Hadith over het vasten:quote:O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die vóór u waren was
voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. [al-Baqarah 2:183]
- Enquote:"Allah (c.c.) zegt: alle daden van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem zelf, behalve het vasten, dit is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle zinloze gepraat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij God is de adem van een vastende beter dan de geur van muskus"
Evet, best irritant, mensen kijken me raar aan als ik chagarijnig ben rond elven twaalven, jah hoe zou dat toch komen?quote:Op maandag 6 augustus 2012 16:22 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
ja ik ook,minimaal. tenzij werk
wat is dat wat jij daar noemt? Dat groente en fruit? is dat zoiets als een nieuw soort snicker of mars?quote:Op maandag 6 augustus 2012 16:32 schreef Gokhan03 het volgende:
Veel groente en fruit is the key. Velen eten dat niet en dan wordt je moe en suf. Goed gezond eten en daarna komt het goed.
Maar mag je dan ook niets drinken?quote:Op maandag 6 augustus 2012 16:28 schreef Altair_Ibn-LaAhad het volgende:
[..]
Evet, best irritant, mensen kijken me raar aan als ik chagarijnig ben rond elven twaalven, jah hoe zou dat toch komen?
nopequote:Op maandag 6 augustus 2012 16:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar mag je dan ook niets drinken?
niks, geen water of wat dan ookquote:
Maarrr... als niemand kijkt kan dat toch wel?quote:Op maandag 6 augustus 2012 16:35 schreef Altair_Ibn-LaAhad het volgende:
[..]
niks, geen water of wat dan ook
slapen, en veel gamenquote:
das tegen de regels, je bent dan onheilig bezig, en dus een schande voor je geloofquote:Op maandag 6 augustus 2012 16:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maarrr... als niemand kijkt kan dat toch wel?
jawel tochquote:Op maandag 6 augustus 2012 16:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maarrr... als niemand kijkt kan dat toch wel?
Maar in de Koran staat toch dat als je honger lijdt zelfs varkensvlees of bier mag drinken? Tijdens de Ramadan lijdt je toch honger. Ik snap het niet meer.quote:Op maandag 6 augustus 2012 16:37 schreef Altair_Ibn-LaAhad het volgende:
[..]
das tegen de regels, je bent dan onheilig bezig, en dus een schande voor je geloof
it is all so confusingquote:Op maandag 6 augustus 2012 16:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar in de Koran staat toch dat als je honger lijdt zelfs varkensvlees of bier mag drinken? Tijdens de Ramadan lijdt je toch honger. Ik snap het niet meer.
Honger is niet hetzelfde als trek.quote:Op maandag 6 augustus 2012 16:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar in de Koran staat toch dat als je honger lijdt zelfs varkensvlees of bier mag drinken? Tijdens de Ramadan lijdt je toch honger. Ik snap het niet meer.
dat staat er helemaal niet in?! en ik lijk geen honger, honder lijden kun je pas vanaf als je 2 maanden niks meer hebt gegeten, en flauw valt of andere dingenquote:Op maandag 6 augustus 2012 16:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |