abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115141931
Zijn hier mensen die dat doen, en vindt je dat leuk om te doen?

Ik kan een paar maandjes ergens als 2e bijbaan helpen in de administratie (gewoon simpel werk). Het is toch extra geld en het is maar voor een paar uur extra per week naast mijn andere baan.

Maar ik heb dan meteen iets in mijn achterhoofd van. Stel dat ik het leuk ga vinden, dan wil ik wellicht wel een opleiding gaan volgen richting de administratie. Ik wil al een hele tijd uit de horeca, en wil echt wat anders gaan doen. Maar dat is nu even in mijn achterhoofd hoor, en dus totaal niet van toepassing.

Maar ik vroeg me dus af of er mensen zijn die dat werk doen. :Y

Misschien kunnen jullie mij wat ervaringen delen :)
pi_115142206
Uit uiterste nood heb ik wel eens een bijbaantje aangepakt in de adminstratie. Ik ga nog liever pallets sorteren dan adminstratie doen. Hele dag opgesloten zitten, saaie collega´s en saai, saai werk.

Geef mij maar gewoon horeca :Y)
  Moderator zondag 5 augustus 2012 @ 16:50:50 #3
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_115142535
Ligt eraan. Maar ga alsjeblieft niet te moeilijk denken voor puur een paar uur per week. Gewoon met beide handen aanpakken en gelijk ja zeggen.

Nogmaals: ligt eraan. In feite doe ik ook administratief werk, weliswaar op HBO niveau
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_115142894
Jeetje, begin er gewoon aan, zie het als extra geld. Als je het leuk vind, volg die opleiding daarna. Als je het niet leuk vind doe je het niet.
Voor iedereen is het toch anders...
pi_115143086
Administratief werk kan van alles zijn. Dat begint bij data-entry maar dat kan ook het behandelen van bezwaarschriften zijn. Ik denk dus niet dat je veel kan met de ervaringen van anderen.

Het ligt ook een beetje aan hoeveel uur je het doet. Data-entry voor een paar uurtjes naast een studie is prima. Maar als fulltime baan? Dat is gewoon kut.
pi_115143768
Volgens mij berijpen jullie mij verkeerd. Ik wil juist die baan pakken omdat het toch extra geld is. En wat betreft die opleiding, dat is voor nu nog niet het geval hoor. Het is mij aangeboden en ik mocht er even over nadenken, vandaar mijn vraag aan jullie. :)
Ik moet natuurlijk ook eerst langer dat werk doen om te kijken of ik eventueel erin door wil groeien.

En wat betreft het zitten heel de dag. Nou op zich heb ik daar geen problemen mee hoor, want ik ben het juist zat om heel de dag maar te rennen en te staan (wat je dus in de horeca doet) En daarbij zijn er meer redenen waardoor ik wil stoppen, maar dat heb ik al in andere topics gezegd. :')

Het gaat mij puur even om te kijken wat mensen ervan vinden, en of ze het mij kunnen aanraden. Maar ik snap ook wel dat het moeilijk is, omdat de administratie ook wel heel breed is.
pi_115143857
Let er tzt wel op (mocht je voor die opleiding gaan) dat op administratieve medewerkers meestal het eerst bezuinigd wordt.
pi_115197526
Gewoon doen. Als het voor een paar uur per dag is dan zal het wel achterstanden wegwerken, archiveren en/of data entry zijn. Mooie opstap naar iets breders.
  maandag 6 augustus 2012 @ 21:19:02 #9
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_115206563
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 18:30 schreef Mint_Clansell het volgende:
Gewoon doen. Als het voor een paar uur per dag is dan zal het wel achterstanden wegwerken, archiveren en/of data entry zijn. Mooie opstap naar iets breders.
:Y.. dit dus!
Zo ben ik ook 5,5 jaar geleden begonnen met mijn administratieve baan!
Inmiddels heb ik veel andere werkzaamheden erbij gekregen en leer ik wekelijks nog dingen bij ! :)

Administratief is een heel breed spectrum! Succes met je keuze! :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_115238504
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 18:30 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ja zo denk ik er nu ook over. Mocht ik het ''leuk'' gaan vinden, dan wil ik daarin wel verder gaan.
quote:
17s.gif Op maandag 6 augustus 2012 21:19 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

:Y.. dit dus!
Zo ben ik ook 5,5 jaar geleden begonnen met mijn administratieve baan!
Inmiddels heb ik veel andere werkzaamheden erbij gekregen en leer ik wekelijks nog dingen bij ! :)

Administratief is een heel breed spectrum! Succes met je keuze! :)
Maar je hebt wel een opleiding gevolgd richting administratie?

Wat maakt het zo leuk om dit te gaan doen? :@
pi_115241289
Wat leer je dan bij de opleiding administratie? Boekhouden?

Ik doe administratief werk bij een verzekeraar en daar is de administratie nogal specifiek dus opleiding on the job. Geen opleiding 'administratie' voor nodig.
pi_115244030
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 15:39 schreef voodoolady het volgende:
Wat leer je dan bij de opleiding administratie? Boekhouden?

Ik doe administratief werk bij een verzekeraar en daar is de administratie nogal specifiek dus opleiding on the job. Geen opleiding 'administratie' voor nodig.
Als je alleen simpel administratief werk wilt doen, dan heb je inderdaad denk ik geen opleiding nodig. Maar als je door wilt leren dan zijn er genoeg opties, zoals deze richtingen:

Simpele MBO 2 opleiding: Bedrijfsadministratief medewerker
MBO 3: Financieel administratief medewerker
MBO 4: Salarisadministrateur, Bedrijfsadministrateur en Assistent accountant

En dan zou je eventueel nog HBO bedrijfseconomie kunnen doen.

Het ligt er natuurlijk ook aan welke kant je het meest aanspreekt, maar je kan best veel kanten op volgens mij :)
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 19:01:55 #13
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_115251294
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:26 schreef FerryNL het volgende:[..]

Maar je hebt wel een opleiding gevolgd richting administratie?

Wat maakt het zo leuk om dit te gaan doen? :@
Ik heb zelfs een diploma voor Secretaresse :) dus eigenlijk kan ik nog veel verder in het administratieve/secretariële spectrum, dus ja mijn opleiding is er zeker naar.

Ben je bereid weer naar school te gaan?
Als je het echt zo graag wil 'proeven' aan een opleiding kun je ook altijd nog een Beroeps Begeleidende Opleiding volgen/overwegen. Deze opleiding heb ik gevolgd op MBO niveau..
Ik kreeg allerlei vakken, die gericht waren op administratief/secretarieel gebied!

Ik ging dan 1 dag in de week naar school (theorie) werkte ik 4 dagen (praktijk).
Hiervoor ontving ik gewoon salaris.. Zo'n opleiding duurt 2 jaar! :)

Voor mij is het de diversiteit aan werkzaamheden en de mogelijkheid om verder te leren, want als ik zou willen kan ik nog een diploma halen voor Directie Secretaresse..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_115277594
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:40 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Als je alleen simpel administratief werk wilt doen, dan heb je inderdaad denk ik geen opleiding nodig. Maar als je door wilt leren dan zijn er genoeg opties, zoals deze richtingen:

Simpele MBO 2 opleiding: Bedrijfsadministratief medewerker
MBO 3: Financieel administratief medewerker
MBO 4: Salarisadministrateur, Bedrijfsadministrateur en Assistent accountant

En dan zou je eventueel nog HBO bedrijfseconomie kunnen doen.

Het ligt er natuurlijk ook aan welke kant je het meest aanspreekt, maar je kan best veel kanten op volgens mij :)
Het is niet echt simpel werk hoor :D inwerktijd van minimaal twee jaar op HBO-niveau.

Zeker bij verzekeraars is er vaak een interne opleiding. Buiten de verplichte certificaten die je dan via je werkgever kan halen.

Wat jij noemt is meer boekhouden, dat is maar een stukje van 'administratie'. Als je nu in dat baantje iets heel anders gaat doen, heb je nog niks aan die opleiding. het gaat er sowieso meer om dat je een papiertje hebt.
pi_115279527
Ik doe al bijna 10 jaar administratief werk bij verschillende werkgevers, in eerste instantie als vakantiebaan, later full-time, daarna part-time naast mijn opleiding en op het moment als bijbaan/vakantiebaan.

Wat mij betreft is de inhoud van het werk niet eens zo belangrijk, maar de collega's waar je mee werkt maken het leuk of heel erg saai.
Ik heb wel bij iets van 10 werkgevers gewerkt omdat (licht) administratief werk makkelijk te krijgen is via een uitzendbureau, maar het is dan ook meestal tijdelijk.
And the druids turn to stone...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')