Om het nog ingewikkelder te maken zou ik het geld voor de verbouwing lenen van mijn ouders in één of andere hypotheek contstructie...quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:09 schreef RemcoDelft het volgende:
De bank zal toestemming moeten geven voor verhuur lijkt me. Los daarvan gok ik dat je geen HRA krijgt over het deel waar je niet woont. Dat hoeft ook niet, want daarvoor krijg je huurinkomsten. De vermogensrendementsheffing zal meevallen omdat er een vrijwel even grote schuld tegenover staat.
* RemcoDelft volgt dit even om te zien wat mensen die er echt verstand van hebben ervan zeggen
Hoe staat de belastingdienst tegenover een hypothecaire schuld die de executiewaarde van het pand (ver) overstijgt?quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:15 schreef Pollewoppie het volgende:
[..]
Om het nog ingewikkelder te maken zou ik het geld voor de verbouwing lenen van mijn ouders in één of andere hypotheek contstructie...
Voor dat deel boven die 225k +6% krijg je geen hypotheek meer, dat zal idd van je ouders moeten komenquote:Op maandag 6 augustus 2012 11:58 schreef Pollewoppie het volgende:
Ik heb een woning op het oog in het centrum van Etten-leur de woning kost 225000 maar is in zodanige toestand dat er zker nog 100000 aan verbouwd/gerenoveerd moet worden.
Als dat is gedaan blijft er een woning van 200m2 en een winkel van 50m2 over.
Stel ik krijg een hypotheek voor 350000 en renoveer het pand. Daarna ga ik zelf in de woning wonen maar het winkelpand verhuur ik.
Krijg ik dan nog mijn HRA over het gehele hypotheekbedrag? En de huur die ik dan ontvang word dit gezien als inkomen of als rendement (waar je dan weer te maken krijgt met de rendementsheffing?)
Geen HRA over lening winkelgedeelte. Hoe de huuropbrengsten worden belast is niet zo 1-2-3 te zeggen, maar het is niet onwaarschijnlijk dat dit in Box III valt. En zoals reeds gezegd, daar staat ook een Box III-schuld tegenover.quote:Op maandag 6 augustus 2012 11:58 schreef Pollewoppie het volgende:
Ik heb een woning op het oog in het centrum van Etten-leur de woning kost 225000 maar is in zodanige toestand dat er zker nog 100000 aan verbouwd/gerenoveerd moet worden.
Als dat is gedaan blijft er een woning van 200m2 en een winkel van 50m2 over.
Stel ik krijg een hypotheek voor 350000 en renoveer het pand. Daarna ga ik zelf in de woning wonen maar het winkelpand verhuur ik.
Krijg ik dan nog mijn HRA over het gehele hypotheekbedrag? En de huur die ik dan ontvang word dit gezien als inkomen of als rendement (waar je dan weer te maken krijgt met de rendementsheffing?)
Dat is geen probleem als de aankoopoprijs voor het pand zakelijk is geweest.quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:38 schreef DroogDok het volgende:
Hoe staat de belastingdienst tegenover een hypothecaire schuld die de executiewaarde van het pand (ver) overstijgt?
is niet helemaal waar, die 100000 worden aantoonbaar in de woning gestoken, het is wel mogelijk dat je eerst maar een deel krijgt (zeg de helft) en dan halverwege de woning opnieuw moet laten taxeren....quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:47 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Voor dat deel boven die 225k +6% krijg je geen hypotheek meer, dat zal idd van je ouders moeten komen
Ik denk niet dat de bank daar erg happig op zou zijn.quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:13 schreef Pollewoppie het volgende:
...en dan als het af is laten taxeren en een nieuwe hypotheek voor het totale bedrag nemen...
want? als je woning aantoonbaar 350000 waard is en ik kan aantonen dat ik naast onze salarissen (waar we ongeveer 260000 op kunnen krijgen) ook nog 800 euro huur binnen krijg!quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:36 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de bank daar erg happig op zou zijn.
Daar heb ik wel vertrouwen in gezien de locatie en het feit dat er geen leegstand is in het centrum vn etten-leurquote:Op maandag 6 augustus 2012 14:23 schreef Sessy het volgende:
Hoe ben je er zo zeker van dat het verhuurd gaat worden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |