Ja ik zeg toch niet dat ik geheime informatie onthul? Ik hoorde het van een vriend die daar werkt.quote:
'ik hoor van een vriend' heeft net even een andere lading dan 'het stond in de krant'.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 19:34 schreef Dagkaart het volgende:
[..]
Ja ik zeg toch niet dat ik geheime informatie onthul? Ik hoorde het van een vriend die daar werkt.
Andersom lijkt me wel redelijk kunnen. Rabo naar Big4 zal inderdaad moeilijker zijn ivm geen RA.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:29 schreef MadDorito het volgende:
Aantal zaken om te overwegen;
- Big4 staat bekend om korte carrierecyclussen, lange werkweken en kloteklusjes als je begint.
- Big4 is de manier om aan RA te komen, wordt erg gewaardeerd mocht je ooit CFO/Divisie controller jobs willen
- De werkervaring tekent je CV en bepaald je mogelijkheden in de toekomst. Als je nu Rabo kiest, kun je later niet naar Big4 of andersom.
Dus als de arbeidsvoorwaarden goed zijn, is dat een nadeel? Als je ontevreden bent met wat je doet, neem je een baan met slechtere voorwaarden die wel bij je past. Als je de extra loon meer waard vindt dan wat je slecht vindt aan je baan, dan blijf je. Rationeel.quote:- Banken worden ook wel gouden kooitjes genoemd. Ze betalen goed, geven korting op hypotheken, 36-urige werkweken etc, maar probeer daar maar eens los van te komen als je daar aan het financieel infuus hangt.
Alweer, oneens, je mogelijkheden na een bank zijn zeker niet beperkt tot finance. Ik ken genoeg voorbeelden van mensen die na finance iets totaal anders zijn gaan doen. Laatst nog iemand die richting ontwikkelingssamenwerking ging.quote:- Hoe waardevol is bankervaring in de toekomst? Je traineeship bij een bank zal praktisch betekenen dat je in de toekomst alleen bij banken (en misschien verzekeraars) aan de slag kunt als je een volgende stap wil maken.
quote:Weet je heel zeker dat je het bankwezen in wilt en/of zit je op het geld te wachten, dan zou ik voor Rabo kiezen. Heb je financieel en tijdtechnisch de ruimte om jezelf te ontwikkelen zou ik een paar jaar Big4 doen, met of zonder RA. Je kunt ook een Finance traineeship in oil&gas/offshore proberen te vinden. Biedt in de toekomst ook bergen met mogelijkheden. Je MSc Finance is dan waardevoller dan een MSc Accounting, denk ik zo. Geld wordt niet verdiend in boekhoudregels maar investeringen in activa / projecten.
Ik werk als projectcontroller in de infrastructuur aannemerij. Ik kan redelijk eenvoudig een stap naar projectcontroller in de industrie, offshore, gezondheidszorg of wat dan ook maken, maar ik zal veel moeite hebben om een (Business) Controller job daar binnen te halen. Iets anders kan altijd, maar als ik na deze baan de schoonmaak in besluit te gaan betekent dat niet dat ik een "stap" maak. Ontwikkelingssamenwerking vind ik wel een schrijnend slecht voorbeeld overigens.quote:Dus als de arbeidsvoorwaarden goed zijn, is dat een nadeel? Als je ontevreden bent met wat je doet, neem je een baan met slechtere voorwaarden die wel bij je past. Als je de extra loon meer waard vindt dan wat je slecht vindt aan je baan, dan blijf je. Rationeel.
[..]
Alweer, oneens, je mogelijkheden na een bank zijn zeker niet beperkt tot finance. Ik ken genoeg voorbeelden van mensen die na finance iets totaal anders zijn gaan doen. Laatst nog iemand die richting ontwikkelingssamenwerking ging.
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |