quote:Heb net een kilozak drop gekocht en wat chocolade.
Op maandag 12 augustus 2002 16:05 schreef Catootje het volgende:
Buurmannetje ik vreet me ook ongans daarvoor. Ook kom ik twee tot drie kilo aan vlak van tevoren.
Elke maand dat ik niet ongesteld ben of maar een beetje vreet ik me ongans voel me intussen een opblaaspop(lichtelijk overdreven).
Heb periodes geprobeerd met heel veel water te drinken mocht ook niet baten.
Volgens mij houd ik water vast ofzo. ![]()
*noteerd voor dokters bezoek*
quote:Nee hoor
Op maandag 12 augustus 2002 15:55 schreef Buurmannetje het volgende:
Ik hoop dat het niet erg is dat ik als man zijnde hier even stoor.Als Buurvrouwtje haar periode moet krijgen gaat ze vaak drie of vier dagen vantevoren van alles en nog wat snoepen.
Normaal is het iemand die eik nooit snoept, maar vóór haar periode gaat alles in huis op.Klinkt dit iemand bekend in de oren
quote:* DuchessX heeft daar ook veel meer last van sinds de Mirena
Op maandag 12 augustus 2002 16:06 schreef Catootje het volgende:[..]
Sinds ik gestopt ben met de pil zit ik onder de puisten
![]()
quote:Waarschijnlijk je eisprong.
Op maandag 12 augustus 2002 18:46 schreef Nausicaa het volgende:
En ik heb nu al een paar dagen last van pms verschijnselen (kan niet zo veel hebben enzow. Maar ik hoef pas over anderhalve week ongesteld te worden! Bah, was dit nou weer?
quote:Potjandorie, ik dacht toch dat ik zeker wist dat die van mij eerder en niet later dan de 14 viel....
Op maandag 12 augustus 2002 19:25 schreef berney het volgende:[..]
Waarschijnlijk je eisprong.
Daar kan je ook goed beroerd van zijn.
quote:Omdat het onnatuurlijk is?
Op maandag 12 augustus 2002 14:50 schreef bianca en michael het volgende:Nu vraag ik me toch af hoe het komt dat er bijna geen vrouwen zijn die de prikpil hebben.
XB
quote:Het nadeel van niet (regelmatig) ongesteld worden, is dat je niet weet wanneer je je zorgen zou kunnen maken over een zwangerschap. Als je niet telkens ongesteld wordt, weet je ook neit of je een eisprong hebt gehad, want dat kan natuurlijk ook een keer WEL gebeuren, en dus kun je dan net zwanger worden...dus maar beter veilig
Op maandag 12 augustus 2002 15:46 schreef Kleintje het volgende:[..]
Is dat zo? Ben je dan gelijk onvruchtbaar???
Ben je er al mee naar de huisarts geweest???Toen ik dat jaar niet ongesteld was heeft mijn huisarts me duidelijk gezegd het wel veilig te doen. Of weer aan de pil, een condoom of iets anders. Want volgens hem kon ik wel degelijk zwanger worden.
Bij mij was het omgekeerd: ik wilde gaag zwanger worden en werd ook maar niet ongesteld...en dan kun je vaak hopen dat je zwanger bent! heeel frustrerend!
quote:Nou ja, ik kan niet voor alle vrouwen spreken, maar de reden dat ik er niet aan begin is dat ik al niet tegen de hormonen in de gewone pil kan. Ik ben geen deskundige, maar het lijkt me dat bij de prikpil die negatieve bijwerkingen echt niet minder zullen zijn.
Op maandag 12 augustus 2002 14:50 schreef bianca en michael het volgende:Nu vraag ik me toch af hoe het komt dat er bijna geen vrouwen zijn die de prikpil hebben.
En het klinkt raar, maar ik zou het toch ook vervelend vinden om niet meer ongesteld te worden... En nee, dat is niet omdat ik er geen last van heb! Het verschilt wel enigzins van maand tot maand, maar ik heb regelmatig verschrikkelijke buikpijnen meegemaakt.
Inderdaad zo erg dat je eigenlijk niet meer in staat bent om goed te functioneren.
Gelukkig valt het ook wel eens mee, maar het is voor mij dus steeds kiezen tussen 2 kwaden. De buikpijnen óf de negatieve bijwerkingen van de pil. En het laatste jaar of zo heb ik toch maar voor het risico op buikpijnen gekozen, want daar heb ik maar (hoogstens) een paar dagen last van en van de pil de hele maand.
Maar ja, nu heb ik eind september 2 weken waarin ik die buikpijnen absoluut niet kan hebben (en dus niet ongesteld 'mag' worden!) dus ben ik deze maand toch maar weer even aan de pil gegaan. Maar daarna stop ik gelijk weer, dan maar pijn...
Verder gelukkig wel regelmatig en nooit problemen.
quote:Ik ga gelijk even op je site kijken.
Op maandag 12 augustus 2002 20:11 schreef Saskiaa het volgende:
Ik heb endometriose (check:http://go.to/endometriose )en ben daarom in tijdelijk (een half jaar) in de overgang. Heerlijk om niet ongesteld te zijn, maar die opvliegers.....|
Ik heb de migridon 30 is wel fijne pil ik heb wel altijd erge last van buikpijn en hoofdpijn rugpijn etc. al die menstuatie klachten. Ik ben er mee naar de gynecoloog gegaan. Niks aan de hand die zei dat ik maar de pil 2 keer moest door slikken of zo. En dat doe ik nu is een stuk fijner.
quote:Jij hebt geklutste eitjes! Maar het valt me wel op (en daar praat ik eik nooit over met anderen irl) dat een menstruatie feitelijk behoorlijk divers, veranderlijk, en onbetrouwbaar is: de 1 krijgt hoofdpijn, de ander kwalen halverwege, bij weer een ander komt het dan weer niet dan weer wel
Op maandag 12 augustus 2002 18:46 schreef Nausicaa het volgende:
En ik heb nu al een paar dagen last van pms verschijnselen (kan niet zo veel hebben enzow. Maar ik hoef pas over anderhalve week ongesteld te worden! Bah, was dit nou weer?
Klinkt ook best louche eigenlijk als ik het zo beschrijf. ![]()
(en waarom betrek ik m'n hobby -Fok!- nu weer op m'n werk...)
quote:Wat voor werk doe je precies?
Op maandag 12 augustus 2002 21:56 schreef Roache_ het volgende:
Ik had nooit gedacht dat ik ooit nog expert zou worden in menstruatie (-cycli), maar vanwege m'n werk ben ik dat nu (niet geheel vrijwillig) toch geworden.
Vrouwen bellen mij op om te vertellen dat ze ongesteld zijn geworden en ik bekijk dan met m'n schema wanneer ze mee kunnen doen met een onderzoek. Da's pas bizar wanneer je in de AH loopt en je mobiel gaat af om vervolgens een gesprek te voeren wat voornamelijk gaat over de vraag of "het goed is doorgebroken" en dan met m'n schema'tje te kijken wanneer ik ze verwacht.Klinkt ook best louche eigenlijk als ik het zo beschrijf.
(en waarom betrek ik m'n hobby -Fok!- nu weer op m'n werk...)
O ja als je nog een proefkonijn nodig heb.....
quote:Ik heb dus nog nooit van dat soort klachten gehad, ik heb eigenlijk uberhaupt nog nooit menstruatie klachten gehad qua pijn ofzo, had er gelukkig nooit zoveel last van
Op maandag 12 augustus 2002 21:47 schreef Catootje het volgende:[..]
Jij hebt geklutste eitjes! Maar het valt me wel op (en daar praat ik eik nooit over met anderen irl) dat een menstruatie feitelijk behoorlijk divers, veranderlijk, en onbetrouwbaar is: de 1 krijgt hoofdpijn, de ander kwalen halverwege, bij weer een ander komt het dan weer niet dan weer wel
enzovoorts!
quote:Pfff endometriose
Op maandag 12 augustus 2002 20:49 schreef jessie het volgende:[..]
Ik ga gelijk even op je site kijken.
Ik heb het namelijk ook. Heb ook aan de medicijnen gezeten (***opvliegers he) en ook geopereerd. En inderdaad het enige voordeel van medicatie was het niet ongesteld worden.
ik had overal altijd last van, was 1 week pijnvrij van de 4 weken. nu met de pil heb ik nergens last van, af en toe nog een kleine vreetbui en op het moment dat ik ongesteld word kramp in mijn buik, maar verder niets! ben nog nooit zo blij geweest met een 'medicijn'
Dat is wat ik weet. Kan iemand mij uitleggen wanneer een onrgelmatige/wegblijvende/korte/hevige/lange/enzovoorts.. menstruatie een indicatie is voor verminderde vruchtbaarheid? Of kan ik die twee , menstruatie/verminderde vruchtbaarheid, niet ens aan elkaar koppelen?
quote:Omdat ik er eigk nog nooit van gehoord had
XB
Menstruatie is nu alweer over.
Alles bij elkaar een maandverbandje vol (bloed) (ja ik bedoel om aan te geven hoeveel ik gevloeid heb).
Op deze manier doe ik een 1 jaar over een pak maandverband.
Nee tampons gebruik ik niet omdat elke moment een grote hoeveelheid kan komen.
Maar dat komt steeds niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |