abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115064351
Ik ben zonet naar de bank geweest om mijn geld terug te beleggen, in de bank raden ze me (onderstaand) aan.
Kunnen jullie eens mee kijken?

* 20 kwaliteitsaandelen (wereldwijd)
* kapitaalbescherming (100%)
* minimum inzet - 1000 USD
* looptijd: 5 jaar en 1 maand (29 september 2017)
* toetredingskosten: 2,5%

Aandelenkorf

- Altria Group (8%)
- Astellas Pharma (3%)
- AT&T (5%)
- BAE Systems (3%)
- BCE (5%)
- Centurylink (8%)
- Duke Energy (3%)
- EDF (5%)
- Enel Spa (8%)
- GDF Suez (5%)
- Glaxosmithkline plc (4%)
- Kimberly-Clark (3%)
- Koninklijke KPN (8%)
- NTT Docomo (8%)
- Reynolds American (5%)
- Severn Trent plc (3%)
- Southern CO (3%)
- Swisscom AG-Reg (5%)
- Takeda Pharmaceutical co LTD (3%)
- Verizon Communications (5%)

Er zitten heel veel nutsbedrijven in, ik verwacht daar wel een stijging binnen nu en 5 jaar alsook bij de telecomoperatoren (meer smartphones en tablets)

Wat denk jullie?
Cindy De Vuyst
pi_115064609
Ik zeg: doen
pi_115065258
Alles op zwart.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 20:09:58 #4
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_115065760
Heb je specifiek naar een hoog dividend portfolio gevraagd?Veel telecom, gas/olie en tabaksfabrikanten.

Die 2,5% is die eenmalig of jaarlijks?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_115066145
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 20:09 schreef monkyyy het volgende:
Heb je specifiek naar een hoog dividend portfolio gevraagd?Veel telecom, gas/olie en tabaksfabrikanten.

Die 2,5% is die eenmalig of jaarlijks?
Die is eenmalig.
Cindy De Vuyst
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 20:25:40 #6
344884 monkyyy
pi_115066566
Telecom: AT&T (5%) Centurylink (8%) BCE (5%) Koninklijke KPN (8%) NTT Docomo (8%) Swisscom AG-Reg (5%) Verizon Communications (5%)
Utility: EDF (5%) Enel Spa (8%) GDF Suez (5%) Severn Trent plc (3%)
Tabacco: Altria Group (8%) Reynolds American (5%)
Healthcare: Astellas Pharma (3%) Glaxosmithkline plc (4%) Takeda Pharmaceutical co LTD (3%)
Defense: BAE Systems (3%)
Energy: Duke Energy (3%) Southern CO (3%)
Consumer: Kimberly-Clark (3%)

Telecom: 44%
Utility: 21%
Tabacco: 13%
Healcare: 10%
Defense: 3%
Energy: 6%
Consumer: 3%

Bestwel wat telecom zoals je zelf al opmerkte. :+
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 20:58:21 #7
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_115068273
25 dollar voor administratie en 100% kapitaalbescherming.

Ergens moet een addertje zitten zegt mijn gevoel..., maar ik kan het mis hebben.
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_115069296
Je kan bij Ameritrade of zo een account openen en die dingen zelf kopen. Mocht je willen.

Zelf denk ik niet dat Telecom veel gaat stijgen, dat van toenemende dataverbruik in de toekomst is al bekend eigenlijk en zit wel al ingeprijsd in de koerst van vandaag. Maar de telecoms betalen de laatste tijd wel goede dividend.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 21:29:14 #9
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_115069782
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 21:19 schreef de_ier het volgende:
Je kan bij Ameritrade of zo een account openen en die dingen zelf kopen. Mocht je willen.

Met 100% kapitaalgarantie?
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_115069828
Oh nee, niet.

Dat 100% dekking is wel wat ja.
pi_115069986
Misschien doen ze niets met dat geld, stoppen het gewoon in een spaarrekening van een andere banke en aan het einde van de rit zeggen dat je geen winst maakte en dat je je kapitaal wel terugkrijgt.

Banken toch.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 21:58:46 #12
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_115071415
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 19:34 schreef einzeinz het volgende:
Ik ben zonet naar de bank geweest om mijn geld terug te beleggen, in de bank raden ze me (onderstaand) aan.
Toch niet naar Icesave, DSB, Dexia of iets vergelijkbaars? Zo'n 100% kapitaalbescherming kan nog wel eens wat invulwerk of meer kosten, of in de praktijk een paar procentjes lager uitvallen.
pi_115086002
Die kapitaalbescherming wordt gewoon met put-opties geregeld. Ik vind eenmalig 2,5% een lage prijs voor deze deal.

Krijg je gedurende die 5 jaar ook het dividend van deze bedrijven of alleen de koerswinst over deze periode ?

Wat gebeurt er als een van die bedrijven overgenomen wordt?
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 07:14:18 #14
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_115086198
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 05:23 schreef jaco het volgende:
Die kapitaalbescherming wordt gewoon met put-opties geregeld. Ik vind eenmalig 2,5% een lage prijs voor deze deal.

Krijg je gedurende die 5 jaar ook het dividend van deze bedrijven of alleen de koerswinst over deze periode ?

Wat gebeurt er als een van die bedrijven overgenomen wordt?
Gewoon met putopties??

Zo'n put voor 5 jaar kost geen 25 dollar op 1000, maar 250 dollar.

Ik denk eerder aan een soort verzekering die ze afsluiten die alleen op de vervaldag geldt, maar dan nog is 25 dollar belachelijk weinig voor het risico wat wordt gelopen.

[ Bericht 10% gewijzigd door iamcj op 04-08-2012 07:21:51 ]
pi_115086860
Ik heb even gegoogled en dit lijkt het product te zijn: KBC-Life MI Safety Booster-4 (link naar PDF!).

Alleen is de basis valuta in Euro, dus niet US dollar. Ook is de entry fee 3%, maar hier wordt soms wat korting op gegeven als lokkertje.

Het belangrijkste verschil is echter: management fee = max. 2,4 % per jaar. Ik denk niet dat TS hier korting op krijgt. Verder is eventuele extreme winst afgekapt: de maximale winst is 80%. Tenslotte, meen ik dat het dividend van de 20 bedrijven niet aan de belegger wordt doorgegeven. Er is alleen sprake van winst door koersstijging.

Als dit inderdaad het product in kwestie is, dan is het mijns inziens niet interessant. De korf met aandelen is solide, maar ik vind deze bedrijven interessanter qua dividendrendement dan qua mogelijke koerswinst. De bescherming van de hoofdsom kan met enige kennis van opties zelf bij benadering worden uitgevoerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door jaco op 04-08-2012 09:17:28 (Het gaat om een korf ipv mandje aandelen) ]
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 10:07:16 #16
78918 SeLang
Black swans matter
pi_115087482
Zonder er specifiek naar te hebben gekeken: de truuk met dit soort dingen is vaak dat het dividend voor de bank is en niet voor jou. Dat dividend wordt dan gebruikt om de putoptie te financieren en verder natuurlijk winst voor de bank. Vandaar dat er in dat mandje ook vooral aandelen zitten met lage groei (of krimp) en een hoog dividend.

Als dat klopt (moet je zelf checken) dan zul je om op winst te komen het grotendeels moeten hebben van verdere P/E expansie. Ga voor jezelf na hoe realistisch dit is en hoe het zich na aftrek van kosten verhoudt tot bijvoorbeeld een 5-jaar deposito waar je momenteel risicoloos 3,80% op krijgt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 10:43:36 #17
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_115088114
quote:
3s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 10:07 schreef SeLang het volgende:
Zonder er specifiek naar te hebben gekeken: de truuk met dit soort dingen is vaak dat het dividend voor de bank is en niet voor jou. Dat dividend wordt dan gebruikt om de putoptie te financieren en verder natuurlijk winst voor de bank. Vandaar dat er in dat mandje ook vooral aandelen zitten met lage groei (of krimp) en een hoog dividend.

Als dat klopt (moet je zelf checken) dan zul je om op winst te komen het grotendeels moeten hebben van verdere P/E expansie. Ga voor jezelf na hoe realistisch dit is en hoe het zich na aftrek van kosten verhoudt tot bijvoorbeeld een 5-jaar deposito waar je momenteel bijna risicoloos 3,80% op krijgt.
;)
pi_115090291
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 09:12 schreef jaco het volgende:
Ik heb even gegoogled en dit lijkt het product te zijn: KBC-Life MI Safety Booster-4 (link naar PDF!).

Alleen is de basis valuta in Euro, dus niet US dollar. Ook is de entry fee 3%, maar hier wordt soms wat korting op gegeven als lokkertje.

Het belangrijkste verschil is echter: management fee = max. 2,4 % per jaar. Ik denk niet dat TS hier korting op krijgt. Verder is eventuele extreme winst afgekapt: de maximale winst is 80%. Tenslotte, meen ik dat het dividend van de 20 bedrijven niet aan de belegger wordt doorgegeven. Er is alleen sprake van winst door koersstijging.

Als dit inderdaad het product in kwestie is, dan is het mijns inziens niet interessant. De korf met aandelen is solide, maar ik vind deze bedrijven interessanter qua dividendrendement dan qua mogelijke koerswinst. De bescherming van de hoofdsom kan met enige kennis van opties zelf bij benadering worden uitgevoerd.
Die is het niet, het is een andere maar ik kan hem online nog niet vinden.
Wordt enkel via een gewoon blad gegeven via de banken.
Cindy De Vuyst
pi_115102833
Nog een belangrijk punt in het pdf'je vermeld:

- 100% protection of the net premium invested (excluding tax and entry charges) at maturity except in the event of the bankruptcy or insolvency of KBC Bank.
pi_115233877
quote:
3s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 18:27 schreef Zienswijze het volgende:
Nog een belangrijk punt in het pdf'je vermeld:

- 100% protection of the net premium invested (excluding tax and entry charges) at maturity except in the event of the bankruptcy or insolvency of KBC Bank.
Deze bank zal niet zo snel failliet gaan hoor, is een zeer gezonde bank.
Cindy De Vuyst
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:46:23 #21
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_115236662
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 12:48 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Dat heb ik eerder gehoord...
pi_115260547
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 12:48 schreef einzeinz het volgende:

[..]

KBC? Gezond? Gezonde Euroland banken zijn op een hand te tellen. De rest, leeft nog alleen door de impliciete (KBC) of expliciete staatsgaranties - TBTF.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 21:58:59 #23
344884 monkyyy
pi_115261652
Dus de KBC bank gaat wel snel failliet?
pi_115275125
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 21:58 schreef monkyyy het volgende:
Dus de KBC bank gaat wel snel failliet?
Nee, impliciete garantie van de Belgische belastingbetaler, ze kunnen KBC niet laten vallen. Maar gezond is KBC niet, naar mijn mening.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_115276826
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 12:18 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Die is het niet, het is een andere maar ik kan hem online nog niet vinden.
Wordt enkel via een gewoon blad gegeven via de banken.
Ok, het is dan blijkbaar een variant op het product zoals beschreven in de PDF, want de beschrijving komt wel sterk overeen met die in de OP.

Heb je dubbel gechecked of de garantie in USD wordt gegeven en de jaarlijkse 2,4% management fee in jouw aanbod vervalt? Dit zijn twee cruciale verschillen met het KBC-Life MI Safety Booster-4 verhaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')