abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 20:08:31 #51
29353 elmootje
elmo wil vliegen!!!
pi_5369776
heel erg irritant....
vooral op vakanties
pi_5370041
tis bij mij inmiddels feest
buikpijn, hoofdpijn, spierpijn
gaat echt heel lekker

misschien toch maar eens overstappen op de prikpil

pi_5371476
Denken jullie dat ik in aanmerking kom voor provisie als ik zoveel dames aan de prikpil krijg? *

(*Dit is een grapje en er dient derhalve niet serieus op gereageerd te worden)

Aanvullende info:

Mijn moeder is nu twee keer mee geweest naar mijn huisarts, waar trouwens niet de huisarts maar de assistente de prik zet; hoef niet eens een afspraak te maken, en de volgende keer gaat mijn moeder de prik in bijzijn van de assistente zetten, en als dat goed gaat mag mijn moeder het gewoon zelf doen. Makkelijk toch!!!!!
(Michael durft niet, wat een watje he)

Voor de prik hoef je trouwens ook niet bang te zijn, hij gaat om de drie maanden of in de rechterbovenhoek van je rechterbil of in de linkerbovenhoek van je linkerbil. De prik is natuurlijk even een paar seconden niet fijn, maar dat is natuurlijk met alle prikken.

En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
pi_5371556
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 09:40 schreef just me het volgende:

[..]

Pfff endometriose hormoonmedicijnen.. ruzie maken en het nog leuk vinden ook. Ben blij dat ik geen last meer van endometriose heb maar ik kan de pijn en de onmacht nog goed voor de geest halen! Ik heb in de gang met mijn kop op de vloer liggen beuken om ergens anders pijn te hebben dan in mijn buik.

Hoe ben jij van de endometriose afgekomen? Nu na mijn zwangerschap (even afkloppen) gaat het goed. Ze zeiden ook dat zwanger worden het beste medicijn was. Aleen het lullige is , is dat zwanger worden met endometriose nou juist zo moeilijk is.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_5379472
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 11:02 schreef Catootje het volgende:
Weet iemand eik hoe dat zit met menstruatie en vruchtbaarheid? ik begrijp van recente onderzoeken dat je geboren wordt met een aantal eitjes en die verlies je (ongeacht menstruatie of niet) binnen ene bepaalde tijd. Op oudere leeftijd zwanger willen worden kan dus risico's met zich meedragen. een indicatie kan zijn hoe oud je moeder was toen ze in de overgang kwam (einde van het eitjestijdperk).

Dat is wat ik weet. Kan iemand mij uitleggen wanneer een onrgelmatige/wegblijvende/korte/hevige/lange/enzovoorts.. menstruatie een indicatie is voor verminderde vruchtbaarheid? Of kan ik die twee , menstruatie/verminderde vruchtbaarheid, niet ens aan elkaar koppelen?

Catoot, ga hier eens lezen. Klikken op 'informatie'.
  woensdag 14 augustus 2002 @ 23:44:01 #56
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_5385421
(ga ik weer met mijn prikpil-promotie-verhaal)

Prikpil is dus ook met hormonen, net als de gewone pil. Een is de drie maanden haal je hem, ik haal hem altijd bij de doktersassistente. (zelf zetten heeft mijn huisarts het nog nooit over gehad)

Voordelen:
-Anticonceptie
-Na een tijdje gebruiken blijft de menstruatie uit
-Moeilijker te vergeten (hoeft niet na exact drie maanden, periodes mogen iets overlappen)

Nadelen:
-Als je slecht op die prikpil reageert duurt het drie maanden voor het allemaal weer je lijf uit is
-Als je zwanger wil worden kan het tot een jaar duren voor je cyclus weer op gang komt
-Dagje een stijf been na de prik

Maar de voordelen wegen voor mij echt superzwaar! Nooit meer ongesteldheid-gedoe, het is walhalla (en aan kindjes in mijn buik denk ik toch nog lang niet)

Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_5389265
quote:
-Dagje een stijf been na de prik
Joh?! Hier heb ik werkelijk nog nooit last van gehad. Alleen een dag een beetje blauwe plek gevoel op mijn bil waar geprikt is.
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
pi_5389407
ik heb *nu* buikpijn...
vanacht onrustiggeslapen
en gisteravond onredelijk kutgevoel....

(... en ik wil graag chocolaatjes eten.... maar daar heb ik vaker last van... )

M.a.w. ik word zo weer ongesteld...

Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_5389570

Ik heb feest en niet zo'n beetje ook!
Buikpijn, ik voel me zielig (heb geen reden maar voel me wel zo), superemotioneel, wil mijn bed in, heb het koud, warm, koud.... hoofdpijn en ontzettend moe!

BLER!

donderdag 15 augustus 2002 @ 12:25:49 #60
1275 sataN
pi_5389627
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 11:53 schreef bianca en michael het volgende:

[..]

Joh?! Hier heb ik werkelijk nog nooit last van gehad. Alleen een dag een beetje blauwe plek gevoel op mijn bil waar geprikt is.

[geheimpje]
Volgens mij kan de assistente van mijn dokter gewoon niet goed prikken! Ze duwt die prik ook altijd zo hard in mijn been dat ik denk dat zij denkt dat de hele naald erin moet. [/geheimpje]

Correctie:
Nadelen
-stijf been (indien de assistente niet kan prikken)

donderdag 15 augustus 2002 @ 12:31:44 #61
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_5389674
Laat ik dan eens een positief geluid laten horen!

Ik kan niet wachten tot het over een paar dagen weer zo is. Zoals ik al eerder schreef, ben ik deze maand wegens omstandigheden weer aan de pil gegaan en ik ben er wederom achter gekomen dat ik er echt niet tegen kan. Voel me niet lekker, ben down...

Maar ja, verder is de buikpijn e.d. natuurlijk wel vervelend.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_5423919
Is het mogelijk dat je menstrueert zonder bloed? (linkjes eerder genoemd waren trouwens erg handig)
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  Moderator zondag 18 augustus 2002 @ 11:13:16 #63
5428 crew  miss_sly
pi_5424078
quote:
Op zondag 18 augustus 2002 10:51 schreef Catootje het volgende:
Is het mogelijk dat je menstrueert zonder bloed? (linkjes eerder genoemd waren trouwens erg handig)
Ik denk van niet.
Menstruatie is de afbraak van de 'bekleding' van de baarmoeder die zich klaargemaakt heeft om een bevrucht eicelletje in te laten nestelen. Volgens mij gaat de afvoer hiervan eigenlijk altijd gepaard met bloedverlies; het is immers een soort weefsel dat loslaat van de baarmoederwand.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 18 augustus 2002 @ 11:54:49 #64
30488 coolbabe
My little pwny
pi_5424312
Ik hoop al vier maanden weer ongesteld te worden maar voorlopig zal het nog wel even duren.
Na een curettage is mn cyclus niet meer op gang gekomen. Ik moet nu aan de primolut en clomid om een menstruatie en eisprong op te wekken.
Ik wil gewoon weer eens ouderwets lekker ongesteld worden (dat ik dat ooit nog eens zou zeggen)
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_5424462
Ha! Heerlijk, ik kan mijn klaagzang hier ook kwijt w.b. de menstruatie.

Ben nu al ruim 15 jaar gesteriliseerd. Kinderwens is dus uitgesloten.

Menstruatie is sindsdien stevig maar regelmatig, en met alles wat erbij hoort

Tot ruim 2 maanden geleden.
Tussentijds bloedverlies en na een week gewoon alleen nog maar vloeien. Op de dag dat ik het eigenlijk moest worden kreeg ik een soort weeën en bloedverlies compleet met (willen jullie details? )enorme stolsels. Ik zag krampend op de wc. Na ruim 2 maanden hiermee getobt te hebben en op één van de 2 vloei-vrije dagen ben ik meteen naar de huisarts gegaan.
Inwendig onderzoek (auw!) en een echo onderbuik, ja hoor, een kleine vertakking van een myoom.
(vleesboom in de volksmond)
Nu heb ik microgynon 30 gekregen en mag 2 maandjes doorslikken, dan stopweek en nog een maand.
En dan evaluatie.
Ik hoop echt dat het goedgaat.

zondag 18 augustus 2002 @ 16:10:24 #66
7740 Kore
Mijn Tattoo :)
pi_5426664
Gelukkig heb ik nog nooit last gehad van luie eitjes... Zonder of met de pil is het altijd bij mij prima op tijd..(28 dagen cyclus ook nog) Het kan eens een dag eerder of later zijn, maar daar houd het ook wel mee op. Van te voren lekkere (vr)eetbuien, mens.pijnen, pukkeltjes, sjago, zin in sex, ook met en zonder pil. MAAR NU WIL IK HET NIET MEER!! (ja, ik wil graag zwanger worden)

Grtz,
Korine

Do not blame others for making you mad. Anger is a choice. Choose wisely.
pi_5428104
quote:
Op zondag 18 augustus 2002 10:51 schreef Catootje het volgende:
Yeps dat is mogelijk Catoot.
Sterker nog dat doe ik.

Ben effe bij huisarts geweest v/d week en nu blijkt dus dat ik te weinig progestoron aanmaak.....
Dus wel de menstruatie verschijnselen heb en amper vloeien.
Nu krijg ik hormonen en moet ik die slikken 19 dagen ná de eerste dag van de menstruatie tot de 26e dag.
Dan na 2 maand weer terug komen om te kijken hoe en wat.

Waarom kan sulks niet eerder he i.p.v mij aan laten moddderen steeds.
maar ja dokters he.

pi_5435856
Vriendin is al 3 weken ongesteld

Lees dat even om de situatie beter te begrijpen..graag reacties hierop en advies..desperate!!:'(

pi_5437505
quote:
Door Morgil - maandag 19 augustus 2002 09:07

Ik ben dus de vriendin van RdP ( Heb vannacht even een xs4all acount aangemaakt). Ik ben daarnet naar de dokter geweest en hij zei dat hij HOOPTE dat het na de volgende menstruatie weer over is. Nou..dit HOOP ik ook want ik word er gek van! Hij heeft me erg sterke pijnstillers (OvErDoSe) gegeven tegen de buikpijn. Ik vroeg of ik misschien de prikpil mocht maar dat mocht niet kijkend naar mijn leeftijd en dat ik misschien nog wel kinderen wil. Nou dat wil ik dus NIET! zo raak je het vertrouwen in de gezondheidszorg wel kwijt zeg!

Voor mensen die niet weten waar het over gaat zouden hier een kijkje kunnen nemen: Vriendin is al 3 weken ongesteld
We moesten namelijk verhuizen hier na toe!!

Ik hoop ook voor jou dat het snel over is!! Alleen ik snap niet waarom je niet aan de prikpil mag!! Een klasgenoot van mij die is ook aan de prikpil en die wil misschien ooit ook nog kinderen dus...ikke niet snap!!

In iedergeval succes ermee!!

In love with RoBBeR_W_M
pi_5437651
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 10:19 schreef Morgil het volgende:
Vriendin is al 3 weken ongesteld

Lees dat even om de situatie beter te begrijpen..graag reacties hierop en advies..desperate!!:'(

Ik was dus iedere keer 3 maanden bijna constant ongesteld, bij iedere pilsoort die ik geprobeerd heb. En ook na die 3 maanden bleef ik minstens 2 keer in de maand ongesteld. Er werd toen een pilsoort, ik meen Celesta, op een bepaald moment voorgeschreven, bij deze soort zouden dergelijke problemen zich zelden voordoen. Maar ik blijk weer bij die zeldzame gevallen te horen. Als laatste heb ik Microgynon50 geslikt, van die had ik het minste last van doorbraakbloedingen, al bleef ik ook bij deze 2 keer in de maand ongesteld, maar bij deze vloeide ik het minst. Een lullige bijwerking van deze pil was weer dat ik totaal geen libido meer had op een gegeven moment.

Mijn lijf is niet geschikt voor de pil of voor andersoortige hormoontoestanden. Het blijft dus bij condooms, helaas.

pi_5437709
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 12:33 schreef fokje het volgende:

Ik was dus iedere keer 3 maanden bijna constant ongesteld, bij iedere pilsoort die ik geprobeerd heb. En ook na die 3 maanden bleef ik minstens 2 keer in de maand ongesteld. Er werd toen een pilsoort, ik meen Celesta, op een bepaald moment voorgeschreven, bij deze soort zouden dergelijke problemen zich zelden voordoen. Maar ik blijk weer bij die zeldzame gevallen te horen. Als laatste heb ik Microgynon50 geslikt, van die had ik het minste last van doorbraakbloedingen, al bleef ik ook bij deze 2 keer in de maand ongesteld, maar bij deze vloeide ik het minst. Een lullige bijwerking van deze pil was weer dat ik totaal geen libido meer had op een gegeven moment.

Mijn lijf is niet geschikt voor de pil of voor andersoortige hormoontoestanden. Het blijft dus bij condooms, helaas.

Ik wist niet dat er ook mensen zijn die niet tegen de pil kunnen!! Echt shit is dat!! Moet ik toch maar blij zijn met mijn 1 keer in de maand normaal ongesteld zijn!!
Succes
In love with RoBBeR_W_M
pi_5441919
quote:
Op zondag 18 augustus 2002 18:37 schreef berney het volgende:

[..]

Yeps dat is mogelijk Catoot.
Sterker nog dat doe ik.

Ben effe bij huisarts geweest v/d week en nu blijkt dus dat ik te weinig progestoron aanmaak.....
Dus wel de menstruatie verschijnselen heb en amper vloeien.
Nu krijg ik hormonen en moet ik die slikken 19 dagen ná de eerste dag van de menstruatie tot de 26e dag.
Dan na 2 maand weer terug komen om te kijken hoe en wat.

Waarom kan sulks niet eerder he i.p.v mij aan laten moddderen steeds.
maar ja dokters he.

Jaaaaaaaaaaaaaaaa...ik kom net van de dokter, en DIE zei dat het niet kon (ikke verteleln dat ik het gevoel had dat de menstruatie weer aan het voorbijgaan was zonder bloedverlies en zo) ...maar dat kon niet en ik moest nog maar even wachten en bla bla...nou, zoals het er nu naar uitziet kan ik dus volgende week weer naar de arts
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_5443292
Hmm ben ik dan een van de weinigen die bijna nergens last van heeft?!

Ik slik nu al een paar jaar Cilest. Heb geen last van pukkeltjes, stemmingswisselingen, chagarijnigheid, niets!

Heb een hele stabiele cyclus. Neem op vrijdag de laatste pil, wordt altijd op maandagavond ongesteld en de zaterdag daarop ben ik weer van het euvel verlost. Ik heb ongeveer een uurtje voordat ik ongesteld moet worden, en een uurtje daarna een klein beetje buikpijn..

♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 19 augustus 2002 @ 20:08:17 #74
1275 sataN
pi_5444527
Ik snap even niet waarom je geen prikpil mag vanwege je leeftijd...? Ben je er dan te jong of te oud voor? Ik ben 20 en heb denk ik al minstens anderhalf jaar de prikpil.
En je wordt er niet voorgoed onvruchtbaar van! Het kan alleen even duren (volgens mijn dokter maximaal een jaar) voor je cyclus weer op gang komt als je met de prikpil stopt. Dus mocht je dit jaar nog een kind willen, dan lijkt het me idd geen slim idee. Maar zo klinkt het niet helemaal?
Volgens mij weet jouw dokter er zelf niet veel van?
  Jubileum moderator woensdag 25 september 2002 @ 21:17:59 #75
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_5972499
*subtiel schopje*

Vlak voor ik ongesteld moet worden, zeg maar 1 week van tevoren lijkt het wel of mijn weerstand een enorme duik neemt.
Nu mijn dochter elke week met een andere verkoudheid thuiskomt van het kinderdagverblijf ben ik dus ook al maanden lang het bokje.
Elke maand heb ik wel iets nieuws.
Hebben jullie daar ook zo'n last van? Heeft het uberhaupt wel met mijn hormoonspiegel te maken of is het gewoon toeval?

*ervan baalt*

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')