dat chiptunen kan toch btw met bijna elke modernere auto? | |
GizartFRL | zaterdag 17 augustus 2002 @ 13:05 |
quote:hangt van de auto af.... maar bij een aantal is het wel mogelijk. ![]() | |
GizartFRL | maandag 19 augustus 2002 @ 01:01 |
ik gaat morgen ( ofwel maandag vandaag) de injectoren proberen te reinigen door middel van een ultrasoon bad. meer info volgt, | |
Kreator | maandag 19 augustus 2002 @ 18:35 |
quote:Weinig plaatjes tot nu toe... ![]() ![]() | |
KroJo | maandag 19 augustus 2002 @ 18:42 |
quote:waarschijnlijk heeft ie weinig zin om elke dag een rolletje met 4 foto's te laten ontwikkelen ![]() | |
debugdevil | maandag 19 augustus 2002 @ 23:18 |
quote:foto rolletje is nog niet vol *evilgrin* maar gedult is een schone zaak | |
GizartFRL | maandag 19 augustus 2002 @ 23:21 |
![]() alstu een plaatje, van een andere ombouw van iemand van de 205gti site www.205gti.com onder mijn motorkap ligt iets minder. | |
debugdevil | maandag 19 augustus 2002 @ 23:33 |
WTF ligt daar in ? een vr6 ? | |
HendrikHaverkamp | dinsdag 20 augustus 2002 @ 10:42 |
quote:Lijkt me blok uit 406 T16. Standaard peekaatje of 200? | |
blackie007 | dinsdag 20 augustus 2002 @ 18:02 |
quote:Dit is nu echt een wolf in schaapskleren ![]() | |
GizartFRL | dinsdag 20 augustus 2002 @ 18:15 |
quote:405 t 16 ![]() ![]() [Dit bericht is gewijzigd door GizartFRL op 20-08-2002 18:17] | |
GizartFRL | dinsdag 20 augustus 2002 @ 18:16 |
quote:neuh eerder een wolf in wolfskleren! ![]() | |
KroJo | dinsdag 20 augustus 2002 @ 19:09 |
Hoe is het nu met je eigen GTI-tje? | |
GizartFRL | dinsdag 20 augustus 2002 @ 21:33 |
quote:et rijdt, maar daar is vooralsnog even alles met gezegd. er zitten op dit moment verkeerde injectoren op ![]() maar de goede injectoren worden eind deze week geleverd. keep you informed.! | |
blackie007 | woensdag 21 augustus 2002 @ 09:22 |
En dit is de vraag die alle vragen overbodig maakt................Waar blijven de foto's ![]() | |
GizartFRL | vrijdag 23 augustus 2002 @ 04:02 |
foto's moet nog worden ontwikkeld ![]() Goed nieuws de injectoren zijn vanavond weer retour gekomen van het ultrasone bad bij Lasualec. Mrgen inbouwen en dan maar hopen dat het blok meteen goed loopt We keep you informed. | |
NiHiels | vrijdag 23 augustus 2002 @ 08:20 |
quote:[offtopic] foto genomen op Strandheem?? ![]() [/offtopic]
[Dit bericht is gewijzigd door NiHiels op 23-08-2002 10:39] | |
GizartFRL | vrijdag 23 augustus 2002 @ 11:02 |
quote:Jep, Strandheem meeting van SRD ![]() | |
matig | vrijdag 23 augustus 2002 @ 13:35 |
quote:wat kost dat nou, zo'n setje injectors laten reinigen? Ik heb gehoord dat dat heel duur is, maar ik heb maar 1 injector (Single Point injectie), dus dan valt het misschien wel mee. heeft dat bedrijf een website oid? | |
GizartFRL | vrijdag 23 augustus 2002 @ 16:34 |
quote:ik heb het laten doen bij Lasualec die zullen vast wel een site hebben, en de kosten; net hoelang ze ermee bezig zijn. De kosten van mijn 4 injectoren was ongeveer ¤40 en die doen het nu ook nieuwe injectoren zouden mij 4 x ¤150,- = ¤600 ! gaan kosten, dus dit eerst maar eens geprobeerd. | |
KroJo | vrijdag 23 augustus 2002 @ 19:09 |
En hoe rijdt ie nu dan, met de injectoren van het 1.9 blok?? | |
GizartFRL | vrijdag 23 augustus 2002 @ 19:43 |
quote:beter ![]() volgende PROBLEEM heeft zich echter openbaart; we hoorden al eens een keer wat tikken/schuren blijkt dat de nokkenas krom is! m.a.w. : weer een extra schadepost voor mijn rekening. maar we beschouwen het als een uitdaging en gaan dus met goede moed op zoek naar een nokkenas u wordt op de hoogte gehouden. gr. Wiebe | |
Krush | vrijdag 23 augustus 2002 @ 20:22 |
Dure grap wordt dit allemaal, volgens mij had je beter een goeie 1.9 kunnen kopen, zal uiteindelijk ook wel lekkerder rijden. Of heb je je 1.6je gestript tot 700 kg? Wel leuk initiatief iig, ik blijf het volgen en als ik es in de buurt van een scanner kom zal ik mijn eigen 205je ook posten (1.9). Succes! ![]() | |
GizartFRL | vrijdag 23 augustus 2002 @ 22:55 |
quote:heeft nog LANG niet zoveel gekost als een 1.9 GTI. en omdat we heel veel zelf doen scheelt dat ook weer in de kosten. neuh laat mijnes maar mooi origneel lijken ( op de Gutmann set na dan en de velgjes) maar de 1.6 type plaatjes blijven op de zijkant staan hoor | |
Herfst | vrijdag 23 augustus 2002 @ 23:48 |
offtopic; Gizart hoe kom jij aan zo'n maf tel. nummer? (zag het toevallig op Mac's board). Mail anders ff ![]() | |
GizartFRL | zaterdag 24 augustus 2002 @ 12:45 |
quote:ehmz gewoon naartoe gebeld en gevraagd of ik he tover kon kopen ![]() | |
GizartFRL | maandag 26 augustus 2002 @ 21:01 |
Jippie jippie ende Halleluja! er is niks mis met de kruk/nokkenas... het was gewoon het kapje van het distributieriemhuis dat aanschuurde ( beetje verbogen dus) ik ben weer helemaal in nu nog achteruitrijsensor en accu vastzetten. we keep You informed. vr gr Wiebe | |
Edwin_S | dinsdag 27 augustus 2002 @ 09:18 |
Heel leuk en informatief topic dit. ![]() Maar nou vraag ik me alleen nog af... welke injectoren heb je er nou in hangen? die gereinigde van de 1.9? en welke computer gebruik je nou? Als je de injectoren van je 1.6 nog gebruikt, kan het namelijk zo zijn dat je motor te "arm" loopt, waardoor schade aan je zuigers kan ontstaan i.i.g. nog veel succes met je autotje, en misschien zie ik je nog wel een keer in drachten | |
GizartFRL | dinsdag 27 augustus 2002 @ 17:01 |
quote:ik heb de gereinigde injectoren van de 1.9 erin te zitten met de computer van de 1.9 ( DUH) ![]() idd met de 1.6 injectoren loopt ie te arm. en dus niet mooi en mist ie veel pk's maar vanavond weer eventjes sleutelen en kijken of we het klaar kunnen krijgen. gr. Wiebe | |
Kreator | dinsdag 27 augustus 2002 @ 18:35 |
*ook nog met interesse volgt hoor..* Keep it up! | |
GizartFRL | dinsdag 27 augustus 2002 @ 22:45 |
quote:okay, wielkastverbreders zittener weer op ![]() We hebben een andere luchtweger geplaatst, om te kijken hoe dat ging, en dat ging goed ![]() Waar ik me nog het meest aan erger op dit moment is het onregelmatig lopen van de motor. Naja we zien morgen wel weer even verder en jullie horen het dan wel. gr. Wiebe | |
Tjabbo | woensdag 28 augustus 2002 @ 00:04 |
quote:Wat hij hierboven zegt... Wel gaaf topic trouwens | |
speedcore | woensdag 28 augustus 2002 @ 00:07 |
quote: | |
DaRealMac | woensdag 28 augustus 2002 @ 00:19 |
Cool topic om te volgen doewds, keep it up (met veeeel foto`s liefst ![]() Dat er meer van dit soort topics mogen volgen!! | |
GizartFRL | woensdag 28 augustus 2002 @ 06:27 |
foto's moeten no gingescanned worden, dus ik vraag nog een beetje van jullie geduld. ![]() bvd. Wiebe | |
debugdevil | woensdag 28 augustus 2002 @ 17:34 |
tartattatatataaa vol tros preseteer IK de voltooide 1.9 kwam vandaag er achter dat er een snelle nokkenas in ligt het probleem dat ie zo slecht liep was dus een slecht aansluiting op een injector (ben ik dus de heledag mee bezig geweest maar afijn hij rijd super nu. kleppen nagekeken (toen kwam ik er ahcter dus dat er een snelle nokkenas in lag, met verstelbare poeli) bougies en kabel en zooi nagekeken. maar ik raad wiebe nu wel aan om een 1.9 ahcter as er op tezetten. (zelfs ik kneep um ff toen ik van de 180kmph moest af remmen) foto zal ik scannen binnen kort. | |
dagizmo | woensdag 28 augustus 2002 @ 17:37 |
Wat heeft et hele plaatje nu allemaal gekost? Kom je in Drachten es langs? | |
GizartFRL | woensdag 28 augustus 2002 @ 23:53 |
quote:Ben ik wel vaak te vinden ja ![]() ik werk er namelijk Maaruh ontopic: de 205 trekt nu STUKKEN beter. 1-2 bam 100 Vrijdag weer even bezig en we houden jullie op de hoogte. gr. Wiebe | |
GizartFRL | woensdag 28 augustus 2002 @ 23:56 |
note: morgen eerst maar even naar de plastische chirurg om die glimlach van mijn gezicht af te halen nadat ik de 0-100 bariérre in enkele seconden had overbrugt ![]() | |
Edwin_S | donderdag 29 augustus 2002 @ 10:22 |
Gaan jullie achteras van de 1.9 op de 1.6 zetten? misschien een ideetje om er meteen grotere/betere remmen op te monteren, is wel zo lekker als je met 180 ineens in de ankers moet ![]() | |
debugdevil | donderdag 29 augustus 2002 @ 11:26 |
quote:ik raad het wiebe wel aan ja... maar ja het is zijn auto he... ik ben teslot maar de monteur. | |
CharlieGTI | donderdag 29 augustus 2002 @ 13:10 |
Nog even een ander vraagje, heb je ook de aandrijfassen vervangen, zit verschil tussen met de 1.6 en de 1.9, net als de bak! Kijk maar eens goed op de diverse sites, want volgens moet je nog veel meer aanpassen voordat je inderdaad een 1900 GTI hebt, alleen het motorblok overbouwen kom je er niet! Verder veel succes natuurlijk, CharlieGTI met een 205 1.9 GTI Griffe | |
debugdevil | donderdag 29 augustus 2002 @ 15:02 |
quote:euhhh ![]() op het oog geen verschillen ook de dike is het zelfde ik zou niet weten wat anders zou zijn..... maar het blok is alleen maar 1.9 de is 1.6 ook qua uiterlijk.... dan lijkt het een langzame 1.6 en dan blijk het een verdomt snelle 1.9 te zijn. Optiche bedrog noemen we dat | |
GizartFRL | donderdag 29 augustus 2002 @ 17:46 |
quote:dat is zeker de bedoeling..... Maar zolang die achteras met goede klauwen en schijven er no gniet opzit ga ik er ook niet als een idioot mee rijden. daarna waarschijnlijk wel weer | |
debugdevil | donderdag 29 augustus 2002 @ 19:09 |
quote:jij rijd altijd als een idoot ![]() | |
www.olafonline.nl | donderdag 29 augustus 2002 @ 19:27 |
quote:145PK... en hoeveel had je eerst? | |
www.olafonline.nl | donderdag 29 augustus 2002 @ 19:28 |
quote:rijdt ? | |
GizartFRL | donderdag 29 augustus 2002 @ 19:31 |
quote:give or take 100 PK ongeveer. | |
www.olafonline.nl | donderdag 29 augustus 2002 @ 19:31 |
quote:Gaaf ![]() | |
GizartFRL | donderdag 29 augustus 2002 @ 19:31 |
quote:ontopic nepkloon! ![]() ![]() spellingcontrole doen we niet aan. | |
Silicium | donderdag 29 augustus 2002 @ 19:34 |
quote:Alsof jij geen klonen hebt ![]() | |
debugdevil | donderdag 29 augustus 2002 @ 20:05 |
quote:ontopic graag !!!!!!! ![]()
| |
GizartFRL | donderdag 29 augustus 2002 @ 22:46 |
quote:dude: origineel: 130 PK * GizartFRL telt op: 130 + 10 + 5 = 145 ( ruw geschat) offtopic: ik heb idd 15 klonen: Mike/QyRoZ/Jarno/Yvonne/Viperdesign/Speedfreaksjj/ en nog een aantal bekenderen.... | |
speedcore | donderdag 29 augustus 2002 @ 22:54 |
quote:op naar de cilinderkop ![]() dremeltje lenen? | |
GizartFRL | zaterdag 31 augustus 2002 @ 15:06 |
quote:graag; ik leen jij dremelt? ![]() | |
GizartFRL | maandag 2 september 2002 @ 17:28 |
aandrijfas rubbers worden vervangen en ik zal Debugdevil even achterna zitten om die foto's ![]() | |
GizartFRL | woensdag 4 september 2002 @ 23:30 |
* GizartFRL rijdt ! de GTI(ncognito) is eindelijk weer straatbegaanbaar.! Ik denk dat ik nog wel een paar bonnen binnen ga krijgen. maar goed het rijdt fantastisch! | |
j3r | donderdag 5 september 2002 @ 09:54 |
quote:hou 't maar op MAX 5 pk! en leuk is dit zeker | |
GizartFRL | donderdag 5 september 2002 @ 19:18 |
quote:lekker gevoel is dat he, de eerste keer optrekken.... maar je hebt gelijk max 5 pk, maar hangt erg van auto/luchtfilter af. | |
WorstKaas | donderdag 5 september 2002 @ 19:23 |
Op de Franse Peugeotpagina's lees ik wel gasten die een 1.9 blok inbouwen met het behoud van hun 1.6 versnellingsbak. Wordt het een echte sprinter. De eerste versnelling van die 1.9 schijnt nogal lang te zijn? | |
GizartFRL | donderdag 5 september 2002 @ 19:29 |
quote:jep klopt, moeiteloos tot de 70 en met de 1.6 bak kon ik na de 40-50 wel schakelen... | |
GizartFRL | donderdag 5 september 2002 @ 19:31 |
dus al smijn eigen 1.9 bak het uiteindelijk begeeft, dan kan de 1,6 bak er nog wel onder, maar het trekt snel genoeg hoor ( trust me) | |
WorstKaas | donderdag 5 september 2002 @ 19:32 |
quote:Is dat dan wel leuk zo'n lange 1? Ik had een Vectra 2.0 die ook ontzettend lange versnellingen had, was niet echt leuk rijden. | |
GizartFRL | donderdag 5 september 2002 @ 19:33 |
quote:ehmz alleen de een is behoorlijk lang, maar voor de rest ( het rijdt wel) en je hoeft de eerste 5 meter iig niet te schakelen ![]() | |
Delnooz | zaterdag 7 september 2002 @ 15:50 |
What he meant to say was: Je kunt sukkels bij het stoplicht er nu beter uitrijden | |
GizartFRL | zaterdag 7 september 2002 @ 20:23 |
quote:dat was bij de meeste auto's al geen probleem, maar nu zijn er nog minder auto's die me bijhouden ![]() | |
Tuneman | zaterdag 7 september 2002 @ 20:32 |
Waar blijven de foto's. ![]() | |
GizartFRL | zaterdag 7 september 2002 @ 21:07 |
quote:Ik zal Debugdevil nog eventjes schoppen, want at schiet inderdaad niet op ![]() hou dit topic ondertussen maar in de gaten. | |
Light | zondag 8 september 2002 @ 01:47 |
quote:Ik krijg lamme vingers van het Ctrl-R drukken ![]() | |
GizartFRL | zondag 8 september 2002 @ 12:14 |
quote:tip: F5 ![]() | |
Light | zondag 8 september 2002 @ 12:51 |
quote:Die doet het niet in Mozilla ![]() En IE voor Linux heb ik ook nog niet gezien ![]() | |
GizartFRL | maandag 16 september 2002 @ 00:03 |
vandaag het eerste ( after ombouw) probleempje met mijn auto.... ![]() de koelvloeistof spoot uit een een slang ( die of lek of kapot was) morgen maar weer even sleutelen dus. | |
GizartFRL | maandag 16 september 2002 @ 00:39 |
via een ander forum gehoord dat de slangen wel te krijgen zijn bij de dealer voor een zacht prijsje, dus als het een beetje kan, dan ga ik alle slangen vervangen, want zo'n geintje wil ik eigenlijk niet weer meemaken... ( well duh!) | |
GizartFRL | woensdag 18 september 2002 @ 18:40 |
de slang is vervangen en mijn pugje ![]() Slang was waarchijnlijk al verbroeit en bij de ombouw niet vervangen, dus waarschijnlijk krijg ik vaker van deze problemen, maar dat zien we dan vanzelf... Trouwens; nog niet gemeld: autootjes die dachten dat ze sneller waren dan ikke met mijn "1.6" Volkswagen Golf GTI ( met kachelpijp als uitlaat) hehehehe | |
matig | woensdag 18 september 2002 @ 21:43 |
quote:Matra is (als het tenminste een Murena was) ook gewoon een Peugeot hoor. ![]() ![]() ![]() | |
GizartFRL | woensdag 18 september 2002 @ 22:55 |
quote:en toch was de mijne sneller! Maar dis voor het eerst dat ik hoor dat het ook op Peugeot techniek gebaseerd is.. * GizartFRL heeft weer wat geleerd. | |
matig | donderdag 19 september 2002 @ 17:18 |
kheb nog ff wat research gedaan en hij werd alleen met de 1.6 (pug gti blok, maar dan met maar 97pk) of een 2.2 (118pk) geleverd. hier meer info: http://www.carjoy.nl/homepageE.html | |
GizartFRL | donderdag 19 september 2002 @ 18:21 |
quote:geen wonder dus dat ik em eruit reed ![]() maar het was dus die zo'n zwarte zoals op de homepage. Lijkt echt anders als ze de lichten aan hebben trouwens. | |
Tjabbo | maandag 30 september 2002 @ 11:16 |
*Enorme rotschop geeft en weer naar foto's vraagt* | |
Leon_hitman | maandag 21 oktober 2002 @ 16:12 |
Foto's ![]() | |
Tjabbo | maandag 21 oktober 2002 @ 22:01 |
quote:Oeh. gaf jij dit topic even een enorme rotschop zeg ![]() [sub] nu nog kijken of de topicstarter ook echt gaat reageren [/sub] | |
blackie007 | dinsdag 22 oktober 2002 @ 12:11 |
Ja begin nu toch ook wel een beetje benieuwd te worden. Volgens mij bestaat die Peugot helemaal niet ![]() | |
blackie007 | woensdag 23 oktober 2002 @ 16:40 |
Zeg GizartFRL ![]() Je begon met een leuk topic, jammer dat je het niet af maakt. | |
GizartFRL | woensdag 23 oktober 2002 @ 17:47 |
quote:de auto rijdt inmiddels en ja ik zit ook nog steeds op de foto's te wachten, ze zijn al ontwikkeld ( dit in tegenstelling tot de topicstarter) Maar ik ga Debugdevil even vragen of ie er vandaag tijd voor heeft en anders doe ik he tzelf. | |
GTI_GSI_CRX_Sucks | woensdag 23 oktober 2002 @ 17:53 |
quote:Een luchtfilter dat 5 tot 15pk extra geeft? Lijkt me sterk , is gauw meer iets van 0 tot 5 pk. Luchtfilters zijn zwaar overrated. Anyway, de testbank is natuurlijk DE test, tot die tijd kan je net zo goed 300pk noemen van mijn part. [Dit bericht is gewijzigd door GTI_GSI_CRX_Sucks op 23-10-2002 18:13] | |
Kreator | woensdag 23 oktober 2002 @ 17:54 |
quote:Ja, maak es aan man, je geloofwaardigheid loopt klappen op.. ![]() | |
GizartFRL | woensdag 23 oktober 2002 @ 18:41 |
quote:zoals al gezegd: quote: | |
trueno | dinsdag 29 oktober 2002 @ 09:23 |
en rijden dat ie doet. gaat wel lekker snel, alleen nog achterwiel aandrijving. ![]() dan zou het helemaal te gek zijn. dus ga nog maar ff verbouwen. ik mag er vast wekl een keer in rijden he? (kijkt gizart heel lief aan) heb namelijk een weddenschap met speedfreakssj dat ik wel kan rijden. jij mag er dus wel naast zitten om in te grijpen, maar dat is niet nodig. dan kunnen we dat doen bij de volgende kartmeeting. heb gehoord dat het normaal is om lessen te krijgen van vrienden. dus dan wil je me vast wel helpen die weddenschap te winnen. ik beloof dat ik je niet laat schreeuwen en rustig rijd. | |
blackie007 | donderdag 31 oktober 2002 @ 15:01 |
![]() Saai topic gebeurt niet veel he! ![]() | |
Herfst | zaterdag 2 november 2002 @ 19:10 |
We wachten nog steeds ![]() | |
t0n | maandag 4 november 2002 @ 23:49 |
leuk topic dit! Ik ben zelf vanplan om 'n Opel Corsa/Tigra te kopen (denk ik nu.... kan morgen weer anders zijn) en daar 'n 2.0 16v in te doen ![]() | |
Leon_hitman | dinsdag 5 november 2002 @ 11:33 |
quote:Ga jij dan wel foto's plaatsen ![]() | |
Fukface | dinsdag 5 november 2002 @ 12:05 |
moet je eerst die escort cabrio zien kwijt te raken | |
erikh | dinsdag 5 november 2002 @ 12:15 |
Waar blijven die foto's? ![]() | |
t0n | dinsdag 5 november 2002 @ 16:08 |
quote:kope? | |
Plague | dinsdag 5 november 2002 @ 19:14 |
quote:Wie is dan de sukkel? ![]() ![]() ![]() | |
GizartFRL | dinsdag 5 november 2002 @ 22:26 |
quote:Personen die denken dat ze sneller zijn dan topicstarter. Tenminste zo denk ik dat hij dat bedoelde. | |
Herfst | dinsdag 5 november 2002 @ 22:32 |
quote:Waarom negeer je de reply's betreffende de foto's? ![]() | |
GizartFRL | dinsdag 5 november 2002 @ 22:35 |
quote:Ik negeer ze niet, ik vraag mijn "monteur" ze in te scannen, maar di eheeft het drukker met andere dingen vrees ik. ![]() sowwy mijn excuses.... | |
Tjabbo | dinsdag 5 november 2002 @ 22:38 |
Damn....hij reageert weer! Great! En nu vasthouden die spirit. | |
Herfst | dinsdag 5 november 2002 @ 22:39 |
quote:Ok ![]() | |
MR.FreeZ | woensdag 6 november 2002 @ 14:57 |
Ben ook erg benieuwd naar de foto's!! Heeft de 1900 versie niet een stijvere voorkant dan een 1600? Met ouwe honda civic's had je namelijk dat het plaatwerk van de ophanging en frame van een lichtere motor anders en vaak zwakker was dan z'n grotere broer met meer cc's. Ik zou trouwens graag tegen je willen sporten zie sig.. | |
Herfst | woensdag 6 november 2002 @ 15:22 |
quote:Volgens mij hebben de 1.6 en 1.9 wel hetzelfde onderstel. Er zit wel verschil tussen de snellere modellen en de basis modellen. In z'n 3 over een rotonde met de 1.1 van m'n zus is echt levensgevaarlijk ![]() | |
GizartFRL | zaterdag 9 november 2002 @ 15:48 |
quote:JEp, 1.6 en 1.9 hebben volgens mij ook hetzelfde onderstel alleen heeft de 1.9 achter schijfremmen. In de 3 met een GTI over de rotonde is ook levensgevaarlijk ( 140 @ 6000 rpm) ![]() Btw de foto's zijn gescanned, nu nog even weer in JPG zetten en op het net gooien *mee bezig is* | |
gerp | zaterdag 9 november 2002 @ 18:30 |
quote:* gerp wacht in spanning af.. ![]() | |
GizartFRL | zaterdag 9 november 2002 @ 19:35 |
*trom geroffel* http://members.lycos.nl/trazig/fok/ombouw1.JPG http://members.lycos.nl/trazig/fok/ombouw2.JPG http://members.lycos.nl/trazig/fok/ombouw3.JPG http://members.lycos.nl/trazig/fok/ombouw4.JPG http://members.lycos.nl/trazig/fok/ombouw5.JPG Foto's staa wel een beetje door elkaar heen, maar das de schuld van mijn broertje, ( die heeft ze ingescanned) -edit- die pics zijn te layout verneukend... sowwy | |
Oosthoek | zaterdag 9 november 2002 @ 19:55 |
Kicken ![]() | |
GizartFRL | zaterdag 9 november 2002 @ 19:56 |
quote:ter uw vermaak. ![]() | |
Oosthoek | zaterdag 9 november 2002 @ 19:58 |
Zekers, al vind ik het blok wel wat smerig ![]() | |
GizartFRL | zaterdag 9 november 2002 @ 19:59 |
quote:( tis geen nieuwe he) ennuh poetsen van het blok .... rotwerk maar zo roest het iig niet ![]() | |
gerp | zaterdag 9 november 2002 @ 22:56 |
Leuk om te zien ![]() | |
GizartFRL | zaterdag 9 november 2002 @ 23:51 |
quote:Eindelijk maar toch he ![]() | |
Bastard | zondag 10 november 2002 @ 00:04 |
quote:Wat een bende man! ![]() Maar errug cool om het topic door te lezen, zag er naar uit dat die orginele 1.9 wel een hard klap had gehad maar valt uiteindelijk allemaal nog wel redelijk mee ![]() Dacht zelf een keer een oude verrachte Ford te halen en daar een V8 in de duwen.. | |
Kreator | zondag 10 november 2002 @ 10:58 |
Leuk. Eindelijk de foto's erbij! Ziet er goed uit & knap gedaan! | |
Tjabbo | zondag 10 november 2002 @ 13:16 |
Gave foto's man! stoer ![]() En hoe rijdt' ie nu eigenlijk dan? Wie het hardst ragt, ragt het best!. | |
GizartFRL | zondag 10 november 2002 @ 22:55 |
quote:Hij rijdt uitstekend. ![]() Project is nog niet helemaal weer af, mistlichtjes moeten nog weer aangesloten worden ![]() Deze winter komen de wielkastverbreders eraf en die wil ik dan opnieuw laten spuiten. Heb in de tussentijd een probleempje gehad met een koelvloeistof-slang die kapot ging, maar daar zit nu een nieuwe op. ( toch wel schrikken als het in eens begint te roken onder je motorkap hoor
| |
blackie007 | maandag 11 november 2002 @ 13:04 |
Complimenten ![]() | |
GizartFRL | maandag 11 november 2002 @ 18:42 |
quote:als je iets goed gedaan wilt hebben, dan moet je het altijd zelf doen ![]() | |
GizartFRL | zaterdag 7 december 2002 @ 14:34 |
![]() | |
Light | zaterdag 7 december 2002 @ 14:40 |
quote: ![]() | |
Oosthoek | zaterdag 7 december 2002 @ 14:40 |
quote:Toch geen ongeluk he? | |
GizartFRL | zaterdag 7 december 2002 @ 14:49 |
quote:nee, geen ongeluk, maar gisterenacht is mijn blok gescheurd... Zoals jullie wel weten kwam dit 1.9 blok uit een schade auto, en hat blok heeft daarbij dus waarschijnlijk wel een tik gehad. dus hoewel er verder niks mis mee is, heb ik er geen zak meer aan, offwel ik moet er WEER een ander blok in leggen. Heb al iemand gebeld om een blok maar die heeft em al geruild voor een mi16 blok wat ie zelf wil gebruiken | |
Oosthoek | zaterdag 7 december 2002 @ 14:53 |
![]() | |
GizartFRL | zaterdag 7 december 2002 @ 14:54 |
quote:Blok is gescheurt bij een ophangpunt en daar kun je niets aan doen... * GizartFRL zoekt nu marktplaats af, maar als jullie nog een suggestie hebben; graag.. | |
Dropslurf | zaterdag 7 december 2002 @ 15:11 |
Cool topic, heren! Maarre, toch liever naar de echte dealer? | |
GizartFRL | zaterdag 7 december 2002 @ 15:12 |
quote:echte dealer? hmmz dan was ik meer kwijt geweest voor een ander blok lijkt me, en de ervaring die je opdoet door een blok om te bouwen zou ik dan ook niet hebben. Nee, dealer | |
Dropslurf | zaterdag 7 december 2002 @ 15:15 |
Wat mag een 1.9blok kosten? | |
GizartFRL | zaterdag 7 december 2002 @ 15:42 |
quote:¤ 150 is een normale prijs, iets meer of minder kan ook nog; hangt af van kilometrage en staat en vervangen onderdelen etc. | |
speedfreakssj | zondag 8 december 2002 @ 01:40 |
het is zeker niet mogelijk om de balk te vervangen? KUT voor je. jammer. is prima auto. "post rond op ander forum: Auto van Gizart overleden" | |
evilduiveltje | zondag 8 december 2002 @ 09:52 |
heb wel eens gehoord dat je het weer kunt lassen, mezelf lijkt dat niet sterk genoeg maar misschien is het proberen waard.
| |
mdeen | zondag 8 december 2002 @ 11:51 |
quote:Da's niet veel zeg. Tip: zoek een 16v blok uit de Citroën BX. Dat is hetzelfde blok, maar je hebt standaard al 17 pk meer. Maarten | |
speedfreakssj | zondag 8 december 2002 @ 12:08 |
quote:past dat wel? mijn ouders hadden een BX1.9 en dat was een aardig groot blok hoor. maar ik heb er dan ook niet zo heel veel verstand van. | |
mdeen | maandag 9 december 2002 @ 10:46 |
quote:Zoals ik schreef: het is hetzelfde blok. Hetzelfde blok lag ook in de 405 MI16, en als ik een paar van die 205 GTI links goed doorkijk dan past dat zonder problemen. Hier een stukje over dat blok op de Citroën ZX lijst (waar sommigen dromen van de 2.0 16v, blijkbaar een niet zo wenselijke motor): quote: | |
Tjabbo | maandag 9 december 2002 @ 17:04 |
quote:Betekend dit dat we ook nieuwe foto's krijgen ![]() Maar verder, jammer joh. eindelijk voor elkaar en dan toch nog niet helemaal goed. helaas. Maaruh... heb je al een nieuw blok? | |
evilduiveltje | maandag 9 december 2002 @ 17:11 |
ik heb ook een 1.6 gti gekocht ![]() ![]() echt sleutel karretje toch hoop ik stiekum dat ie zonder al te veel gezeur door de keuring komt. | |
GizartFRL | maandag 9 december 2002 @ 17:53 |
quote:Ik heb her en der wat rondgebeld, en kan zaterdag een blok ( met auto ernog omheen) ophalen uit de Prov. Utrecht. kosten: ¤ 175 | |
Tjabbo | dinsdag 10 december 2002 @ 12:55 |
quote:Is dat wel weer een 1.9 dan? Eigenlijk zou je een T16 op de kop moeten tikken en daar het spullie uitslopen, maar goed je kunt niet alles hebben. | |
GizartFRL | dinsdag 10 december 2002 @ 17:58 |
quote:Jep, das weer een 1.9 een T16 ( niet een originele 205 , maar uit de 405 ) | |
Tjabbo | dinsdag 10 december 2002 @ 23:38 |
quote:Dat wordt dan weer wachten op de foto's! ![]() quote:Ja maar je wilt snel zijn of je wilt het niet he? ![]() Er zijn trouwens toch geen T16 autootjes legaal op de weg in Nederland? | |
pr0f | woensdag 11 december 2002 @ 08:49 |
quote:Zolang een auto hetzelfde aantal cilinders houd is er niets aan de hand ![]() | |
GizartFRL | woensdag 11 december 2002 @ 23:31 |
quote:Tja, had ik maar een digicam he ![]() Snel zijn en levensgevaarlijk beizg zijn zijn 2 verschillende dingen, 1.9 gti is vooralsnog snel genoeg en die T16 ( 4x4 205jes) zijn nie top de weg te krijgen in Nederland, te veel vermogen voor zo'n klein autootje. | |
GizartFRL | woensdag 11 december 2002 @ 23:31 |
quote:mja, maar als je het blok achterin gooit gaan ze volgens mij wel moeilijk doen ![]() | |
GizartFRL | dinsdag 24 december 2002 @ 19:50 |
Zo na een tijde wachten is het volgende slachtoffer ( lees donorauto) gevonden. Deze auto heeft 150.000 km gelopen en heeft de afgelopen anderhalf jaar stilgestaan bij een hobbyist. De koop: - JIPPIE!- Note- auto had geen APK ( zelfs nog met oud type nummerplaten), wel verzekering ( eendaags dus gratis op de polis -To be continued- | |
evilduiveltje | dinsdag 24 december 2002 @ 21:18 |
als de auto er verder nog redelijk uitziet maak je daar toch je autootje van ![]() ![]() groeten van een 205 gti 1.6 rijder ( Luc, hint: forum ) | |
GizartFRL | woensdag 25 december 2002 @ 01:02 |
quote:auto zag er inderdaad nog redelijk uit, maar viel toch beetje tegen op diverse punten... Maar de motorkap heeft inmiddels al een andere bestemming gevonden ( zit nu op een witte GTI). Staat wel leuk ![]() En voor de rest, wat eraf kan gaat eraf. Wie wat bewaart die heeft wat voor een volgende keer ![]() btw: Prettige kerstdagen iedereen! | |
PUGrulez | woensdag 25 december 2002 @ 01:34 |
zeg Wiebe. Als je nog eens een leuke 1900 of 2 liter 16kleppertje weet, dan houd ik me van harte aanbevolen M'n motor ondergaat rond de jaarwisseling nogal wat onderhoud (kleprubbers, distr.riem, etc.). | |
evilduiveltje | woensdag 25 december 2002 @ 09:57 |
nou, als het je nokkenas is dan valt het mee, die lagertjes zijn vrij makkelijk te vervangen, het word pas lastig als het je drijfstang blijkt te zijn...... bij de 1900 wagentjes is het vaker de drijfstang dan de nokkenas.... maargoed je kunt geluk hebben, je kunt es zoeken waar het zit: pak een flinke schroevendraaier met een houten handvat, en zet deze tegen het blok terwijl die loopt, dan leg je je oor tegen het houten handvat en dan hoor je versterkt wat er achter het punt waar je schroeven draaier staat gebeurd..... tis de goedkoopste manier om er achter te komen wat er precies stuk is. suc6 ermee | |
Mantaman | woensdag 25 december 2002 @ 12:43 |
Wiebe koop dan ook een goeie auto ![]() ![]() | |
PUGrulez | woensdag 25 december 2002 @ 15:13 |
(sl)Opel? ![]() ![]() ![]() | |
nikanoru | woensdag 25 december 2002 @ 17:07 |
quote:Shit man die had ik echt nog niet gehoord ![]() ![]() ![]() | |
Mantaman | donderdag 26 december 2002 @ 00:35 |
quote:Wat roest harder een opel of spuigot. een peugot dus. maar ik bedoel ook alleen maar tegen wiebe te zeggen(we wonen vlakbij elkaar in het zelfde dorp)achterwiel aandriving dude,s | |
evilduiveltje | donderdag 26 december 2002 @ 10:07 |
dan weet ik niet wat voor peugeots jij bent tegen gekomen maar die van my uit 1987 roest niet ![]() en ALLE opels in iedergeval tot 1994 roesten als de tering ( tenzij hij nooit buitenkomt) daarna is het wat minder geworden door verzinkte carrosserie. en nu kappen met dat geflame en ONTOPIC! als je wil lullen over opels open je maar een eige topic..... just my 2 cents | |
GizartFRL | vrijdag 27 december 2002 @ 22:33 |
quote:Ik heb nog een ander blokje zien staan, maar is wel wat prijzig: ¤300 | |
GizartFRL | vrijdag 27 december 2002 @ 22:38 |
1st of all ik ken Mantaman persoonlijk en die wil me aan een manta helpen ![]() ![]() ![]() Ben vandaag bezig geweest om de donorauto te strippen. Passagiersdeur is nu half ontleed; centrale vergrendeling is eruit, evenals de bediening van de elektrische ramen en het paneel. Wel iets eigenaardigs pgemerkt trouwens, een 1.9 motorcode is over het algemeen D6B Nah goed, morgen de uitlaat eronder vandaan halen ( voor een collega 205 rijder) | |
evilduiveltje | zaterdag 28 december 2002 @ 00:41 |
mja, ik vind het jammer dat ik zover weg woon anders was ik es ff komen kijken, maar van gelderland naar friesland is zo'n pokke eind... | |
Light | zaterdag 28 december 2002 @ 01:04 |
quote:Opel: Overal Pech En Last Peugeot: Prima En Uitermate Goed En OpTimaal. Keuze is dan niet zo moeilijk toch? | |
GizartFRL | zaterdag 28 december 2002 @ 02:52 |
quote:We zijn er het hele jaar nog wel zoet mee, dus als je eens in de buurt bent ![]() | |
GizartFRL | zaterdag 28 december 2002 @ 19:09 |
Vanmiddag ontdekt wat voor blok er nou eigenlijk in mijn donorauto zit. Vanwege de vreemde motorcode even gaan zoeken en het volgende gevonden. mijn blok kan afkomstig zijn uit: 309 1.9 8v XU9M (DDZ) 1988 - 1993 Bendix 1B 109 @ 6000 Bendix staat in dit geval voor het ECU type. Maar aan de andere kant is het volgens mij wel zo dat er een 130 PK kleppendeksle op zit, hetgeen zou kunnen betkenen dat er een andere (snellere?) nokkenas in zit. | |
Wile_E_Coyote | zaterdag 28 december 2002 @ 19:13 |
quote: ![]() ![]() | |
Wile_E_Coyote | zaterdag 28 december 2002 @ 19:14 |
quote:Maar je donorauto had dus ook al een transplantatie gehad? | |
Bastard | zaterdag 28 december 2002 @ 19:26 |
Blijft een cool topic om te volgen ![]() | |
Light | zondag 29 december 2002 @ 00:19 |
quote:Het hele jaar nog wel. Da's wel lang natuurlijk ![]() | |
GizartFRL | zondag 29 december 2002 @ 00:20 |
quote:Juist dat klopt ![]() Ik ga even zoeken of dit ook nog moeilijkheden op kan leveren met mijn huidige kabelboom.. | |
GizartFRL | zondag 29 december 2002 @ 00:20 |
quote:Dank je, tblijft ook een kewl topic om te maken trouwens ![]() | |
Wile_E_Coyote | zondag 29 december 2002 @ 00:21 |
quote:Dat niet alleen, maar je ging voor een 1.9 GTI. Is dit zo'n zelfde motor dan verder? M.a.w. krijg je nu waar je voor betaald hebt? | |
GizartFRL | zondag 29 december 2002 @ 00:23 |
quote:Dit type blok is nooit in een 205 GTI geleverd, wel in een BX GTI en een 309 GTI. Maar qua bevestigingspunten moet dit geen probleem zijn aangezien het blok nu ook in een 205 zit. Maar het is geen gekke prijs voor zo'n auto+blok. Dit blok is volgens mij bijna gelijk aan een 105 PK 1.9 blok. | |
Wile_E_Coyote | zondag 29 december 2002 @ 00:25 |
quote:Kan gunstig zijn. Dat zijn zwaardere auto's dus krijg je er meer power uit ... Nu maar hopen dat het een beter blok is dan het vorige.. | |
Light | zondag 29 december 2002 @ 00:28 |
quote:Het is dus een 1.9 GTI blok. En dat was de bedoeling, dus je hebt wat je wilde hebben (ongeveer dan). En 't past ook nog in een 205, dus mooier kan haast niet ![]() | |
GizartFRL | zondag 29 december 2002 @ 00:31 |
quote:Het kan nog mooier hoor ![]() ![]() Er zit namelijk een 130 PK kop op. Dus zou er daaronder ook nog wel het een en ander gebeurd kunnen zijn... but wait there's more! Er zit een 1.6 GTI versnellingsbak onder. | |
GizartFRL | zondag 29 december 2002 @ 00:31 |
quote:Het vorige blok was goed, uitstekend zelfs! Afgezien van de ophangpunten gvdegvdegv! ![]() | |
KroJo | zondag 29 december 2002 @ 02:00 |
quote:Je hebt dus eigenlijk een bijeengeraapt zooitje gekocht. Ikzelf zou dan toch liever wat meer euro's uitgeven voor een wat jonger blok waar niet mee gerotzooid is. Evengoed succes met inbouwen | |
speedfreakssj | zondag 29 december 2002 @ 03:08 |
dus je hebt ook meteen een nieuwe versnellingsbak? leuk voor je Giazrt | |
speedfreakssj | zondag 29 december 2002 @ 03:08 |
erg ;euk voor je Gizrat. nu hopen dat deze het langer doet | |
evilduiveltje | zondag 29 december 2002 @ 09:02 |
quote:ik denk dat deze auto van een 205 freak is geweest, dit soort modificaties worden veel uitvoerd en vaan goed verzorgd, ik denk dat je tegen deze 205 een beste bmw nodig zult hebben om hem bij te houden.... door de 1.6 bak wint de bmw op de top wel maar kwa acceleratie niet.... dit is omdat de 1.6 bak vrij kort is. mja, ik denk dat je hiervan je auto een leuke oppepper kunt geven , zeker als blijkt dat ze ook nog wat aan tuning gedaan hebben ( klinkt op eerste gezicht wel zo....) suc6 | |
GizartFRL | zondag 29 december 2002 @ 15:11 |
quote:een originele autop koop je niet meer, tenzij peugeot nog een eigen model kwijt wil iut een museum... Een bijeengeraaapt zooitje wil ik het niet noemen trouwens! Zoals Evilduiveltje al zei, wordt dit vaker gedaan, veel mensen met een 1.9 blok willen voor de snelle acceleratie wel vaker een 1.6 blok hebben omdat deze versnellingen gewoon korte zijn. En ja gerotzooit kun je nooit weten tenzij je de volledige geschiedenis van een auto weet. | |
KroJo | zondag 29 december 2002 @ 23:39 |
Ik hoop voor je dat het dan inderdaad wel goed gedaan is. Dan kan het best een leuk blokkie zijn met zo'n korte bak ja ![]() | |
Mantaman | maandag 30 december 2002 @ 17:30 |
Nu ik dit lees wiebe wordt het toch nog moeilijk om je voor te blijfen. Maar ik heb al wat niewe plannen met de i400 WEBBERS!!!!!!!!!! ![]() | |
GizartFRL | maandag 30 december 2002 @ 17:57 |
quote:Oeh dit wordt nog spannend! BTw, wist je dat een 105 pk blok een relatief lage compressie heeft waardoor het monteren van een turbo een optie wordt? Dan zit je ook al gauw tegen de 150-160 paardjes aan | |
j3r | maandag 30 december 2002 @ 18:20 |
quote:maar dat word weer diep in de buidel tasten ![]() ![]() | |
GizartFRL | maandag 30 december 2002 @ 18:56 |
quote:evenals zijn Webertjes, maar tis dan ook een dure hobbie he, die auto's ![]() | |
Mantaman | maandag 30 december 2002 @ 23:55 |
Wiebe ik zie je nu al in mijn achteruitkijkspiegel langzaam verdwijnen ![]() Heb net gehoordt dat ik webbers op het blok heb wat ik heb gekocht ![]() | |
speedfreakssj | dinsdag 31 december 2002 @ 02:30 |
quote:je refereert toevalliog niet naar een Nismo 400R? dat is pas een geile bak. Kheb er geen specs van maar het is de CLK GTR van de Nissans | |
GizartFRL | dinsdag 31 december 2002 @ 02:31 |
quote:Nee, hij refereerd aan de Manta i400 | |
speedfreakssj | dinsdag 31 december 2002 @ 14:52 |
hoe kon ik het ook weten. hij het mantaman. marre, is dat nou die gast waar je het over had op de meeting> | |
GizartFRL | dinsdag 31 december 2002 @ 14:53 |
quote:jep. Alleen nu heeft hij dus een 2de manta gekocht. | |
GizartFRL | zaterdag 4 januari 2003 @ 19:39 |
update: de donor auto is op het blok en de wielen na helemaal gestript. Komende week gaat al shet goe dis mijn kapotte blok eruit. En de motorruimte blijft ook even leeg zodat ik em goed kan schoonmaken en em even een spuitbeurtje kan geven. Vandaag trouwens ook een incompleetblok ( plus een paar losse onderdelen) gekocht voor ¤ 30 Zaten onder andere andere achterlichten bij ( donker) en een paar booskijkers. | |
trueno | zaterdag 4 januari 2003 @ 20:10 |
mantaman mag gizart misschien je autode volgende keer tijdens een meeting lenen? zouwel gaaf zijn. | |
Mantaman | zondag 5 januari 2003 @ 22:42 |
quote:Denk het niet wel met mij achter het stuur ![]() | |
GizartFRL | zondag 5 januari 2003 @ 22:47 |
quote:Je denkt toch ook niet dat ik in die auto van jou wil rijden toch? | |
Mantaman | zondag 5 januari 2003 @ 22:52 |
En dat jij dat wel wil dude ![]() | |
Mantaman | zondag 5 januari 2003 @ 22:54 |
Krijg je van mij nog even een drift curus en mag je er mee rijden. En als de 400 klaar is neem jij die grijse en ik de 400 ![]() | |
blackie007 | maandag 6 januari 2003 @ 15:48 |
quote:Ben weer heel erg benieuwd naar de foto's. Nu maar hopen dat het weer niet zo lang duurt ![]() | |
GizartFRL | maandag 6 januari 2003 @ 17:58 |
quote:Dit keer beloof ik geen foto's ![]() Als ze er komen is het natuurlijk mooi meegenomen he ![]() | |
trueno | dinsdag 7 januari 2003 @ 11:24 |
quote:en jij rijdt hetzelfde als gizart? maar met jou kan het denk ik ook wel leuk wordn hoor. dus bij deze wanner spreken we af? | |
Mantaman | dinsdag 7 januari 2003 @ 16:02 |
Zeg het maar ik kan bijna elk weekendt | |
evilduiveltje | dinsdag 7 januari 2003 @ 20:02 |
ik weet neit wat voor manta jij moet hebben maar ik sprak net een ex-manta freak ( monteur bij een opelgarage) hij kende maar 1 manta die sneller is als een 1.9 205 gti en dat is er 1 met een callibra blokkie, dus het zal nog wel ff duren voor jij van gizart wint ![]() | |
Mantaman | dinsdag 7 januari 2003 @ 22:55 |
Hahahahahha ik ken er wel veel meer die sneller zijn ![]() Dan denkt hij aan standaart mant,s denk ik | |
trueno | woensdag 8 januari 2003 @ 13:16 |
quote:aankomend weekend? op zondag? dan kan je ons ophalen na een kickbox wedstrijd. en ons bijna thuis brengen. is dat dan goed. dan praten we nog wat en rijden we wat en dan ga ik naar huis is dat dan goed? een probleem het is wel in amsterdam. je mag onss ook op komen halen en mee gaan naar die kickboxwedstrijd als je ff 10 pleuro hebt. | |
Mantaman | woensdag 8 januari 2003 @ 23:15 |
Kun je niet dichter bij komen het is mij even wat te ver om te driften ik doe het nu al dagelijks met die glad heid ![]() | |
trueno | donderdag 9 januari 2003 @ 13:48 |
quote:sorry, maar ik heb al gekeken en een retourtje leeuwarden kost slechts 45 pleuro. dus ik kan niet naar je toe komen aangezien ik dat gewoonweg niet heb. en met die gladheid kan je idd heel goed driften. dan kunnen zelfs de oudjes het. maar ja het is dus niet echt mogelijk om dichter in de buurt te komen. ik had het graag gedaan, maar heleaas kan het niet. 45 pleuro is gewoon teveel geld om ff voor een dagje uit te geven. dus kan je echt niet naar amstelveen/amsterdam komen? is voor jou ook nog leuk, want dan kan je over de afsluitdijk. ik hoop dat je mijn probleem begrijpt. misschien willen jullie wel gewoon komen. ik wil ook nog wel een cursusje driften, maar ik denk dat ik het nu ook wel kan. je glijd nu toch wel weg. klopt het trouwens dat je met of je stuur of je rem de auto onde controlle moet houden en niet allebij? ik ben toe aan een drift. gizart weet wel dat je daar uit moet kijken en niet al te hard moet gaan omdat je anders in de remmen kan omdat er na een lang stuk bulten in de weg komen. maar voor de rest is het een geweldig stuk om te rijden en te driften hoor. | |
Mantaman | donderdag 9 januari 2003 @ 14:30 |
Ik wil van de ene kant best die kant op komen maar ik ben nog meer kwijt om daar heen te rijden en dat doe ik niet voor de lol.dan moet het maar als jullie eens gaan karten. | |
trueno | vrijdag 10 januari 2003 @ 11:10 |
is goed. we zien dan wel wanneer we gaan karten. en na afloop hebben we het nog een stuk leuker dan het karten ook. wil jij mij dan een driftcursus geven? | |
Mantaman | vrijdag 10 januari 2003 @ 12:20 |
Mot kunnnen heb je zelf ook een achterwiel aan gedreven auto??? | |
trueno | vrijdag 10 januari 2003 @ 16:49 |
whahahahah. een 17 jarige met een auto. erg grappig hoor. had ik er maar een. | |
Mantaman | zaterdag 11 januari 2003 @ 01:43 |
sorry ik wist niet dat jij geen rijbewijs had.had gekunt toch?maar ik zal zien wanneer we wel kunnen dat hoor je dan wel | |
GizartFRL | zaterdag 11 januari 2003 @ 01:46 |
car ![]() en nu genoeg offtopic gehad hier. Het uitbouwen van het blok ( van de donor) schiet nog niet echt op, tijdsgebrek en de koude weersomstandigheden van de afgelopen tijd werken niet echt mee. | |
Mantaman | zaterdag 11 januari 2003 @ 09:43 |
Sorry dude ![]() | |
speedfreakssj | maandag 13 januari 2003 @ 12:58 |
tegen wie had je nou dat sorry dude tegen mij of tegen gizart? by trueno | |
Mantaman | dinsdag 14 januari 2003 @ 00:11 |
gizart | |
trueno | dinsdag 14 januari 2003 @ 20:06 |
gaat die driftcursus nog steeds door? | |
Mantaman | dinsdag 14 januari 2003 @ 23:02 |
eerst rijbewijs ![]() | |
trueno | donderdag 16 januari 2003 @ 11:13 |
quote:ah? kijkt heel erg lief aan. het is er verlaten. we rijden dus 160 vraagt giz ineens er rijd hier toch geen politie he. je kan me op de parkeerplaats toch een driftcursus geven. | |
Mantaman | donderdag 16 januari 2003 @ 11:45 |
Oke dat zien we dan wel oke,maar laten we gizart topic nu met rust anders vraag je maar naar mijn msn of zo. | |
evilduiveltje | donderdag 16 januari 2003 @ 11:51 |
idd nu ontopic, gizart misschien weet jij de oplossing, me pug loopt onderin heel onregelmatig, vooral als ie koud is.... kan geen oplossing vinden..... | |
trueno | donderdag 16 januari 2003 @ 13:29 |
ok mantaman mag ik je msn dan? | |
GizartFRL | donderdag 16 januari 2003 @ 19:46 |
quote:Stuitert ie als het ware in de toeren? bijv. van 800 naar 1400 en slaat ie soms af als je moet afremmen ( dat ie te ver teruggaat in de toeren) ? Dan zou het kunnen zijn dat er valse lucht wordt aangezogen bij de luchtweger. ( ervanuitgaande dat je GTI rijdt) | |
GizartFRL | donderdag 16 januari 2003 @ 19:47 |
quote:mantamansrd@hotmail.com en ga daar maar verder | |
Mantaman | donderdag 16 januari 2003 @ 23:11 |
Kan ook de verdeel kap zijn | |
j22flyingdownwind | donderdag 16 januari 2003 @ 23:13 |
Laat even weten hoesnel je nu naar de 100 vliegt ![]() (whehe dit is de laatste post van dit topic:P) |