misschien toch maar eens overstappen op de prikpil
(*Dit is een grapje en er dient derhalve niet serieus op gereageerd te worden)
Aanvullende info:
Mijn moeder is nu twee keer mee geweest naar mijn huisarts, waar trouwens niet de huisarts maar de assistente de prik zet; hoef niet eens een afspraak te maken, en de volgende keer gaat mijn moeder de prik in bijzijn van de assistente zetten, en als dat goed gaat mag mijn moeder het gewoon zelf doen. Makkelijk toch!!!!!
(Michael durft niet, wat een watje he)
Voor de prik hoef je trouwens ook niet bang te zijn, hij gaat om de drie maanden of in de rechterbovenhoek van je rechterbil of in de linkerbovenhoek van je linkerbil. De prik is natuurlijk even een paar seconden niet fijn, maar dat is natuurlijk met alle prikken.
quote:Hoe ben jij van de endometriose afgekomen? Nu na mijn zwangerschap (even afkloppen) gaat het goed. Ze zeiden ook dat zwanger worden het beste medicijn was. Aleen het lullige is , is dat zwanger worden met endometriose nou juist zo moeilijk is.
Op dinsdag 13 augustus 2002 09:40 schreef just me het volgende:[..]
Pfff endometriose
hormoonmedicijnen.. ruzie maken en het nog leuk vinden ook. Ben blij dat ik geen last meer van endometriose heb maar ik kan de pijn en de onmacht nog goed voor de geest halen! Ik heb in de gang met mijn kop op de vloer liggen beuken om ergens anders pijn te hebben dan in mijn buik.
quote:Catoot, ga hier eens lezen. Klikken op 'informatie'.
Op dinsdag 13 augustus 2002 11:02 schreef Catootje het volgende:
Weet iemand eik hoe dat zit met menstruatie en vruchtbaarheid? ik begrijp van recente onderzoeken dat je geboren wordt met een aantal eitjes en die verlies je (ongeacht menstruatie of niet) binnen ene bepaalde tijd. Op oudere leeftijd zwanger willen worden kan dus risico's met zich meedragen. een indicatie kan zijn hoe oud je moeder was toen ze in de overgang kwam (einde van het eitjestijdperk).Dat is wat ik weet. Kan iemand mij uitleggen wanneer een onrgelmatige/wegblijvende/korte/hevige/lange/enzovoorts.. menstruatie een indicatie is voor verminderde vruchtbaarheid? Of kan ik die twee , menstruatie/verminderde vruchtbaarheid, niet ens aan elkaar koppelen?
Prikpil is dus ook met hormonen, net als de gewone pil. Een is de drie maanden haal je hem, ik haal hem altijd bij de doktersassistente. (zelf zetten heeft mijn huisarts het nog nooit over gehad)
Voordelen:
-Anticonceptie
-Na een tijdje gebruiken blijft de menstruatie uit
-Moeilijker te vergeten (hoeft niet na exact drie maanden, periodes mogen iets overlappen)
Nadelen:
-Als je slecht op die prikpil reageert duurt het drie maanden voor het allemaal weer je lijf uit is
-Als je zwanger wil worden kan het tot een jaar duren voor je cyclus weer op gang komt
-Dagje een stijf been na de prik
Maar de voordelen wegen voor mij echt superzwaar! Nooit meer ongesteldheid-gedoe, het is walhalla
(en aan kindjes in mijn buik denk ik toch nog lang niet)
quote:Joh?! Hier heb ik werkelijk nog nooit last van gehad. Alleen een dag een beetje blauwe plek gevoel op mijn bil waar geprikt is.
-Dagje een stijf been na de prik
BLER!
quote:[geheimpje]
Op donderdag 15 augustus 2002 11:53 schreef bianca en michael het volgende:[..]
Joh?! Hier heb ik werkelijk nog nooit last van gehad. Alleen een dag een beetje blauwe plek gevoel op mijn bil waar geprikt is.
Correctie:
Nadelen
-stijf been (indien de assistente niet kan prikken)
Ik kan niet wachten tot het over een paar dagen weer zo is.
