635 is een goede prijs hoor naar Vietnam, meestal ligt dit rond de 800 euro met een overstap. Want een overstap naar Vietnam is altijd nodig gezien vanaf Nederland of Duitsland er geen directe vluchten zijn, alleen vanaf Parijs, maar dat is weer wat lastig om te komen en prijstechnisch niet interessant.quote:Op zondag 9 september 2012 15:33 schreef sirhc1 het volgende:
Waarvandaan: Nederland/Duitsland
Wanneer: Rond 28/29 april en retour rond 24 mei
Waarnaartoe: Vietnam
Hoe: Vliegtuig
Welke manier: Zo goedkoop mogelijk, en het liefst met max. 1 overstap
Ik heb zelf al een vlucht gevonden met Emirates voor ¤635 vanaf Düsseldorf naar Ho Chi Minh City , het nadeel is dat je op de terug weg 7,5 uur moet wachten tijdens de overstap in Dubai....
Malaga is natuurlijk een veel meer concurrerende bestemming = lagere prijzen.quote:Op maandag 10 september 2012 23:43 schreef leolinedance het volgende:
1. Waarvandaan je wilt reizen: Nederland, Duitsland, België. Bij voorkeur Amsterdam, Dusseldorf Weeze, Dusseldorf Int., Keulen, Dortmund of Eindhoven.
2. wanneer je wilt reizen: 1 november heen, 4 november terug. Eventueel 1 dag eerder/later/langer
3. waarnaartoe je wilt reizen: Sevilla
4. hoe je wilt reizen: Vliegtuig
Heb zelf 200 euro pp gevonden, dat vond ik nog vrij prijzig. Ben wel eens voor de helft naar Malaga gevlogen
Oke dat kan. Maar is er een goedkopere manier om in Sevilla (en terug) te komen?quote:Op maandag 10 september 2012 23:46 schreef MCH het volgende:
[..]
Malaga is natuurlijk een veel meer concurrerende bestemming = lagere prijzen.
Als het een citytrip is dan lijkt het me niet de moeite om een auto te huren en b.v. vanaf goedkopere vliegvelden zoals Faro of Malaga daarheen te rijden, tenzij je de kosten kunt delen tussen vier man. (Beide op ongeveer 2 uur rijden).quote:Op dinsdag 11 september 2012 08:50 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Oke dat kan. Maar is er een goedkopere manier om in Sevilla (en terug) te komen?
Thanks voor de tip!quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Vanaf morgen schijnt KLM weer te beginnen met wereld deal weken, in de gaten houden mensen!
Als de vlucht de ene week 480 kost, kan het zijn dat er relatief veel geboekt wordt, waardoor de vlucht voorloopt op schema. In dat geval wordt de prijs aangepast (verhoogd naar 780) om weer dichterbij de ideale boekingsstand te komen. Dan blijkt dat er opeens 6 dagen lang niks meer geboekt wordt, en wordt de prijs weer verlaagd, naar 530 euro.quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:56 schreef Professional het volgende:
Misschien al 10.000 keer uitgelegd maar vraag me echt af waarom een vlucht AMS-YYZ met stop in Parijs de ene week 480 euro kost, een dag later 780 euro en weer 6 dagen later 530 euro.
Die wereld deal weken morgen even bekijken, dank voor de tip!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Revenue_managementquote:Op dinsdag 11 september 2012 15:56 schreef Professional het volgende:
Misschien al 10.000 keer uitgelegd maar vraag me echt af waarom een vlucht AMS-YYZ met stop in Parijs de ene week 480 euro kost, een dag later 780 euro en weer 6 dagen later 530 euro.
Die wereld deal weken morgen even bekijken, dank voor de tip!
is er ook een stelregel dat je beter op een dinsdag avond kunt boeken ofzo?quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:42 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Als de vlucht de ene week 480 kost, kan het zijn dat er relatief veel geboekt wordt, waardoor de vlucht voorloopt op schema. In dat geval wordt de prijs aangepast (verhoogd naar 780) om weer dichterbij de ideale boekingsstand te komen. Dan blijkt dat er opeens 6 dagen lang niks meer geboekt wordt, en wordt de prijs weer verlaagd, naar 530 euro.
Een airline wil een vlucht -min of meer- lineair vol laten boeken, zeg je hebt 100 stoelen en 100 dagen voor vertrek is het mogelijk om te boeken. Dan moet er eigenlijk elke dag 1 stoel geboekt worden. Gaat dit sneller of langzamer, dan wordt de prijs aangepast (want: meer boekingen = meer vraag = waarschijnlijk meer mensen die bereid zijn een hoger bedrag te betalen, en vice versa).
Even heel hoog over, er zijn nog wel meer oorzaken/redenen maar om er een algemeen verhaaltje van te kunnen maken gaat het zo beter
Ik begrijp even enkele reis:quote:Op vrijdag 14 september 2012 20:32 schreef Jor_Dii het volgende:
1. Amsterdam of Dusseldorf
2. begin April 2013, de 4e of 5e.
3. Phoenix, AZ (USA)
4. Vliegtuig (uiteraard)
5. Goedkoop en snel
6. 755¤ met overstap via Philadelphia (budgetair)
556,- met klm. Via klm.be met vertrek vanaf Antwerpen centraal(Schiphol).quote:Op vrijdag 14 september 2012 20:32 schreef Jor_Dii het volgende:
1. Amsterdam of Dusseldorf
2. begin April 2013, de 4e of 5e.
3. Phoenix, AZ (USA)
4. Vliegtuig (uiteraard)
5. Goedkoop en snel
6. 755¤ met overstap via Philadelphia (budgetair)
Sorry, ik las juni ipv juli. Dan 736,-. Eind juni terug gaat voor 560,-quote:Op zondag 16 september 2012 17:36 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
[..]
556,- met klm. Via klm.be met vertrek vanaf Antwerpen centraal(Schiphol).
Met tussenstop ongeveer 16 uurtjes. Gerekend vanaf Antwerpen.
Er gaat een trein vanaf Groningen naar Leer. Moet dit allemaal in 1 dag of ben je meerdere dagen onderweg? Er zijn een aantal opties, als je bijvoorbeeld wat langer/langzamer onderweg wil of kan zijn dan kun je gebruik maken van (regionale) tickets die alleen geldig zijn in stoptreinen. Dan reis je stukken goedkoper, je kunt ook ver vooruit boeken dan heb je kans op snelle goedkope tickets. Er gaat overigens ook een trein vanaf Munster naar Enschede en van Dusseldorf naar Venlo, dit gaat dan allemaal om langzamere stoptreinen waarvoor je de regionale tickets kan gebruiken. Venlo en Enschede hebben als voordeel dat die al in Nederland geldig zijn, op de lijn Groningen - Leer pas vanaf het eerste station in Duitsland (Weener). Dus als je wat specifieker bent in welke volgorde je wilt reizen en hoe dan kan ik je verder helpen. Kijk zelf ook even op www.bahn.de en vermijd nsslowspeed.quote:Op zondag 16 september 2012 20:58 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
Heeft iemand ervaring met naar Duitsland gaan via het OV? Ik moet naar een aantal steden binnen Duitsland (Hamburg, Münster en Düsseldorf) en wilde dat eigenlijk met de trein gaan doen. Ik ken mitfahrgelegenheit.de ook, maar omdat ik daar pas over een paar weken heen ga vindt die site nog niks. Ik wil daarom ook een soort 'plan B' hebben.
Ik heb al gekeken op ns.nl, daar kan je in de reisplanner wel bepaalde stations in Duitsland invoeren maar dan krijg je geen resultaten. Is er ergens een trein (vanaf Groningen het liefst) die naar Duitsland gaat, en dan vanaf daaruit overstappen op andere treinen?
Iemand tips?
Pfff, wat een prijzen hé! Ik heb net een tijdje gezocht, maar kon ook niks beters vinden.quote:Op vrijdag 14 september 2012 19:27 schreef fantasyzer het volgende:
Al heel wat vluchten bekeken, ik kwam het goedkoopst uit op 875 EUR dus dit is een leuke uitdaging:
Zo goedkoop mogelijk
1. Van Sydney (Australië)
2. rond 6 nov.
3. naar Toronto (Canada)
4. hoe maakt me niet uit
5. zo goedkoop mogelijk, liefst niet langer dan 26 uur met het vliegtuig, op een cruise maakt het me niet zoveel uit hoe lang het duurt...maar dan komen er natuurlijk weer andere kosten bij, eten, drinken, etc.
Bedankt alvast voor de suggesties!
ik vind de prijs wel mee vallen, als ik even snel kijk voor 935,- heb je enkele reis met AirCanada ik vind deze prijs best laag voor zo'n afstand, het is een 20 uurs vlucht, rechtsteeks.quote:Op vrijdag 14 september 2012 19:27 schreef fantasyzer het volgende:
Al heel wat vluchten bekeken, ik kwam het goedkoopst uit op 875 EUR dus dit is een leuke uitdaging:
Zo goedkoop mogelijk
1. Van Sydney (Australië)
2. rond 6 nov.
3. naar Toronto (Canada)
4. hoe maakt me niet uit
5. zo goedkoop mogelijk, liefst niet langer dan 26 uur met het vliegtuig, op een cruise maakt het me niet zoveel uit hoe lang het duurt...maar dan komen er natuurlijk weer andere kosten bij, eten, drinken, etc.
Bedankt alvast voor de suggesties!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |