abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115147341
Als je een deel van een woning huurt maar je hebt je eigen afsluitbare keuken, woon/slaap gedeelte en toilet en iemand anders huurt het andere deel van de woning met ook een eigen afsluitbare keuken, woon/slaap gedeelte en toilet, heb je dan recht op huurtoeslag?

(ervan uitgaande dat je verder aan de voorwaarden voldoet m.b.t inkomen en huurgrens e.d.)

Het is vast eerder gevraagd maar ik kan het niet vinden.
zelfde als diginoob
  zondag 5 augustus 2012 @ 18:40:23 #2
50298 QM84
Het Orakel
pi_115147444
Nee... Het gaat erom dat je een eigen voordeur hebt, vzv ik weet.
dat dus.
pi_115147525
quote:
7s.gif Op zondag 5 augustus 2012 18:40 schreef QM84 het volgende:
Nee... Het gaat erom dat je een eigen voordeur hebt, vzv ik weet.
Ik heb anders 2 jaar lang huursubsidie gekregen met exacte dezelfde situatie als TS.
pi_115147794
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 18:41 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ik heb anders 2 jaar lang huursubsidie gekregen met exacte dezelfde situatie als TS.
Je had waarschijnlijk wel een eigen huisnummer (kan ook 52 iii zijn)
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
pi_115147887
makkelijkst is je eigen GBA registratie hebt. Anders is het ook mogelijk. Ik spreek uit eigen ervaring maar dan moet je wel doordringen tot de juiste persoon bij de belastingdienst
pi_115147891
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 18:46 schreef Alan_Bastard het volgende:

[..]

Je had waarschijnlijk wel een eigen huisnummer (kan ook 52 iii zijn)
Nee
pi_115148254
Dan had je een door het ministerie van BZK aangewezen wooneenheid.

Deze voldoet aan de hier genoemde voorwaarden:
http://www.belastingdiens(...)fstandige_woonruimte
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
pi_115149635
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 18:55 schreef Alan_Bastard het volgende:
Dan had je een door het ministerie van BZK aangewezen wooneenheid.

Deze voldoet aan de hier genoemde voorwaarden:
http://www.belastingdiens(...)fstandige_woonruimte
Ik weet niet als het een aangewezen ruimte was. Maar ding voldeed wel aan de voorwaarden. Mezelf gewoon ingeschreven en huursubsidie aangevraagd.
pi_115150663
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 18:47 schreef das_phantom het volgende:
makkelijkst is je eigen GBA registratie hebt. Anders is het ook mogelijk. Ik spreek uit eigen ervaring maar dan moet je wel doordringen tot de juiste persoon bij de belastingdienst
Ook geen eigen GBA registratie. Dan zou je lijkt me woning moeten laten splitsen, da´s wel erg veel gedoe.

Hoe is het anders dan ook mogelijk? Ik kan contracten meesturen, foto´s van de twee aparte gedeeltes, toestemming van de verhuurder, zou dat het doen?

Het lijkt erop dat ik onder kopje ´gedeelde etage´ val. Das mooi, maar er staat ook in de wet huurtoeslag 2012:
Artikel 9

1.Een huurtoeslag wordt slechts toegekend:

a. als de huurder, diens partner alsmede degenen die medebewoner van de woning zijn, op het adres van die woning zijn ingeschreven in de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens;

b. als op dat adres geen andere personen staan ingeschreven in de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens, behoudens eventueel een onderhuurder en personen die behoren tot diens huishouden.

2.In afwijking van het eerste lid kan een huurtoeslag worden toegekend, als de onjuiste inschrijving in de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens niet aan de huurder kan worden toegerekend.

Ik zou dan dus wél een zelfstandige woonruimte hebben, maar niet als enige ingeschreven staan op dit adres.
Tja....krijg ik het dan wel of niet...?
zelfde als diginoob
pi_115150834
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 19:44 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Ook geen eigen GBA registratie. Dan zou je lijkt me woning moeten laten splitsen, da´s wel erg veel gedoe.

Hoe is het anders dan ook mogelijk? Ik kan contracten meesturen, foto´s van de twee aparte gedeeltes, toestemming van de verhuurder, zou dat het doen?

Het lijkt erop dat ik onder kopje ´gedeelde etage´ val. Das mooi, maar er staat ook in de wet huurtoeslag 2012:
Artikel 9

1.Een huurtoeslag wordt slechts toegekend:

a. als de huurder, diens partner alsmede degenen die medebewoner van de woning zijn, op het adres van die woning zijn ingeschreven in de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens;

b. als op dat adres geen andere personen staan ingeschreven in de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens, behoudens eventueel een onderhuurder en personen die behoren tot diens huishouden.

2.In afwijking van het eerste lid kan een huurtoeslag worden toegekend, als de onjuiste inschrijving in de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens niet aan de huurder kan worden toegerekend.

Ik zou dan dus wél een zelfstandige woonruimte hebben, maar niet als enige ingeschreven staan op dit adres.
Tja....krijg ik het dan wel of niet...?
Vraag het je huurbaas, of bel de belastindienst. Zij zijn de enige die dit zeker kunnen weten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')