Zoals ik al eerder schreef, ben ik deze maand wegens omstandigheden weer aan de pil gegaan en ik ben er wederom achter gekomen dat ik er echt niet tegen kan. Voel me niet lekker, ben down... ![]()
Maar ja, verder is de buikpijn e.d. natuurlijk wel vervelend.
quote:Ik denk van niet.
Op zondag 18 augustus 2002 10:51 schreef Catootje het volgende:
Is het mogelijk dat je menstrueert zonder bloed? (linkjes eerder genoemd waren trouwens erg handig)
Ben nu al ruim 15 jaar gesteriliseerd. Kinderwens is dus uitgesloten.
Menstruatie is sindsdien stevig maar regelmatig, en met alles wat erbij hoort ![]()
Tot ruim 2 maanden geleden.
Tussentijds bloedverlies en na een week gewoon alleen nog maar vloeien. Op de dag dat ik het eigenlijk moest worden kreeg ik een soort weeën en bloedverlies compleet met (willen jullie details?
)enorme stolsels. Ik zag krampend op de wc. Na ruim 2 maanden hiermee getobt te hebben en op één van de 2 vloei-vrije dagen ben ik meteen naar de huisarts gegaan.
Inwendig onderzoek (auw!) en een echo onderbuik, ja hoor, een kleine vertakking van een myoom.
(vleesboom in de volksmond)
Nu heb ik microgynon 30 gekregen en mag 2 maandjes doorslikken, dan stopweek en nog een maand.
En dan evaluatie.
Ik hoop echt dat het goedgaat.
Grtz,
Korine
quote:Yeps dat is mogelijk Catoot.
Op zondag 18 augustus 2002 10:51 schreef Catootje het volgende:
Is het mogelijk dat je menstrueert zonder bloed? (linkjes eerder genoemd waren trouwens erg handig)
Ben effe bij huisarts geweest v/d week en nu blijkt dus dat ik te weinig progestoron aanmaak.....
Dus wel de menstruatie verschijnselen heb en amper vloeien.
Nu krijg ik hormonen en moet ik die slikken 19 dagen ná de eerste dag van de menstruatie tot de 26e dag.
Dan na 2 maand weer terug komen om te kijken hoe en wat.
Waarom kan sulks niet eerder he i.p.v mij aan laten moddderen steeds. ![]()
maar ja dokters he.
Lees dat even om de situatie beter te begrijpen..graag reacties hierop en advies..desperate!!:'(
quote:Voor mensen die niet weten waar het over gaat zouden hier een kijkje kunnen nemen: Vriendin is al 3 weken ongesteld
Door Morgil - maandag 19 augustus 2002 09:07Ik ben dus de vriendin van RdP ( Heb vannacht even een xs4all acount aangemaakt). Ik ben daarnet naar de dokter geweest en hij zei dat hij HOOPTE dat het na de volgende menstruatie weer over is. Nou..dit HOOP ik ook want ik word er gek van! Hij heeft me erg sterke pijnstillers (OvErDoSe) gegeven tegen de buikpijn. Ik vroeg of ik misschien de prikpil mocht maar dat mocht niet kijkend naar mijn leeftijd en dat ik misschien nog wel kinderen wil. Nou dat wil ik dus NIET! zo raak je het vertrouwen in de gezondheidszorg wel kwijt zeg!
Ik hoop ook voor jou dat het snel over is!! Alleen ik snap niet waarom je niet aan de prikpil mag!! Een klasgenoot van mij die is ook aan de prikpil en die wil misschien ooit ook nog kinderen dus...ikke niet snap!! ![]()
In iedergeval succes ermee!!
quote:Ik was dus iedere keer 3 maanden bijna constant ongesteld, bij iedere pilsoort die ik geprobeerd heb. En ook na die 3 maanden bleef ik minstens 2 keer in de maand ongesteld. Er werd toen een pilsoort, ik meen Celesta, op een bepaald moment voorgeschreven, bij deze soort zouden dergelijke problemen zich zelden voordoen. Maar ik blijk weer bij die zeldzame gevallen te horen. Als laatste heb ik Microgynon50 geslikt, van die had ik het minste last van doorbraakbloedingen, al bleef ik ook bij deze 2 keer in de maand ongesteld, maar bij deze vloeide ik het minst. Een lullige bijwerking van deze pil was weer dat ik totaal geen libido meer had op een gegeven moment.
Op maandag 19 augustus 2002 10:19 schreef Morgil het volgende:
Vriendin is al 3 weken ongesteldLees dat even om de situatie beter te begrijpen..graag reacties hierop en advies..desperate!!:'(
Mijn lijf is niet geschikt voor de pil of voor andersoortige hormoontoestanden. Het blijft dus bij condooms, helaas.
quote:Ik wist niet dat er ook mensen zijn die niet tegen de pil kunnen!! Echt shit is dat!! Moet ik toch maar blij zijn met mijn 1 keer in de maand normaal ongesteld zijn!!
Op maandag 19 augustus 2002 12:33 schreef fokje het volgende:Ik was dus iedere keer 3 maanden bijna constant ongesteld, bij iedere pilsoort die ik geprobeerd heb. En ook na die 3 maanden bleef ik minstens 2 keer in de maand ongesteld. Er werd toen een pilsoort, ik meen Celesta, op een bepaald moment voorgeschreven, bij deze soort zouden dergelijke problemen zich zelden voordoen. Maar ik blijk weer bij die zeldzame gevallen te horen. Als laatste heb ik Microgynon50 geslikt, van die had ik het minste last van doorbraakbloedingen, al bleef ik ook bij deze 2 keer in de maand ongesteld, maar bij deze vloeide ik het minst. Een lullige bijwerking van deze pil was weer dat ik totaal geen libido meer had op een gegeven moment.
Mijn lijf is niet geschikt voor de pil of voor andersoortige hormoontoestanden. Het blijft dus bij condooms, helaas.
quote:Jaaaaaaaaaaaaaaaa...ik kom net van de dokter, en DIE zei dat het niet kon (ikke verteleln dat ik het gevoel had dat de menstruatie weer aan het voorbijgaan was zonder bloedverlies en zo) ...maar dat kon niet en ik moest nog maar even wachten en bla bla...nou, zoals het er nu naar uitziet kan ik dus volgende week weer naar de arts
Op zondag 18 augustus 2002 18:37 schreef berney het volgende:[..]
Yeps dat is mogelijk Catoot.
Sterker nog dat doe ik.Ben effe bij huisarts geweest v/d week en nu blijkt dus dat ik te weinig progestoron aanmaak.....
Dus wel de menstruatie verschijnselen heb en amper vloeien.
Nu krijg ik hormonen en moet ik die slikken 19 dagen ná de eerste dag van de menstruatie tot de 26e dag.
Dan na 2 maand weer terug komen om te kijken hoe en wat.Waarom kan sulks niet eerder he i.p.v mij aan laten moddderen steeds.
maar ja dokters he.
Ik slik nu al een paar jaar Cilest. Heb geen last van pukkeltjes, stemmingswisselingen, chagarijnigheid, niets!
Heb een hele stabiele cyclus. Neem op vrijdag de laatste pil, wordt altijd op maandagavond ongesteld en de zaterdag daarop ben ik weer van het euvel verlost. Ik heb ongeveer een uurtje voordat ik ongesteld moet worden, en een uurtje daarna een klein beetje buikpijn..
Vlak voor ik ongesteld moet worden, zeg maar 1 week van tevoren lijkt het wel of mijn weerstand een enorme duik neemt.
Nu mijn dochter elke week met een andere verkoudheid thuiskomt van het kinderdagverblijf ben ik dus ook al maanden lang het bokje.
Elke maand heb ik wel iets nieuws.
Hebben jullie daar ook zo'n last van? Heeft het uberhaupt wel met mijn hormoonspiegel te maken of is het gewoon toeval?
*ervan baalt*
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |