Die is eenmalig.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:09 schreef monkyyy het volgende:
Heb je specifiek naar een hoog dividend portfolio gevraagd?Veel telecom, gas/olie en tabaksfabrikanten.
Die 2,5% is die eenmalig of jaarlijks?
Met 100% kapitaalgarantie?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:19 schreef de_ier het volgende:
Je kan bij Ameritrade of zo een account openen en die dingen zelf kopen. Mocht je willen.
Toch niet naar Icesave, DSB, Dexia of iets vergelijkbaars? Zo'n 100% kapitaalbescherming kan nog wel eens wat invulwerk of meer kosten, of in de praktijk een paar procentjes lager uitvallen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 19:34 schreef einzeinz het volgende:
Ik ben zonet naar de bank geweest om mijn geld terug te beleggen, in de bank raden ze me (onderstaand) aan.
Gewoon met putopties??quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 05:23 schreef jaco het volgende:
Die kapitaalbescherming wordt gewoon met put-opties geregeld. Ik vind eenmalig 2,5% een lage prijs voor deze deal.
Krijg je gedurende die 5 jaar ook het dividend van deze bedrijven of alleen de koerswinst over deze periode ?
Wat gebeurt er als een van die bedrijven overgenomen wordt?
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 10:07 schreef SeLang het volgende:
Zonder er specifiek naar te hebben gekeken: de truuk met dit soort dingen is vaak dat het dividend voor de bank is en niet voor jou. Dat dividend wordt dan gebruikt om de putoptie te financieren en verder natuurlijk winst voor de bank. Vandaar dat er in dat mandje ook vooral aandelen zitten met lage groei (of krimp) en een hoog dividend.
Als dat klopt (moet je zelf checken) dan zul je om op winst te komen het grotendeels moeten hebben van verdere P/E expansie. Ga voor jezelf na hoe realistisch dit is en hoe het zich na aftrek van kosten verhoudt tot bijvoorbeeld een 5-jaar deposito waar je momenteel bijna risicoloos 3,80% op krijgt.
Die is het niet, het is een andere maar ik kan hem online nog niet vinden.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 09:12 schreef jaco het volgende:
Ik heb even gegoogled en dit lijkt het product te zijn: KBC-Life MI Safety Booster-4 (link naar PDF!).
Alleen is de basis valuta in Euro, dus niet US dollar. Ook is de entry fee 3%, maar hier wordt soms wat korting op gegeven als lokkertje.
Het belangrijkste verschil is echter: management fee = max. 2,4 % per jaar. Ik denk niet dat TS hier korting op krijgt. Verder is eventuele extreme winst afgekapt: de maximale winst is 80%. Tenslotte, meen ik dat het dividend van de 20 bedrijven niet aan de belegger wordt doorgegeven. Er is alleen sprake van winst door koersstijging.
Als dit inderdaad het product in kwestie is, dan is het mijns inziens niet interessant. De korf met aandelen is solide, maar ik vind deze bedrijven interessanter qua dividendrendement dan qua mogelijke koerswinst. De bescherming van de hoofdsom kan met enige kennis van opties zelf bij benadering worden uitgevoerd.
Deze bank zal niet zo snel failliet gaan hoor, is een zeer gezonde bank.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:27 schreef Zienswijze het volgende:
Nog een belangrijk punt in het pdf'je vermeld:
- 100% protection of the net premium invested (excluding tax and entry charges) at maturity except in the event of the bankruptcy or insolvency of KBC Bank.
Dat heb ik eerder gehoord...quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:48 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Deze bank zal niet zo snel failliet gaan hoor, is een zeer gezonde bank.
KBC? Gezond? Gezonde Euroland banken zijn op een hand te tellen. De rest, leeft nog alleen door de impliciete (KBC) of expliciete staatsgaranties - TBTF.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:48 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Deze bank zal niet zo snel failliet gaan hoor, is een zeer gezonde bank.
Nee, impliciete garantie van de Belgische belastingbetaler, ze kunnen KBC niet laten vallen. Maar gezond is KBC niet, naar mijn mening.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:58 schreef monkyyy het volgende:
Dus de KBC bank gaat wel snel failliet?
Ok, het is dan blijkbaar een variant op het product zoals beschreven in de PDF, want de beschrijving komt wel sterk overeen met die in de OP.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 12:18 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Die is het niet, het is een andere maar ik kan hem online nog niet vinden.
Wordt enkel via een gewoon blad gegeven via de banken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |