abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115068627
Hallo allemaal ik heb het volgende.

Zelf heb ik een kvk en heb af en toe wat opdrachten waar ik btw over af moet dragen. Nu is mijn vraag of ik bijvoorbeeld mijn telefoonrekening, internet rekening enzo ook op mag geven aan de belasting als uitgave zodat ik die btw terug krijg. Deze staan niet geregistreerd op mijn zakelijke rekening maar op mijn persoonlijke.

Groetjes
pi_115068646
Even omzetten, maar dat mag.
pi_115068767
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 21:06 schreef _dirkjan_ het volgende:
Even omzetten, maar dat mag.
Moet ik die rekeningwn dan ook betalen met mijn zakelijke rekening of hoeft dat niet?
pi_115068853
Je moet hem wel in verhouding opgeven voor zakelijk gebruik. 80/20 zakelijk/prive oid.

Kijk trouwens even naar de kleine ondernemersregeling als je weinig btw hoeft af te dragen.
pi_115068985
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 21:08 schreef Roypsv het volgende:

[..]

Moet ik die rekeningwn dan ook betalen met mijn zakelijke rekening of hoeft dat niet?
Nee. Bij een eenmanszaak is een zakelijke rekening volgens mij niet eens verplicht... + wat Yreal zegt.
  zondag 5 augustus 2012 @ 10:26:49 #6
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_115129115
Indien en voor zover de kosten als zakelijk zijn aan te merken mag je deze ten laste van je opbrengsten boeken. Ook mag je de BTW die op de facturen vermeld staat, terug vragen.
Kijk ook eens op de site van de belastingdienst. Dit soort vragen staat daar uitgebreid beschreven.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')