abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5352265
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 16:05 schreef Catootje het volgende:
Buurmannetje ik vreet me ook ongans daarvoor. Ook kom ik twee tot drie kilo aan vlak van tevoren.
Heb net een kilozak drop gekocht en wat chocolade.

Elke maand dat ik niet ongesteld ben of maar een beetje vreet ik me ongans voel me intussen een opblaaspop(lichtelijk overdreven).
Heb periodes geprobeerd met heel veel water te drinken mocht ook niet baten.
Volgens mij houd ik water vast ofzo.

*noteerd voor dokters bezoek*

pi_5352484
Toen ik twee maanden niet gemenstrueerd had was ik vier (!!!!) kilo aangekomen. We hadden in die periode bezoek en op het moment dat ik ga zitten springt de knoop los van mijn broek ....echt wel dat ze dachten dat ik zwanger was
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_5353100
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 15:55 schreef Buurmannetje het volgende:
Ik hoop dat het niet erg is dat ik als man zijnde hier even stoor.

Als Buurvrouwtje haar periode moet krijgen gaat ze vaak drie of vier dagen vantevoren van alles en nog wat snoepen.
Normaal is het iemand die eik nooit snoept, maar vóór haar periode gaat alles in huis op.

Klinkt dit iemand bekend in de oren

Nee hoor
#geen
pi_5353124
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 16:06 schreef Catootje het volgende:

[..]

Sinds ik gestopt ben met de pil zit ik onder de puisten

* DuchessX heeft daar ook veel meer last van sinds de Mirena
#geen
pi_5354520
En ik heb nu al een paar dagen last van pms verschijnselen (kan niet zo veel hebben enzow . Maar ik hoef pas over anderhalve week ongesteld te worden! Bah, was dit nou weer?
pi_5355081
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 18:46 schreef Nausicaa het volgende:
En ik heb nu al een paar dagen last van pms verschijnselen (kan niet zo veel hebben enzow . Maar ik hoef pas over anderhalve week ongesteld te worden! Bah, was dit nou weer?
Waarschijnlijk je eisprong.
Daar kan je ook goed beroerd van zijn.
  maandag 12 augustus 2002 @ 20:11:09 #32
17956 Saskiaa
Wingardium Leviosa
pi_5355587
Ik heb endometriose (check:http://go.to/endometriose )en ben daarom in tijdelijk (een half jaar) in de overgang. Heerlijk om niet ongesteld te zijn, maar die opvliegers.....|
"Wie heeft gezegd dat de liefde blind is? Zij is de enige die scherp ziet: zij ontdekt schoonheden waar anderen niets merken."
pi_5355623
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 19:25 schreef berney het volgende:

[..]

Waarschijnlijk je eisprong.
Daar kan je ook goed beroerd van zijn.

Potjandorie, ik dacht toch dat ik zeker wist dat die van mij eerder en niet later dan de 14 viel....
pi_5355756
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 14:50 schreef bianca en michael het volgende:

Nu vraag ik me toch af hoe het komt dat er bijna geen vrouwen zijn die de prikpil hebben.

XB

Omdat het onnatuurlijk is?
Omdat het vroeger alleen gebruikt werd voor mensen die niet voor zichzelf kunnen zorgen in gestichten zodat men zo weinig mogelijk werk aan ze heeft?
If you reincarnate, I will have to shoot you again
pi_5355848
Ik heb sinds april een gewoon spiraaltje ipv de pil, gewoon omdat me dat gemakkelijker leek en omdat ik al zolang de pil heb geslikt dat ik daar vanaf wilde. Na 5 weken kwam de eerste menstruatie, die duurde 2 weken en hield toen op. Zowel de huisarts als ik dachten dat het zo lang duurde omdat het de eerste was. Na een stoptijd van ongeveer 2 weken begon ik weer te vloeien en dat is niet meer opgehouden
In de tussentijd ben ik verhuisd enzo, en er dus niet zo mee bezig geweest, maar nu begint het wel heel lastig te worden! Net toen ik besloot om toch maar naar mijn nieuwe huisarts te gaan (leuke binnenkomer) bleek dat hij 3 weken op vakantie ging! Vandaag is hij weer terug, dus ik zal toch maar eens een afspraak maken....
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_5355908
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 15:46 schreef Kleintje het volgende:

[..]

Is dat zo? Ben je dan gelijk onvruchtbaar???
Ben je er al mee naar de huisarts geweest???

Toen ik dat jaar niet ongesteld was heeft mijn huisarts me duidelijk gezegd het wel veilig te doen. Of weer aan de pil, een condoom of iets anders. Want volgens hem kon ik wel degelijk zwanger worden.

Het nadeel van niet (regelmatig) ongesteld worden, is dat je niet weet wanneer je je zorgen zou kunnen maken over een zwangerschap. Als je niet telkens ongesteld wordt, weet je ook neit of je een eisprong hebt gehad, want dat kan natuurlijk ook een keer WEL gebeuren, en dus kun je dan net zwanger worden...dus maar beter veilig

Bij mij was het omgekeerd: ik wilde gaag zwanger worden en werd ook maar niet ongesteld...en dan kun je vaak hopen dat je zwanger bent! heeel frustrerend!

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 12 augustus 2002 @ 20:32:01 #37
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_5355916
quote:

Nu vraag ik me toch af hoe het komt dat er bijna geen vrouwen zijn die de prikpil hebben.

Nou ja, ik kan niet voor alle vrouwen spreken, maar de reden dat ik er niet aan begin is dat ik al niet tegen de hormonen in de gewone pil kan. Ik ben geen deskundige, maar het lijkt me dat bij de prikpil die negatieve bijwerkingen echt niet minder zullen zijn.

En het klinkt raar, maar ik zou het toch ook vervelend vinden om niet meer ongesteld te worden... En nee, dat is niet omdat ik er geen last van heb! Het verschilt wel enigzins van maand tot maand, maar ik heb regelmatig verschrikkelijke buikpijnen meegemaakt. Inderdaad zo erg dat je eigenlijk niet meer in staat bent om goed te functioneren.

Gelukkig valt het ook wel eens mee, maar het is voor mij dus steeds kiezen tussen 2 kwaden. De buikpijnen óf de negatieve bijwerkingen van de pil. En het laatste jaar of zo heb ik toch maar voor het risico op buikpijnen gekozen, want daar heb ik maar (hoogstens) een paar dagen last van en van de pil de hele maand.
Maar ja, nu heb ik eind september 2 weken waarin ik die buikpijnen absoluut niet kan hebben (en dus niet ongesteld 'mag' worden!) dus ben ik deze maand toch maar weer even aan de pil gegaan. Maar daarna stop ik gelijk weer, dan maar pijn... Verder gelukkig wel regelmatig en nooit problemen.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_5356172
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 20:11 schreef Saskiaa het volgende:
Ik heb endometriose (check:http://go.to/endometriose )en ben daarom in tijdelijk (een half jaar) in de overgang. Heerlijk om niet ongesteld te zijn, maar die opvliegers.....|
Ik ga gelijk even op je site kijken.
Ik heb het namelijk ook. Heb ook aan de medicijnen gezeten (***opvliegers he ) en ook geopereerd. En inderdaad het enige voordeel van medicatie was het niet ongesteld worden.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_5356987
ik ben gisteravond ook weer ongesteld geworden.

Ik heb de migridon 30 is wel fijne pil ik heb wel altijd erge last van buikpijn en hoofdpijn rugpijn etc. al die menstuatie klachten. Ik ben er mee naar de gynecoloog gegaan. Niks aan de hand die zei dat ik maar de pil 2 keer moest door slikken of zo. En dat doe ik nu is een stuk fijner.

pi_5357068
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 18:46 schreef Nausicaa het volgende:
Jij hebt geklutste eitjes! Maar het valt me wel op (en daar praat ik eik nooit over met anderen irl) dat een menstruatie feitelijk behoorlijk divers, veranderlijk, en onbetrouwbaar is: de 1 krijgt hoofdpijn, de ander kwalen halverwege, bij weer een ander komt het dan weer niet dan weer wel enzovoorts!
DANYEL EN THIJS
  maandag 12 augustus 2002 @ 21:56:46 #41
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_5357225
Ik had nooit gedacht dat ik ooit nog expert zou worden in menstruatie (-cycli), maar vanwege m'n werk ben ik dat nu (niet geheel vrijwillig) toch geworden.
Vrouwen bellen mij op om te vertellen dat ze ongesteld zijn geworden en ik bekijk dan met m'n schema wanneer ze mee kunnen doen met een onderzoek. Da's pas bizar wanneer je in de AH loopt en je mobiel gaat af om vervolgens een gesprek te voeren wat voornamelijk gaat over de vraag of "het goed is doorgebroken" en dan met m'n schema'tje te kijken wanneer ik ze verwacht.

Klinkt ook best louche eigenlijk als ik het zo beschrijf.

(en waarom betrek ik m'n hobby -Fok!- nu weer op m'n werk...)

Ben te zaai voor een signature
pi_5357421
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 21:56 schreef Roache_ het volgende:
Ik had nooit gedacht dat ik ooit nog expert zou worden in menstruatie (-cycli), maar vanwege m'n werk ben ik dat nu (niet geheel vrijwillig) toch geworden.
Vrouwen bellen mij op om te vertellen dat ze ongesteld zijn geworden en ik bekijk dan met m'n schema wanneer ze mee kunnen doen met een onderzoek. Da's pas bizar wanneer je in de AH loopt en je mobiel gaat af om vervolgens een gesprek te voeren wat voornamelijk gaat over de vraag of "het goed is doorgebroken" en dan met m'n schema'tje te kijken wanneer ik ze verwacht.

Klinkt ook best louche eigenlijk als ik het zo beschrijf.

(en waarom betrek ik m'n hobby -Fok!- nu weer op m'n werk...)

Wat voor werk doe je precies?
En wat voor onderzoek is dat?
(laborante lijk me o.i.d)

O ja als je nog een proefkonijn nodig heb.....

pi_5361511
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 21:47 schreef Catootje het volgende:

[..]

Jij hebt geklutste eitjes! Maar het valt me wel op (en daar praat ik eik nooit over met anderen irl) dat een menstruatie feitelijk behoorlijk divers, veranderlijk, en onbetrouwbaar is: de 1 krijgt hoofdpijn, de ander kwalen halverwege, bij weer een ander komt het dan weer niet dan weer wel enzovoorts!

Ik heb dus nog nooit van dat soort klachten gehad, ik heb eigenlijk uberhaupt nog nooit menstruatie klachten gehad qua pijn ofzo, had er gelukkig nooit zoveel last van
sorry ik koos deze nick toen ik 16 was.
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 08:29:09 #44
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_5361534
Prikpil haal je eens in de drie maanden.
En het is helemaal niet voor mensen in gestichten die niet voor zichzelf kunnen zorgen.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 09:36:14 #45
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_5361924
Van die ongesteldheid van mij word ik al járen gek! Het begon allemaal erg onregelmatig. En sinds mn 17de gaat het eindelijk een beetje op 'schema' (lees: om de 31 a 35 dagen) en sinds die tijd voel ik me zowat altijd beroerd. Aan de pil ga ik niet. Want ik hou niet van pillen slikken. Dus misschien is die prikpil inderdaad een idee.
Ik ga er maar eens naar informeren.
(Un)masking for the greater good.
  † In Memoriam † dinsdag 13 augustus 2002 @ 09:40:57 #46
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_5361953
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 20:49 schreef jessie het volgende:

[..]

Ik ga gelijk even op je site kijken.
Ik heb het namelijk ook. Heb ook aan de medicijnen gezeten (***opvliegers he ) en ook geopereerd. En inderdaad het enige voordeel van medicatie was het niet ongesteld worden.

Pfff endometriose hormoonmedicijnen.. ruzie maken en het nog leuk vinden ook. Ben blij dat ik geen last meer van endometriose heb maar ik kan de pijn en de onmacht nog goed voor de geest halen! Ik heb in de gang met mijn kop op de vloer liggen beuken om ergens anders pijn te hebben dan in mijn buik.
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_5362261
wat heerlijk, eindelijk een centraal topic! ik vind de pil zo'n uitvinding! ik heb echt jaren ontzettend last van pms en menstruatiepijn gehad. ik had last van stemmingswisselingen, ene moment had ik een lol, 1 tel later zat ik huilend op de bank, vloekend en tierend. daarnaast kwam ik kilo's aan door mijn vreetbuien. 2 dagen vantevoren had ik al ontzettende druk op mijn onderbuik.
de ochtend dat ik ongesteld moest worden viel ik bijna altijd flauw van de pijn. en de hoofdpijn was ook niet te harden.

ik had overal altijd last van, was 1 week pijnvrij van de 4 weken. nu met de pil heb ik nergens last van, af en toe nog een kleine vreetbui en op het moment dat ik ongesteld word kramp in mijn buik, maar verder niets! ben nog nooit zo blij geweest met een 'medicijn'

pi_5362593
Weet iemand eik hoe dat zit met menstruatie en vruchtbaarheid? ik begrijp van recente onderzoeken dat je geboren wordt met een aantal eitjes en die verlies je (ongeacht menstruatie of niet) binnen ene bepaalde tijd. Op oudere leeftijd zwanger willen worden kan dus risico's met zich meedragen. een indicatie kan zijn hoe oud je moeder was toen ze in de overgang kwam (einde van het eitjestijdperk).

Dat is wat ik weet. Kan iemand mij uitleggen wanneer een onrgelmatige/wegblijvende/korte/hevige/lange/enzovoorts.. menstruatie een indicatie is voor verminderde vruchtbaarheid? Of kan ik die twee , menstruatie/verminderde vruchtbaarheid, niet ens aan elkaar koppelen?

DANYEL EN THIJS
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 11:16:00 #49
30805 SoM
What's the matter man?
pi_5362725
quote:

XB

Omdat ik er eigk nog nooit van gehoord had
Ik kwam bij de dokter, deed mn verhaal en kreeg Diane35. Nooit wat over die prikpil gehoord...wat is het dan precies?
pi_5363231
Zo vrijdag naar de dokter toe.
En dan ga ik zo'n grote muil opzetten dat ie me helpen moet dat ik anders opstap.
ARghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.

Menstruatie is nu alweer over.
Alles bij elkaar een maandverbandje vol (bloed) (ja ik bedoel om aan te geven hoeveel ik gevloeid heb).
Op deze manier doe ik een 1 jaar over een pak maandverband.
Nee tampons gebruik ik niet omdat elke moment een grote hoeveelheid kan komen.
Maar dat komt steeds niet.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')