quote:
Op zondag 5 augustus 2012 18:47 schreef das_phantom het volgende:makkelijkst is je eigen GBA registratie hebt. Anders is het ook mogelijk. Ik spreek uit eigen ervaring maar dan moet je wel doordringen tot de juiste persoon bij de belastingdienst
Ook geen eigen GBA registratie. Dan zou je lijkt me woning moeten laten splitsen, da´s wel erg veel gedoe.
Hoe is het anders dan ook mogelijk? Ik kan contracten meesturen, foto´s van de twee aparte gedeeltes, toestemming van de verhuurder, zou dat het doen?
Het lijkt erop dat ik onder kopje ´gedeelde etage´ val. Das mooi, maar er staat ook in de wet huurtoeslag 2012:
Artikel 9
1.Een huurtoeslag wordt slechts toegekend:
a. als de huurder, diens partner alsmede degenen die medebewoner van de woning zijn, op het adres van die woning zijn ingeschreven in de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens;
b. als op dat adres geen andere personen staan ingeschreven in de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens, behoudens eventueel een onderhuurder en personen die behoren tot diens huishouden.
2.In afwijking van het eerste lid kan een huurtoeslag worden toegekend, als de onjuiste inschrijving in de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens niet aan de huurder kan worden toegerekend.
Ik zou dan dus wél een zelfstandige woonruimte hebben, maar niet als enige ingeschreven staan op dit adres.
Tja....krijg ik het dan wel of niet...?