Daeron, wat bedoel je hiermeequote:Op zondag 5 augustus 2012 12:02 schreef Daeron het volgende:
Is gewoon outsourcing/offshoring naar lage lonen landen. Best veel bedrijven komen erachter dat het uiteindelijk net zoveel of juist meer kost.
Vaak is het kennisniveau en de kwaliteit van het werk in die landen lager waardoor je langer bezig bent om het gewenste resultaat te bereiken, wat er dus toe leidt dat het meer kost.
Als je al zo ver komt dat het kennisniveau en de kwaliteit van het werk daar beter wordt, dan worden ze daar vaak net zo duur als in NL, omdat ze weten wat er hier voor betaald wordt willen ze daar hetzelfde krijgen.
Ik maak me daar geen zorgen over, in theorie een leuk idee en wordt nog altijd door veel managers rond geblaat dat dit hét gouden ei is, maar ik verwacht niet dat dit er toe zal leiden dat programmeurs in NL het moeilijk gaan krijgen.
Ik vraag me daarnaast trouwens af welke bedrijven nu aan een dergelijke club een opdracht zullen geven. De meeste bedrijven zoeken meer naar "automatisering" en niet naar "goedkope progammeurs" voor een automatiseringsopdracht, of ze hebben inhouse een afdeling zitten die het automatiseringswerk doet, of ze doen zelf al aan outsourcing/offshoring naar lagelonen landen.
Ja typisch, dit soort "raamwerk-engineering" zie ik ook gebeuren in de wtb.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:10 schreef Pakspul het volgende:
Je zult een opkomst zien van software engineers om het voorbereidende werk te doen en dan de plannen te outsourcen naar goedkope landen, maar ik denk dat je hier ook nog wel programmeurs zult blijven zien. Het gaat namelijk toch intellectuele eigendommen en ik denk dat bepaalde bedrijven die toch binnen huis willen houden.
Dit heb ik ook vaker gehoord. Loyaliteit van werknemers in dergelijke landen is laag. Voor een paar $$$ meer gaan ze.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:39 schreef themole het volgende:
En mijn werk is dan weer om de code die uit deze landen komt op te knappen.
Even serieus ik werk als bijbaan voor een bedrijf die een deel programmeerwerk heeft geoutsourced, mijn doel met enkele collega's is om onder andere deze rommelcode nog enigszins te corrigeren. Dagelijks moet ik code doorspitten die om te janken is qua documentatie en kwaliteit.
Overigens is er binnen dit bedrijf weer een traject ingezet om het programmeerwerk weer terug te halen naar Nederland en België omdat blijkt dat het qua kosten helemaal niks meer uitmaakt.
De goede programmeurs in India wisselen namelijk nogal snel van baan en zijn duurbetaald. Alleen de prutsers zijn echt goedkoop. In tegenstelling tot in India is het in Nederland makkelijker een team van hoogstaande programmeurs bij elkaar houden waardoor de kwaliteit van je software beter te garanderen is.
Waarom niet?quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:41 schreef ClapClapYourHands het volgende:
php programmeurs vind ik niet echt programmeurs.
quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:45 schreef Hg6 het volgende:
Die "Nawang Topkay, hoofd PHP programmeur" heeft iig al een mooie carriere achter de rug:
http://www.tineye.com/sea(...)c2a87a80adc10477e5d/
Ik moet zelf ook niets van wervingsbureaus weten. Maar dat komt meer omdat ik het maar een stel aasgieren vind. Dus dat heeft niets met arrogantie te maken. Ze zijn soms buitengewoon onbeschoft. Ze schuwen het niet om je onder kantoortijd met naam en toenaam te benaderen. Als ik iets nieuws wil, dan ga ik zelf wel op zoek. Daar heb ik geen wervingsbureau voor nodig die alleen maar op de bonus uit zijn.quote:De frustratie bij de wervingsbureaus is bijna voelbaar. De programmeurs zijn onbenaderbaar, stellen ze, zijn arrogant en alleen met een diamanten splijter bij bedrijven weg te bikken.
Zie ik precies hetzelfde.quote:Op zondag 5 augustus 2012 14:16 schreef Devv het volgende:
[..]
Ik moet zelf ook niets van wervingsbureaus weten. Maar dat komt meer omdat ik het maar een stel aasgieren vind. Dus dat heeft niets met arrogantie te maken. Ze zijn soms buitengewoon onbeschoft. Ze schuwen het niet om je onder kantoortijd met naam en toenaam te benaderen. Als ik iets nieuws wil, dan ga ik zelf wel op zoek. Daar heb ik geen wervingsbureau voor nodig die alleen maar op de bonus uit zijn.
Daar komt het vaak wel op neer. Ze doen dan net alsof je ze dankbaar moet zijnquote:Op zondag 5 augustus 2012 16:37 schreef RabbitHeart het volgende:
Dus die wervingsbureaus vallen jou lastig omdat ze iets van je willen, en als je er niet op in gaat ben je arrogant en onbenaderbaar??
Hoe is de werkcultuur eigenlijk in de IT scene. Vrij informeel neem ik aan, toch.quote:Op zondag 5 augustus 2012 16:37 schreef RabbitHeart het volgende:
Dus die wervingsbureaus vallen jou lastig omdat ze iets van je willen, en als je er niet op in gaat ben je arrogant en onbenaderbaar??
Ik heb het tot nu toe bij mijn huidige werkgever prima naar mijn zin, de werkcultuur is heel gaaf en ik word lang niet slecht betaald. Ik wil helemaal niet weg!
Jep. Dresscode alleen als de klant het eist, anders casual. Ze zijn bij mijn werk helemaal gek van Lego en er staan dus de nodige bouwwerkenquote:Op zondag 5 augustus 2012 17:18 schreef 8baan het volgende:
[..]
Hoe is de werkcultuur eigenlijk in de IT scene. Vrij informeel neem ik aan, toch.
En wat doe jij dan zo ongeveer? En hoe afwisselend is het 'programmeren' in het algemeen in de IT?quote:Op zondag 5 augustus 2012 18:48 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]
Jep. Dresscode alleen als de klant het eist, anders casual. Ze zijn bij mijn werk helemaal gek van Lego en er staan dus de nodige bouwwerken. Donderdagavond naar de pub. Ieder jaar met alle kantoren van Europa een weekend in een vakantiepark. Als ik voor een kantoor in Australie, Amerika of India wil werken kan dat zo geregeld worden. Wij krijgen ook veel bezoekers van de andere kantoren en dat is vaak gezellig
.
Voor mij is het altijd informeel, want alles wat wij op de R&D afdeling bedenken is in opdracht van de interne afdeling sales. En de organisatie heeft een platte structuur. Er is natuurlijk wel een formele hiërarchie met een directeur en een paar aandeelhouders, maar eigenlijk is iedereen op de werkvloer gelijk.quote:Op zondag 5 augustus 2012 17:18 schreef 8baan het volgende:
[..]
Hoe is de werkcultuur eigenlijk in de IT scene. Vrij informeel neem ik aan, toch.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |