abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5975629
Het valt me op dat jullie het wel over de en prikpil hebben maar een tijd terug heb ik wel eens wat gelezen over Implanon een klein buisje dat in je bovenarm gelaatst wordt en dan gedurende 3 maanden hormonen door je lichaam stuurt....

Zelf ben ik aan de pil en op zich bevalt het me wel al vergeet ik m heel vaak of ik slik er teveel (dat ik verkeerd om heb geslikt en dan denk dat ik m vergeten ben), ik kom deze week ook weer een pil te kort....

;)
pi_5979096
Ik heb vaak last van buikpijn en rugpijn als ik ongesteld ben. Maar dat is al veel minder sinds ik aan de pil ben. Het bloed verlies is daardoor ook stukken minder. Maar ik eigenlijk bijna altijd buikpijn, of ik nou ongesteld ben of niet, heel irritant en pijnlijk...
pi_8451659
Ik heb nou al een aantal keer een discussie gehad over het gebruik van tampons 'snachts, dus tijdens je slaap.
Zelf doe ik het altijd, maar vriendinnen van mij zeggen dat het heel slecht is en dat je een grotere kans op baarmoeder(hals)kanker hebt of er onvruchtbaar van wordt.
Volgens mij valt dat best mee want in de bijsluiter staat er helemaal niks over, behalve dat ze 'snachts ook geschikt zijn. Toch blijf ik twijfelen want wat nou als ze gelijk hebben en ik op mn 40ste met kanker zit, of dat ik nooit geen kinderen zal krijgen omdat ik tampons gebruikte 'snachts.

Beetje aanvullende info die misschien van toepassing kan zijn; ik ben meestal doordeweeks ongesteld en dan slaap ik een uurtje of 6-7 per nacht

;)
  donderdag 13 februari 2003 @ 10:34:43 #79
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_8451836
Voor zover ik altijd begrepen is het enige 'risico' dat enge syndroom dat je kan krijgen als je hem niet vaak genoeg verwisseld, maar dat gebeurt
niet van 1 nachtje slapen.

Kanker of onvruchtbaarheid is bij mijn weten echt een l*l-verhaal.
Beetje zoals dat je van masturberen doof kan worden, zeg maar.

pi_8452070
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 10:25 schreef Ms_Furious het volgende:
Ik heb nou al een aantal keer een discussie gehad over het gebruik van tampons 'snachts, dus tijdens je slaap.
Zelf doe ik het altijd, maar vriendinnen van mij zeggen dat het heel slecht is en dat je een grotere kans op baarmoeder(hals)kanker hebt of er onvruchtbaar van wordt.
Ik heb even gezocht op de website van OB en daar wordt ook verteld dat tampons 's nachts gerust gedragen kunnen worden. En ja, ik geloof de fabrikant want 1) zij hebben ongetwijfeld al veel onderzoek gedaan op dit gebied en 2) hebben er geen enkel belang bij om verkeerde informatie te verstrekken (zie je de schadeclaims al voor je?)

Volgens mij is deze fabel in het verleden ooit waar geweest, toen tampons nieuw waren en misschien inderdaad problemen opleverden (analoog aan "lenzen zijn slecht voor je ogen") maar dat het inmiddels achterhaald is.

Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
pi_8454766
Pfiew gelukkig, ik heb een paar jaar geleden wel altijd met maandverband geslapen zegmaar, maar dan kwam het toch wel is voor dat heel de boel verschoven was waardoor er meer over mn benen en matras heen lag als dat er in het maandverband zat..... Was altijd weer een feest op die manier wakker worden...... (Al denk ik wel dat dat inmiddels verbeterd is met dat speciale nachtmaandverband)
;)
pi_8570357
Even een niet fris riekend vraagje.

Doordat ik heel veel klachten had ben ik vorig jaar,op mijn 43e (en gesteriliseerd en al)weer aan de pil gegaan.
Had ik jaren eerder moeten doen, alle klachten en stemmingwisselingen behoren tot het verleden.
Maar, wat mij zo opvalt (ook omdat ik geen tampons gebruik natuurlijk)is dat het bloed veel meer stinkt, al na een paar minuten dat ik een schoon alwaysje heb ingedaan.
Komt dat door die stoffen die in de pil zitten of zo?
Vóór mijn pilgebruik heb ik daar eerlijk gezegd nooit zo'n last van gehad.
Gedverdemme, vies he

pi_8570518
Ook een vraagje over de pil en ongesteld zijn:

Ik slik zo'n twee jaar de pil (Mycrogynon), gelukkig nooit dikker van geworden ofzoiets, ik was daar altijd zo bang voor. Maar als ik 's avonds mijn pil vergeet en die dan nog 's ochtends op tijd (binnen die marge van 12 uur) snel inneem heb ik altijd bloedverlies, gewoon de hele strip lang. Totdat ie op is en dan wordt ik zeg maar "echt ongesteld". Als ik niks vergeet dan heb ik dat ook niet. Heel irritant ivm sex enzo, weet iemand hier iets over. Een zwaardere pil durf ik niet te nemen omdat ik bang ben daarvan aan te komen.

pi_8570795
Ik heb dezelfde pil als jij (30) en ook eens vergeten.
Meteen een dag erna wat doorbraakbloeding en die maand is het ook niet meer goed gekomen, tot de volgende pilstrip begon.
pi_8570947
Al een oplossing gevonden?
pi_8571191
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 22:22 schreef Girly-Suus het volgende:
Al een oplossing gevonden?
Nee, had mijn allereerste strip ook alleen maar doorbraakbloedingen.
Zal het eens aan huisarts of gyn. op mijn werk vragen wat daar de oorzaak van is.
pi_8571401
Dat zou heel fijn zijn
pi_8572099
Toen ik vaker last kreeg van doorbraakbloedingen moest ik van m'n huisarts een zwaardere pil gaan gebruiken omdat de pil die ik had niet betrouwbaar meer zou zijn. Ik had Marvelon en heb nu ModiCon (en geen doorbraakbloedingen meer).
pi_8572139
Mijn eitjes doen het uitstekend Ik ben vanaf het allereerste begin ook lekker regelmatig en nog nooit vreemde dingen gemerkt

Ik voorspel ook een voorspoedige zwangerschap in de toekomst!

dinsdag 18 februari 2003 @ 22:58:39 #90
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_8572183
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 22:57 schreef heaven7 het volgende:
Mijn eitjes doen het uitstekend Ik ben vanaf het allereerste begin ook lekker regelmatig en nog nooit vreemde dingen gemerkt

Dat zegt helemaal niks
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_8572261
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 22:58 schreef E.T. het volgende:

[..]

Dat zegt helemaal niks

Het was ook maar een grapje hoor
pi_8572290
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 22:57 schreef heaven7 het volgende:

Voorspellen lijkt mij erg voorbarig.
Het blijft toch vooralsnog iets waar je maar van mag hopen dat het allemaal voorspoedig zal verlopen

Een voorspoedige zwangerschap en bevalling is en blijft allemaal een klein wondertje der natuur, waar je erg blij mee mag zijn dat het goed (is) verlopen.

Jubileum moderator dinsdag 18 februari 2003 @ 23:02:41 #93
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_8572340
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 23:00 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Het was ook maar een grapje hoor

Dit zijn voor sommige mensen ongelooflijk tactloze en vreselijke grapjes. Dat is moeilijk voor te stellen op jouw leeftijd maar het is wel zo.
Laten we die discussie maar niet aangaan, en het topic niet vervuilen ermee, en de zaak als afgedaan beschouwen. Bedenk echter wel dat je, onbedoeld daar ben ik van overtuigd, iemand enorm pijn kan doen met dit soort "grapjes".
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_8572550
Shit zeg, wat is dit nu voor onzin

Op de eerste pagina werd een grapje gemaakt over Berney's zogenaamde "luie eitjes" ik zeg alleen maar dat de mijne het goeddoen en daar maak ik dus ook een grapje over.

Het gaat toch over mij, IK en niet over andere mensen dus alsjeblieft zeg, zie het niet als een aanval of als iets kwetsend, dat vind ik wel heel ver gezocht

pi_8572563
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 23:01 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Voorspellen lijkt mij erg voorbarig.
Het blijft toch vooralsnog iets waar je maar van mag hopen dat het allemaal voorspoedig zal verlopen

Een voorspoedige zwangerschap en bevalling is en blijft allemaal een klein wondertje der natuur, waar je erg blij mee mag zijn dat het goed (is) verlopen.

HET WAS MAAR EEN GRAPJE!
pi_8572597
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 23:02 schreef Lois het volgende:

[..]

Dit zijn voor sommige mensen ongelooflijk tactloze en vreselijke grapjes. Dat is moeilijk voor te stellen op jouw leeftijd maar het is wel zo.

En je moet niet denken dat ik een of ander domme kleuter ben die niet weet waar ze over praat ofzo

Toevallig lees ik altijd mee in het zwangerschap en kindertjes topic

pi_8572913
De rest in FB van lifestyle graag heaven7, het is een menstruatietopic, en dat is al erg genoeg
pi_8574485
hmzz k slik trygynon al meer dan een jaar.. en in begin als ik hem wou doorlsikken spuugde ik alles uit tot 4 x toe ja ja eigewijs elke mnd weer proberen.. dat goed nu goed maar nu slik ik hem door en ben gewoon zowat ongsteled verlied niet eg bloed.. maar oud bloed enz blegh maar weer aan nieuwe pil? en welke?
I'm just a dreamer, I dream my life away ,I'm just a dreamer, who dreams of better days
pi_8577331
Al 4 maanden is mijn menstruatiepijn heviger dan de jaren ervoor.
menstruatie is ongeveer 6 dagen. Niet hevig qua bloeding.. maar wel extreem pijnlijk.
Heb al een echo onderbuik gehad.. die niets uitwees.

Sinds 2 maanden begint de menstruatiepijn steeds een dag
eerder.Vorige maand een dag voor de menstruatie.. afgelopen maand 2 dagen voor de menstruatie.
De pijn is heel hevig en start boven in mijn maag,uitstralend naar mijn buik.( zeurderige krampen).Neem ik geen naproxen ( wat zwaardere pijnstilling).. dan kan ik niet functioneren en ga ik tegen de vlakte.
De volgende dag blijft de pijn alleen in mijn baarmoeder en is het niet meer aanwezig in mijn maag/buik.
Over het algemeen is de buikpijn 6 dagen aanwezig,waarvan de eerste paar dagen extreem.
Heeft iemand dit ook.. weet iemand wat de oorzaak kan zijn?
Ik zelf zou niet weten.. waarom de pijn zo verschrikkelijk is M.N in mijn maag.. voor de menstruatie.
Ben al een paar keer naar de huisarts geweest ervoor.

Ohja.. ik slik al jaren de pil.( diane)
Ik neem hem altijd correct in.
Menstruatie met de pil is wel regelmatig.
Alvast bedankt.

[Dit bericht is gewijzigd door Brennie op 19-02-2003 10:38]

“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_8579203
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 23:08 schreef heaven7 het volgende:
Shit zeg, wat is dit nu voor onzin

Op de eerste pagina werd een grapje gemaakt over Berney's zogenaamde "luie eitjes" ik zeg alleen maar dat de mijne het goeddoen en daar maak ik dus ook een grapje over.

Even ter correctie ik heb géén luie eitjes. . .
Mijn lichaam maakt geen progesteron aan waardoor ik niet menstrueer.

Ik heb nu overigens homeopatische korreltjes en ben benieuwd of dat helpt.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')